Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gobru

ice-0-later zakken schoonmaken

Recommended Posts

Ik vraag me af hoe jullie de ice-o-later zakken schoonmaken.

Als ik de zakken een dag gebruikt hebt merk je dat het water niet meer goed wegloopt, en lig je te klote.

In de smartshops verkopen ze 1 of ander biologisch goedje om de zakken schoon te maken a 14 euro, of je krijgt alcohol dep doekjes mee...

Beiden vind ik niet optimaal werken en gebruik zelf biotex (biologisch ).

Ik neem een emmer met lauw warm water en een beetje biotex, laat de zakken een half uurtje erin zitten, en spoel ze dan vervolgens goed uit en laat ze gedurende de nacht in een emmer met koud water staan.

De dag erna spoel ik de zakken weer goed uit, zolang dat de geur van de biotex is verdwenen.....werkt goed voor mij!!!.

 

Wie heeft hier een anderen manier/oplossing voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dot keukenpapier

druk je vanaf de onderkant tegen het zeef

en met een kortharig kwastje met alcohol de zeef schoonmaken.

het papier neemt de troep meteen op

en je kunt verder met draaien.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Weetje, dinsdag alcohol halen en dan ga ik het direct proberen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje , ontsmettings alcohol van bij de apotheek , werkt dat ook ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geprobeerd met alcohol en wil wel maar wat nog veel makkelijker is (net als nieuw daarna):

 

Heet water, zeer ruim soda en ook wat vanish oid erbij en daar de zakken even in laten weken/wassen, daarna goed uitspoelen met heet water en klaar voor hergebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer ruim soda , wat mag ik hier onder verstaan !! wat is soda ??

 

groetjes en alvast bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat me niet wijs maken dat je dat produkt niet kent

 

klik

 

Gaat om soda in korrelvorm, zit in zakken van 1 of 2kg en bij alle supers te krijgen, ook bij de blokker enzo.

 

Iets van 'vroegah' vrees ik met al die Cillit Bangs in de schapen en soda ergens weggepropt in onderste vakken bij de supermarkt, waar elk huishouden tot aan jaren 90 het gewoon standaard in huis had voor van alles, net zoals groene zeep die toen niet in een fles zat maar in een (plastic) pot en niet aangelengd met water en voorzien van een parfum omdat dat 'beter' is.

 

Met die aangelengde (groene zeep) kan je niet schrobben en dat deed je nu net zo lekker wel met die uit de pot.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiritus,

dan naspoelen met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het zelf met alleen water, koud water. Direct na het zeven spoel ik hem om en uit, met koud water. Want dat is wel van belang, zodra je het met warm water doet wordt die hash zacht en gaat het echt in die structuur zitten.

 

Voor mij werkt het bij alle zakken 220 ™ 38, direct spoelen en wassen in koud water zonder zeep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik altijd 96% alcohol,gedenatureerd met methanol.

zelfs 25micron zak is weer as nieuw.

ik leg de bodem van zak op een groot bord met bijna de zelfde ronding als de onderkant van de zak,zak natuurijk wel binnenstebuiten.....

wat alcohol door de zak heen laten druipenop het bord,daarna zak nog een beetje heen en weer halen over het bord.

@weetje dat van die keukenpapier en kwastje ga ik ook eens proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zullen trouwens de laatste nachies zijn dat je een bakje water nog buiten kan zetten snachts en de volgende dag kan gebruiken voor je hash te maken. Geen ijs nodig met deze nachtelijke temps.

 

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

water is toch best wel snel weer opgewarmd als het in beweging is?

ik heb een gat geboord in de plank waar mijn mixer op vast staat,in dat gat heb ik een vijverthermometer zodat ik ten alle tijden kan zien wat de temp van het water en de mesh is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je smorgens begint met wassen kan je makkelijk een tijdje door. Kijk als je binnen gaat staan en in de zon dan schiet het wel op ja.

Gewoon lekker in de schuur gaan staan en wassen maar. Je kan makkelijk een tijd door.

 

Nu dat ik er eens overnadenk, jaja dat doe ik ook weleens. Beweging het water opwarmen? Das toch andersom, als je iets warms hebt moet je roeren om het af te laten koelen.

 

Gewoon snachts je spul buiten zetten op een koude nacht en de volgende ochtend vroeg, uurtje of 8 of zo aan de wasserij.

De dagen dat ik het adviseerde was het 2 graden snachts buiten.

 

Good Luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afkoelen of opwarmen is dan ook wel relatief ten opzichte van de kamertemperatuur. Hete soep van 100 graden koelt af als je het roert bij kamertemperatuur. Water tegen het vriespunt warmt juist op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,

 

Ik het me om ongeveer een uur te wassen zonder temp verschil en zonder ijs toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is op mijn 25micron zak olie vanuit een ketting zaag gedruppeld,weet iemand hoe ik dit het betse kan verwijderen,ik zat zelf aan remmenreiniger te denken.

dat is iig een goede ontvetter,maar weet niet of ik dan weer met de overblijfsellen van die remmenreiniger in de zak zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder ging het over schoonmaken met Biotex. Krijgt dat die olie er niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zoudat maar extreem goed naspoelen,

voor je t weet heb je bioice :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch altijd nog beter dan "kettingzaagolie-ice". Maar ja, of je nou alcohol of een wasmiddel gebruikt, goed naspoelen moet je het wel.

 

Ik had het overigens laatst met alleen water geprobeerd (zoals Miramar aangaf), maar daar kreeg ik de 25 en 37 micron zakken toch net niet schoon mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het maakt wel uit omdat er in alcohol bijna alleen maar vluchtige stoffen zitten die meteen willen verdampen.

parfums en andere zaken zijn juist bedoel om achter te blijven op de was

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb biotex gebruikt omdat die olie erin zat,maar normaal gebruik ik altijd 97% alcohol,ook om mn vingertoppen mee schoon te krijgen na het draaien van de geknede balletjes.

met alleen water heb ik mn vingers ook nooit schoon gekregen,dus neem aan dat dat met de zakken ook niet zo zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die alcohol is ook niet puur en moet je ook goed uitspoelen. Biotex moet je ook spoelen ja en je handen inderdaad ook als je die wast met zeep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...