Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

He groene vrienden ,

 

Heb nu al een aantal zaden kweken achter de rug. Super goed gegaan. ,,,

Maar die mannen ik wordt er soms zo moe van. ,,,altijd de grootste en gekste zijn mannnnnnn,,,,,,

dus probeer nu die lesbian dream , ben zo benieuwd. ,,'

Dan ben ik echt van alle problemen Af.

 

:lol: :lol: :P

Wie heeft er ervaring mee. En ook belangrijk wat kan er fout gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook voor fem zaad gaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet precies wat je bedoelt, ben ook echt een zaadman maar het lijkt wel alsof je ze er nooit allemaal uitkrijgt.

tot aan het einde aan toe blijf je je verbazen dat er weer 1 tussen staat terwijl je net dacht ze allemaal gehad te hebben.

ik zeg dus ook gewoon lekker fem gebruiken dan heb je een stuk minder zorgen.

en dat lesbian dream weet ik zo net nog niet, heb het al een tijdje liggen maar heb nog niet echt het lef gehad om het er op te spuiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorzover ik nu weet zijn er twee methodes:

 

1. Spuiten 1 op 400 bij bet begin van de zichtbare bloei. Dus als je echt bloemetjes ziet. Dan na twee weken weer bespuiten.

2. Vanaf het begin dagelijks een druppeltje (ook 1 op 400) op de groeipunt.

 

Houdt de ombouwmama gescheiden van de te bevruchten moeders om te voorkomen dat ze te vroeg al bestoven worden.

 

Vervolgens bestuiven op het moment dat je dat normaal altijd doet.

 

Tot zover is de stand van zaken op dit moment. Helaas is er weinig terugkoppeling van gebruikers naar dit forum zodat er niets zeker is. Maar dit is de recentste stand van zaken. Heel veel succes, en als het even kan: Laat weten hoe het gaat, ook als het mislukt.

Foto van rond de dag dat deze NDB met lesbian dream is behandeld:

gallery_22580_9520_3660616.jpg

Na ruim drie weken:

gallery_22580_9520_1285562.jpg

Een week of zes later:

gallery_22580_9520_1736912.jpg

 

Groeitjes,

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat begrijp ik. Zelf maken. Jonghe.

 

Als je het begrijpt waarom maak je ze dan niet???? :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaat dit topic over zelf fem. zaad maken Gobru. En als dat verkeerd begrepen is door me, dan heb ik het er net van gemaakt ........ ITC sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij gaat dit topic over zelf fem. zaad maken Gobru. En als dat verkeerd begrepen is door me, dan heb ik het er net van gemaakt ........ ITC sorry

 

wat vervolgens niet lukt, aangezien het aantal mannen.....daarom misschien fem zaad kopen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

................................................. gewoon ff deze website bekijken ....

 

KLIKKLIK......

 

kies er een paar mooie uit en ga voor de hoofdprijs !!!!!

 

fem zaden zijn duurder dan reg zaden .. MAAR ... je hoeft niets weg te gooien :lol:

 

spuiten met een en t ander ,..... geloof er niet zo veel van . maar das mijn mening ...

 

GroeneGroet!

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees de originele post ook anders, maar goed. :lol:

 

Ik heb gemerkt dat niet iedere soort ontvankelijk is voor de voorgeschreven dosis bij Lesbian Dream. Nu merk ik dat ook met alle andere middeltjes die je zou kunnen gebruiken, dus ik zou willen stellen dat de weg naar succes een combinatie is van je plant, het middeltje en hoe het middeltje is toegepast en met welke sterkte.

 

Wat er fout kan gaan is dat het niet werkt en je toch een enorme klap aan je dame hebt gegeven dus ze zal niet echt meer top produceren. En je moet natuurlijk voor dat hele proces zeker weten dat het vrouwtje waarop je dat gaat toepassen wel een beetje erg stressbestendig is (dus niet door de stress van die toepassing hermie wordt, maar door de lesbian dream hormonaal gedwongen wordt, als je snapt wat ik bedoel), anders schiet je nog je doel voorbij.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij gaat dit topic over zelf fem. zaad maken Gobru. En als dat verkeerd begrepen is door me, dan heb ik het er net van gemaakt ........ ITC sorry

 

wat vervolgens niet lukt, aangezien het aantal mannen.....daarom misschien fem zaad kopen :lol:

 

Tja, begrijpend lezen is ook een vak :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok jongens ,, deze topic gaat over het maken van fem/gefem zaad

NIET OVER KWEKEN VAN BUDS <<<<<<<<<<<om te roken MAAR BUDS VOL MET VROUWLIJKZAAD

 

 

sommige dingen kan je niet uitleggen maar als je niet naar binnen kan met dozen ,, stuk of 10 dan moet je wat bedenken ,,, en als je daar niet in de hoogte kan ,kan je dus geen moeders zettten , en kom je dus uit op een zakje wat in je broekzak past ,,, maar 900 ontkiemen gaat wel maar 3 weken later 300 mannenn er uit lopen te zoeken , in het struik gewas word ik een beetje moe van maar laten staan is ook geen optie ,,of nie jonghe

 

dus fem zaad kopen in die aan tallen is ook niet echt een optie ,, of wel cobru zo wel pm me maar

 

zo i zo bedankt voor de reackties hoop dat er nog meer volgen ,,, een als het lukt knal ik er nog wat fots op van de ontwikkeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed lees heb je dus niet de mogelijkheid om eerst op je gemak goede moeders te selecteren voor het femmen ofwel? Tja, dan blijft het toch altijd een beetje koffiedik kijken omdat je gewoon niet weet hoe stressbestendig je bron materiaal is. Da's niet om te ontmoedigen, omdat je toch al 'minder' gezeur zal hebben met mannen, maar je krijgt er gezeur met herma's voor terug en da's nog lastiger te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan zeggen dat ik uit inmiddels tientallen met LD gefeminiseerde zaden uit een proefprojectje van een andere echte hobbykweker, uitsluitend dames heb zien groeien zonder hermaverschijnselen, zowel binnen als buiten, en ik kan bepaald niet zeggen dat mijn plantjes onder stressloze condities opgroeien.

Als je van je reguliere zaailingen 2 stekken neemt, daarvan van alle vrouwtjes 1 met LD behandelt, en degene die er het minst gevoelig voor blijken te zijn gebruikt voor je kruising, heb je dan niet automatisch de meest stabiele vrouwelijke nakomelingen? Dus als moeder idealiter een plant die helemaal niet op een 1:400 LD dosis reageert, en als vader eentje die er zo min mogelijk op reageert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, nou, 'tis allemaal niet zo zwart wit, maar meer in percentages onder te verdelen, maar ik merk gewoon zelf dat als ik een vrouwtje gebruik dat niet omslaat nadat ze een week op de tocht heeft gestaan met een klote licht regime en eventueel nog leklicht, dat ik veel minder klachten krijg over het zaad en de herma factor (vooral van beginnende kwekers, daar waar anderen ook alleen maar vrouwtjes hebben en nul problemen). Dat leidt bij mij tot de voorkeur voor vrouwtjes die niet zo makkelijk door stress omslaan en dan idd. stekjes trekken, 1 behandelen en de overige laten bevruchten (mits de behandeling aanslaat).

 

Daarnaast kan je het ook zien als je bv gaat door fokken op fem zaadjes. Dat heb ik toevallig nu 1 rondje gedaan om eens te testen en (ja hoor) dan zie je de herma factor omhoog schieten, maar als nog zijn het echt niet allemaal herma's, verre van, maar van 99% femmed ofzo kan je dan absoluut niet meer spreken, eerder 85% ofzo.

 

En inderdaad, daar is niets wetenschappelijks aan, alleen eigen ervaring, dus als jouw ervaring anders is, gewoon doen he! Ik hou gewoon niet van klachten achteraf als ik een zaadje of 2 weg geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ok het wordt allemaal duidelijk(ker)

 

Bedankt. Wel. Enger hermaaaaas. In plaats van mannen. ,

 

Zo i zo 1 regulier zaadje. Apart op laten groeien als het een vrouw is besproeien om de 2 weken 1/400. En die bij de aankomende zaad moeders plaatsen.

Of. De aankomende zaadmoeders. Bekijken en alleen de grootste bespuiten ( ja ja eerst de mannen weg)

En dan volgt het sexverandering en wordt de rest bevrucht met als resultaat dat mijn zaden 99%vrouwlijk zijn. Maar wel met verschillende pleno types door elkaar. , das niet erg.

 

We zullen het mee gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens chassie zijn er dus 2 manieren.

 

Mijn vraag is alleen wanneer en in welk stadium je de planten erbij zet die bevrucht moeten worden en hoeveel op hoeveel planten je zegmaar kunt gebruiken om kwaliteits zaad te maken.

 

Ik bedoel je hebt bijv. 1 moeder die 1 meter hoog is vanaf de pot en getopt dus breed. Hoeveel andere planten zou je daar dan mee kunnen bevruchten en hoe groot moeten die zijn?

 

Hoe lang laat je planten groeien op 18 uur licht voordat ze bevrucht gaan worden???

 

Ik heb geen ervaring met zaad produceren en ga het binnenkort proberen met lesbian dream maar wil even weten hoe of wat, dus graag tips enzo.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten die je erbij zet dienen al minimaal 2wk in de bloei te staan voor een goede bestuiving, een mannetje is eerder met bloeien regulier juist zodat hij meeste pollen over vrouwtjes uit kan strooien, basiskennis en dat wordt door gebruik van een chemical niet anders ;)

 

Hoeveel andere planten te bevruchten moet jij weten, plant onder de mamma en ff schudden.. :tu

Stuifmeel opvangen op alu folie en dat stuifmeel (pollen) naar een andere hokje met in de bloie staande dames brengen of in een zakje doen en met een wattenstaafje of penseeltje incidentele toppen bestuiven, allemaal mogelijk.

 

Genoeg info op WF over hoe het te doen, lees topic van NDB maar eens :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er al personen die al wat ervaringen kunnen delen over lesbian dream?

Share this post


Link to post
Share on other sites

torsti's santa shiva is met lesbian,

 

heb er zelf gister 1 plant mee ingesprayd,

 

dus ik nog niet maar komt wel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch eigenlijk een coole benaming he :verrygood hah lesbian dream!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was hier net informatie over aan het zoeken.

misschien rakel ik wel een oud onderwerp naar boven.

maar ik was nieuwsgierig of er inmiddels meer ervaringen zijn.

en of je bijvoorbeeld 1 tak maar sprayen om die manlijke bloemen te laten maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan. Ligt er alleen aan hoe groot die tak is. Komt minder stuifmeel uit een omgebouwd vrouwtje dan uit een gewoon mannetje, in mijn gelimiteerde ervaringen ermee. Dus als je een klein takje wilt ombouwen, verwacht dan geen tot weinig stuifmeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je moet een andere plant ermee bestuiven, niet de plant die je met sts heb bewerkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar even wat ervaring toevoegen.

Net wat omgebouwd dametjes bekeken van commerciele stekken. Die heb ik om te testen in gespoten met verschillende concentraties van Lesbian dream. 1:400, 1:200, 1:100, 1:50 .

3 verschillende groepjes PP, resultaten: 1 groepje al ruim om op 1:400 de twee anderen pas echt stuifmeel gezien bij 1:50.

Die laatste twee zijn dus echt goed herma bestendig, die eerste zou ik alleen buiten durven zetten.

 

groeitjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...