Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Raúl Reyes

Raúl Reyes duikt het groen weer in...

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik ben me ook alweer aan het voorbereiden op het seizoen 2012! Misschien een beetje doorgeslagen met Fro zaden… Ook heb ik nog leuke Fro-zaden liggen die allang niet meer verkocht worden, dat kan nog iets leuks opleveren.

 

 

 

gallery_17316_5238_234143.jpg

Netjes lucht en lichtdicht in apothekers potjes:

 

gallery_17316_5238_277936.jpg

Zonder deksel:

 

 

gallery_17316_5238_252157.jpg

 

Een aantal eigen kruisingen waar ik wel wat van verwacht:

gallery_17316_5238_158141.jpg

 

 

 

Eén zelfde vrouw Royal Dane, meerdere takken afzonderlijk van bevrucht met verschillende mannen:

* Lib30

*Henkes Lolland (Indo)

*Royal dane Fro

 

Interessant om te zien wat de resultaten zijn van zaden met 1 vrouwelijke plant met meerdere soorten mannen.

 

Nieuwe Dame Blanche X Henkes

 

Nieuwe Dame Blanche X Henkes (type 2 andere planten)

 

 

Nu ik hier zo mee bezig ben denk ik dat ik dit jaar een keuze ga maken om met enkele rassen verder te gaan, volgend jaar.

 

Wat mij vorig jaar enorm verbaast heeft is de kwaliteit van de Zwitserse Lebanese van Bleuhemp. Ongeveer tegelijk klaar met de NDB, helaas wel rotgevoelig, maar spierwit van de kristallen. Volgens mij niet meer te koop, en van mijn laatste 40 zaden van Blowmonkey kwamen er 5 echt goed op. Hiervan wil ik een “wit” echtpaartje selecteren. Het probleem met dit soort is nl dat de helft van de planten paars wordt en de andere helft wit, waarna ik op zoek ben.

 

gallery_17316_5238_221334.jpg

Alles netjes laten ontkiemen afgedekt met plastic folie en dan aluminium folie.

 

Wordt vervolgd........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker veel zaadjes :tu

veel succes dit jaar, hopelijk heb je een paar mooie spots voor al dat groene spul :wave:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puike zaden collectie RR :wave:

 

Daar komt vast een heleboel moois uit. En ook plannen om een bruut soortje door te spelen naar volgende jaren d.m.v zaden kweek. :tu

 

Ik hoop voor je dat het 'takken bestuiven' goed gelukt is. En niet alles door elkaar zit :o Maar dat zie je vanzelf.

 

Succes ook dit jaar!

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie collectie idd, iedereen aan de guerilla!!!!... :wave: Succes man :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig man

Share this post


Link to post
Share on other sites

More power to you Raul!

Dat het een topseizoen mag worden.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuf: Ik ga mijn best doen! Ik heb 2 spots. Helaas is mijn 3e spot onzeker geworden omdat er een tractor dwars dooheen gereden is! Hij moest zo'n heuvel op dat dat van te voren onmogelijk leek!

 

@HighLife: Ja, aan de zaden zal het niet liggen! Wat het takken bestuiven betreft: Ik heb me zoveel mogelijk aan de door Dame Blanche beschreven methode gehouden. De takken zaten vol zaad. De rest van de plant had vrijwel geen zaad. Zal dus wel goed gegaan zijn.

 

@Krasi: Iedereen aan de guerilla? Liever niet... :tu Bedankt!

 

@gobru: Dank je!

 

@Nesta: Dank je! Ik heb mijn collectie aardig compleet zo :o .

 

 

Kleine update:

 

gallery_17316_13842_493173.jpg

Alles is mooi ontkiemt. Ben een beetje bang voor strekken hier achter het raam. Als het weer iets meezit gaan ze deze week nog het kasje in!

 

 

gallery_17316_13842_725636.jpg

 

Zo, dat was het weer voor vandaag! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Raúl

Leuke soortjes hebje daar, geen gebrek aan genetica zo te zien!

Succes dit jaar!, ik kom af en toe even gezellig langs :lol:

 

mvg, Knowledge

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal 180 graden draaien en morgen weer een foto maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist

allemaal dagelijks omdraaien die potjes zodat de achterkant van het plantje ook zon krijgt

 

ja schijtwerk.... maar dan strekken ze veel minder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bespaar je de moeite :bier

 

Gewoon bekertjes aanvullen en naar buiten ermee ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ opperhoofd_geilebizon: Op de zadenkweek kom ik later nog terug. Er staan 5 libanezen onder een duo fluor en het gaat goed! Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen. Het eerste idee was om van elke plant een stekje te nemen en deze te laten bloeien. Zo het ik én het geslacht én of een eventueel vrouwtje niet paars maar wit is, waar het me allemaal om gaat! Ik heb recent ERG veel PECH gehad met het snijden van enkele stekjes: Aan het splinternieuwe stanley mesje bleek wat fabrieks olie/smeer te zitten dus er is geen een gelukt! Ik moet even uitzoeken of het idd daaraan heeft gelegen of dat ik toch iets anders heb fout gedaan.

 

@ HighLife: Idd, het kasje in!

 

@ Knowledge: Leuk dat je komt kijken! Altijd welkom en ik doe mijn best er iets van te maken!

 

@ amnees en Elmo2007: : Had ook gekund en daar het ik ook aan gedacht. Dat gaat het strekken denk ik niet tegen, maar ze worden dan wel weer recht! Ach, nu staan ze denk ik beter als achter het raam.

 

 

 

 

 

 

 

Tijd voor een update.

 

Ik heb de plantjes inderdaad buiten in het kweekkastje gezet. Het kweekkastje staat op 4 zwenkwieltjes, zodat ik meerdere uren zonneschijn kan benutten. (als de zon uberhaupt schijnt dan :D )

 

Ik had bedacht om de plantjes in het begin al zo veel mogelijk zonlicht te geven door voor het raam te beginnen, een week daarna de kleine plantjes in het kasje te zetten en dit kasje 2 keer per dag te verplaatsen, zodat ze van 10.00 tot 18.00 uur direct zonlicht krijgen. Ze staan dan per dag op 3 plaatsen. ik heb nagedacht over het eventuele nadeel dat de planten zich dus elke keer weer moeten aanpassen aan de nieuwe plek en dat dit dus erg onnatuurlijk is.

 

Toen las ik in het topic van Krasi een reply van PH Donner, die me erg aan het denken zette:

 

QUOTE(Bastet @ 12 Apr 2012, 17:24 )

Doel is om een stuk of 400 vrouwen over te houden en er in ieder geval de helft over te houden in plaats van dat lullige beetje van vorig jaar

 

 

Simpel.hoe meer stress hoe meer mannen.

 

Tip, start in iedergeval laag

 

 

Als dit waar is ben ik dus helemaal verkeerd bezig: Hoog begonnen (slaapkamerraam) en dan ook elke dag 2 keer verplaatsen.

 

Ik leer graag wat bij. Wanneer wordt het geslacht van de hennepplant bepaald? Ik ging er altijd vanuit dat dat al in het zaadje bepaald was.

Het zou leuk en interessant zijn als PH Donner hier nog op in wil gaan!

 

 

Wat me met het ontkiemen is opgevallen is dat bij 1 soort, de helft heel snel ontkiemden en heel snel een kiem kregen van 1 centimeter. De andere helft ontiemde daarna en leek het iets rustiger aan te doen. Zouden de eerste mannetjes kunnen zijn, of is dit onzin?

 

Het is tot nu toe een waardeloos voorjaar geweest betreft zonneschijn, dus strekken is moeilijk te voorkomen. De planning was om de plantjes aankomende week op de spots te zetten, hoewel ik ze door het tegenvallende weer eigenlijk nog iets te klein vind.

 

Van de 3 spots heerst op 2 spots een enorme konijnen plaag! Vorig jaar zijn er zo'n 60 planjes opgegeten! Ik ga dus met kokers werken van kuikengaas. Door het weer van de afgelopen tijd is de natuurlijke begroeiing ook wat achtergebleven waardoor de kokers dus meer op zullen vallen. Misschien doe ik het daarom in 2 etappes. De eerste keeer zet ik de planten in mini kokertjes van 20 a 25 cm hoog. Dit valt minder op. Als ze deze lengte bereikt hebben is de natuurlijke begroeiing ook gevorderd en kan ik de minikokertjes vervangen voor grotere van bijvoorbeeld 40 cm.

 

Slakkenkorrels heb ik ook gekocht, vloor (tegen :bier) hardnekkige slakken. Ook kunnen deze korrels tegen een regenbui, als dit weer doorzet is dat wel nodig ook!

 

 

Al met al ben ik tot nu toe niet ontevreden:

 

gallery_17316_13842_150665.jpg

 

gallery_17316_13842_743622.jpg

 

gallery_17316_13842_173261.jpg

 

gallery_17316_13842_423302.jpg

 

gallery_17316_13842_233321.jpg

 

gallery_17316_13842_685209.jpg

s'nachts is het kasje dicht tegen eventuele nachtvorst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doing it BIG, goed bezig, handige kas, jammer van het weinige zon waardoor je strekkers krijgt, succes van de week en hopelijk blijven Bugs Bunny en z`n kornuiten van je plantjes af :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de grote dag!

 

Ik ben me aan het voorbereiden en ik wil toch even snel wat foto's posten van wat de bedoeling is. Ik ga nu naar de spots om te kijken hoe ze erbij liggen, vooral of de plantgaten voldoende beschut zijn zodat ik er kokers om kan zetten.

 

 

gallery_17316_13842_810692.jpg

Als guerilla man moet je altijd onopvallend te werk gaan zodat je niet opvalt bij vijandige milities! Niemand kan zeggen dat ik dat niet serieus neem!

 

 

gallery_17316_13842_279718.jpg

Ik heb alles goed doordacht en de juiste spullen gekocht... (Dat hoop ik tenminste! :) )

 

 

gallery_17316_13842_278121.jpg

Plantlabels om het soort op te schrijven en tuinpinnen die zeer goed van pas komen, denk ik!

 

gallery_17316_13842_259296.jpg

Een koker van gaas met aan de onderkant een grondpin, alles "tuingroen". Hierin wil ik 3 planten zetten per plantgat. Ik kan later overwegen om de kokers te vervangen als de planten gegroeid zijn. Ik wil niet gelijk grote kokers zetten omdat ik denk dat dit nu veel te opvallend is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love it when a plan comes together ghehehe.

Best of luck out there!

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede voorbereiding man, that`s the way to go, geniaal dat camouflage hemd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om je topic te lezen :rofl

Als je iets doet, doe het dan meteen goed he :)

Succes!

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nesta: Ik doe mijn best!

 

@ Krasi: Voorbereiding is heel belangrijk! Toch pakken sommige dingen in de praktijk anders uit. 20 kokers maken in het bos koste echt veel tijd! Dat camouflagejasje leek me erg handig omdat je niet zo opvalt. Als je toch iemand tegenkomt zie je er natuurlijk wel erg raar en verdacht uit! Zeker als er planten staan... dat is de keerzijde.

 

@linkinpark: Als je iets doet, doe het dan goed! Dat is eigenlijk wel de insteek ja! Anders doe je misschien een boel voor niets... Ik vind het tof dat je mijn tpoic interessant vind!

 

 

Op 1 spot zijn alle kokers gezet en de slakkenkorrels gestrooid. Alleen de plantjes moeten er nog in!

 

Op de spot waar ik vorig jaar het meest succes had is weer een tractor geweest en door het spoor komen er nu ook al ruiters langs... Helaas definitief afgekeurd... :) Zie topic vorig jaar...

 

gallery_17316_13842_1778664.jpg

Ik kwam een slangetje tegen...

 

gallery_17316_13842_394110.jpg

en een dikke worm in een plantgat... Bodemleven is dus wel ok...

 

gallery_17316_13842_642090.jpg

Zo staan de kokers te wachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met drie grote dozen op de fiets, bijna niet mee te fietsen, ketting vloog er af, regen... wind...

 

Door het bos lopen met een stapel dozen, hopen dat je maar niemand tegenkomt met je camou jas aan..... Brandnetels, natte hellingen, nog meer regen....

 

Volgens mij is dit een hobby voor gekken met teveel vrije tijd!

 

Bij de eerste spot zijn alle gaten op 2 na gevuld. Op zich wel goed denk ik, dat ik de dag ervoor al slakkenkorrels had gestrooid. Echt nog nooit zoveel naaktslakken gezien! Ik had misschien toch gebruik moeten maken van kopertape, maar dat is achteraf. Eerst maar een zien wat het geeft nu.

 

gallery_17316_13842_1660406.jpg

 

gallery_17316_13842_146427.jpg

 

gallery_17316_13842_965694.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey reyes

 

Het weer zit inderdaad niet mee laatste dagen en vandaag al helemaal niet, maar ik zal voor duimen dat het een mooie oogst word :)

groeten en succes pac :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha wat eeeen sport he ziet err moooi uit toppp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die grondpinnen gekocht? Ik krijg ze nergens gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Frank,

 

Bij de Wibra! 10 voor €1,49, dus dat is goed te doen. Daar heb ik de labels ook vandaan. Omdat ik meerdere soorten heb krijgt elke plant een eigen label in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...