Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sambalbadjak

4 planten samenvoegen

Recommended Posts

Bij Sannie's sativa mix besteld erg snelle levering,jammer genoeg waren alle 12 zaden in een zakje gestopt dus was niet na te gaan welk zaad welke soort was.

 

ik heb wel de zaden gesorteerd en de zaden die op elkaar leken apart verpakt.

ik heb helaas niet de ruimte om alle 12 tegelijk te laten ontkiemen en groot te brengen.Ben dus ben maar begonnen met 4 stuks.

 

welke soort het is weet ik dus niet maar het kan dus Sannie's Jack,Jack Hammer of Killing Fields zijn maar ook een combi van deze drie soorten zijn als ik de zaden niet goed gesorteerd heb.

 

Ik heb in elke hoek van de pot een zaadje gestopt en elk plantje naar het midden laten groeien, na 3 weken waren de planten groot genoeg om ze samen te voegen.Het plan is wanneer ze samengegroeid zijn en er een mannetje(s)

tussen zit het mannetje te onthoofden maar dat het wortelstelsel " meehelpt" met het voeden en misschien ent ik er wel een andere soort op.

 

de planten staan onder 4x 18 watt pll met 21X 1 watt rode led 660 nm

 

gallery_30597_13577_19904.jpg

 

 

 

gallery_30597_13577_15933.jpg

 

 

 

gallery_30597_13577_18040.jpg

 

 

gallery_30597_13577_790.jpg

 

 

 

gallery_30597_13577_29911.jpg

 

Te snel de parafilm verwijderd, planten waren nog niet goed aan elkaar gegroeid.Ik heb de snijvlakken opnieuw

aangesneden en de stelen weer stevig ingepakt. ik zal nu wat geduldiger zijn en de parafilm pas na 2 tot 3 weken verwijderen.

Planten hebben meteen 12/12 licht gehad ivm de beperkte ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt sativa mix besteld en je kijkt er van op dat alles bij elkaar gedaan is.

Mix betekent alles bij elkaar .. een mixer mengt in de keuken ook alles door elkaar.

Volgende keer dus eerst nadenken en gericht soorten kopen.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor bovenste laag is metsel zand tegen de vervelende zwarte vliegjes waar ik een beetje last van had.

Het schijnt dat ze dat niet prettig vinden.Het werkt wel een stuk minder last van die rot beesten

 

@peperfreak

klopt helemaal maar ik wou als beginnende kweker gewoon zoveel mogelijk soorten voor zo min mogelijk geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaha vandaar :)

maar wat is de bedoeling van dat samenvoegen??

onlangs had ik een siamese tweeling..1 zaadje 2 plantjes maar die heb ik juist uit elkaar gehaald en jij probeert ze aan elkaar te krijgen??? ;)

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hebben de mannetjes nog een functie en ik vindt het gewoon leuk om te experimenteren.

Ik kweek niet voor de verkoop en mijn wietconsumptie is hooguit een jointje per week.

 

Wiet is gewoon een gave plant om te kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een goed wortelstelsel kan je tog ook rootssimulator gebruiken?? :)

 

een plant maakt zoveel wortels aan als nodig is dus denk niet dat extra wortels gaat helpen

 

....maargoed expirimenteren is altijd leuk daar zijn we denk ik alemaal mee begonnen

en wie weet...

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dit is goed om weten, me eerste keuze zou ook de 12x savita mix zijn geweest met starterspakketje... maar heb voor 5x sannia's jack fem gekozen. spijtig genoeg zijn er maar 3 van uitgekomen, de andere 2 aan de buitenste zijde van de propagator zitten er al 14 dagen in.

dus we gaan verder met deze 3. vind wel spijtig dat ze niet apart verpakt zijn, lijkt me handig als je stokjes met naampjes maakt.

maar best wel begrijpelijk, daarom noemt het ook mix :)

ik heb nog nooit iemand gezien met metselzand als toplaag. lijkt me wel goed voor ongedierte en mosgroei. en waarschijnlijk verdampt je onderlaag hier door minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig en bijzonder origineel, ik ben alleen bang dat je door de stress van dat samenvoegen wel eens relatief veel mannen kunt krijgen. En als je maar één mannetje krijgt wat je vervolgens onthoofdt boven de ent, dan sterft waarschijnlijk het onderste gedeelte alsnog af. Je hebt namelijk niet de transportvaten op elkaar geënt, maar alleen de bast aan elkaar geplakt, ze behouden zo allemaal hun eigen transportroute.

Maar ik hoop dat je me overtuigt van mijn ongelijk, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

een mix is geestelijk zwaar .

ik heb ooit een seedsbaymysterymix gehad en dan weet je helemaal nix en dat gaat knagen na verloop van tijd .

je blijft je maar afvragen wat is dit voor soortje.

vaak zijn het zaden die van de inpaktafel zijn gestuiterd .

dan denkt de handelaar zonde laten we een mix in het leven roepen .

kruipend over de vloer laat hij met een big smile de onbekende zaadjes in een sealbag vallen.

en jij zit er maar weer mee .

net als in spoorloos waar al die geadopteerde mensen hun vader en moeder willen ontmoeten .

in de arbowet zijn een aantal dingen geregeld en vastgelegd en onzekerheid is stressfactor nummero 1 .

met de genetica van sannies zaden zit het wel goed .

maar in een mix weet je nooit wat je kweekt en dat zal altjd een raadsel blijven .

en we leven al in onzekere tijden .

voor mij is dit veel te mindfucking en zeg ik liever nix dan een mix .

dat enten en plakken van je planten vind ik wel cool .

 

sterkte met je mix.

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je jezelf niet troosten met het feit dat de planten die uit dat zaadje komen anders kapotgetrapt worden en in de prullenbak belanden?

Een beetje gevoelsmens zal toch inzien dat een mix beter is dan nix?

hoe gaat de kruising van de 4 soortjes heten? Remix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig experiment dat enten ;)

 

Maar als ze nu al op 12/12 staan

zullen die stammen dan wel goed aan elkaar groeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees, het is geen echte kruising meer een fusie maar als ik het een naam mag geven zal het Frankenweed

heten.

 

@ Arnold, of het goed samengroeit zal ik over twee weken weten als ik de parafilm verwijder, in ieder geval heb ik nu twee vrouwtjes bij de ander twee is het nog niet te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon geen twee weken meer wachten ben een beetje ongeduldig type denk ik.

 

hier wat foto zonder parafilm

 

gallery_30597_13599_1226919.jpg

 

gallery_30597_13599_1226919.jpg

 

hier heb ik de stam bedekt met metselzand ,lijkt nu net dat het 1 plant is

 

gallery_30597_13599_763935.jpg

 

en zo ziet de plant(en) er nu uit

 

gallery_30597_13599_500418.jpg

 

1 plant is al goed aan het bloeien, en deze begint al wat witte haartjes te vertonen

 

gallery_30597_13599_675212.jpg

 

niet echt goed te zien moet een betere fototoestel aan schaffen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool man ;)

 

wel kikke dat dat lukt :lol:

 

gelukt is

 

maar als er nou een mannetje tussen staat

of zijn de zaden wel feminised ?

 

 

succes man

erg mooi gedaan die drie stammen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo het zijn 4 planten en uit regulier zaad dus er kan een mannetje tussen zitten maar die onthoof ik dan maar laat

de stam van het mannetje eraan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok

nou veel succes

 

vraagje

 

 

waarom die stammen samen voegen ?

dat je maar 1 plant hebt als je gepakt wordt

wat is de achterliggende gedachte

 

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De achterliggende gedachte was om het wortelstelsel van eventuele mannetjes te gebruiken dan hebben ze nog wat nut.

 

Ik wilde ook proberen of het mij zou lukken om weed te enten,had al enkele artikelen gelezen over moederplanten met verschillende soorten wiet.Als ik de plantenen geoogst heb ga ik een volgende experiment doen met het reveggen

van de plant.Deze wil ik dan gebruiken om stekken van te snijden.

 

ik heb nog wat meer experimenten in mn achter hoofd zoals monstercroppen, een ander idee die ik nog wil doen is om een plant een gedeelte te laten bloeien en een ander gedeelte 24 uur licht te geven om te kijken of je een plant in gedeeltes kan laten afbloeien .Ik vind het gewoon leuk om te experimenteren(ben geen grootverbruiker van wiet 1 jointje per week rest geef ik weg aan vrienden en kennissen)

 

en als ik gepakt wordt en maar voor 1 plant wordt aangeslagen is natuurlijk mooi meegenomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke projectjes! :jump:

Heb vorig seizoen ook geprobeerd om wiet te enten..

Zijtakje half afbreken/scheuren langs de stam en dan een stekje ertussen steken en strak omwikkelen met touw en wasknijper.

Helaas mislukt wegens te weinig aandacht.. niet meer vochtig gespoten :P

 

dit is wel interesant wat je doet dus ik volg je :jump:

Succes! :lol:

 

Grtzz Tuinman! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb franken weed geoogst en de 2 mannetjes omge ent. Op de mannetjes zitten nu een vrouwelijke blue sativa.

 

gallery_30597_14117_870677.jpg

 

De plant is nu aan het reveggen .Mijn reveg instalatie bestaat ui een afgedankte wasmand met erboven een 11 watt pll lamp

 

gallery_30597_14117_106588.jpg

er verschijnen al nieuwe scheuten

 

gallery_30597_14117_465631.jpg

mannelijke bloemtrosje aan mannelijke plant

 

gallery_30597_14117_210156.jpg

entplaats mannelijke plant/blue sativa

 

gallery_30597_14117_882484.jpg

groeischeuten blue sativa

 

gallery_30597_14117_20765.jpg

 

 

Het is dus goed mogelijk om vrouwelijke planten te enten op mannelijke planten maar je moet erg alert zijn dat de mannelijke planten geen bloemen gaan produceren.

Ik had alle zijscheuten van de mannelijke plant verwijderd maar de plant heeft er toch een bloemtrosje eruit weten te persen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sambal,

 

Dus jij beheerst de techniek van enten?

Knap, en interessant dat je het hier laat zien.

Ik blijf dit nog even volgen hoor!

 

Groet

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu 3 zaden aan het ontkiemen Ms Universe .Waneer hier een vrouwtje eruit komt ga ik deze ook op franken weed enten.Ben benieuwd hoeveel soorten ik op de plant kan enten.

 

Lijkt me wel handig om een moederplant te hebben met verschillende soorten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambal is al een tijd terug

Maar gebruikte je bij het enten bepaalde stimulatoren zoals stek poeder ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb t al vaker voorbij zien komen t enten maar buiten dat je t doet omdat t kan :P maar welk nut heeft t ? en cker als je de genetica niet kent k zou hier niets nuttigs bij kunnen verzinnen

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...