Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RikV

1x Quick Fruit onder 2x36 watt T-neon

Recommended Posts

Beste WF'ers,

 

Vorige week begonnen met ons eerste kweekje. Mijn huisgenoot en ik hebben een klein keuken kastje een make-over gegeven en hebben hier een tneon lamp 2x36 watt in gehangen. Volledig beplakt met afdekfolie. In en uitlaat, 100m3 computerfans en een goedkoop koolstoffilter van de ikea.

We hebben Mixpac #1 van azarius en zijn begonnen met de quick fruit.

 

Ze is vorige week in de spongepot gegaan en na het ontkiemen overgepot in de B.A.C lava/aarde. Binnenkort komt hier een buffertablet in.

 

Kastje

gallery_18992_13738_298535.jpg

Dag 3

gallery_18992_13738_2468340.jpg

Dag 6

gallery_18992_13738_834782.jpg

Dag7

gallery_18992_13738_1581860.jpg

 

 

Dag: lv 50/60 temp. 24/30

Nacht lv 60 temp. 18/20

 

Het is de bedoeling geen groei voeding te geven. Enkel bloei. Welke dit gaat worden weten we nog niet.

En is het verstandig te scroggen door de kleine kast en de tneon lamp?

 

Hopen dat het wat mag worden :wave:

 

RikV

 

edit: excuus volgensmij moet ik naar station micro/fluo

Edited by RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik ken het soortje niet maar scroggen met tneon lijkt mij een goed idee :lol:

 

succes en ik volg je!

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk maar laag doe ff fannetje onder je kap dan kan de warmte er een beetje uit blazen 28 met de kap er niet eens bovenop kan minder:)

bij tneon onthouden de lamp er boven op zo ver als je kan ivm warmte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste WF'ers,

 

, 100m3 computerfans en een goedkoop koolstoffilter van de ikea.

 

mag ik hier de prijs en een foto van ? ben van de week bij de ikea geweest maar ben geen koolstofilters tegen gekomen ( is ook zogroot bij barendrecht)

 

je hoort inderdaad in de mircrofluo thuis mod zal hem binnen kort wel over gooien en anders djboertje even pme

 

plank gaat gelijkdelijk omlaag neem ik aan ? scrogen met tneon zeker doen

het soortje heb ik een tijdje terug mogen proeven ga je van genieten :lol:

 

voor je kosten drukking van de energie zou ik er zelf nog 1tje naast zetten maar weet niet precies hoe je dan uit zou komen in je scrog

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

We gaan voor scroggen, bedankt voor het volgen taiga.

 

Groninger, er zit een fannetje boven de lamp. Hij is niet te zien op de foto.

En het plantje geniet heerlijk van het mooie weer ongeveer 5 cm onder de lamp.

 

Hier een linkje naar het koolstoffilter dat we gebuiken.

Koolstoffilter ikea

 

Ik heb me ook rot moeten zoeken naar dit ding. Na 2 medewerkers te hebben gesproken kwam ik uit bij de klantenservice. Ze liggen niet in de winkel, maar na de kassa.

 

De plank kan inderdaad naar beneden. Kon over het soortje weinig vinden. Maar als het smaakt is het goed :lol:

 

We hebben nog overwogen twee plantjes er neer te zetten, maar aangezien het onze eerste kweek is en we niet weten hoe de scrog uitpakt toch maar begonnen met 1.

Leuke eerste ervaring, wellicht volgende keer twee :lol:

 

RikV

 

Plaatje van vandaag.

gallery_18992_13738_910379.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoelang die koolstof filter het blijft doen

 

met een stinkend plantje ...ik denk een maandje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben benieuwd hoelang die koolstof filter het blijft doen

 

Same here, we merken het snel genoeg. voor een 10tje was het nog te proberen.

 

RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

 

Volgensmij zien ze er gezond uit.

Erg in de hoogte groeien doen ze niet. plantje is nog maar zo'n 4 cm hoog.

 

Dag 15

gallery_18992_13738_1935404.jpg

gallery_18992_13738_1188361.jpg

 

Is het verstandig te switchen naar 12/12 op een bepaald moment, of ook gewoon afbloeien op 18/6? En wanneer zal hier het goede moment voor zijn?

 

:lol: RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Rik!

Je plantje is niet in de hoogte gegaan omdat je er voldoende licht boven hebt hangen.

 

Afbloeien doe je op 12/12, op 18/6 zal de plant geen signaal krijgen om toppen aan te maken.

EDIT: Excuses ik had niet door dat het om een autoflower ging, hier heb ik geen ervaring mee dus wat ik hierboven zei kan je beter vergeten... :lol:

 

Ga je hiervoor dezelfde lamp gebruiken?

 

Groeten,

P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo

 

ziet er goed uit hoor :lol:

 

zou de klok lekker op 18/6 houden daarmee haal je het beste resultaat

 

Greatzzz GF :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P.P Ik zie dat ik dit inderdaad vergeten ben te vermelden. Voor de bloei komen er een 2700k bloei lampen.

@GanajaFyah Bedankt voor de tip. Ik vroeg me het af ivm de energiekosten. Maar met 72 watt zal dit meevallen?

 

Tijd voor een lekker jointje :lol:

 

RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi RikV,

 

Ik zal bij deze in elk geval je topic ook even naar de juiste sectie overhevelen. :lol:

 

Verder vroeg ik me af of het een Femmetje is, anders heb je straks een mooie man grootgebracht. :lol:

 

Als ze zo compact blijft is dat alleen maar goed, om zoveel mogelijk van het licht te genieten.

 

 

Succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow ! Als je de buffertabs hebt om geen PH te moeten meten,

doe je die er volgens mij best zo snel mogelijk in.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het verplaatsen. Maar is de bouwdoos wel de juiste plek...?

Gelukkig is het een fem. zal het risico niet willen lopen met 1 plantje.

 

De buffertabs komen er deze week . We waren er nog niet helemaal uit welke voeding we gingen bestellen dus nog maar even gewacht met de aankoop bij sannie.

 

RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ergens op het forum dat het onverstandig is om autoflowers te toppen? Is het mogelijk te scroggen en alleen maar te knakken en te buigen?

 

 

Fototje dag 18.

gallery_18992_13738_2484446.jpg

gallery_18992_13738_1327538.jpg

 

RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps bijna de juiste sectie.

 

nieuwe poging.

 

 

En autoflowers moet je zoveel mogelijk hun gang laten gaan. Ik denk dat zelfs knakken enige stilstand geeft. Maar je kunt naar mijn mening wel buigen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 20.

 

Volgensmij hebben ze het nog steeds naar hun zin in het kastje. Vandaag buffertabs en voeding gekregen van de postman en direct de tabs in de grond gedaan. Ik hoop dat dit niet te laat is? We hebben BAC organic bloom bloeivoeding.

 

Temp. dag: 26 nacht: 19

LV. dag: 50 nacht 70

 

gallery_18992_13738_2026285.jpg

 

gallery_18992_13738_1592102.jpg

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten alweer op dag 28....wat gaat de tijd snel.

 

Tijd voor wat plaatjes! Tegenwoordig staat ze mooi in bloei en komen er heerlijke zoete geuren vrij!

gallery_18992_13738_197112.jpg

 

Topje

gallery_18992_13738_250347.jpg

 

gallery_18992_13738_336785.jpg

 

En tegenwoordig na een tijdje eenzaam te zijn geweest heeft ze ook een klein zusje ;) Haar naam is Low Diesel.

gallery_18992_13738_76498.jpg

 

 

De plank kan elke week een standje lager. Volgensmij groeit ze op dit moment nog best snel.

 

Wanneer zal het goede moment zijn om de eerste bloeilamp erin te zetten? En in het verstandig om te beginnen met het geven van bloeivoeding?

Tips zijn meer dan welkom.

 

RikV :lol:

 

Edit: Zoals te zien op foto 3 hangen de onderste blaadje op de grond. Ik las op het forum dat dieven bij autoflowers groeistilstand geeft. Kan het geen kwaad deze te laten zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey RikV leuk stealth kastje :wave:

En mooie gezonde plantjes vind ze mooi gedrongen

 

De bloeilamp moet er pas in als de groei er uit is heb ik altijd gelezen..

Wat betreft de voeding als het BAC bloei is heb ik wel eens gelezen dat sommigen voor de zichtbare bloei al eens wat meegeven als ze verder geen andere voeding gebruiken

En als je zichtbare bloei hebt moet je zowieso iedere keer meegeven volgens het BAC schema

Veel succes ik blijf meekijken

Je vraag over het blad kan ik niet beantwoorden, heb bij mn eigen grow ook blad wat zon beetje op de grond licht maar laat het gewoon zitten

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb verstaan dat de meeste dingen die een lichte stress veroorzaken niet ideaal zijn voor de Autoflowers, gewoon omdat je dan meer recup en minder bloei tijd hebt.

 

Enige probleem dat ik zie met bladeren op de grond is dat die eventueel kunnen gaan rotten.

Als ze niet vochtig worden zou ik ze laten zitten, anders zo'n zeiltje om de grond af te schermen tussen blad en de grond ?

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks bani en b0bje voor jullie reactie. Vandaag kwam ik thuis na een weekendje bij mijn ouders. Ik doe het kastje open...staat de plant tegen de lamp aan. Voor ik vertrok had ze toch echt ongeveer 5 cm. Helaas paar verbrande puntjes en randjes. Plankje kan weer een standje lager. Foto's volgen nog...camera ligt aan het infuus.

 

:wave: RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo RikV als je zo blijft growen (af en toe ff 3 dagen niet kijken/veranderen) dan ga je nog wel vaker je plant tegen de lamp hebben.

Bij tneon moet je denkik vaker kijken want de lamp zit er dicht op.

Anders ga je nog wel vaker je planten branden op deze manier

Want ik heb al eens gehad dat ik de vorige dag nog had gekeken maar hij er toch dik tegenaan zat.

Maar ik hoopv oor je dat dat goed gaat anders moet je hem maar iets hoger hangen maar kan ie weer meer gaan strekken..

Voor de rest gaat het prima volgens mij

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp staat er niet meer zo dicht op. En er is vaak wel iemand aanwezig die een kijkje neemt dus ze worden goed in de gaten gehouden. :wave:

De geur begin je steeds beter te ruiken. Heerlijk! Maar overweeg toch wel een ander koolstoffilter aan te schaffen. Die van de ikea is niet alles...

 

Hier de foto's.

 

Ziet er naar uit...maar ze gaat gewoon door :tu

gallery_18992_13738_274046.jpg

 

Net zoals de topjes

gallery_18992_13738_2448113.jpg

gallery_18992_13738_2280764.jpg

Zie ik hier paarse steeltjes? Misschien toch een beetje een zonnesteek?

gallery_18992_13738_306500.jpg

En de kleine low diesel lijkt erg op haar zus toen ze ongeveer zo groot was

gallery_18992_13738_1764056.jpg

 

Nu is het nog even aankijken wanneer de groei er uit is en dan voeding geven denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey RikV! Leuk kweekverslag heb je! Ben zelf een beginnende grower en veel aan het lezen hier in het micro gedeelte. Wil zelf namelijk ook een keer gaan scroggen.

 

Wat zijn de afmetingen van je hokje?

 

 

Greetz HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Beste Mede growers!

 

Alweer veel te lang geleden dat ik een update heb geplaatst. De planten gaan lekker en het hokje staat nu goed vol. We zitten nu op dag 61 en de quickfruit(Autoflower) kijkt aan het eind van haar bloei te komen. We hebben de trichomen bekeken en deze is een mengelmoesje van milky en amber kleurig. Wat volgens sommige bronnen oogstrijp zal moeten zijn. Qua formaat groeien de toppen niet meer. toch lijkt mij dag 61 nog een beetje te vroeg.

 

We willen graag een high wietje...en voor een high wietje zal milky/amber het juiste stadium zijn. Wat te doen?

 

Genoeg gepraat... pics,

 

Oja, hasj lover, het formaat van het kastje is ongeveer 60 cm hoog en 55 breed en 40 diep. Het past er nog maar net in zo. Uiteindelijk zijn we ivm de gevoeligheid van autoflowers toch niet voor de scrog gegaan. De quickfruit hebben we helemaal met rust gelaten en de low diesel hebben we de hoofdtop een beetje naar beneden gebonden om deze meer op hoogte van de andere toppen te krijgen.

 

gallery_18992_13738_3456945.jpg

 

gallery_18992_13738_2759335.jpg

 

gallery_18992_13738_1726671.jpg

 

gallery_18992_13738_3403100.jpg

 

gallery_18992_13738_1360457.jpg

 

Links low diesel, rechts de quickfruit. Beiden autoflowers.

gallery_18992_13738_1828290.jpg

 

gallery_18992_13738_1537418.jpg

 

Dat was hem weer :verrygood RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...