Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vanheezik

Autoflower scroggen

Recommended Posts

Dag allen,

 

Ik heb nu 3 big devils onder een 2x 75watt tnoen staan en ze zijn 4 á 5 weken oud. Kan ik ze nu nog scroggen? Met vriendelijke groet,

 

vh

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik niet doen

zowiezo met autoflowers heeft het niet veel nut

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thanks man dan weet ik dat, van wat ik op het forum lees kan je auto's sowieso eigelijk het best met rust laten toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of toch niet helemaal...... Ik heb eens in een kastje dat verschrikkelijk laag was wat autoflowerd horizontaal laten groeien. Netjes langs elkaar en hierdoor kreeg de gehele plant meer licht waardoor de lagere toppen beter ontwikkeld waren.

 

Niet echt een scrog maar een soort van. Hier zie ik het voordeel dan wel weer van.

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal buig ik ze wel rustig aan zolang ze groeien en soms knak ik ze om voor een mooi egaal veldje. Maar ze houden inderdaad niet van teveel aandacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arme kabouter kweekjes.

 

heb godsgloeinde boven mn eettafel nog meer watt hangen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene zegt het is niet goed..de andere zegt het is goed.

 

Ik zeg test hetzelf eens uit, zoals ik het doe.

 

Men zegt altijd licht=gewicht..toppen die geen licht krijgen, groeien ook minder is wat ik merk

 

Ik heb een autoflower nu op scrog zitten, en ikzelf zie positieve resultaten(topjes boven scrog of topjes net eronder), heb ze trouwens in scrog gezet toen ze 5 weken oud waren en al top vorming hadden, ze staan namelijk met niet autoflowers in de kast en die moesten wel op scrog dus ik had geen keus..gewoon voorzichtig zijn...

 

En om er nog even verder in te gaan, de ene plant(genetica) kan er goed tegen en de andere stopt al direct met voortgroeien als je maar iets van stresss veroorzaakt...Dus dat is even zoeken, maar zeggen dat alle autoflowers slecht zijn in scrog...euhm das een brug tever , want dat antwoord is bevestigt op slappe praat..Testen=weten, en dan wel met verschillende soorten om echt inzicht te krijgen.

 

Off topic: das zoals herma's...ik ben er zeker van dat stress geen herma's veroorzaakt bij genetica X maar wel bij genetica Y bijvoorbeeld..

 

Man als je ff in mijn thread ga lezen, en je ziet hoe hard ik mijn green o matics 'verkracht' heb, eentje had stam helemaal voor 70% afgebroken..=geen herma's tekenen te bespotten..dus totzover gaat ie stelling bij mij niet op (stress=herma's)

 

Had hier ergens een topic gelezen, iemand had een bepaalde batch zaden van sannieshop..en die kreeg herma's..en wist niet hoe dit kwam...en iedereen maar zeggen lichtstress dit en dat..terwijl in andere rondes hij het niet had..

 

A**Wat neerkomt op dit punt is= jij krijgt als niet roker misschien sneller kanker van passief rook in te ademen dan iemand die al 30 jaar rookt rook echt inademt en inhaleert.

Als niet oker ademn jij al uitgerookte 'rook in' die gast die rookt..die krijgtpure rook binnen man :P

 

B** jij gaat op reis naar india..iedereen raad jouw af om niet van hun kraantjeswater te dirnken maar gebotteld water te kopen.

Persoon A drinkt kraantjeswater=krijgt niks..

Persoon B drink kraantjewater=diarree..

Alle indiers drinken hun kraantjeswater=98?% krijgt niks..

Verklaar mij dat maar eens..

Nu mag jij mij zeggen wat het probleem is..voor mij is het duidelijk 'individu+resistantie'

Dus als jij wil scroggen=gewoon doen en zelf ondervinden

 

gallery_33983_13901_1084261.jpg

 

gallery_33983_13901_85820.jpg

 

Alhoewel ik een scrog heb staan waar 1 AF tussen zit, kan ik niet 'echte waarheid' zeggen of dit goed is of niet goed.. omdat ik dat niet wil.

 

Als ik echt facts wil..en dan kan ik pas zeggen ja of nee

 

Zet ik 4 planten, 2 in scrog en 2 zonder, en herhaald ik dit 3 kweken achter elkaar

 

En dit herhaal ik dan ook ineens met 3 verschillende soorten, dus na 12 kweken..heb je een goed beeld :D

 

waarom 3

 

Soort X1

 

1steKWeek 2 scrog=50 gram 2 zonder= 40 gram

2de kweek 2scrog = 40 gram 2 zonder =50gram

3de kweek 2 scrog=55 gram 2 zonder=40gram

 

Soort XY5

 

1steKWeek 2 scrog=45 gram 2 zonder= 40 gram

2de kweek 2scrog = 40 gram 2 zonder =55gram

3de kweek 2 scrog=55 gram 2 zonder=45gram

 

Soort XZ3

 

1steKWeek 2 scrog=70 gram 2 zonder= 60 gram

2de kweek 2scrog = 44 gram 2 zonder =52gram

3de kweek 2 scrog=55 gram 2 zonder=47gram

 

doe dit een paar jaar..en je zal een gemiddelde hebben gebaseerd op testen en niet nutteloze priet praat..want ik vind zelf geen testen van scrog vs niet scrog..want zo report is gebaseerd op 1 keer meestal...en dan gaan ze daarna niet meer scroggen..wie zegt dat ie gast slecht gescrog heeft? of dat die plant net slecht tegen scroggen of stress kan?? en dan zeg je..ja het werkt niet..

Dan blijft de waarheid ergens in een duister hoekje liggen :bier

 

Want waarom scrogged men? zodat alle topjes veel licht krijgen ..en het is zo dat het beter is om op phot soorten te scroggen omdat je daar kan kiezen je veld vol te groeien..maar bij auto heb je die keuze niet, ze gaan vanzelf wanneer het tijd is..jij bepaalt dus niks..maar licht op topjes=goede harde knollen, toppen zonder licht=fluffy

 

En ik heb het over 'echt' licht op je toppen niet'een afgezwakte versie ervan die afkaats of onderschept word door andere objecten-

 

Gaan wij lekker zonnen om bruin te worden in de schaduw? want in de schadow zie ik nogal altijd licht ;)

(Gaan wij(topjes) lekker zonnen om(goed dik te worden) in de schaduw?

 

Of ben ik verkeerd i.v.m licht??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...