Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

4x Sneeuwwitje Micro 90W 60x40

Recommended Posts

Een hele goede dag, na een aantal buitenkweekies en jaren gestruind te hebben of WF werd het tijd om ook maar eens aan een micro hokkie te beginnen. Dit alles voor eigen gebruik en micro ivm ruimte gebrek.

 

Nou ik doe dit voor het eerst dus alle tips zijn welkom :lol: .

 

setup :

 

stekkies - 4 x sneeuwwitje

 

kast - 45x65x68 (LxBxH)

lampen - 5x 18W (840)

ventilatie - PC fan

Isolatie-reflectie - Radiator folie

 

in bestelling:

 

Koolstoffilter

Afzuiger

temp/LV meter.

 

 

Hier wil ik het verlopig even mee gaan proberen. De plantjes staan al alleen de te leveren spullen laten nog even op zich wachten. Dus temp en LV meten gaat nog even niet, hoop dit morgen binnen te krijgen.

 

 

Nou hierbij een paar afbeeldingen van hoe ze er nu bij staan en hoe mijn hokkie eruit ziet.

Schroom niet om commentaar te leveren, onderbouw dit aub zodat ik er wat mee kan doen. Alle hulp is welkom.

 

med_gallery_19704_13827_516888.jpg

med_gallery_19704_13827_392442.jpg

med_gallery_19704_13827_527718.jpg

med_gallery_19704_13827_327731.jpg

med_gallery_19704_13827_184441.jpg

Bij de laatste foto hang de lamp een beetje schuin (in realiteit hangt hij zoals de 1-na-laatst foto (die onduidelijke)).

 

Het is de bedoeling om de planten te scroggen of ik ze van te voren ga toppen ben ik nog niet helemaal over uit. De plantjes mogen niet hoog worden ivm de hoogte van me kast - min de lamp etc.

 

De afstand die ik nu hanteer tussen de lamp en de plantjes, wat denken jullie hier over? is dit goed of te dicht bij aangezien het nog stekken zijn?

 

mits enig Animo zal ik proberen regelmatig up-te-daten tevens kan ik dan de temp en LV vermelden.

 

graag hoor i van jullie wat jullie ervan vinden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je vergeten bent je voor te stellen in de daarvoor bestemde section. (zie welkom mail).

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je hebt gaten geboord onderin voor de aanvoer van frisse lucht.

De potten dekken echter een groot deel van de gaten af ( het is niet goed te zien.. het kan dus zijn dat de gaten niet zijn afgedekt). Mocht een deel van de gaten wel zijn afgedekt probeer dan ook wat gaten te maken in de diepte.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je vergeten bent je voor te stellen in de daarvoor bestemde section. (zie welkom mail).

 

de groeten!

 

 

vlak voor ik dit topic heb aangemaakt heb ik ook mijzelf in het kort voorgesteld, bij mijn account, misschien dat ik het verkeerd heb gedaan, of misschien had het verwerkingstijd nodig ofzo?

 

grtz..

 

Hoi,

 

Je hebt gaten geboord onderin voor de aanvoer van frisse lucht.

De potten dekken echter een groot deel van de gaten af ( het is niet goed te zien.. het kan dus zijn dat de gaten niet zijn afgedekt). Mocht een deel van de gaten wel zijn afgedekt probeer dan ook wat gaten te maken in de diepte.

PF

 

de gaten lopen precies tussen de bakken door. De potten overlappen de gaten dus niet, wel zit ik er over te denken in het midden nog een paar gaten tussen de potten door te maken. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nou een plaat bovenop je TL balken of zie ik het verkeerd?

 

Hoe ver heb je de balken uit elkaar gezet? Als er nog ruimte tussen de balken zit zou ik die wel benutten. Als er geen ruimte zit heb je aan weerzijden ongeveer 7cm over denk ik? Dat moet genoeg zijn.

 

Verder ziet er goed uit en succes deze ronde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je vergeten bent je voor te stellen in de daarvoor bestemde section. (zie welkom mail).

 

de groeten!

 

 

vlak voor ik dit topic heb aangemaakt heb ik ook mijzelf in het kort voorgesteld, bij mijn account, misschien dat ik het verkeerd heb gedaan, of misschien had het verwerkingstijd nodig ofzo?

 

grtz.

 

 

 

Onee zie dat ik ind niet goed had gekeken. Excuses .....

 

Hoi,

 

Je hebt gaten geboord onderin voor de aanvoer van frisse lucht.

De potten dekken echter een groot deel van de gaten af ( het is niet goed te zien.. het kan dus zijn dat de gaten niet zijn afgedekt). Mocht een deel van de gaten wel zijn afgedekt probeer dan ook wat gaten te maken in de diepte.

PF

 

de gaten lopen precies tussen de bakken door. De potten overlappen de gaten dus niet, wel zit ik er over te denken in het midden nog een paar gaten tussen de potten door te maken. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je nou een plaat bovenop je TL balken of zie ik het verkeerd?

 

Hoe ver heb je de balken uit elkaar gezet? Als er nog ruimte tussen de balken zit zou ik die wel benutten. Als er geen ruimte zit heb je aan weerzijden ongeveer 7cm over denk ik? Dat moet genoeg zijn.

 

Verder ziet er goed uit en succes deze ronde :lol:

 

Ze zitten op een mdf plaat. Er zit ongeveer 1cm tussen elk armatuur, als het goed is past er nog wel 1 bij. Er blijf aan de zijkanten dan niet veel ruimte over. Ik zal morgen even beter kijken.

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Vandaag is even beter gekeken. er zit 2 cm tussen elk armatuur als ik deze allemaal 1 cm opschuif naar elkaar toe past er nog een armatuur naast. Dan hou ik evengoed aan de zijkanten 4,5cm ruimte over voor de luchtstroming. Misschien dat ik dit morgen zal gaan realiseren. Even kijken of ik tijd heb :lol:. En die mdf plaat waar ze op vast geschroefd zitten, kan dit kwaad ivm warm worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeahhh, heb eindelijk me temp/LV meter en me koolstoffilter binnen.

 

:lol: zal vanavond of morgen even een update doen met temp en lv met lamp aan/uit.

 

med_gallery_19704_13827_212511.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou vandaag is de temp en LV een beetje bijgehouden, overigens alleen nog maar met de lamp aan. Met de lamp aan lag de temp tussen 26.6 en 28.9 graden. De LV bedroeg tussen de 43% en 56%. De 56% is pas gekomen nadat ik er stukjes natte doek tussen heb gehangen maar deze drogen eigenlijk weer te snel uit. Iemand tips hoe ik de LV omhoog krijg in me hokkie...... :wave:

 

med_gallery_19704_13827_278455.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedy

 

Ziet er ok uit!

 

Ik zou wel reflectoren plaaten op je tl's zijn te koop (wel vrij duur) of zelf ff wat beunen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer is te knutsellen geweest.

 

Heb er 1 lamp bij gezet en heb op het moment : 4 x kleur 840 en 2 x kleur 827.

licht : 18/6

 

de lv een beetje in de gaten gehuden en merk dat deze omwijs erg schommeld. Wanneer is deze besproei schiet de LV omhoog, maar na korte tijd is dit alweer verdamt oid..

 

tevens heb ik een webcam erbij geinstaleerd :tu dit maakt de temp en LV bekijken een stuk makkelijker... :wave: :o

 

Iemand tips? ze staan er alsnog wel mooi groen bij alleen vertonen tot nbu toe nog weinig groei.,..

 

med_gallery_19704_13827_479904.jpgmed_gallery_19704_13827_477756.jpg

med_gallery_19704_13827_131084.jpgmed_gallery_19704_13827_606680.jpg

 

Hoi Weedy

 

Ziet er ok uit!

 

Ik zou wel reflectoren plaaten op je tl's zijn te koop (wel vrij duur) of zelf ff wat beunen.

 

Onder de armaturen door? Dus als ik alleen aan beide zijkanten iets zou maken volstaat dit ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Weedyweedy,

 

Heb jij daar een web-cam ingebouwd?

Zeker omdat je dan je metertje kunt lezen zonder je hok te openen?

Slimmerik.

 

Als het dag is is het voor mij ook wel te doen. Maar in de donkere periode vind ik het lastig, omdat ik de meiden niet wil stressen.

 

Is het in het donker ook zichtbaar in de nachtmodus ofzo??

 

Als ik mijn meter oppak en naar het licht loop, geeft ze de stand aan van de verlichte ruimte.

Dus daar heb ik niks aan.

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Hey ja dat klopt helemaal. Ik moest steeds de kast openen om te kijken wat de lvl en de temp deden. De webcam maakt het een stuk makkelijker :wave: . Ook leuk om filmpies mee te maken wat zown plantje de hele dag doet (weinig, maar het beweegd wel) :) .

 

Maar nee spijtig genoeg zie ik geen pest in het donker :o, webcam komt uit jaar 2000 denk ofzo zit geen nachtstand op. Zou eventueel een klein led lampje bij kunnen beunen waarmee je met 1 druk op de knop even snel kan aflezen wat er staat

 

Ik heb de timer zo staan dat wanneer het donker is ik op me werk ben. Dus het hok niet kan openen. sweekends wacht ik tot 2 uur smiddags dan gaat het licht aan, ivm met stres.

 

Op me telefoon heb ik app waarmee ik mijn computer kan beheren, als ik de webcam dan op mij computerbeeldscherm open laat staan. En ik log met mijn telefoon op mijn pc in kan ik overal ter wereld me plantjes in de gaten houden. haha...niet dat ik er iets mee kan doen maja blijft leuk om te kijken :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ben weer bezig alleen kom er niet helemaal uit. ik wil mijn koolstoffilter ophangen maar zit met de beperkte ruimte. In de huidige situatie is mijn hok te klein om nog een koolstoffilter bij te hangen. Als ik hem wel ophang kan mijn lamp nog maar 3 cm ophang :wave:. Dus hier zijn wat opties:

 

even ter info mijn hok is gebouwd in een ander hok. Kweek hok is 65 x 41. Orginele hok is 100x 41. de overige ruimte van het orginele hok heb ik wel bekleed maar doe ik verder niks mee.

 

 

med_gallery_19704_13827_334328.jpgOptie 1: De koolstoffilter in mijn hok te hangen. Hiervoor moet ik wel mijn kweekhok verbreden met 20 cm. Hierdoor hou ik maar 15 cm over van het orginele hok. Kan ik dan niet net zo goed die tussenplaat er tussenuit halen en op de volledige ruimte overstappen.?? Ook heb ik dan aan 1 kant geen reflectie dicht op de plant zitten???

 

med_gallery_19704_13827_423828.jpgOptie 2: De koolstoffilter in de ruimte naast mijn hok hangen en d.m.v een gat in me hok de boel af te zuigen. Dus het kweekhok zelf zo klein mogenlijk houden..?

 

med_gallery_19704_13827_849964.jpgoptie 3: Rot die tussenplaat ertussen uit. Zat ruimte en de koolstofilter aan plafon hangen en rechtstreeks naar buiten laten blazen.??

 

iemand tips:D...zijn zeer welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik zie dat ze weining groei vertoone probeer een paar dagen je aarde droog te houden

 

geen water dan zoeken de wortels naar water en zo gaat de groei er in groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV moet hoger.

 

Draai er een paar TL balken uit, tot de LV hoger is (met natte doeken) evt. afzuiger nog zachter zetten.

 

Koolstoffilter gewoon buiten het hok hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi weedyweedy,

 

Lekker aan het hobby-en zo. :wave:

 

Ik zou het hele schotje eruit halen, zo krijg je meer ruimte ook voor je planten straks.

Verder kan er ook meer warmte weggezogen worden rondom de buisjes als het wat warmer wordt straks.

Of inderdaad je filter buiten je hokje plaatsen, en erdoor uitblazen.

 

Wat voor afzuiger gebruik je? dat zie ik even niet zo gauw terug.

 

wat is de temperatuur onder de lampen nu? Met je metertje aan de zijkant geeft hij wel een mooie temp aan, maar dat kan best een stuk hoger zijn in het midden onder de lampen. Ik verwacht dat je ook nog een fannetje onder de buisjes nodig zal hebben.

Zo blaas je niet alleen wamte weg, maar krijg je ook nog een betere luchtstroom in je hokje.

 

Ook zou ik de 827 buisjes er voorlopig uithalen. Zeker omdat je met T8 buisjes werkt is er weinig diepstraling. Met de 827 bestaat de kans dat ze gaan strekken, en je wilt ze voorlopig zo compact mogelijk houden.

 

Je zou voorlopig ook kunnen overwegen om even niet af te zuigen, of per uur een kwartiertje of half uurtje aan. Wel dan een fannetje door je hokje laten blazen. En goed in de gaten houden wat de temp gaat doen.

Misschien krijg je dan een hogere LV tot de stekjes goed zijn aangeslagen.

 

Veel succes met je plantjes,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie diy ! Succes met de grow :wave:

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb toch gekozen om mijn schot iets te verplaatsen en de koolstofilter in mijn hok te hangen. In de loop van mijn huidige kweek zou ik misschien graag plantjes willen gaan voorgroeien in het 2e deel van me hok.

med_gallery_19704_13827_604521.jpg

ik heb de twee 827 eruit gehaald en verlopig nog even niks in gedaan om te kijken wat de lvl deed. Met 4 lampen en de fan en om het half uur, een half uur draaien. De LV blijft dan hangen tussen zown 50 en de 60%. Ook hangt er een fannetje die door het hok heen blaast. Dit ga in nog wel iets verbeteren maar hij blaast nu wel al redelijk tussen de lamp en de plantjes.med_gallery_19704_13827_1203662.jpg

 

De meter heb ik overigens daar al vlak nadat de foto is genomen weggehaald. De meter staan nu zoals op fotos te zien is ongeveer in het midden te hoogte van de plantjes.

 

ik gebruik voor de koolstoffilter een buisventilator 100m3.

med_gallery_19704_13827_143207.jpg

 

Maar dan nu :wave: 2 van mijn plantjes beginnen eindelijk is wat nieuwe scheutjes aan te maken en beginnen er ietsje wat mooier uit te zien. Maar de rest ziet er wel heel zielig uit nog, aan de paarse stelen is denk te zien dat ze te nat hebben gestaan..

. Ik geef ze nog geen voeding, of zal ik dat wel doen? Ik heb ze in "Plagron Grow-mix (whit perliet)" aarde staan dacht dat dat wel even genoeg voor ze was...iemand iets?

 

 

med_gallery_19704_13827_871831.jpg PLantje 1

med_gallery_19704_13827_811590.jpg PLantje 1, zo ziet het er beter uit :tu

med_gallery_19704_13827_909407.jpg Plantje 2

med_gallery_19704_13827_955278.jpg Plantje 3

med_gallery_19704_13827_989168.jpg Plantje 4

 

Nou dat was hem weer voor vanaaf..

Reactie altijd welkom :o:D..

 

 

ltrrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar weer eens een Update-tje...:

 

Het gaat eindelijk goed met de dames, de groei zit er een beetje in en hier en daar worden de plantjes ietsje voller..

Ik geef ze nog steeds geen water. De laaste keer was op de 22e toen hebben ze alle vor het laatst o,25 L gehad.

 

Hier een paar fototjes van hoe de plantjes er op het moment bij stonden :lol: ..

 

med_gallery_19704_13827_839631.jpg plantje 1

med_gallery_19704_13827_604753.jpgplantje 2

med_gallery_19704_13827_624233.jpg plantje 3

med_gallery_19704_13827_838655.jpg plantje 4

 

 

Het plan is om te gaan scroggen, maar zal ik de plantjes gaan toppen? zo ja, wanneer top ik ze? Zelf zat ik te denken om er eerdaags 2 te toppen en 2 niet, en dan kijken wat het verschild kwa opbrengts.. wat denken jullie, en wanneer zal ik ze gaan toppen???

 

Ook zit ik met het in de bloei zetten van de vrouwtjes, ze groeien nu al 11 dagen, maar na het omschakelen kunnen ze nog ruim een week doorgroeien? Ze moeten natuurlijk ook niet te groot worden..(alhoewel ze nu nog erg klein zijn) ...tips iemand :D?

 

Laatste... Voeding geen ik nu nog helemaal niet, mijn plan was ze na het omschakelen naar 12/12 pas voeding te gaan geven, bloeivoeding. of adviseren jullie om nu laatste paar dagen(week) van de groei toch nog wel voeding bij te geven.??

 

 

Ohw ik moet weg, word vervolgt...:D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn mooi aangeslagen.

 

Als ik scrogg top ik niet. Is ook niet nodig omdat je met scroggen van de zijscheuten zeg maar hoofdscheuten kan maken, althans de toppen zo groot als die van de hoofdscheuten.

 

Zeker nog niet voeden, is nergens voor nodig, pas in 2e 3e week bloei beginnen.

 

Je moet erop rekenen dat de omvang van je planten verdrievoudigd op het moment dat je 12/12 zet. Span eerst eens een netje en kijk hoe vol die zit. Als 50% van je netje gevuld is zou ik de klok omzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo weedy,

 

Ik heb in een ander atikel,( ik meen van djbroertje? is al jaartje geleden ofzo) gelezen dat het goed is je internodes te tellen. Bij micro is 5 a 7 al genoeg. Ik zelf ben met 5 blij, dan top ik, paar dagen later de bloei in. Licht dichbij houden. De plant gaat dan de breedte in en niet de hoogte.

 

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag bezig gehouden met het plaatsen van het Scrog-netje, op advies van HansWorst..:D Zodat ik straks ken zien wanneer ik ze ongv in de bloei ken zetten.,.

 

Deze kweek ga ik niet toppen in tegenstelling tot wat ik eerder heb gezegt. Ga het gewoon proberen zonder,,,..

 

Hier eerst nog wat fototjes van de dametjes zonder scrog-netje..

 

med_gallery_19704_13827_559584.jpg

med_gallery_19704_13827_249985.jpg

med_gallery_19704_13827_868413.jpg

med_gallery_19704_13827_438234.jpg

med_gallery_19704_13827_128389.jpg

med_gallery_19704_13827_452702.jpg

 

hier met scrog-netje

 

med_gallery_19704_13827_570321.jpg

med_gallery_19704_13827_377027.jpg

med_gallery_19704_13827_661935.jpg

med_gallery_19704_13827_531201.jpg

gallery_19704_13827_979358.jpg

 

en wat vinden jullie ervan? Als ik ergens is beter zou kunnen doen dan hoor ik dat graag weer :D en vragen zijn altijd welkom..

 

Nou dit is het zo'n beetje :lol: ...en nu maar weer w88 :D..

 

Geduld is een schone zaak...

 

ltrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele goeie avond, Da ben ik weer ;)..

 

vandaag uiteraard weer aantal fototjes van de Dames..

 

En misschien kan iemand mij ergens mij helpen, maar eerst even plaatjes kijken :P

 

gallery_19704_13827_530183.jpg

gallery_19704_13827_186993.jpg

gallery_19704_13827_1396407.jpg

gallery_19704_13827_1225025.jpg

gallery_19704_13827_846007.jpg

 

Dat waren ze weer.. :D

 

De afzuiger draaid nu om het half uur, met 4 lampen. Nu d8 ik misschien kan ik die andere 2 lampen er alweer bijdoen. Meer licht lijkt me beter.;) Ik dus 2 lampen erbij gedaan maar uiteraard schiet de TEMP ook meteen omhoog. Temp: 32,4/25.5 (afzuiger aan/uit, licht aan).Dus de afzuiger moet langer aan om rond die 25 te blijven, waardoor hij nu volle uren herrie maakt.

 

Ik heb dus een 100m3 buis afzuiger van de gamma. Maar ik vind hem best wel veel herrie maken. Dit word waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat de uitlaat best dicht op de muur staat te blazen, 3-4 cm ongv. Maar ook zonder die muur heeft hij een irritante brom/suis geluid. Hebben jullie hier ook last van? of weten jullie een anders niet te duur 100m3 afzuigertje, liefst met 100mm aansluiting voor koolstoffilter.

 

 

4 lampen, 18/6:

 

temp- 17/31

LV - 49/70

 

6 lampen, 18/6:

 

temp- waarchijnlijk 17/32,4 (alleen nog maar gemeten tussen 17.36-21.00, temp 25,4/32,4)

LV - Same story.. 44/72

 

met de afzuiger aan ligt de temp zown beetje op 25.8/56%, Dit is zoals hij nu op het moment draaid met 6 lampen

 

Nou ik hou het weer eventjes voor gezien.

 

Ltrrrzz,.. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...