Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
D-Vlisz

Bloeiende planten op 18/6 ?

Recommended Posts

Hoi medekwekers!

 

Ik ben al jaren aan het lezen en leren op dit forum. Ik heb dankzij dit forum al vele lekkere oogsten kunnen genieten :lol:

Ik heb het dus al aardig onder de knie, maar nu kom ik er toch even niet uit!

 

 

Ik heb 2 jaar geleden Purple Widow zaadjes aangeschaft bij "De Sjamaan", Op het balkon groot gebracht en een mooie oogst van gehad.

 

Vorig jaar heb ik Blue Widow zaadjes gekocht van "Dinafem" en heb 2 mooie grote planten in de volle grond gehad, ook een mooi soortje vond ik omdat ie ook vrij vroeg gaat bloeien en net voor het weer alles ging verpesten, klaar was.

 

Ditzelfde jaar heb ik ook nog 2 Purple Widow zaadjes laten ontkiemen en lekker laten groeien, dit werden alleen helaas mannetjes, hiervan heb ik de mooiste man geselecteerd en het stuifmeel opgevangen. Dit later op een aantal toppen gesmeerd van de Blue Widow planten.

 

 

Nu heb ik dus een paar honderd zaden van de kruising Purple Widow (m) x Blue Widow (v).

 

Ik ben in Februari een 8 tal zaden gaan ontkiemen en opgroeien, met het idee hiervan stekken te knippen om half/eind mei buiten te planten.Voorgroeien heb ik op 24 uur licht gedaan, tot de plantjes 2 internodes hadden en toen ben ik terug gegaan naar 18/6. De voorbloei was redelijk snel te zien, na 3 weken ongeveer. Dan heb ik de mannen ertussenuit gehaald en ben door blijven groeien op 18/6.

 

Allemaal heel standaard dit, maar nu komt het gekke.

 

1 van de 4 planten die overgebleven zijn liet lang op zich wachten met het tonen van geslacht. Ondertussen is het geslacht bekend (een vrouwtje). De andere plantjes was al van bekend dat ze vrouwelijk zijn. Maar deze 3 plantjes zijn hun toppen al aan het ontwikkelen..??!

 

Hier kan ik niet bij komen, omdat ze eerst 24 uur licht hebben gehad en daarna 18 uur en nooit minder...

 

Ik weet van White widow, welke genen in beide soortjes voorkomt geen autoflower eigenschappen bezit. Van Blueberry en Purple heb ik dit ook nergens kunnen vinden..

 

Is er iemand die mij kan vertellen waarom dit gebeurd? Misschien iemand die meer weet over de genen van Purple en Blueberry?

 

 

Ik heb een fotootje bijgevoegd waarop het verschil te zien is tussen de planten.

 

(Links, de plant die er normaal uit zit voor de lichturen, rechtsonder, recht en boven de 3 die dus al topvorming krijgen)

 

Ik heb al wat takjes weggeknipt om mijn nieuwe, super simpele (effectiviteit ben ik nu aan het testen) clone machine met een ultrasonische luchtbevochtiger. Op deze cloner kom ik terug als hij werkt, want dan kan iedereen voor zo'n 10 euro zijn eigen clone machine maken ;)

 

 

6942424016_3c1e9352b0_b.jpg

 

 

 

 

 

Edit: Ik heb nog wat Close up fotootjes gemaakt, misschien dat jullie hier meer mee kunnen.

 

De normale plant:

7088560421_fd230950ca_b.jpg

 

bloeiende plant 1:

7088558981_7c86dd9e6f_b.jpg

 

bloeiende plant 2:

7088557487_8b9afb8d0c_b.jpg

 

bloeiende plant 3:

6942489160_56d97b791c_b.jpg

 

Graag hoor ik van jullie!

 

Groetjes D-Vlisz

Edited by D-Vlisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde fenomeen bij een NDBxIerdbei, deze stonden ook op 18/6, ik kreeg de tip om ze op 22/2 of 24/0 te zetten, heb ik gedaan en heb er nu geen last meer van :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit...

 

Dankje voor je reactie Krasi!

 

Heb je diezelfde plantjes nog naar 22/2 of 24/0 gezet, of de volgende ronde?

 

Ik neem aan dat als ze echt bloeien en ik ga ze nu 24 uur licht geven dat je dan het reveg verhaal krijgt..

 

 

 

 

Ik hoop wel dat ik de stekken gewoon naar buiten kan doen, daar kan ik het licht iets moeilijker beinvloeden :lol:

 

 

D-Vlisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze op 22/2 gezet, bij mij was het er ook maar 1 die echt ging bloeien, sinds 22/2 geen 1 meer bij gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In somige gevallen kunnen planten van de stress die ze oplopen bij een wijziging van 24/0 naar 18/6 gaan bloeien. Te kleine potten ("rootbound", lukte me met PP buiten in juni) of te weinig licht zijn andere bekende stressoorzaken waardoor ze kunnen gaan bloeien. Als je het probleem nu kunt oplossen door de plantjen weer naar 24/0 te brengen zit je wel met het probleem dat ze, zodra je ze buiten zet in mei of juni, weer direct de bloei inschieten.

 

Blueberry genetica:

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Bluebe...n_or_Legendary/

"Purple" is vermoed ik gezien de sativa-eigenschappen (al dan niet New) Purple Power a.k.a. Brabants Paars a.k.a. Dubbel Paars:

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Purple...n_or_Legendary/

Share this post


Link to post
Share on other sites

--edit--

 

Thanks voor de reactie Groen gif,

 

Ik laat de bloeiers maar gewoon hun gang gaan denk ik en kijk wel wat daar vanaf komt, gelijk een testertje voor de smaak en geur van de purple widow x blue widow.

 

Het plantje wat nog gewoon groeit neem ik dan stekken van om buiten te zetten.

 

 

 

Die 24 uur licht heb ik eigenlijk puur gegeven in het begin om de temperatuur constant te houden, volgende keer zorg ik dat ik de temperatuur op een andere manier stabiel hou en geef ik gewoon 18/6 licht.

 

 

 

De clone machine lijkt te werken, de stekken staan nu na zo'n 20 uur nog steeds met de vingertjes in de lucht :lol: Hier maak ik binnenkort en topic over, waarin ik laat zien wat ik gebruikt heb en de kosten ervan (dit als de stekken wortelen).

 

 

Nogmaals bedankt voor de reacties ;)

 

D-Vlisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het zelfde fenomeen bij een NDBxIerdbei, deze stonden ook op 18/6, ik kreeg de tip om ze op 22/2 of 24/0 te zetten, heb ik gedaan en heb er nu geen last meer van :lol:

ik heb het momenteel met white widdow 18/6 en bij 2 van de 3 zie ik na 4 weken 18/6 ( voor buiten voorgroei) maar ga er niet om tereuren indit geval wou toch al 12/12 gaan maar nu iets eerder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier eens gelezen over dit fenomeen.

Dit kan gebeuren door meerdere factoren van stress.

 

Weet niet meer precies wat het allemaal kon zijn.. er zal vast iemand zijn die de link kan plaatsen?

 

grtzz tuinman!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...