Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moneytree

Cheese, 30 dagen

Recommended Posts

Wat vinden jullie, loopt de topvorming niet een beetje achter voor 4,5 week bloei?

 

Medium: cocosslabs

Soort: Cheese

EC vat: 2,1

EC drain: 2,5

PH: 5,8

Temp:22/28 gr

CO2: 750PPM

Canazym met elke waterbeurt

Cana cocos a+b

Verder geen toevoegingen

 

Aangezien de drain een beetje hoog is, heb ik de EC teruggeschroefd naar 1,2

Want zelfs na het spoelen blijft deze hoog.

 

Graag jullie mening en eventueel tips

Thanx!

 

gallery_11295_13907_1103278.jpg

 

gallery_11295_13907_1699630.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja kan beter... er had meer wiet in kunnen zitten.. maar volgens mij moet deze een week of 11 staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 4.5 week vind ik het wel magertjes.

Nu is mijn ervaring met cheese wel dat het in het begin niet opschiet en de laatste 3 weken hard gaat, de bloemen lijken meer op amnesia dan op pp qua vorm.

Het is meer bolletjes werk dan echt lange kaarsen.

 

Heb je wel voldoende frisse inkomende lucht? Ik heb ooit eens een plek gehad met veel te weinig lucht erin en toen ging het ook zoals bij jou, althans wat ik op je foto kan beoordelen.

 

Ik ga vanavond kijken in een cheese setup, ook met co2 (800PPM) van toevallig ook 4.5 week bloei. Ik zal een foto schieten voor je dan kan je vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor witte plekken zijn dat? het lijkt wel of er gesproeid is (met te hoge dosering sowieso) en daarna niet nabehandeld (afgespoeld)

 

Ik heb ook cheese gegrowd.... van greenhouse zo te zien deze genetica?

Franko (greenhouse seeds co. ) adviseerde al ;;exodus cheese;; ipv de normale variant.

Ik citeer franko: This cheese really got the smell and taste of DREFT! i recommend to try exodus cheese.

(gaf een pakje exodus cheese gratis bij)

 

Ik ben er ook niet verzot op.. opbrengst viel toen ook tegen en kwam dankzij een K overschot in een CA tekort terecht. (dit ook omdat ik de topjes dun vond blijven te veel K toegevoegd.

Dus een goed besluit om de EC te verlagen.

Sowieso vind ik 2.1 erg hoog in week 3 maarja dat is ieders manier.

 

hier nog een foto van de cheese:gallery_28408_11843_1815824.jpg

 

succes OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang stond die cheese dan ouwe ketser?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je gewoon stekken hebt en geen zaden?

Van zadenkweken heb ik geen verstand en is ook niet te vergelijken met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhhhh :bier dat weet ik ff niet op de vroege zaterdagmorgen.

Maar totaal 8 wkn laten staan, en ik moet eerlijk bekennen: het huilen stond me nader dan het lachen!

Maarja sowieso... fem. zaad is leuk voor onder een TL lampie of in de vensterbank.

 

Maar volgens mij zijn dit geen zaadplanten denk ik ineens (drain------> hydro)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik had een keer amnesia besteld en kreeg cheese mee.. 11 weken laten staan, haast geen puisten, gewoon blad met haartjes.. en kreeg er echt de hoofdprijs voor.. maar zal dan wel een andere cheese zijn geweest.. in ieder geval uit stek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogguh,

 

 

Ik heb cheese haze gehad...een super lekker wietje maar presies wat jij ook hebt,was weinig te zien in de eerste 4tot 5 wken,daarna werden het superknuppels waravan ik van 5 plantjes ruim 253 gramn heb gehaald....

en zeer compackte wiet!!

 

Susces MAn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nu met Cheese bezig, welke variant geen idee omdat het stekke zijn. ben pas in week 2 bloei

 

ps. ik weet wel dat mijn cheese 10 wkn is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@magicstrain:

Nee dat is geen meeldauw, het is een recidu van het spuiten tegen meeldauw, de bladeren zien er verder super gezond uit.

Geen spint, of andere ziektes!

 

@leuke hobby:

ben erg benieuwd naar de foto's!

 

@ouwe ketser:

Ik heb werkelijk geen idee welke cheese dit is, waren stekken dus dan weet je het nooit wat je in je mik geduwd krijgt.

2.1 heb ik normaal geen problemen mee in de 4 de week, zeker met CO2, dan lusten ze sowieso wat meer voeding.

Het is overigens wel de eerste keer dat ik cheese kweek

 

Mijn ervaring leert dat de 6de week van de bloei normaal gesproken de week is waar het meest in gebeurd, qua topvorming dan.

Ik zal volgende week ook effe een foto plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze heeft wel haze invloeden, dat kun je goed zien aan het blad, en haze hoeft niet veel voeding te hebben, stuk minder dan wat je geeft. logisch dat ze zich daar niet heel lekker bij voelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de cheese redelijk, mooi doorgaan zo :D

Nog een dikke week en dan gaan ze echt groeien :bier

Laat ze gerust een 9 tot 10 week staan, ze zullen zeker

veel gewicht gaan geven.

Let er wel op bij het drogen dat het een zéér compact wietje

is en zeker na een dag of 6 even terug laten slaan.

 

Oh ja, zorg dat de Ec in de cocos rond de 2 blijft :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dan zal ik van de week nog een keer de drain meten en vanuit het vat niet meer meegeven dan 2.0

Thnx allemaal!

 

Ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10935_13910_2753375.jpggallery_10935_13910_2215045.jpggallery_10935_13910_229990.jpg

gallery_10935_13910_2606245.jpg

gallery_10935_13910_4101267.jpg

 

33 dagen bloei (33e dag 12/12) ...mooi vergelijkingsmateriaal.

 

Setup 10x600W dimlux op 8m2 met opticlimate 6000serie

 

125xcheese, 5 dagen groei, getopt.

 

PH ca. 5.6 EC 2.4 PPM 800 Temp min 19gr Temp max 28.8gr RH max 78% (!) RH min 40%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat scheelt wel een beetje zeg!

Nu maar hopen dat die van mij "slowstarters" zijn en volgende week gaan groeien.

Thnx voor de foto's

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup leuke hobby! en mooie buds voor 33 dagen! is dit cheese van greenhouse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook enthousiast. Dit is de gewone cheese uit stek, ik meen blue cheese. Weinig blue maar veel cheese.

Persoonlijk vind ik het een hele mooie wiet, het is wanneer gedroogd donkergroen en net alsof er poedersuiker op zit, ook de smaak is lekker.

Enige minpunt is dat het stinkt als de tering.

 

Het is even wennen na al die Amnesia, van zo een lange naar een korte gedrongen plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue cheese heb ik gerookt van barneys..... da een beukertje en een smaaksensatie bovendien!

Ketsertje zal niet snel cheese meer zetten, voor mij was t echt een afgang :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

blue cheese.. dat was het. uit alkmaar, en terug naar alkmaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue cheese uit Westelijk Noord Holland inderdaad.

 

Had hem laatst mee voor iemand uit het Oosten om eens te proberen en die had het nog nooit gezien.

 

De toppen lijken een beetje op Amnesia alleen donkerder en een heel andere lucht.

 

Qua Bloeitijd, een vriend van me op aarde doet er 10-11 weken over maar ik heb net zoals met Amnesia het ook wel in 8 1/2 week gedaan met een goede score.

Op hydro kan je de boel een beetje sturen, dat scheelt tijd.

 

De bedoeling bij deze is 60 dagen op 12/12. Als de tijd daar is zie ik wel of dat goed is of dat er nog wat langer gewacht moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...