Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cremecore

Tneon 150watt 2x ak budgetkweekje

Recommended Posts

Hey iedereen

 

Ik ben onlangs begonnen met mijn eerste echte kweekje.

Mijn hokje is ongeveer 60*60 en ongeveer 1m hoog (wel een schuin dak).

150 watt tneon, ventilator met zelfgemaakte filter (elmo style B)).

De zaadjes zijn 2x AK's van een shop in nederland.

 

gallery_23903_13550_804558.jpg

 

Donderdagnacht heb ik ze laten ontkiemen in aarde en kwamen beide boven de zondagavond.

 

Dag 3

 

 

gallery_23903_13550_616222.jpg

gallery_23903_13550_533330.jpg

gallery_23903_13550_1162672.jpg

 

Hangt me lamp laag genoeg? (ongeveer 5cm)

 

gallery_23903_13550_388285.png

Is dit schema goed denken jullie?

Wanneer begin ik best met voeding geven?

 

Advies is altijd welkom!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat schema geeft aan dat je 1e week je planten op 18/6 zet 2e week op 12/12

en je geeft de 1ste 3 weken bio vega mee daarna bio florres

 

de 1ste week 1 ml op 1 liter water

de 2e week 2 ml op 1 liter water

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp hangt goed pas op met 2 blowers eraan je kan ook te hard blazen en zo het verdampen van vocht door het blad verstoren.

Ff temp meten op de hoogte van de bladeren en als dat rond de 28 hangt is dat goed boven de 30 niet goed B)

 

Je kan tneon mits met een blowertje (eentje ;) ) er echt heel dich ophangen hoor is alleen maar goed strekken ze ook niet zoveel (uit eigen ervaring weet ik dat nu hahahaha )

 

Als je kunt maak de vloer even mooi waterdicht met een stukje vijver doek je hebt er nu hout onder en als dat bv gelakt is kunnen er ook weer dampen uit komen die niet goed zijn voor het plantje.

Ik heb mijn mdf hoekje helemaal bedekt met radiator folie ook op de vloer. (ga daar de volgende ronde ook even vijverfolie op doen.

 

voor de rest ziet er goed uit als je ook gaat bloeien onder deze lamp kan ik je een scrog aanbevelen tneon heeft niet genoeg kracht om diep door te schijnen dus de lamp moet er dicht op en om zoveel mogenlijk rendement te halen is een scrog dan het beste. (ook uit eigen ervaring hahahah ik heb het niet gedaan en het kost gewoon opbrengst )

 

Succes en blijf vooral updates posten wat leuk is dat je bv ook even de temp en luchtvochtigheid mee noemt en als je gaat meten dan ph/ec dan kunnen de mensen hier ook voortijdig problemen constateren.

Het is een leuke hobby maar heb wel gemerkt dat met nauwkeurig en netjes werken je het beste presteerd :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik wil jou veel succes wensen!

Ben ook een beginner en heb verder geen tips

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat schema geeft aan dat je 1e week je planten op 18/6 zet 2e week op 12/12

en je geeft de 1ste 3 weken bio vega mee daarna bio florres

 

de 1ste week 1 ml op 1 liter water

de 2e week 2 ml op 1 liter water

 

Hoe het schema werkt had ik al door :whip:

Maar ik heb eens gelezen dat het niet zo goed is om in het begin al te voeden (of is dit complete bullshit?).

En is 1 week 18/6 niet weinig? (voor scrog)

 

@groninger

Updates mag je zeker verwachten!

Ik heb momenteel enkel een temperatuur meter (Sebiet eens kijken hoeveel graden het is onder mijn lamp en de ventilators die eraan hangen kunnen geregeld worden en momenteel staan ze niet zo hard), geen LV meter ;) is het noodzakelijk om deze aan te schaffen?

Ik was van plan om te scroggen, is het aan te raden om mijn plantjes te Toppen?

 

Alvast bedankt voor de reply's!

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey cremecore. Met een scrog onder Tneon zijn er hele mooie resultaten te behalen. Daar staan meerdere voorbeelden van hier op het forum.

 

Voeding

Op ditzelfde forum lees ik dat de meeste grondmixen voeding bevatten voor de eerste weken. Dan is voeden vanaf week 1 niet nodig. Kan zelfs nadelig zijn. Maar wanneer begin je dan voeding toevoegen? Als het nodig is. Als de plant er om vraagt. En dan nog heel voorzichtig met een halve of een kwart van de aanbevolen dosering. En dat is 1 van de problemen bij een eerste kweek. Het is de ervaring die je moet opdoen. Je kan ook van andermans ervaringen profiteren door andere Tneon, TL-L en T5 topics door te spitten.

 

Scrog

Met 1 week groei krijg je geen scrog vol. Er groeit op het forum een algemene regel. Net voor 80% vol, dan over op 12/12. Is natuurlijk afhankelijk van de soort. Hoe snel groeit ze? Hoeveel gaat ze nog strekken in de bloei? En Toppen? Ja, dat kan maar is niet echt nodig. Door de hoofdtop om te buigen wordt de groei van de lagere zijtakken gestimuleerd. En die heb je nodig om je netje vol te krijgen.

 

Succes.

 

Arnold63 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV en temp metertje is eigenlijk wel een van de minimale vereisten je wil toch graag weten of de boel niet staat te verbranden of te bevriezen B)

 

edit arnold had de scrog al getyped in de tussendtijd hahaha '

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey cremecore. Met een scrog onder Tneon zijn er hele mooie resultaten te behalen. Daar staan meerdere voorbeelden van hier op het forum.

 

Voeding

Op ditzelfde forum lees ik dat de meeste grondmixen voeding bevatten voor de eerste weken. Dan is voeden vanaf week 1 niet nodig. Kan zelfs nadelig zijn. Maar wanneer begin je dan voeding toevoegen? Als het nodig is. Als de plant er om vraagt. En dan nog heel voorzichtig met een halve of een kwart van de aanbevolen dosering. En dat is 1 van de problemen bij een eerste kweek. Het is de ervaring die je moet opdoen. Je kan ook van andermans ervaringen profiteren door andere Tneon, TL-L en T5 topics door te spitten.

 

Scrog

Met 1 week groei krijg je geen scrog vol. Er groeit op het forum een algemene regel. Net voor 80% vol, dan over op 12/12. Is natuurlijk afhankelijk van de soort. Hoe snel groeit ze? Hoeveel gaat ze nog strekken in de bloei? En Toppen? Ja, dat kan maar is niet echt nodig. Door de hoofdtop om te buigen wordt de groei van de lagere zijtakken gestimuleerd. En die heb je nodig om je netje vol te krijgen.

 

Succes.

 

Arnold63 ;)

Ik heb al redelijk wat verslagen gelezen op dit forum ;) maar ervaring krijg je pas echt als je uitprobeert.

Ik ga eens voorzichtig proberen te voeden en zal halve doseringen gebruiken als aanbevolen.

 

Het toppen ga ik dan achterwege laten weer een risico minder dat ik ze verkloot :whip:

 

@groninger

Ik ga eens rondkijken in winkels als ze geen temp/LV meter hebben.

 

nog een vraagje wat is de minimum potgrootte? (momenteel 3,5L)

 

 

Alweer bedankt voor het advies! B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Cremecore,

 

Allereerst veel succes met de 1ste ronde.

 

dan over de potgrootte, hoe meer medium hoe beter de buffer en hoe meer ruimte er is voor wortels.

op 3 liter kun je best kweken, maar als echt alle voeding uit je grond weg is, moet je zorgen voor voldoende voeding met het water geven.

 

Dan als je wilt scroggen, kun je beter wel toppen, anders ben je best lang bezig met het laten groeien, en rond je netje sturen van je plant.

 

en ik zou nu nog niet beginnen met voeding, ook in dit stadium heben ze nog niet veel water en voeding nodig, maar dat hangt ook van je medium af. Als je voorbemeste grond hebt zit er voor een aantal weken aan voeding in.

 

Bij de action hebben ze een LV/temp metertje met een draadloze sensor voor weinig. deze zal best niet heel precies zijn maar geeft je wel een idee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje

Ok ik zal voorlopig deze potten houden.

De grond is voorbemest dus ga ik nog efkes wachten met voeding geven.

hmm dan toch maar proberen te toppen ;)

 

Ik vermoed dat de action in nederland is? (ik ben van belgie :whip:)

 

De temperatuur ter hoogte van het verste plantje van de ventilators is 27.4 graden

 

Dag 4

gallery_23903_13550_595577.jpg

gallery_23903_13550_481828.jpg

 

grtz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin rustig aan doen met voeding geven, maar zou wel redelijk snel beginnen met licht bijvoeden en dit een tijdje aanhouden.

Vlak voor je ze in de bloei zet mag je ze al een beetje bloeivoeding geven en zodra ze in de bloei staan, dit nog wat verhogen.

 

Niet teveel voeding geven, want dat werkt averechts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoebedoel je met licht bijvoeden?

Bedankt voor de info ;)

 

grtz B)

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

diegene bedoeld dat je in plaats van 1 ml voeding 0.5 ml voeding geeft en dan opbouwen

 

Doordat je lamp zo dicht op je plantje hebt staan droogt je toplaag ook sneller op

doe hier een zeiltje overheen zodat er minder verdampt en je hoeft ong een week of zelfs langer geen water te geven in dit stadium

 

 

Toppen is niet moeilijk

De plantjes kunnen het hebben en jij wilt scroggen dus wel noodzakelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ok dacht van licht lampen ^^

ok bedankt voor de tip, ik zal er zo snel mogelijk voor kijken B)

 

grtz

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt elmo

 

Dag 5

gallery_23903_13550_302791.jpg

 

Heb ipv een zeiltje aluminiumfolie er rond gedaan, helpt dit ook?

 

gallery_23903_13550_852016.jpg

 

De max temp is 25 graden en min temp 17 graden.

Zijn deze temperaturen goed of iets aan de koude kant?

 

grtz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 is wat koud probeer ietsje hoger te krijgen en die potten goed afdekken niet randen open laten want dan verminderd het effect

voor de rest lekker toch ?

 

leuk he die tneons je kan ze er bovenopknallen. hou dat ook zo trouwens ik deed het niet ff 15 cm erboven met de klok om en boem daar gingen ze de lucht in hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groninger

Ik ga proberen de temp hoger te houden en zal de potjes straks volledig afdekken ;)

Tneons zijn idd wel leuk :) Ik ben enkel bang dat ze opeens enorm gaan groeien en zo tegen de lamp zit, zit die kans erin?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt wel mee

 

een cm of 5 erboven hangen je buis

komt het helemaal goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites



Dag 10

De plantjes staan nog steeds op 18/6.
Ik ben gisteren en vandaag begonnen met een klein beetje groeivoeding geven.

gallery_23903_13550_608081.jpg
gallery_23903_13550_169950.jpg
gallery_23903_13550_1364700.jpg

Ze doen het volgens mij best wel goed ;)

reacties en advies is altijd welkom!

grtz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed in de gaten houden met je voeding je grond heeft dat ook al overvoeding zit in een verhipt klein hoekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

De plantjes doen het super volgens mij ;)

 

Dag 14

gallery_23903_13550_675816.jpg

 

Dame 1

gallery_23903_13550_1275756.jpg

gallery_23903_13550_60785.jpg

 

Dame 2 komt ietsje achter

gallery_23903_13550_162102.jpg

gallery_23903_13550_474612.jpg

 

Ik heb nog 2 vragen:

Wanneer zou ik mijn plantjes het best toppen?

Wanneer moet ik beginnen met scroggen en op welke hoogte?

 

Alvast bedankt :lol:

 

grtz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die mij kan helpen met volgende vragen?

 

Wanneer zou ik mijn plantjes het best toppen?

Wanneer moet ik beginnen met scroggen en op welke hoogte?

 

alvast bedankt

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nog even wachten met toppen

en dat scroggen bepaal je ook zelf,, welke hoogte heb je??

maar het is beter om eerst veel internodes van wat lengte te hebben

want nu valt er weinig aan te scroggen

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...