Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bani

Tneon 2x55w, eerste kweek

Recommended Posts

Hallo nu mijn kast klaar is en al een beetje is getest maak ik bij deze een topic voor mijn eerste grow :P

Wil het hier met fotos een beetje bij te gaan houden, heb voor het sannies starterspakket gekozen

Hopelijk zal het een beetje goed gaan ;)

 

Dit is mijn kast (veldje 69x44cm):

 

gallery_17162_13408_1377.jpg

gallery_17162_13408_43991.jpg

 

De seeds heb ik nu in de propagator staan:

 

gallery_17162_13522_1277538.jpg

 

Heb geplant:

 

3x Lowryder 2

2x Lowryder 2 x Nortern light

1x Sugar Punch

 

Bijna niks nodig gehad van de liter water met bacto uiteraard ;)

Zien wel hoeveel er goed opkomen.. wou eerst met 4 planten gaan dus hopelijk heb ik zo een plant extra over weet niet of ik ze perfect gezaaid heb ofzo dus kan geen kwaad denk ik 18 graden in de propagator met roostertjes dicht (gemeten met infrarood temp meter)

 

Ik heb de volgende potten: 4x smartpot 7.6 liter, 1x smartpot 15 liter.

Ben er nog niet uit of ik meerdere lowryders in de 15 liter zet bijv, of gewoon met 4 7.6 liters het ga proberen

 

Dit is de aarde die ik heb:

 

1xPlagron Stek & zaai aarde 25ltr

1xEco Logic Allmix 50 ltr. Met perliet NPK12-14-24 EC1,5 en 10% wormenmest

Daarbij heb ik:

 

1x GK Complete Organics met diverse natuurlijke stoffen voor bemesting

En uiteraard de Mycorrhiza van sannie

Moet nog even uitvogelen in wat voor verhoudingen ik de aarde kan mengen

 

Dus hopelijk gaat het wat worden ik heb er in ieder geval zin in!! en dan kan dit hopelijk een mooie kweek en verslag worden :D

Imput van iedereen welkom leuk als je meekijkt

 

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugarpunch onder T-neon?? Recepy for success!

Ga je volgenen Bani!

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bani,

 

Ik ga je volgen ;) .

Je zult die sugarpunch flink af moeten tuigen om deze op dezelfde hoogte als de lowryders te houden ;) . Kun je je mooi uitleven met toppen/fimmen, buigen en knakken of LST :P .

 

Veel plezier en succes.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good luck Bani, maak wat van die suikerslagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met de plantjes to be, aan de positieve vibes hier te zien gaat het vast goed komen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bani,

veel succes met deze eerste ronde! ;)

Jouw kast ziet er goed uit, dus ik verwacht dat het gaat lukken!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje Bani :spliff: T-Neon en sugar punch is een goede combinate kan ik je zeggen ;)

Hoe heb je eigenlijk de afzuiging geregeld?

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet.

Ik ga je zeker volgen.

Die Sugar Punch is erg lekker.

 

Succes,

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel suc6 met je ronde Bani ,

 

ben wel beniewd wat het gaat opleveren met 1 tneon volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen bedankt ;) leuk dat er mensen gaan volgen

Ja ik probeer er wat van te maken maar de lat voor de Sugar Punch ligt nu wel heel hoog ^^

Ik ga zeker dingen moeten doen om de plant klein en laag te houden en zal daar ook een voorbeeld proberen te nemen aan de grow van Bassiey..

 

Vandaag heb ik toch nog een warmtemat besteld 30x50cm 30 watt met thermostaat van de conrad.

Want het is toch gewoon wel erg koud als de lamp even uit is, denk dat ik het zo wel makkelijker maak

Binnenkort hopelijk een update als de zaadjes zijn opgekomen

 

@ Bassiey de afzuiging is nu dus met een buisfan en dimmer van de action gedaan, met passieve intake gaten onder mijn dubbele bodem, mijn bevindingen over de fan staan iets duidelijker in mijn bouw topic staat in de bouw techniek sectie ben er tevreden mee

Ik denk dat het wel mogelijk is om hem op een vaste stand te zetten die geod werkt zowel met lampen uit als aan bij tneon

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nou er zijn een paar zaadjes boven ;) :P

En de wortel komt er ook al onder vandaan bij de Sugar Punch de rest heb ik daar niet op bekeken

En ik heb nu een verwarmingsmatje

 

Helaas aan zODDs fotos kan ik bij lange na niet tippen maar here goes :spliff:

 

gallery_17162_13522_848016.jpg

 

gallery_17162_13522_8525.jpg

 

gallery_17162_13522_1123959.jpg

 

gallery_17162_13522_639077.jpg

 

Ik heb op de fotos ook kleine potjes die ik heb staan met een wat grotere propagator bak, ik kan ze overpotten en in stek en zaai grond in die kleine potjes zetten, met de tneon als licht erboven...

Voorlopig nog maar continu licht denk ik.

 

Heel graag comments over het overpotten.. in deze kleinere potjes zodat ze nog in de grotere propagator kunnen staan of direct in grotere potten? en waneer het beste? want ik kan best alvast een paar overpotten en de anderen nog in de mini propagator laten

 

Voor de rest very excited leuk dat er wat zaadjes zijn opgekomen :D de zaadjes die nog niet boven zijn daar zit een klein beetje aarde over maar hoop dat die ook nog opkomen. er is in ieder geval van elke soort 1tje die echt duidelijk in actie is

Iedereen chillze dit weekend

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste is volgens mij gelijk overpotten naar de pot waar ze uiteindelijk in moeten komen te staan.

zo ondervinden de wortels minder stress; als ik het goed begrijp wil je ze nog overpotten in een klein potje.

over het wanneer gedeelte; ik pot ze over als de zaailingen gestrekt rechtop staan, en de schil van hun zaadje kwijt zijn.

ze zullen er op dat moment wat gestrekt uitzien, maar dat is voordelig; als je ze wat dieper plant met het de blaadjes net boven de grond.

binnen een dag of twee begint het al wortels te ontwikkelen , en tja dat spreekt voor zich.

 

leuke setup, kzal afen toe stilletjes meekijken ;)

 

Goodluck!

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk B) en ik ga je advies volgen.. ik ga nu potten klaarmaken

 

Op de fotos is links de lowryder 2 midden sugar punch, rechts nortern light

 

gallery_17162_13522_1010865.jpg

 

gallery_17162_13522_37405.jpg

 

Ga ze maar in 7.6 liters zetten denkik de zaadjes die nu boven zijn, links is nog net iets te vroeg denk ik.

Ze gaan dan onder 24 uur tneon voorlopig in de grote potten ik post later mss nog een update als ik ze er in heb staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grats met de nieuwe leden.

 

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe bedankt B)

Inmiddels heb ik de 2 die het verst waren verpot, een sugar punch, en auto norten light (met vlaggetje)

 

Laag van de eco allmix met mycorrhiza er door niet al te veel, daarop de plagron stek en zaai aarde laagje met nog wat mycorrhiza ook bij de wortels ook zit er wat gk complete organics door.. ook maar niet te veel kan mss later nog wat op de bovenlaag verstrooien

Buffertabs er in

Heb ze water gegeven spa blauw had ik toevallig nog dus heb ik maar gebruikt voor deze keer nog

 

gallery_17162_13522_501771.jpg

 

gallery_17162_13522_1563950.jpg

 

Wat er nog in de propagator staat :whip:

 

gallery_17162_13522_70207.jpg

 

Ff link naar fullsize foto van toen alles nog in de propagator zat eerder vandaag: http://i40.tinypic.com/25z714l.jpg

Als iemand iets ziet of denkt te zien dat fout gaat hoor ik het graag ;)

De lamp hangt nu trouwens op 13 cm en de temp van de toplaag is 20 tot 21 graden volgens mn infrarood metertje

 

Ahja en ben straks benieuwd ga uiteindelijk gewoon 12/12 ondanks dat dit volgens mij niet al te best is voor mn autoflowers maar wel voor de sugar punch.. zal dat nog wat gaan?

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ff een update:

Ergens in een hoek op het aanrecht stond nog een glas met potgrond en een white rhino seed die ik een aantal weken terug had geplant maar reeds had afgeschreven.. ding stond best koud en niet in goed licht en het blok standaard potgrond was keihard en kurkdroog.. hahaaa

Maar toch een klein plantje wat een wonder B) heb er wat spa over gegoten en hem in de kast gezet.. voor de lol hij moet nog opengaan

 

gallery_17162_13522_831156.jpg

 

Link naar fullsize http://i42.tinypic.com/n2ie8j.jpg

 

Ziet dit er goed uit deze zaailingen iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit...

zou die plantjes wel gelijk op 12/12 zetten...

met zulke grote potten groeien ze straks compleet uit de klauwen,

teminste, dat denk ik.

 

je hebt wel een belachelijk goeie buffer zo,

word vast een goeie ronde!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo fijn om te horen,

nu al op 12/12? ik wou nog een paar dagen 24 uur licht en dan 18/6.. dat allemaal overslaan?

Wat ik dan nu ga doen is al de 3 andere die al boven in èèn 7.6 liter pot zetten.. lijkt me wel lollig dan ga ik dus met 3 7.6 liter potten

Ja mensen ik doe maar wat hier hoor lol B) zo heb ik wel totaal 5 plantjes dan en blijven er nog 2 over in de propagator.

Wel wat teveel plantjes zo voor mijn kastje en een rare combo van autoflowers en normale

 

Als ik het zo klaargemaakt heb plaats ik wel weer wat fotos.. ik geef ook nog een beetje water mss met een plantenspuit want de grond is nu alweer vrij droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bovenlaag kan je prima natspuiten

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heb ik net gedaan ;)

Dit is nu de opstelling geworden:

 

gallery_17162_13522_582264.jpg

 

Midden is de sugar punch, links zit de lowryder2 en white rhino en nog 1, en rechts nortern light.. en nog 2

Een paar weet ik niet meer of het nou lowryders of norterns waren maar we gaan het zien ;)

 

Laat hem vanacht nog de hele nacht branden en dan morgen misschien switchen naar een ander patroon, misschien dan maar meteen 12/12 want ik zal ook wel teveel planten hebben^^

Evt ook dan een fan voor wat airflow er in hangen

 

Trouwens gezien die white rhino seed uit een zak shopwiet kwam is er toch grote kans dat het een man gaat worden B) :whip: als die zover komt

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor groen in je hokje, al is het nog maar zo pril.

 

Persoonlijk zou ik ze nog niet op 12/12 zetten, maar ik heb geen ervaring met de soortjes.

Ook zou ik de bovenkant van je potten een tijdje afdekken met wat folie, zo droogt de bovenkant niet echt meer uit, en hoef je voorlopig geen water te geven.

En als je witte folie naar boven doet, help dat ook om je plantjes lekker kort te houden.

 

Als ze straks toch nog wat aan de hoge kant worden, kun je ze altijd nog knakken, of buigen.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty haha ja ik vond het nog ff een beetje zielig aanzicht beetje hangende plantjes zo klein B)

Oke nou heb ik maar even de middenweg genomen en staat de de kast nu op 18/6 met de tijdklok en zie ik het zo eerst even aan.

Vind het iig prachtig en ookal zou het fout gaan ik ga mooi door want vind het nu al leuk ;)

 

Het folie wat ik heb noemde zwart wit folie bij de wikel... maar tis aleen zwart.. witte zijde boven gaat dus niet lukken.. alu folie heb ik ook.

Zal kijken om er wat over te leggen als de lamp weer aan is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen folie er op gedaan.. water geven vind ik ook geen ramp en ik kijk iedere dag zowieso wel..

Als het alsnog beter is wil ik het wel doen

 

gallery_17162_13522_279553.jpg

 

Vind mijn plantjes nog een beetje zielig uitzien ;)

Maar waar ik het meeste mee zit is het fannetje.. vind het bij het plantje meest links best frisjes zegmaar terwijl in het midden de airflow niet echt voelbaar is.. heb hem op 9v staan, kan wel op 12v maar dan krijg t de dichtbijzijnde het juist weer te koud denkik...

Maar ik denk dat ik het zo maar laat om het ff aan te zien

Hopelijk slaan de plantjes wat aan

 

Tot de volgende B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bani,

 

Als je dat fannetje wat verder van de wand af hangt, is die veel efficiënter ;) .

 

Groeten Beaker B)

 

Edit: en je lamp mag best nog wat lager hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien heb je de fan tegen de wand aan zitten, maar deze moet er wat vanaf hangen.

voor een luchtstroom moet er van achter lucht in gezogen kunnen worden om deze verder te blazen.

 

En afdekken hoeft niet echt, maar als je het wel doet zou ik geen zilverpapier gebuiken, bij mij deden de plantjes het het minste met zilveren folie eronder.

 

een ander voordeel van zeiltjes, is dat er meer ruimte van de aarde wordt benut door de wortels, omdat de aarde helemaal tot boven aan vochtig blijft. En meer wortels is dan weer beter voor je plantjes straks.

 

 

GRtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...