Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LPS

Klein kweekje

Recommended Posts

Hier een verslagje, heb nogal last van de rug, dus zal dit jaar geen guerilla kweek doen, zoals ik eerst van plan was. Maar omdat ik het toch niet helemaal kon loslaten heb ik maar adh47xautohaze gezaaid. Dit zijn ze

 

gallery_30489_12328_1861171.jpg

 

De blaadjes zijn nu groter geworden ondertussen en ze zijn van de lobblaadjes ''losgekomen''.

 

Nu maar hopen dat het gauw wat warmer word!

 

tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zijn heel erg gestrekt, probeer ze over te potten en dan het gehele steeltje in de aarde te zetten zodat de plantjes niet omvallen

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plantjes zijn heel erg gestrekt, probeer ze over te potten en dan het gehele steeltje in de aarde te zetten zodat de plantjes niet omvallen

 

gr

 

Krijg je daar geen stengelrot van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep wel als ze zo gestrekt zijn....of heel droog houden na het overpotten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, geen probleem jongens, ik houd ze nat dus de wortels zullen niet in elkaar knopen, ik bespuit de stengels al vanaf het begin dus die zullen wortels gaan vormen. Dan pot ik ze over in de tuin over andere potten. Het enige nadeel is dat achter een raam de groei veeel trager gaat. Maar verder gaat het prima zo, dat knoeien met de planten vind ik wel mooi namelijk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer je plantjes weinig of zwak licht krijgen gaan ze meer energie steken in t vormen van wortels

als ik jou was zou ik ze zo snel mogelijk overpotten zodat ieder plantje een eigen pot heeft

tot 2 cm onder de kiemblaadjes grond toevoegen

en er n klein lampje boven hangen want ze zijn flink gestrekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik laat ze gewoon zo, gewoon om er in ieder geval van te leren ;) . En als het echt duidelijk word dat het um niet gaat worden dan zaai ik wat nieuwe, en dan wel op mijn normale manier :spliff: . Nou ik doe ook altijd de kiemblaadjes onder de grond. Staat wat mooier vind ik ;) Wel haal ik eerst de blaadjes ervan ivm schimmel. Heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet in de vorm van stress bij het plantje.

 

Tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was gewoon luisteren naar die groeneshizzle.

Wanneer je ze verspeent en diep in de aarde zet groeien er wortels aan het dunne stammetje ;)

Dan idd een klein simpel lampje erboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, niet arrogant bedoeld hoor, zo ben ik niet, maar dit is niet mijn eerste keer. Als ik ze nu zou verspenen gaan ze schimmelen. Doordat ik ze nu bespuit onstaat er ook wortelen maar staan ze niet constant ''onder water''.

 

tschuss ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm je zegt dat je wil leren ervan maar je slaat het advies in de wind :spliff:

Als ik die foto zo zie ;) vind ik het maar zielig erbij staan sorry dat ik het zeg

 

;) hoop dat het nog wat word met die plantjes maar ben benieuwd..

 

Groetjes isy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar omdat ik het toch niet helemaal kon loslaten heb ik maar adh47xautohaze gezaaid.

Ken dat gevoel eerste dag uit Vietnam meteen binnen wat gezaaid.

 

ik ga lekker mee kijken.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@isy kijk, je moet het zo zien, mensen hebben een gezond lichaam als ze medicijn X slikken, ik wil nu kijken hoe het gaat zonder medicijn X, en die adviezen zoals jij ze noemt, zeggen; ik zou toch maar medicijn X gebruiken. Hoop dat je het een beetje snapt ondanks me ietwat rare voorbeeld :spliff:

 

@Zodd hee ja het is echt een verslaving, leuke foto's trouwens van je reis, en leuk dat je meekijkt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm snap het wel ;) maar zoals je het uitlegt wil je dus kijken of ze het overleven als ze zo aan het strekke zijn ? ipv van ze over potten en dieper zetten?

 

Maar wat als ik vragen mag is er zo interessant aan het zien of plantjes het strekke overleven ?

 

:spliff: ben benieuwd hoe de natuur het oplost !

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja eigenlijk moet ik er nog iets aan toevoegen, ik wil dus kijken hoe het gaat zonder medicijn X en met medicijn Y (het bespuiten van de stengels). Wat ik hier zo interessant aan vind? Nou, mocht het lukken, dan zou dat betekenen dat je vanaf februari kan voorgroeien voor je raam, zonder problemen. En wat dat weer betekent hoef ik niet uit te leggen toch ;)

 

tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe nee ik snap wat het betekend als je in feb al kan voorgroeien voor je raam

 

Maar van wat wat ik in je topic gelezen heb zorgt dat bespuitenvan de stenger met water voor wortel groei aan de zijkant van de stengel?

Maar moet dat plantje daar niet voor dieper in de grond zitten dan ? of is het bespuiten van water ergens anders voor ?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen vinden het gewoon niet leuk om plantjes in deze staat te zien.

 

Doe gewoon wat je moet doen. Ik zou wel de stengeltjes aan een sateprikkertje binden, zo hebben ze tenminste nog een beetje kans.

 

En een tl balkje erboven is natuurlijk helemaal utopia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@isy jep, zoals je vak ook ziet bij de stam van een wietplant zitten er witte puntjes onder, dat komt omdat de stam soms nat word/blijft voor een tijdje. als ik ze nu in verder in de grond zou steken dan gaan ze waarschijnlijk schimmelen, maar niet lullig bedoeld, maar als je paar reacties meer had gelezen had je dit niet hoeven vragen;)

 

@hansworst

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeg me gewoon meer af wat het nut was van wortels kweken als ze niet dieper de grond in gaan ;) leek me beetje tegenstrijdig om wortels in de lucht te kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ach so, begreep je verkeerd! ja haha dat zou inderdaad raar zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier een verslagje, heb nogal last van de rug, dus zal dit jaar geen guerilla kweek doen, zoals ik eerst van plan was.

 

 

dus de heribei x ndb gaat niet de grond in dit jaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groeneshizzle nee helaas zal dat niet gaan :) ruimte is namelijk beperkt hier.

 

plantjes

 

 

gallery_30489_12328_1651762.jpg

 

gallery_30489_12328_651323.jpg

 

gallery_30489_12328_1492726.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit vorig bericht update nieuwe foto maakte mijn tekst niet goed :) (negeer deze maar haha jiet goed gelezen )(hoe delete je eigenlijk een post )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm dit doet al iets minder pijn

is dit trouwens een eige kruising ? adh47 (diesel*auto haze*ak47)*auto haze

 

@groninger niet aleen mod+ kan verwijderen edit kan een bepaalde tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...