Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vanheezik

'3x Big Devil in CV-hok onder 75w Tneon'.

Recommended Posts

Dag medemens,

 

Dit jaar ga ik lekker back to the roots van kweken, en dat is dus buiten. Laat de zon lekker het werk doen. Ik heb gekozen voor in ieder geval 3 autoflowers, en later komen er ook nog 4 normale buitenplanten. Maar eerst die Big Devils dus. Ik heb ze eergister in een spongepot gestopt, die bewaterd met die bacto oplossing en in een propagator gezet. Ik heb nog steeds niet bij moeten wateren omdat het nog even vochtig is als 2 dagen geleden :vape: . De propagator stond eerst een nacht in me cv hok (donker en droog), toen heb ik hem een dag en nacht voor het raam gezet omdat de zon zo geil is, maar het werd 30+ graden in de propagator dus heb ik hem maar weer in me cv hok gezet. Verder nog niet echt iets te melden.

 

Hier een foto'tje van hoe het eruit ziet.

gallery_30000_13694_390394.jpg

 

 

Geniet van het weer allemaal!! :wave:

 

PS: zodra er ook maar iets verandert, maak ik meteen een update ^_^

 

EDIT: Ik zou het fijn vinden als wat mensen dit verslag volgen, want ik ga waarschijnlijk wel vragen stellen en advies nodig hebben! Alvast bedankt ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok leuk

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeyoo vanheezik,

 

Toch maar een kweekverslag haha, ik blijf je zeker volgen. :vape:

Als je zo doorblijft gaan krijgt dit topic zeker kijkers, geloof mij maar. ^_^

 

Laat me weten wat je bij de Growshop hebt gekocht. En weet je al wat voor ''grote'' buitenplanten je gaat zetten?

Ikzelf ga dit jaar voor de Frisian Dew en Hollands Hoop denk ik.

 

In ieder geval succes en hopen op nog vele zonnige dagen :wave:

 

DK

 

PS: Mocht je trouwens niks kunnen vinden bij de growshop, hier de voeding die ik ga gebruiken: BioBizz-startpakket

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo donkey,

 

Toevallig man, ik ga ook frisian dew en hollands hope fixen. Daarbij denk ik nog een orange bud en een white widow. Ja die frisian dew en hollands hope spraken mij zou aan omdat het gewoon stevige nederlandse planten zijn die sowieso tegen een stootje kunnen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

------------------------------

 

Vanmiddag ben ik aangenaam overdonder door mijn zaailingen. Toen ik thuiskwam van een feestje vanmiddag zag ik dit:

gallery_30000_13694_1039324.jpg

 

2 van de 3 zaadjes zijn dus boven de grond, de ander heeft nog geen teken van leven laten zien.

 

 

Ik twijfelde of ik ze al over moest potten, mede omdat ik nog geen goeie all-mix grond heb. Maar toen ik onder de spongepot keek, zag ik dit:

gallery_30000_13694_1248414.jpg

 

Dus heb ik maar besloten om die 2 voorlopig in gewone potgrond te stoppen, en dan ga ik morgen of overmorgen een zak all-mix en 11Liter potten te halen. Is dit schadelijk of maakt dat niet zoveel uit?

 

Dus zo staan ze er nu bij:

gallery_30000_13694_1027702.jpg

 

gallery_30000_13694_1408413.jpg

 

gallery_30000_13694_1377526.jpg

 

Dat was het weer voor vandaag, ik hoor graag adviesen en tips! Alvast bedankt en geniet van het weer,

 

VH :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen wat lager stil gaan staan omdat je ze 2x overpot.

 

Zo moeilijk is het toch niet om aan een zakkie growmix te komen in Amsterdam? Ik ken er nu nog vanuit Almere heen rijden om wat zakken mix op te halen. Je kan zelfs nog in de auto stappen en hierheen rijden voor een zakkie hahaha

 

Maar leuk topic mooie soortjes ik volg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

-----------------------------

 

Goeie avond allemaal,

 

Ff een kleine update. De chickies hebben vandaag de hele dag lekker in de zon gestaan, en dat is te zien.

 

Dit is één van de drie:

gallery_30000_13694_789313.jpg

 

Dit is een nummer twee van de drie, zij moet zich nog even uit het zaadvliesje worstelen:

gallery_30000_13694_1997886.jpg

 

Zo staan ze er gezellig samen bij:

gallery_30000_13694_166928.jpg

 

 

De derde is nu ook boven de grond, maar staat nog wel in de spongepot. Morgen ga ik dus drie 11L potten halen en een 50L zak all-mix, en dan ga ik de twee die nu in normale potgrond staan overpotten, en zet ik degene die nog in de spongepot zit in één keer over in een 11L pot met all-mix. Heeft iemand nog tips hoe ik die overpotten het best kan doen, aangezien die twee die al in grotere potjes staan nog zo klein en fragiel zijn. Ik hoor het graag, ben namelijk erg bang dat ik ze vermoord ofzo :tu

 

Dat was het weer voor nu, fijne avond en smoke up everyone :wave:

 

VH :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kasje.

 

Niet zelf gemaakt denk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tjapado

 

check in de Gamma, 11€ ofzo is heel handig dingetje om ze ff te verwennen in t begin :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke niet duur. Wat zijn de afmetingen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

-------------------------------------

 

Dag allemaal,

 

Ben net ff naar de growshop gegaan en heb een 50L zak all-mix van BioBizz en drie 11L potten gehaald. Helaas is 1 Big Deviltje gesneuveld, maar de andere twee heb ik met succes overgepot en lekker in de zon gezet. Hier het resultaat:

 

gallery_30000_13694_609289.jpg

 

gallery_30000_13694_337676.jpg

 

gallery_30000_13694_1688356.jpg

 

Heeft iemand een idee waar ik in Amsterdam losse zaadjes kan scoren? Want ik wil wel drie autoflowers oogsten eigenlijk. Geniet van het weer allemaal!!! (tips en adviesen altijd welkom)

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die ene Big Bang :wave:

Ze zien er leuk uit zo in de grotere potten haha, gelukkig is het ook weer mooi weer!

Ik weet zelf niks in Amsterdam, maar via wietzaadjes.nl kun je zaadjes per stuk bestellen maar deze site kende je misschien al wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had trouwens eigenlijk even moeten wachten met het overpotten naar de All-mix.

 

Zoals Biobizz zelf aangeeft:

 

Met Allmix heb je een zwaar bemestte aarde, je hebt minder vloeibare voeding nodig. Dus je hebt het wat makkelijker, de eerste weken geef je bijvoorbeeld alleen maar water. Maar je moet je planten dan wel eerst voorkweken in een minder zwaar medium.

 

Ik hoop dat het goed komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt vast goed

hoe staan ze er bij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal,

 

Het is dus niet goed gekomen, er is er nog een gesneuveld. De intense voeding in de allmux had het steeltje van een big devil aangetast. Dus ik heb nu nog maar 1 Big Devil over. Ik voel me hier heel zuur over. Maarja zo gaat dat. Ik ben nu niet thuis, maar fotos komen later.

 

Aangezien het weer nu wat minder wordt, ben ik van plan te wachten tot het wat beter is, en dan op wietzaadjes.nl mijn buitenzaden te bestellen en dan gelijk ook nog 2 think different autoflowers. Ik bennet nog steeds niet uit welke van de volgende combi's ik moet kiezen voor buiten, en ik weet ook niet welke het meeste oogst geeft:

 

- 1x hollands hope, 1x frisian dew, 1x melon gum van Dr. underground

 

-2x hollands hope. 1x frisian dew

 

-1x hollands hope, 2x frisian dew

 

-3x hollands hope

 

-3x frisian dew

 

Helpen jullie mij aub de knoop door te hakken, ik kan niet beslissen.

Alvast bedankt,

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste 2-3 weken gewoon zaai en stekgrond gebruiken dan overleven ze allemaal ipv zwaar bemeste aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte heer Van Heezik,

 

Ben het eens met die laatste uitspraak van oldschool, je moet gewoon even heel veel verslagen lezen hier op het forum, dan kom je er vanzelf achter wat er allemaal belangrijk is. Vooral in de beginfase wanneer de plantjes nog gevoelig zijn.

 

Overpotten moet je ook zo weinig mogelijk doen, heeft alleen maar risico's van beschadigen, die plantjes krijgen er toch een optater van te verwerken effe.

 

Wat je kan doen is de zaadjes laten ontkiemen tussen de watten en dan voorzichtig in zaai/stekgrond zetten (is niet zo scherp voor je jonge zaailingen als volle grond) en om te voorkomen dat je daarna weer moet overpotten kan je in je emmer/11 literpot gewoon het bovenste laagje, of in het midden een wat diepere laag met zaai/stekgrond vullen, de rest met de aarde die je gaat gebruiken. Dan laat je ze vanzelf uitgroeien naar de meer rijkere grond dieper en aan de zijkant van je potten.

 

Succes met alles, ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!

-----------------------------------------------------------

 

Allereerst, excuses voor het wegblijven van een update, ik had stress met tentamens en mijn vader die niet meer kan lopen e.d.

 

Ik zal bij het begin beginnen; zoals jullie kunnen lezen in vorige updates, heb ik nog maar 1 big devil over van de eerste 3 zaden die ik had gekocht. Nu vond mijn growshop het zo vervelend voor me, dat ze me een nieuw pakje hebben gegeven.

 

Die heb ik meteen tussen vochtig toiletpapier gedropt en in me propagator gelegd:

gallery_30000_13694_619981.jpg

 

 

Toen ik vandaag zag dat de worteltjes 1 á 2 mm buiten het zaadje waren, heb ik ze in potjes met gewonen zaai en stekgrond gestopt, omdat ik niet weer de fout wil maken om ze in aarde te stoppen die te sterk is voor de jonge worteltjes. Ik lees altijd dat je plasticfolie over de potjes moet spannen om een broeikas effect te creëren, maar ik denk dat het in mijn propagator ook prima is (met schuifjes dicht).

gallery_30000_13694_456979.jpg

gallery_30000_13694_1137449.jpg

 

En als laatste nog een foto van de Big Devil die de fatale overpotting naar all-mix wél heeft overleefd:

gallery_30000_13694_872446.jpg

 

Ik hoop snel weer wat van jullie te horen, en ik beloof de komende tijd weer wat frequenter met updates te komen. Fijne dag, en bid voor zon :lol:

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit wel een frequente update hoor, het is jou verslag haha :lol:

 

Mooi dat je nieuwe zaadjes hebt gekregen!

De big devil staat er mooi bij, bespuit je hem eigenlijk of is hij gewoon zo vochtig door de lv?

Succes met de jonkies en hopelijk krijgen we idd snel meer zon en beter weer want dan ga ik ook eens beginnen :P

 

Succes met tentamens trouwens, school gaat voor he haha :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo joenerz,

 

ja ik bespuit hem omdat ik het nog een beetje risky vind om bij zo'n fragiel plantje in een keer een gieter te plensen :lol: .

ja sowieso gaat school voor maar ach dit is mijn hobby en zodoende ook weer een motivatie voor schoolwerk haha :lol:

 

VH

 

p.s. de zon schijnt gek genoeg op dit moment hier in amsterdam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de twee zaailingen, wel fijn dat je nieuwe hebt gehad :jump:

 

Veel Outdoorplezier dit jaar met veel zon.

 

:P :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

BLIJE UPDATE

--------------------------------------------

 

Een hele goede donderdag middag allemaal,

 

Alles gaat goed in huize vanheezik. Toen ik vanochtend wakker werd zag ik tot mijn groot plezier dat na 2 dagen in zaai- en stekgrond 2 van de 3 nieuwe big devils boven zijn. De 2e kan je ook al zien maar is te klein om op de foto te zien. Dit is trouwens ook de eerste keer dat mijn zaailingen niet gelijk een kilometer strekken zodra ze boven de grond zijn :jump:

 

Dit is de mooiste zaailing vind ik; lekker kort, dik steeltje, nu al bezug blaadjes te ontvouwen

gallery_30000_13694_1808338.jpg

 

Deze moet een deel van de zaadscheld nog even van zich afwerpen, maar ziet er ook gezond uit (ook lekker kort en dik steeltje)

 

gallery_30000_13694_1314601.jpg

 

Zo staan ze er met z'n drieën bij (de rechter is bíjna boven de gronnd, maar dit is nog niet te zien op de foto), ik doe na de fotosessie weer de propagatordeksel erop en zet ze lekker voor het raam, volgens Gerrit Hiemstra werd het zo nu en dan zonnig vandaag :lol:

 

gallery_30000_13694_558602.jpg

 

Dan blijft nog over de Big Devil van de eerste 3 zaden die als enige niet gesneuveld was na het overpotten naar te sterke aarde. Hij begint langzaamaan aan te slaan (eindelijk), maar ik maak me toch wel zorgen over zijn dunne fragiele steeltje. Maarja dat zien we later dan wel weer (tenzij jullie gouden tips of adviesen hebben). Maar voor de rest ziet 'ie er opzich wel gezond uit.

 

gallery_30000_13694_829913.jpg

gallery_30000_13694_1267900.jpg

 

Dat was het dan weer voor vandaag, ik verwacht snel weer een update te maken aangezien ik vandaag trotse papa ben geworden van 3 klein Big Devilltjes, en ik hou jullie daarvan maar al te graag op de hoogte :P

 

Tips, reacties, vragen en adviesen altijd welkom! Of kom gewoon ff chillen :lol:

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor goed zaad in amsterdam heb ik een adresje voor je zij hebben de complete zaad bank van wernard bruining(positronics)

overgenomen pm me ff krijg je het adres

 

ps volg je ook meteen maar als je het goed vind

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE SWAG

------------------------------------------------

 

Hallo allemaal,

 

Weer ff tijd voor een update. Alles gaat eigenlijk prima, het mag nog we wat zonniger worden maarja. De drie nieuwe big devils zijn alledrie alive and kicking, dit was gister:

 

gallery_30000_13694_1171152.jpg

 

En zo staan ze er vandaag bij:

 

gallery_30000_13694_574491.jpg

 

Plantje 1:

gallery_30000_13694_501287.jpg

 

Plantje 2:

gallery_30000_13694_319978.jpg

 

Plantje 3:

gallery_30000_13694_1232200.jpg

 

Bij elkaar, net water gegeven:

gallery_30000_13694_1252244.jpg

 

Ik laat ze voorlopig nog even in de propagator voor mijn raam staan, of maak ik daarmee een grote fout? Of moet ik, als de zon schijnt, de deksel van de propagator eraf halen en ze buiten zetten? Ik hoor graag van jullie en een fijna zaterdag gewenst,

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...