Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kweektent met LED, Darkpropagator en B.A.C. organische voeding

Recommended Posts

Hello guys,

 

Zoals gezegd ging ik mij een volledige kweektent (Dark Room II 240x120x200 met 2x Spectraboxen van 250W), Darkpropagator (90x60x60 met 2X Tneon 55W), een volledige Darkdryer, PH -en EC meters en alles om te stekken aankopen. Bij deze heb ik de volledige setup in mijn bezit.

 

Als zaden heb ik 10 White Widows en 5 Northernlight Automatic.

 

Ik heb eveneens verschillende voedingsleveranciers aangeschreven met vragen over voeding voor een LED-kweek. Frits van B.A.C. was de enige die mij een goed antwoord gaf. Nog beter, hij vroeg me of ik organische of minerale voeding ging gebruiken. Omdat ik graag organisch zou kweken kreeg ik een volledig organisch voedingspakket toegestuurd (1 ltr Groei, 2 ltr Bloei, 1 ltr PK Booster, 60 ml wortelstimulator, 120 ml bloeistimulator, 60 ml Final Solution, 120 ml bladvoeding, 120 ml Pro Active en 50 gr schimmels). Goed voor een totaal van 224,75 euro. Van Service gesproken!

 

Begin maart ga ik beginnen met mijn kweek van 10 White Widows. Hopelijk gaan jullie mij volgen en krijg ik veel tips.

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plannen ik ga zeker mee kijken.

Ben ook een voorstander van organische en ook altijd te spreken over B.A.C.

 

Succes,

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup, heb net dezelfde kweektent DR240W wel op 2x600 hps. hij is best wel alleen in elkaar te steken :spliff:

de dark propagator staat nog op me verlanglijstje, maar was meer aan de dual aan het denken mama vanonder/ stek van boven...

nu gebruik ik oude kleerkast voor dat soort dingen... het oogt ook mooier zo allemaal dezelfde kleer tentjes in de kamer.

ik vind best wel grappig dat je ook al een dark dryer in je bezig hebt, die laat wel licht door hé.

je hebt alvast de spirit om te slagen.

ik ga je zeker volgen, organische voeding is ook iets waarmee ik wil gaan beginnen inplaats van de aloude canna.

succes! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_33133_13531_2065829.jpg

 

De organische voeding van B.A.C.

 

gallery_33133_13531_858251.jpg

 

De voeding in de Dark Propagator met de 2 Tneons van 55W aan.

 

gallery_33133_13531_861358.jpg

 

De Dark Room II (240x120x200)

 

gallery_33133_13531_861358.jpg

 

 

In het kort ga ik de 2 spectraboxen van 250W, en de filter ophangen. Alles klaar zetten voor de kweek en meer foto's nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook vloerverwarming? lijkt me wel een must als je onder led kweekt zonder veel warmtestraling, en al zeker in de nacht.

al enig idee welke potten en aarde je gaat gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig output (500watt) voor een 240x120x200 (DR240). Je gaat het in deze maanden nooit warm krijgen met 2 van die lampen

 

Hier zouden, als je het correct wilt belichten, minimaal 6 of zelfs 8 van die spectra's in kunnen. Maar ik snap het wel ze zijn erg duur, alleen ik had een DR120W gekozen als tent als ik 2 x 250 spectra zou kunnen ophangen.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

donnie, ik denk dat de tweede generatie spectraboxen wel al op vele punten verbeterd is. ze zijn ook nog heel prijzig, rome is ook niet gebouwd op 1 dag hé. ;) ik zou ook beginnen met 2, het minimum, en als er wat winst uitkomt een upgradeje +1 of 2 erbij ofzo. 8 stuks in die tent is dat niet een beetje erover? lol

ik ga em zeker volgen, hopelijk komen er mooie foto's van de mama's en stekken die opgroeien onder led.

 

Kweekadvies donkere kweekruimte:

Als hoofdverlichting in donkere kweekruimten kan de 250W Spectrabox Pro-II een oppervlak van circa 0,8 tot 1,2 m2 zeer adequaat belichten. Het beste resultaat wordt verkregen door de Spectrabox Pro-II tijdens de groeifase op circa 1 meter boven de stekken te hangen en daarna geleidelijk te laten zakken tot circa 40cm tijdens de bloeifase. Maak gebruik van de Flower Booster zoals hierboven beschreven wordt.

Planten die geheel onder led zijn gekweekt, dus vanaf zaadje of vanaf een stek van een moederplant welke met led wordt belicht, geven het beste resultaat. Planten moeten meestal wennen aan een andere lichtbron en zijn soms dan even een paar dagen van de kaart. Gemiddelde opbrengstresultaten onder de 250W Spectrabox Pro-II liggen tussen de 300 en 400 gram, afhankelijk van de plantsoort.

http://www.kweekotheek.nl/Uitgelicht/spect...pro-2_250W.html

 

@Goldengreen

ik zou deze verwarmingsmat aanraden BIOGREEN GROND VERWARMINGSMAT 100 x 100cm

 

c01198ca-384e-4955-9e82-0d670a8fc0e3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,2 m2 zeer adequaat belichten lol. Heb je ooit weleens eerder gekweekt met dit soort lampen? Er wordt wel meer op LED websites geschreven. Neemt niet weg dat ik die Spectra units fijn vindt, alleen een 250 watt spectra belicht echt maximaal 0,6 tot 0,8m2. 8 Stuks is zeker niet teveel als je voor opbrengst wilt gaan, aangezien die lamp ook makkelijk in een DR60 tent gebruikt kan worden = 0,36m2. 2,40x1,20 = 2,88 m2. 2,88 : 0,36 = 8 ;) Sterker nog, zelfs in een DR40 (0,16m2) tent waar ie net in past blijft het klimaat beheersbaar met zo'n lamp door de geringe temperatuur uitstoot. Die DR240W is veel en veel te groot voor slechts 500 watt,

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb eveneens verschillende voedingsleveranciers aangeschreven met vragen over voeding voor een LED-kweek.

 

Ik heb niks gehoord hoor.

 

Maar veel succes met je LED rondje.Tot op heden is mijn kweekje het enige volledig afgeronde LED topic hier op wf.Hopelijk ga jij de 2de maken.

 

Succes.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een 240W staan (wel revisie 1), 2x 600W is eigenlijk nog net te weinig daarvoor, ik wou dat ik er nog een lamp bij kon hangen maar dat kan mijn groep niet aan.

 

Als je in de tent 2 x 250W (of het nu LED/ HPS of TL/PLL is) in gaat hangen mag je al je plantjes wel heel dicht op elkaar zetten en heb je 3/4 vd tent onbenut uiteindelijk.

 

Ieder zijn ding maar dit is echt niet goed te doen omdat ik lees dat je er ook nog wat aan over wilt houden:

 

scherm dan 1 helft vd tent af zodat je 1.20 overhoudt en hang daar die 2 spectra's in en draai een rondje, dan scoor je nog iets in ieder geval ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook 1tje afgerond dus dat wordt de 3e.

Maar ik ga je zeker volgen.

Ik denk zelf dat er minimaal een lampje bijmoet voor optimale belichting.

Groetjes buzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb eveneens verschillende voedingsleveranciers aangeschreven met vragen over voeding voor een LED-kweek.

 

Ik heb niks gehoord hoor.

 

Maar veel succes met je LED rondje.Tot op heden is mijn kweekje het enige volledig afgeronde LED topic hier op wf.Hopelijk ga jij de 2de maken.

 

Succes.

 

Grtz twin

 

 

Ik ook niet. ;)

 

 

Ik zit al een hele tijd naar deze 2 foto's te kijken.

Is het "zoek de verschillen"??

gallery_33133_13531_861358.jpg

 

 

gallery_33133_13531_861358.jpg

Veel succes met je kweek. :spliff:

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot op heden is mijn kweekje het enige volledig afgeronde LED topic hier op wf.Hopelijk ga jij de 2de maken.

 

Volgens mij zijn er wel meerdere hoor, o.a. van Buzz maar ook 1 ronde van mij die helaas onzichtbaar is gemaakt ;)

 

Grtz,

Donnie

 

gallery_26898_12645_84332.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps ik was de aller eerste met een afgerond verslag op het wietforum met led

Maar dat terzijde en totaal zijn het er 4 geweest

 

Mooi set up . Maar ik zou de ruimte ook lleiner maken

Ivm met temp. Zo ongeveer 1,20m

En dan later uitbrijden

 

Succes met je kweek zal je volgen

Gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donnie: Het is niet de bedoeling om in een keer de gehele tent vol te zetten. Eerst rustig aan beginnen om ervaring onder LED op te doen. Ik heb die 240 tent in een keer aangekocht om kosten te besparen en omdat ik ze netjes kon plaatsen. (eerst een 120 tent kopen om daarna nog een 240 te kopen is duurder).

 

In tijd wil ik zeker nog een 250W of zelfs 400W Spectrabox bijkopen. Heb nu al veel gespendeerd en het vrouwtje liet niet meer toe B)

 

@ Whitejack: Ik heb nog een klein bijverwarmertje op overschot en zal wss dit gaan gebruiken.

Als potten heb ik 50 elf liter potjes die ik met aarde ga vullen. Daarbij de B.A.C. voeding en schimmels. Moet nog wel gaan uitzoeken in welke volgorde en welke hoeveelheden. De foto's van voeding en schimmels staan hierboven. Zou daar wel een beetje hulp bij kunnen gebruiken.

Als de zaadjes ontkiemt zijn gaan ze in zaai -en stek -potgrond van "ASEF". Zal hier later een foto van bijvoegen.

 

@ Buzz: Ik heb nog een LED-panneeltje van 14W ;) Of zal ik die bij de Tneons in de propagator hangen???

 

@ Doc: Die laatste foto is een foutje van mij. Die laatste foto moest een foto van een halfgeopende kweektent zijn.

 

 

Dank u voor de reacties en tot snel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat je met RQS zaden gaat werken B)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo: Thx mate. Hoop dat je mijn project mee gaat volgen. Kan uw ervaring en advies goed gebruiken.

 

@ Wubbo o: Slechte ervaringen met RQS? Welke dan?

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot op heden is mijn kweekje het enige volledig afgeronde LED topic hier op wf.Hopelijk ga jij de 2de maken.

 

Volgens mij zijn er wel meerdere hoor, o.a. van Buzz maar ook 1 ronde van mij die helaas onzichtbaar is gemaakt B)

 

Grtz,

Donnie

 

gallery_26898_12645_84332.jpg

 

Maar dit was wel geweldige ronde van je Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

RQS is naar mijn mening leuk om buiten mee te spelen.. Dan bedoel ik dus de autoflowers..

Zijn niet duur en tegenwoordig zie overal die displays van ze staan. Dus is handig.

 

Maar voor het serieuzere binnen kweek geweld raad ik het af..

Ooit eens 10 Shining Silver Haze zaden gepland.. 6 opgekomen..

In die 6 zaten 5 verschillende soorten/pheno's. Geen van de soorten/phenos kon ik herkennen als SSH.

4 planten waren duidelijk overwegend indica.

 

Volgens mij doen ze daar bij RQS maar wat..

Ik heb zelfs verhaal gehaald in hun mooie winkeltje in Adam..

Die gozer (sprak geen NL) die daar zat had er de ballen verstand van...

 

Wil niet zeggen dat je geen lekkere wiet met je zaden kan kweken.. Maar rekenen niet op de echte WW.

 

Mvg.

Wubbo O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doen maar wat

 

nou niet helemaal . ze zijn zeker goed bezig bij RQS,

en er komen

weer nieuwe strains aan

ook voor de medicinale gebruiker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je aandelen Elmo? B)

 

Ps. Ben volgens mij niet de eninge die er zo overdenkt.. Hoor het meer om me heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb geen aandelen

een zaadje is een zaadje

 

en ook bij andere zaadleveranciers zijn er wel eens zaden

die het minder goed doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zaadje is een zaadje?

Ja ja... B) ;) :whip:

 

En natuurlijk kan het bij iedere zaad boer weleens voorkomen.

maar als je, je dan meldt. Dan verwacht je op z'n minst serieus genomen te worden.

Ipv. hun slap gelul.. Al heb je nog zo'n kekke winkel in Adam. Kun je nog troep leveren..

 

maar nu weer ontopic.

Gewoon planten. Zullen vast mooie planten worden. maar reken niet op echte ww.

maar iig lekkerder dan van de meeste shops.

 

mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...