Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
good shepperd

Massale AF kweek 2012!

Recommended Posts

Dit jaar op verschillende (guerilla) locaties dikke zaden kweken doen voor mn verschillende soortje... waaronder ook in mn kasje!

 

De bedoeling is om van alle soortjes een mooie zaden ronde te draaien en de tweede helft van de zomer voor de knikkers.

 

Omdat ze lekker klein blijven kunnen ze bijna overal gezet worden!

 

Voor mn zadenkweek ga ik eerst 3/4 ontkiemen en zetten, na 3 weken de andere 1/4 ontkiemen. Zodra bij serie 1 alle mannen eruit zijn zet ik alle plantjes van serie 2 erbij en kan het bevruchten beginnen. Hierdoor zijn mn vrouwen groter en zal ik meer en betere zaden kunnen oogsten met evenveel dames! nog niet beproeft maar op Wf kwam iemand met deze tip! Jullie gaan zien of dit gaat werken.

 

De zaden zijn allemaal geruild via Wf en sommige al verder door kweekt in 2010/2011 door mezelf.

 

As we speak liggen ze al in nat tissue papier t.b.v. ontkiemen, ze krijgen van mij daarna 2 weken duo fluor op 24/0 voor hun kiezen en daarna....hup naar buiten!

 

Vanaf week 3 mooie foto's van deze buitenronde!!!

 

Tips en / of opmerkingen altijd welkom groene vrinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plannen maar hoor dit niet in de kweekverslagen thuis ?

 

 

veel succes iig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Hier mn eerste batch Lowsnow * Duckfoot zaden die aan het ontkiemen zijn met die lekkere dag temperaturen hier in Nld.

 

Ben niet ontevreden.... 95% komt uit en knallen de zaadhoezen uit! Hopenlijk een lekkere potente ronde (ga er 2 draaien, eerste voor het zaad en de tweede voor de knikkers!).

 

gallery_19755_13702_502549.jpg

 

De overigen zijn al lekker onder een warm vochtig laagje bemeste potgrond aan het gereed maken voor hun geboorte boven de grond!

 

Heb van elk soortje 25% zaden achter gehouden om daar de manne uit te halen voor de bevruchting over 4-5weken....

 

laterrrrssssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je laat ze wel lang voor kiemen naar mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge....

 

deze hebben 4 dagen gelegen.... heb ze met 1 dag tussen elkaar weggelegd zodat ik elke dag een kwartiertje bezig ben de kiemen te zaaien per soortje!

 

Geen wetenschap maar een beetje gemakzucht!

 

Maargoed, pak altijd tussen de 2 en 5 dagen, ligt een beetje aand e kwaliteit van de zaden die ik heb, deze gaan top, mn AK's wat minder deze keer.

 

Vandaag liggen zij al 6 dagen dus die gaan in de pot of in de bak....!!!!

 

 

gallery_19755_13702_4154274.jpg

Hier mn BB moeder van vorig jaar waar ik nu alleen maar aan het einde van het seizoen vrouwen van ga zetten.

 

gallery_19755_13702_287557.jpg

Je ziet er al een paar het kopje boven het maaiveld uit steken (de ADHD en de LS*DF). Tevens een lupine die ik deze winter achter het raam heb gekweekt.

 

gallery_19755_13702_954109.jpg

Leuk projectje voor erbij, mn oranje papaver komt ook goed uit de start blokken!

 

Laterssssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede dag gehad vandaag.....

 

veel nieuwe kleintjes boven de grond gekomen.... eindelijk!!!

 

Alleen de Ak's en LR's blijven wat achter, maar heb er goede hoop op dat voor het weekend alles goed en wel boven zijn!!!

 

Snel nog ff een pica gemaakt terwijl ze al in ruste waren!!

 

gallery_19755_13702_3422892.jpg

De ADHD's en LS*DF doen het erg goed!!!

 

Laterssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High groene vrinden....

 

net ff de laatste check uitgevoerd aan de potten!

 

Nu van de AK-47 en de LR#2 ieder zes boven de grond !!!!

 

de rest knalt erop los, ondanks de lage temp snachts......

 

denk dat ik dit weekend de jonge AF-jes lekker wat warmer ga zetten zodat ze de koudere periode wat beter kunnen doorkomen!

 

Ook zijn vandaag mn AK-48's van Nirvana binnengekomen.....HOPPA! dat moeten ook flinke knallers worden heb ik zo gelezen.... hier ga ik ook maar eens mooie zaden van trekken!!

 

 

Iemand van jullie ook al een slaagd kweekje met de AK-48??? Ben benieuwd!

 

Met een paar dagen als ze wat groter zijn geworden een paar picas (misschien wel vanuit mn kasje!).

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...... morge!

 

Net de kleintjes wat wate gegeven, vond dat er een paar een licht gele verkleuring hebben op de eerste blaadjes!

 

Ga ze maar een tijdje wat laten indrogen zodat er niet te veel water in de potjes staat, misschien staan ze iets te nat!

 

Verder doen de DieselRyders, ADHD-47 en de LS*DF het erg goed ondanks de wat koudere omstandigheden als dat ze eigenlijk prettig zouden vinden!

 

Hier een paar kleine overzichtsfoto's van de kleintjes!

 

De adhd-47 kleintjes!

gallery_19755_13702_3969372.jpg

 

Dieselryders nu nog in een kleine behuizing, nog 2 weken en ze gaan over in een grote pot.

gallery_19755_13702_2738461.jpg

 

De LS*DF, zijn massaal opgekomen en doen het goed (deze zaden zijn in nov 2011 afgebloeid).

gallery_19755_13702_3161871.jpg

 

Ben benieuwd of ze straks een beetje de hoogte in schieten als ik ze wat beschutter weg ga zetten...... hopelijk krijgen ze dan gelijk een beter kleurtje op hun nieuwe bladeren!

 

Laterrrrsssss......

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi begin en succes

al zit het weer nu niet echt mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi begin en succes

al zit het weer nu niet echt mee

ja jammer he!

 

had wel een beetje gehoopt op wat meer zon en de nacht temp wat hoger!

 

maarja.... vroeg begonnen en dat zijn de risico's!

 

ga ze lekker onder glas zetten zodat ze toch wat meer in de groei blijven als dat ze buiten zouden blijven!!

 

komende 2 weken verwacht ik dat ze goed bij zullen trekken!

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister nog ff snel een paar picas gemaakt!

 

helaas krijg ik ze op geen enkelen wijze in mn album ge upload..... beetje raar blijf wel proberen gedurende de dag!!!

 

 

Maargoed......

 

ze hebben al lekkere grotere bladeren gekregen en met een beetje fatsoenlijk weer komen hier de komende tijd de moeders van mn zaadronde uit.

 

volgende weekende laat ik de 1/3 van mn zaden die ik nog niet ingezet heb ontkiemen, hierdoor lopen deze achter en mogen zij mijn grotere moeders bestuiven.... de 2 snelste mannen per soortje hou ik om te bestuiven, de rest gaat over de kling!!!

 

m'n cobra's en lemon berry's zijn wel behoorlijk gestrekt, dit omdat ze een paar dagen in de vensterbank hebben gestaan in mijn afwezigheid. Maargoed, ze staan nu ook buiten.

 

Over 2 weken gaan ze de deur uit naar hun afbloei plekjes...... dan kan er ook geen kruisbestuiving optreden....

 

De bedoeling is dat de gene die buiten staan eind juni begin juli hun zaden gaan opleveren!!!

 

Zet er ook een stel in de kas en vermoed dat deze een week of 2 eerder klaar zijn!!!

 

Laterrrrssssss.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

High groene vrinden....

 

een paar kleine veranderingen de afgelopen dagen.....

 

Vandaag een klein kasje neergezet zodat ze zich wat beter zullen voelen ondanks de regen en de koude nachten!!!!

 

Ook hebben de cobra's hun definitieve behuizing gekregen bij hun vriend voor een gedoog vriendelijk verder verloop van hun leven.... op naar een mooie stapel cobra zaden!!!

 

 

Hier staat de rest lekker in hun oventje..... whahahaha!!!

gallery_19755_13702_854364.jpg

 

Nu maar hopen dat ze lekker gaan groeien ondanks het weer want wil volgend weekend de volgende stapel zaden ontkiemen waar de mannen in zitten die mogen bestuiven!!!

 

Latersssss......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge....

 

lukte me ff niet om de foto's van eergister te uploaden maar net dan toch gelukt! 1 voor 1 was de oplossing!

 

Maargoed....

 

ze doen het stukken beter nu ze onder glas staan.....

 

hier een paar van mn kleintjes zoals ze er eergister bij staan, moet zeggen je ziet ze nu per dag nieuw blad en vertakkingen maken!

 

vooral de adhd en dieselryder blijven voorop lopen! de ls*df blijven allemaal te licht blad houden, vermoed dat het gewoon aan het zaad/plantje ligt want ze hebben het allemaal (ls*df) en de rest niet! we gaan kijken of het wel potente/vitale plantjes gaan worden.

 

Besloten de rest van de zaden vrijdag a.s. te ontkiemen om zo de eerste ronde wat meer te laten profiteren van de warmere temperaturen!

 

 

gallery_19755_13702_155324.jpg

 

gallery_19755_13702_69333.jpg

 

Leuke tips etc zijn altijd welkom!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel dagen staan ze nu ? adh47 had ik pasgeleden 57 gram droog van 1 plant is echt kool

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

ze hebben hun kopjes vanaf 27 maart boven de grond! heb er nu wel rekening mee gehouden dat ze een dikke week later ini bloei zullen gaan omdat zeveel kou over zich heen hebben gekregen!

 

we gaan het zien, ik blijf naar ze kijken en pas daar links en rechts mn zaden plan op aan!

 

de 2e ronde met zaden waar de mannen uit gaan komen voor de bestuiving, liggen nu te ontkiemen!

 

HIer mn 2 best groeiende plantjes.... de dieselryders en de ADHD-47's....

 

De diesels

gallery_19755_13702_19337.jpg

 

gallery_19755_13702_2946635.jpg

 

De ADHD-ers...

gallery_19755_13702_3853331.jpg

 

gallery_19755_13702_3540325.jpg

 

Over een week ga ik ruimte gebrek krijgen dus zullen een aantal soortjes al naar hun definitieve behuizing op andere locaties gaan....

 

Kan ik regelmatig op bezoek om ze lekker te verwennen en de voortgang van hun zaden goed te bekijken en fotograferen voor jullie !!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..... morge!!

 

Net ff gaan kijken bij de ontkiemende zaadjes.... en zonder verrassing de LS*DF gaan als een malle met hun mega kiemkracht, zit denk ik op 80% kiemen en ze gaan vanavond in hun behuizing!

 

De DR en ADHD-47 doen het goed en zitten nu op 60%-70% en gaan ook mee in hun nieuwe behuizing (dit zijn de mannen die mogen bestuiven, de mannen die ik hopelijk deze week ga onderkennen gaan eruit!)

 

De AK-47 zijn minder kiemkrachtig, de eerste ronde vond ik het ook tegen vallen, maar ze zijn er bijna allemaal doorheen. nadeel is dat ze mini penwortel hebben in vergelijking met de rest! Maargoed, ze zijn er en nu ga ik er mooie plantjes van maken....

 

Cobra's gaan over een 3 tal weken op een andere locatie lekker in de ontkieming.

 

De lemonberry's, gaan gewoon in 1 ronde dus die blijven nu in hun eentje , die krijgen een extra mannen bezoek!

 

Picas volgen zsm groene vrinden!!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High.... een kleine pica update! De plantjes doen het duidelijk een stuk beter nu de nacht temperaturen een stuk hoger liggen! Ze kunnen na het weekend denk ik de kas uit en in hun uiteindelijk pot voordat ik ze weg ga zetten buiten.... vooral mn LR#2, ADHD en Dieselryders doen het goed, mooie kleur en beginnen nu echte plantjes te worden! Boven aanzicht met op de voorgrond de mini's!!!!

gallery_19755_13702_3671550.jpg

De LR#2's zijn niet veel kleiner dan de rest, ben benieuwd doe ze zich zullen verhouden over een 2 tal weken.

gallery_19755_13702_1005234.jpg LR#2 van boven.

gallery_19755_13702_1487989.jpg De DR kunnen duidelijk wat meer pot grootte gebruiken, gelukkig gaan ze dat snel krijgen.

gallery_19755_13702_429225.jpg

De ADHD-4'7's gaan ook wel goed komen! gallery_19755_13702_743969.jpg Dat er maar veel mooie dagen mogen blijven komen de komende tijd groene vrinden! Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge groene vrinden.....

 

De eerste plantjes hebben hun geslacht een paar dagen geleden getoond.... en daarmee hun eigen lot bezegeld!!! ze gaan op zich zelf wonen!!!!

 

De DR's hebben hun geslacht getoond en gaan dus naar hun guerilla stek om af te bloeien, en dat gaan ze dit weekend al!!! ze zaten al meer als een week in hun uiteindelijke grote pot dus ze hebben een mooie ondergrond als ze buiten staan!

 

Je zal zien dat de LR#2 en ADHD-47 er al niet meer tussen staan..... deze staan al buiten, ondanks dat ze hun geslacht nog niet hebben laten zien! Zal eens een foto maken als ik ze weer opzoek!

 

De cobra's en AK-48 gaan dit weekend ontkiemen en mogen mooi afbloeien voor het zaad bij iemand anders......zal daar af en toe eens een foto van posten als ze wat groter zijn!

 

Zie hier de DR's, mannen in het midden steken er boven uit!

gallery_19755_13702_1750472.jpg

 

 

De mannelijke bloemen zijn een beetje rose! Ze hebben een mooi diepgroen bladerdek.

gallery_19755_13702_4569655.jpg

 

 

De AK-47's hebben nog geen geslacht getoond, ze hebben lekkere gedrongen indica bladeren!

gallery_19755_13702_2591618.jpg

 

 

De LS*DF hebben echt puntige bladeren en zijn opvallend licht van kleur, alle plantjes van deze zaden zijn zo licht!

gallery_19755_13702_3316410.jpg

 

 

Hier een overzicht van alle plantjes die er nu nog staan, gereed om uit te vliegen! Op de voorgrond een paar eigen kweek lupine's voor in de tuin!

gallery_19755_13702_2996385.jpg

 

 

De nieuwe generatie staat al weer te trappelen om de ruimte in te nemen!

gallery_19755_13702_821453.jpg

 

Mooi op tijd naar buiten en dan gaan we weer opnieuw beginnen met het ontkiem feest voor de guerilla en outdoor bezigheden van dit jaar!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders ik wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kben anders ook wel benieuwd update ? =D

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeten zeker ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...