Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HansWorst

HansWorst in de tent: 3 x Soma's New York City Diesel

Recommended Posts

Welkom in het topic waarin je een verslag kunt lezen van mijn tweede kweek in een Homebox.

 

Sommige van jullie zullen zich herinneren dat ik zeven maal in een veel te klein en helemaal afgeragd kastje heb gekweekt om tot magere resultaten te komen die mij niet geheel in mijn wietbehoefte konden voorzien. Ik wij gemakshalve naar mijn signature (onderaan deze post) waar je enkele verslagen kunt teruglezen.

 

gallery_7578_13915_4701.jpg

 

Nog even een samenvatting van de resultaten in het kastje:

In 925 dagen heb ik

7 kweken gedraaid

2 hiervan zijn mislukt (éénmaal 0 en éénmaal 17 gram)

90 Watt waren mijn TL Balken waarmee werd gegroeid en 3 maal afgebloeid

160 Watt PL-L werd in de andere kweken gebruikt om af te bloeien

274 gram kwam er in totaal vanaf

39,1 gram gemiddeld met de twee mislukte kweken meegeteld

54,8 gram gemiddeld zonder de mislukte kweken

 

Al met al, voor een beginnend binnenkweker op 0,16 m2, kijk ik er positief op terug. Toch heb ik besloten niet weer een dergelijk kastje te bouwen, puur om de reden dat ik nog naar de coffeeshop moest in de laaste weken, het was gewoon niet genoeg. Het moge duidelijk zijn dat mijn target de volgende is: GEEN EURO MEER NAAR DE COFFEESHOP, waarbij kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.

 

De kast zal verder dienst doen als voorgroei- en droogkast.

 

gallery_7578_13915_1044093.jpg

 

In het begin van dit jaar heb ik mijzelf een tentje aangeschaft hierin hangt de volgende setup:

Homebox 1.00 bij 1.00 bij 1.80 (vanwege beperkte hoogte).

2 x 160 Watt (is 320 Watt) PL-L van Topgrow Systems.

G-Tools buisafzuiger 420 m³ met bijbehorend filter en ingebouwde fancontroller.

185 m³ Plieger afzuiger actieve inlaat.

Blumats.

 

gallery_7578_13915_2888542.jpg

 

gallery_7578_13915_828785.jpg

 

Zoals altijd begint mijn kweekverslag met het einde van de vorige ronde:

 

Inmiddels staan in de tent sinds 120 dagen 3x Mad Shack, freebees van Sannie waarvan 63 dagen 12/12 en 47 dagen zichtbare bloei. Het zit er inmiddels bijna op, ik gok op 1 a 2 weken voor de schaar erin kan. Omdat ik de planten niet voorgegroeid heb, heb ik ongeduldig de klok wat te vroeg op 12/12 gezet. Het net is daarom niet helemaal gevuld. Een topoogst zal het zowieso niet worden.

 

gallery_7578_13915_2984019.jpg

 

gallery_7578_13915_1641600.jpg

 

gallery_7578_13915_3405409.jpg

 

gallery_7578_13915_2984273.jpg

 

gallery_7578_13915_1510326.jpg

 

gallery_7578_13915_3604044.jpg

 

gallery_7578_13915_1971749.jpg

 

Ongeduldig en gestrekt staan er 3 NYCD dames te springen om in de tent te mogen bloeien. De planten zijn meerdere keren (door luiheid en vakanties) in de lamp gegroeid, hebben half dood gelegen vanwege te weinig water en er is vast nog meer misgegaan. Ik ben een luie kweker, laat mijn planten liever lijden dan dat ik weer naar boven klim om ze te verzorgen. Toch gaan zij mij een zeer lekker rokertje produceren, althans als ik de kwaliteit van de kwekers waarvan ik hem mocht roken kan evenaren.

 

gallery_7578_13915_3408386.jpg

 

gallery_7578_13915_2029687.jpg

 

gallery_7578_13915_4950584.jpg

 

Er zal gekweekt worden op de "Sannie" manier. Buffertabs, bacto's, schimmels, BAC bladvoeding, groei- en bloeivoeding en PK Booster.

 

NYCD: Voor de echte kenners overbodige informatie:

 

The N.Y.C Diesel has its roots in the Big Apple, a friend brought the seeds and said that it was the best pot he ever smoked, he had dreads down to the ground so I believed him. This Cannabis tastes and smells like Ripe Red Grap efruits, once you touch the fresh buds you can't smell the other strains in your room or garden. N.Y.C Diesel will leave you an Exotic Taste, an Exotic Smell and an Exotic High.

 

Sex : Feminized

Type : Mostly indica

Flowering : Photoperiod

Genetics : Mexican Sativa x Afghani

Flowering Time : Long

Outdoor Harvest : October

Height : Medium, Tall

THC Level : High

Characteristics : Exotic Taste, an Exotic Smell and an Exotic High

 

Vergeet aub niet een berichtje achter te laten. Zonder feedback is de motivatie tot updaten niet groot genoeg.

 

Jullie horen nog van me :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi HansWorst,

 

Leuke setup, ik ga je volgen :bier .

Tentje is toch aardig gevuld met mooie topjes :D .

 

Succes aankomende ronde.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo , soma word hier nogal vertegenwoordigt :D

succes ermee , ik volg je :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HansWorst, ziet er goed uit :bier Die tent van jou, de Homebox, is die volledig licht dicht?

 

This Cannabis tastes and smells like Ripe Red Grape fruits

 

Wel, een kleine 10 jaar geleden heb ik deze in Amsterdam gerookt, en moet toch even vermelden dat de smaak (en zeker de geur) niet in de buurt kwam van fruit of grapefruit, maar een smaak die meer aanleunt bij een "uitlaatgassen" kruidige smaak, maar misschien hadden ze mij toen met iets anders opgezadeld dan wat ik dacht te kopen...

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal.

 

De Homebox is niet 100% lichtdicht, door de ritsen en de naden komen nog enkele lichtpuntjes. Zijn mijns inziens verwaarloosbaar.

 

Overigens heb ik deze soort wel vaker mogen roken, ik was gelijk op slag verliefd, echter de eerste gram die ik hiervan mocht roken is nooit geevenaard. De intense limoen/citroen/grapfruit (iig een citrusvrucht) smaak was overweldigend. Ik weet nog goed dat ik op mijn slaapkamertje in mijn ouderlijk huis een joint van die wiet opstak, mijn moeder kwam binnen om mij te vertellen dat het rook naar echte "kwaliteitswiet".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook nog een DR150W staan en die ritsen en naden zijn ook niet echt lichtdicht meer :bier .

Overdag, als de lamp uit is, hangt er een lap zwart/wit folie over met de witte kant naar buiten (het is niet echt donker op de kamer waar die tent staat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jajajaja

 

zeer goeie keus van de tent, top kwaliteit! :D

 

ik wist alleen niet dat homebox ook van 1meter hadden

ik dacht 60x60140 80x80x160 90x90x180 en dan 120x120 x180 of 200hoog

 

suc6 met je toppen, en ik ga je volgende ronde volgen :bier (Y)

ik ben nu 16 dagen onder weg met haast de zelfde set-up ik heb alleen de 80x80 en 400w hps wel de zelfde dv.

 

een fijne avond nog

 

Groeten L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik nou een watervat boven je Davin hangen??

 

Foei foei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah, hangt er niet echt boven, wel een eindje vanaf. Als ie valt valt ie in een plastic bak die eronder staat.

 

Maar wil af van dat ding inclusief blumats. Heb er enkele rondes mee gedraaid en kan er niet echt mee worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een upscheetje:

 

Een flinke tegenvaller: de Mad Shacks geoogst, slechts 380 gram nat. Het hout eraf droog misschien 70 a 80 gram? Weliswaar meer dan ooit, maar had op meer gerekend.

 

Foto's:

 

gallery_7578_13915_3695124.jpg

 

gallery_7578_13915_3140092.jpg

 

gallery_7578_13915_1368937.jpg

 

gallery_7578_13915_5483538.jpg

 

gallery_7578_13915_5822057.jpg

 

gallery_7578_13915_1316968.jpg

 

gallery_7578_13915_5524108.jpg

 

gallery_7578_13915_1347959.jpg

 

Maargoed de eerste pannekoek mislukt ook altijd, dus we gaan vrolijk door. Besides, 70 gram is genoeg om tot de volgende oogst te kunnen blijven roken, dus in dat opzicht is mijn target alweer gehaald.

 

Er zijn denk ik 2 grote factoren die een rol spelen in deze tegenvaller: temperaturen en te weinig aarde (+- 15l per plant). Het valt me op dat ik tot nu toe geen enkele "winterkweek" tot succes heb af kunnen ronden, we zullen zien of het in de zomer beter gaat.

 

De NYCD's staan te genieten van het PLL zonnetje in ieder geval. Zal van het weekend een aardebak in elkaar timmeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HansWorst,

 

Jammer van de tegenvallende opbrengst :bier .

Zou het er ook niet een beetje mee te maken kunnen hebben, dat de tent te groot is voor 2 van deze lampen?

Ik heb zelf ook zo'n 2x80 Watt Duo Fluor en die is 59 cm lang en 19,3 cm breed. Met 2 van deze lampen in een tent van 100 x 100 cm., wordt meer dan de helft van je toppen niet goed belicht :o .

Ik zou in jouw geval dan voor een DR60 gegaan zijn.

 

Inmiddels staan in de tent sinds 120 dagen 3x Mad Shack, freebees van Sannie waarvan 63 dagen 12/12 en 47 dagen zichtbare bloei. Het zit er inmiddels bijna op, ik gok op 1 a 2 weken voor de schaar erin kan. Omdat ik de planten niet voorgegroeid heb, heb ik ongeduldig de klok wat te vroeg op 12/12 gezet. Het net is daarom niet helemaal gevuld. Een topoogst zal het zowieso niet worden.
Deze snap ik trouwens niet helemaal. Je zegt dat je niet hebt voorgegroeid, maar als ze 120 dagen staan, waarvan 63 dagen 12/12, dan heb je ze toch 8 weken voorgegroeid :D ?

 

Anyway, je hebt in ieder geval genoeg rookwaar om tot je volgende oogst door te komen. Als de kwaliteit maar goed is :tu .

 

Op naar de volgende ronde.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Beaker bedankt voor je reactie.

 

Ik zou verwachten naar mate je meer (teveel) oppervlakte je met de lampen belicht je juist meer gram per watt zou halen (omdat de ruimte geenzins meer een beperkende factor is.

 

Ik wilde gewoon mijn ruimte mooi benutten (past namelijk net), dus ben voor de 1 bij 1 gegaan. Ook mede omdat hier zonder problemen een 400 watter in kan, mocht ik dat willen.

 

Met voorgroeien bedoelde ik voorgroeien buiten de tent.

 

We zullen zien. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het "probleem" met deze lampen is, dat ze niet echt in de breedte stralen. Je moet ze namelijk dicht op je gewas hangen, dus belicht je niet meer oppervlakte. Als je deze lampen te hoog hangt, zijn ze niet efficiënt meer, zoals je al meerdere malen hebt gemerkt :o . Je kunt wel mooi voorgroeien onder deze lampen, als de planten nog klein(er) zijn.

Als je er een 400 watt HPS boven hangt, is het een heel ander verhaal. Er gaat dan een wereld voor je open :bier . Ik zou dan wel voor de IR van Gavita gaan :D .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals altijd droogt de wiet hier precies 1 week. Het eindresultaat van de vorige ronde lag in de verwachting: 71 gram.

 

gallery_7578_13915_313300.jpg

 

Verder een lekker (hoewel die nog op smaak moet komen) en krachtig wietje. Op het oog, maar zeker onder de microscoop is ie spierwit, een flinke lading hars. (een foto van onder de microscoop is overigens niet al te makkelijk:

 

gallery_7578_13915_453413.jpg

 

Ik ben erg teleurgesteld over het resultaat in kwantitatieve zin, maargoed gedane zaken nemen geen keer en ik heb voldoende om een de volgende ronde te overbruggen. We knallen dus lekker door met in mijn achterhoofd dat er nog iets goed gemaakt moet worden :P.

 

Ik ben weer erg lui geweest en heb genoten van het mooie weer in plaats van een aardebak te timmeren. :verrygood Deze valt dus in de volgende update te bewonderen.

 

Hoe de planten er nu bijstaan (samen met 3x Henkes Lolland (de 3 kleintjes) voor dit buitenseizoen):

 

gallery_7578_13915_2739540.jpg

 

gallery_7578_13915_3254340.jpg

 

Tot de volgende update. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik weet het niet hoor, aan alle kanten roept het dat het met een stapje extra er al véél betere resultaten uitgaan komen. 71 gram is niet slecht, gram per dag en je kan het 10 weken volhouden, dus tot aan de volgende oogst. zet je het af tegen de 320 watt is het een 0.22g/w. je lamp keuze is raar, de lampen zijn waarschijnlijk niet slecht ( ik ken ze niet) de manier waarop gebruikt wordt, wél. TL/pll werkt niet hetzelfde als HPS*. een groter oppervlak maakt de lamp inefficient. ik denk inderdaad zoals beaker zegt dat de helft niet/ niet goed belicht wordt. en dit kost je grammen. kwantitatief en mogelijk kwalitatief.

 

dat de plant 15 liter aarde ter beschikking had lijkt mij niet een probleem.

 

je verlichting beter afstemmen of nieuw lichtplan gaat al veel verbeteren, op de juiste tijden water/voeding geven ook, moet toch minimaal gaan verdubbelen.

 

*ja, bij HPS óók, groter dan 1m2 moet je ook niet gaan met 400 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites
je verlichting beter afstemmen of nieuw lichtplan gaat al veel verbeteren, op de juiste tijden water/voeding geven ook, moet toch minimaal gaan verdubbelen.

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben er heilig van overtuigd dat minder luiheid meer grammen met zich mee brengt. Ik heb nu een aardebak getimmerd, deze heeft met een kleine 120 liter een aardige buffer, minder frequent water/voeding zal me eerder vergeven worden.

 

Ik zal deze ronde proberen niet de hele vierkante meter te belichten, zodat de lampen lager kunnen en er dus meer licht per plant valt. Een HPS kan altijd nog.

 

Update:

 

Aardebak getimmerd, scroggnet weer aangebracht:

 

gallery_7578_13915_3392901.jpg

 

Deze week heftige temperatuursproblemen, op een gegeven moment 40 graden in de tent, (dit was al een dagje of 2 aan de gang waarschijnlijk). Toen de actieve inlaat maar beneden neergelegd (de tent staat op een soort zoldertje). Dit bracht de temp al terug naar 32 graden, maar toch teveel.

 

De tent staat onder een schuin dak, de tent vult met zijn 1,8 kuub waarschijnlijk ongeveer 1/3 van de hele ruimte. Enige mogelijkheid die ik zie is een schoorsteentje op dit dak, waarvan de aansluiting 100mm is. Ik heb nu de afzuiger van het voorgroei/drooghokje op deze buis gezet, maar dit is maar 100 kuub, zet niet echt zoden aan de dijk.

 

Ben dus nog aan het nadenken hoe dit op te lossen.

 

Verder staat er een week vakantie op de planning, dus de planten zullen weer verwaarloosd worden. Ik zal een flinke dosis water in de aarde gooien voordat ik weg ga, lijkt me beter dan iemand te vertellen dat ik kweek, en om hulp te vragen (niemand in mijn omgeving weet dit).

 

Tot de volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat ik in de vorige post de inhoud van de aardebak niet heb vermeld:

 

+/- 120 liter aarde

10 buffertabs

wormenmest

perfect start

Sannies Bactos

Myco schimmels

 

Terug van een heerlijke zonvakantie:

 

gallery_7578_13915_5336318.jpg

 

gallery_7578_13915_5935559.jpg

 

gallery_7578_13915_1527935.jpg

 

De tensio stond op 750mbar knipperend toen ik de eerste keer weer keek, maar de planten hebben geen zichtbare schade opgelopen.

 

De temperatuur is nog steeds aan de hoge kant (+/- 30 graden).

 

De planten hebben gisteren voor het eerst 12 uren donker meegemaakt, over twee weken verwacht ik de zichtbare bloei.

 

(de verbrande bladeren in de hoek zijn nog van het voorgroeien).

 

Tot de volgende update :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje:

 

Planten gaan goed, ik wilde de buitenste mazen van het net nu onbenut laten (gezien de eerdere reacties) en de lamp wat lager hangen (nu +/- 5cm boven de bovenste plantdelen). Dit is aardig gelukt, als je het zo ziet is het netje dan al aardig vol gegroeid.

 

De temperatuur is eindelijk ook op orde: ik heb de afzuiging op een schoorsteentje naar buiten gedaan. Sindsdien is de temp altijd 25/29 min/max. Lijkt me in orde.

 

Waterhuidhouding is ook goed. Mijn target is 80-200 mbar, vandaag stond de tensio er voor het eerst sinds tijden buiten (280 mbar) dus ga nu meer geven dan 1.5 liter per dag.

 

Het mooie is dat na iedere scroggbeurt ruiken naar een heel fruitig wietje, nooit eerder gehad dat de werkelijke geuren al in dit stadium zo naar voren komen. Volgens mij wordt dit echt smullen :yummy:

 

Volgende week verwacht ik een update met mini toppen te kunnen showen. Vooralsnog moeten jullie het doen met een overzichtsfotootje:

 

gallery_7578_13915_3227984.jpg

 

Tot de volgende update ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi HansWorst,

Ze zien er mooi gezond uit ;) .

Die lampen 5 cm. boven je planten gaat je zeker compactere toppen geven :P . Hopelijk haal je deze ronde 200+ gram :yummy: .

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal mijn beloftes moeten breken, geen update met mooie toppen.

 

Mijn klok staat al sinds het overpotten in de tent op 24 uur :lol:

 

Beetje domme fout, maar de planten hebben ook niet te kennen gegeven dat ze het niet fijn vonden :lol:

 

In ieder geval vandaag de lamp maar even uit voor 24h en dan echt op 12/12.

 

Vind het op zich niet erg, de weggegooide stroom en 14 dagen, maar ik probeerde nu juist niet de hele tent vol te groeien, terwijl ik er nu echt niet meer aan ontkom om het hele oppervlak te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upscheetje:

 

Topvorming begint te komen. Ze worden een beetje geel van binnenuit, misschien wat te nat gestaan ofzo.

 

Verder alles in orde.

 

gallery_7578_13915_433931.jpg

 

gallery_7578_13915_1638899.jpg

 

gallery_7578_13915_4774296.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Hansworst!

 

Ziet er goed uit, ze zijn mooi compact gebleven, door die 24u zeker... :D

Vind je dat ze daardoor niet mooi zijn geworden?

 

Veel succes nog ik volg je!

 

BoboJonko :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent ook een echte Hans Worst hè :D

 

Nee hoor Hansie, geintje, tja ken beuren, zal dus wel volle bak worden, kan ook mooi zijn en een goed resultaat geven, de tijd zal het leren, succes :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...