Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo

 

 

Ik heb een vraagje over spaarlampen, ik heb een plug and grow ( groei en bloei) set van 250W 19500 lumen 2700k

Nu heb ik een 9xU 6500K E40 300W 17000 lumen gezien

 

Wat is het verschil tussen beiden en is de 300w bloei beter dan de 250w en doe ik goed aan de 300W te kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt deze gezien?: http://www.ledflower.nl/Webwinkel-Category...K-E40-300W.html

Die is "speciaal voor groei", er staat er ook eentje van 2100 Kelvin in het lijstje "speciaal voor bloei". De lampen zijn van Lohuis en dat is wat mij betreft geen aanbeveling (de lampen zijn al vele jaren op de markt en werden destijds geïntroduceerd met zwaar opgeklopte tamtam, de growshop (De Ketel) die ze toen verkocht lag vlak bij mijn werk in H'sum, omdat ze wel leuke Poolse knipsters in dienst hadden ging ik er wel eens een bakkie doen). Voor hetzelfde geld of minder heb je een T-neon setje iets meer geld heb je 2 TNeon setjes van elk 2x75 watt met een veel betere afstraling. Voordeel is daarbij ook dat de losse lampen bijna geen drol kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waren die idd, die Tneon lampen heb ik daar een vsa voor nodig of gaat daar gewoon een stekker het stopcontact in, ben nog steeds een beetje zoekende naar goede lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kite,

 

Ik heb er niet zoveel ervaring mee, maar ik zie een nadeel in zo'n grote spaarlamp.

Het is toch lastig de lichtbron dicht op de plant te houden.

Ik zelf heb spaarlampen, 2700k, 20 watt, 1200lm. Met 6 lampen kan ik het licht goed richten aan alle kanten van de 2 planten. Eerder had ik Philips, maar door mijn eigen financiele crisis ben ik IKEA gaan proberen, tot nu toe zelfde resultaat als Philips. Ik moet nog 3 weken dus mag niet te vroeg juiche.

 

Bovendien zijn deze goedkoper.

Kosten 6 x € 2,99. €18 euri dus... met in verhouding meer lm op de plant als die megalampen omdat je beter verdeeld.

Omdat ik micro kweek heb ik alleen 2700k gekozen.

 

Maar nogmaals ik heb het nooit gebruikt. Dus ik wens je veel wijsheid toe!

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij TNeon heb je geen aparte VSA meer nodig. Ik las hier op het forum onlangs nog een uitspraak van ik meen mod Torsti, die het had over opbrengsten van ca. 0,4 gram per Watt onder spaarlampen t.o. iets van het dubbele onder TNeon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de hulp en alle antworden, ik ga eens googlen

 

 

SecretJardinZTNeonSetincl2x75WWuchs.gif

 

En kan je dan alleen de lampen wisselen of 2 sets hebben een voor groei en een voor bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je hebt 3 kleuren buisjes

 

voor stekjes : bLAUW

 

voor groeien : groen

voor bloeien : oranje

 

een 150 watt Mh / Hps is ook een optie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik las hier op het forum onlangs nog een uitspraak van ik meen mod Torsti, die het had over opbrengsten van ca. 0,4 gram per Watt onder spaarlampen t.o. iets van het dubbele onder TNeon.

 

Hoe kom ik nu op zo een uitspraak?

Heel eenvoudig:

Als jullie maar teruglezen in de topic´s welke hier in Micro-/Fluo staan, zullen jullie zien dat hier in de laatsten paar jaar toch

een paar lampen zich bewezen hebben en sommige niet.

De spaarlamp-kweekjes zijn vaak niet eens afgemaakt en tussentijds gestopt. Topresultaten van 0,4 g/w. :bier

(Uitzonderingen zijn uiteraard mogelijk) In mijn ogen zijn zelf de "Grow-lights" met tot 300 watt hun geld niet waard.

De meesten kweekjes, onder fluorescent-verlichting, zijn in de laatste jaren gemaakt met langwerpige buizen/lampen.

Onder T8-buizen is het zeer goed kweken, maar het gaat traag. Maar toch, ik behaalde ook onder deze buizen tot 0,95 g/w.

T-Neons, PLL´s en andere dubbelgevouwen buizen zijn ook geschikt voor het kweken. De resultaten spreken voor zich.

De T5-buizen hebben zich nu ook weer bewezen. Dj met zijn mooie ronde onder een aangepaste BadBoy T5 en ik met mijn zelfgebouwde lamp.

Ik heb in de afgelopen tijd meerdere lampen voor vrienden gebouwd: Blowsterke met 5 x 55 watt PLL (Bouwverslag: http://www.wietforum.nl/Blowsterkes-nieuwe...l-3-t77284.html ) en een kennis van mij heeft nu een lamp van 10 x 39 watt T5 HO-Constant: Allebei werken prima met goede resultaten.

Er komt nog een bouwverslag voor een verllichting van een SJ 240 met 24 x 54 watt T5 HO

 

Spaarlampen? Op de WC, ja! Boven mijn planten? Nooit. :D

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...