Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

burn_out

burn_out's TL hokje

Recommended Posts

Hey, bij deze foto's/verslag van mijn hokje.

 

Het begin, het bouwen van de kast.

gallery_33401_13518_91758.jpg

gallery_33401_13518_724692.jpg

 

Vervolgens 'even snel' alles aansluiten en test draaien. Linksonder luchtinlaat, rechtsonder luchtuitlaat, welke ik later nog verplaatst heb naar hoger in de kast.

gallery_33401_13518_232045.jpg

 

Foto's van het eindresultaat. Het verstellen van de lampen is meer werk bij maar één plant. Vandaar even wat spullen onder de pot, zodat ik de hoogte gemakkelijk kan veranderen.

gallery_33401_13518_797122.jpg

 

De fan-controllers met de temperatuur/hygro meter en de lampfan/plantluchtcirculatiefan (leuk voor galgje).

gallery_33401_13518_392980.jpg

gallery_33401_13518_771571.jpg

 

Close-up van de luchtinlaat (gemaakt van een kartonnen doosje, wat kartonnen tussenschotjes voor het licht, en een flinke PC fan).

gallery_33401_13518_474879.jpg

 

De kabels zijn weggewerkt in een oude luidspreker van Ome Sony, 2 schroefjes in de afdek plaat gemaakt om 'm uit te nemen, en even beplakt met aluminium folio. Hier zit ook de tijdklok in verstopt.

gallery_33401_13518_672594.jpg

gallery_33401_13518_718491.jpg

gallery_33401_13518_661378.jpg

 

De ophanging van de lampen, verstelbaar met kettingen, met achterin op de foto de luchtuitlaat. Die blaast uit in m'n woonruimte, daar kan ik eventueel een slang op koppelen naar het raam.

gallery_33401_13518_46151.jpg

 

Zie hier de luchtuitlaat aan de buitenkant van de kast

gallery_33401_13518_178939.jpg

 

Koolstoffilter (hier dus verhoogd i.v.m. temp/hygro problemen, het is sowieso niet handig je afzuiging beneden in de kast te maken ;))

gallery_33401_13518_461691.jpg

 

Test-plant#1 Zeer waarschijnlijk een lowryder2.

gallery_33401_13518_154505.jpg

 

 

Zo, dat waren dan de foto's.

Zeker weten doe ik het niet dat het een lowryder2 is, ik had nog meerdere zaden liggen, en ik had geeeeen idee meer of ik nou wel de LR2 had gepakt :-)

Voorheen heb ik wel eens een paar Lowryders gehad, gewoon in m'n woonkamer, met 4xTL er boven. Die lucht was hartje zomer niet te harden. Gewoon veel te erg, vandaar de bouw van dit hokje. Kweek voor eigen gebruik, dat moet toch lukken dacht ik zo. Ik maak gebruik van 4x TL.

 

De plant die er nu in staat heb ik 17 januari geplant, 9 februari overgepot (toen ik de eerste vrouwelijke haartjes zag). (op 18/6)

Eén dezer dagen ga ik de TL's vervangen + op 12/12 zetten.

 

 

ToDo

-brandmelder in hokje maken

-kleine brandblusser kopen

-naden/kieren beter dicht maken, dikkere tochtstrip voor de deur kopen

 

Lampen in bezit

4x mastec cool white f18w/33-640 = 33

1x philips 827 new generation

4x osram L18w/830 warm white

 

 

 

De groeten, en ik hoop natuurlijk dat jullie hier iets aan hebben. Ben benieuwd wat jullie er van vinden :-).

:spliff:

Edited by burn_out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kast ziet er goed uit burn, een ding alleen met wat heb je je wanden bedekt,lijkt wel aluminium folie, verder ziet het er goed uit.

 

Peace ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

Aluminium folie, het zat er al op toen ik las dat wit kalken beter is. Anyway, ik hou 'm eerst even zo. Heb er 007-kit achter zitten, geen zin om dat allemaal weer los te pulken.

Ontzettend druk op het werk, heb er al weken over gedaan om dit klaar te krijgen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo burn_out,

 

best een leuk begin zo, al ben ik wel benieuwd naar de aluminiumfolie, en wat voor TL buisjes je gebruikt.

 

Verder wil ik je wel verzoeken om je foto's in een WF album te uploaden, en daarna in je topic te plaatsen, HIER kun je lezen hoe dat moet.

 

Mede om de plaatjes in het topic te behouden voor de toekomst, en het is toch wat lastig om elke keer als je een foto goed wilt bekijken dat je weer een andere pagina moet openen.

 

Alvast bedankt.

 

Succes met je kweekje.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey burn out,

 

Leuk kastje heb je daar gemaakt :P .

Ik zou dat zeiltje op je vloer er wel uithalen. Kans is hééél groot dat daar giftige dampen af gaat komen, waar je dames doodziek van gaan worden ;) .

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker :spliff:

 

Edit: oh ja, die opgerolde kabels zou ik ook niet doen zo. Het mag dan wel netjes staan, maar je hebt kans dat je kabels te warm gaan worden zo (iets van spoelwerking ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties

 

@djbroertje

Is gewoon aluminium folie uit de supermarkt, ga ik ooit nog veranderen -> wit kalken denk ik.

Zie TL's @ Lampen in bezit @ TS, heb nu 33 er in, ga ik veranderen nu die op 12/12 gaat straks, moet ik nog even over nadenken.

Foto's ga ik aanpassen.

 

@Beaker

Dat zeiltje heeft me van de week gered, bloemengieter lek! een liter water door de keet heen, lekker was dat, maar het is goed gegaan.

Is dat echt zo giftig? Vervangen voor iets anders?

Heb de naden afgekit met 007, dat word leuk .......

 

De temperatuur van de kabels heb ik goed in de gaten gehouden, dat valt wel mee. (zijn koud) Ook na een cyclus van 18 uur.

Per fan (3st) heb ik een aparte adapter. Wat het warmste wordt is één van de fan controllers :-)

Edited by burn_out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, maar BLIJF die kabels in de gaten houden ;) .

 

En over dat zeiltje. Lees dit topic maar eens door :spliff: . Je kunt het vloertje beter gewoon wit schilderen of vijverfolie, als je dat zeiltje er maar uit haalt.

Die fancontrollertjes heb je in hok hangen. Die kun je beter buiten je hok hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker

Zal ik zeker doen, enig idee hoe ik dit eventueel kan veranderen, maar wel zo dat het netjes blijft?

Goed topic, maar ik zie dat MDF ook rommel bevat. Laat mijn kast nou net van MDF zijn.....

+ dat er ventilatie aanwezig is... hmmm ik weet het niet

Fancontrollers heb ik met zin in m'n hok hangen. Ik wil een zo 'stealth' mogelijke kast. Dus dat laat ik ook zo.

De kast valt nu nauwelijks op, behalve dan dat ie nog niet geschilderd is :-)

 

- foto's aangepast naar WF album.

Edited by burn_out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had je kast ook beter eerst kunnen schilderen (binnen en buiten), voordat je die folie erin had geplakt en je had ook beter radiatorfolie of isolatiefolie (met een zilveren kant voor onder laminaat) kunnen gebruiken i.p.v. aluminium folie . Dan had je niet hoeven plakken, want deze kun je nieten (makkelijker weer te verwijderen). Maar het gaat er nu niet meer om wat je beter had kunnen doen, want de aluminium folie heb je al geplakt ;) . Misschien zal het mdf niet zoveel kwaad doen onder TL, ik weet het niet, maar daar zul je tijdens je kweekje vanzelf achter komen :P . Maar dat zeiltje is nog makkelijk te vervangen voor vijverfolie ;) .

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit: oh ja, die opgerolde kabels zou ik ook niet doen zo. Het mag dan wel netjes staan, maar je hebt kans dat je kabels te warm gaan worden zo (iets van spoelwerking ;) ).

niet iets van spoelwerking, dat heet gewoon spoelwerking... en met hoge wattages is dat zeer gevaarlijk :)

Oké, maar BLIJF die kabels in de gaten houden :spliff: .

En over dat zeiltje. Lees dit topic maar eens door :D . Je kunt het vloertje beter gewoon wit schilderen of vijverfolie, als je dat zeiltje er maar uit haalt.

Die fancontrollertjes heb je in hok hangen. Die kun je beter buiten je hok hangen.

GO BEAKER, GO BEAKER! :D

@Beaker

ik zie dat MDF ook rommel bevat. Laat mijn kast nou net van MDF zijn.....

Ik heb inmiddels 2 kasten gebouwd van MDF, nooit problemen gehad hoor...

schijt pas bij 60 a 70 graden te zijn dat die lak gaat dampen :P

 

lemon ;)

 

P.S. 4 keer proberen om een berichtje te plaatsen... "wat een nare" IPS DRIVER ERROR!!!

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker

Oké dan binnenkort toch maar vijvermeuk halen

 

@lemonhaze

Er ligt 1 220v kabel, waar overigens 4xTL a 18w op zit, en 3x 12v +/- 1ampere t.b.v. fans, lijkt me niet zo'n punt (?).

 

Het lijkt misschien wat meer dan het is, er ligt namelijk ook nog een opgerolde UTP kabel bij, om eventueel een netwerkcamera er in te hangen, deze gebruik ik nu dus niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GO BEAKER, GO BEAKER! :spliff:

 

Het heeft gewerkt!!! ;)

 

Edit: sorry, krijg de smaak te pakken :P .

Hoe zit dat eigenlijk met die stofzuigerslang ;) ? Wat voor afzuiger gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een oversized CAN filter (had een maat van me nog liggen, gebruikt voor 1 kweek).

In combi met een gigantisch sterke 12v 12cm fan uit een server.

 

Die slang = automateriaal, gebruikt voor luchtfilters e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokje, heb zelf ook ooit zoiets gehad en wilde je wel wat feedback geven..

Ten eerste de verlichting. Zoals jij het gemaakt hebt kan de warmte niet weg aan de bovenkant.

Ik gebruikte een geperforeerde alu plaat (van oud pc meubel), hier zijn de armaturen makkelijk op te bevestigen en ook het ophangsysteem:

gallery_5568_4653_554348.jpg

Verder had ik persoonlijk je hokje wat hoger gemaakt, met t.l. moet je zowiezo scroggen anders wordt het niks.

Wat meer hoogte werkt fijner. Die alu folie is ook niks, beter haal je radiatorfolie bij de bouwmarkt.

 

succes verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

830 827 33 830 TL's geplaatst, klok op 12/12.

 

@HocusPocus

Ik heb ruimte vrijgehouden aan de bovenkant, en een fan geplaatst die lucht langs de lampen blaast richting het koolstoffilter. Misschien is het een idee om extra gaten in de armaturen te boren.

 

Alu folie inderdaad... hier is geen bouwmarkt in de buurt dus dat blijft voorlopig even zo.

 

Meer hoogte heb ik niet in huis. Ik woon klein, ik heb van alles geprobeerd te bedenken, maar meer als dit zit er niet in, totdat ik groter ga wonen.

En het is voor eigen gebruik, super veel opbrengst is dus ook niet echt nodig. De bedoeling is uiteindelijk 3 planten.

 

Thnx voor de input.

Edited by burn_out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kast!

Alufolie schijnt inderdaad niet zo'n beste reflector te zijn.

Succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis

Thanks! (en de folie gaat nog aangepast worden... ooit :spliff:)

 

Plantje is net wakker en ziet er goed uit op de eerste 12/12 dag ;)

 

 

edit: ik denk dat ik de radiatorfolie gewoon over de 007 kit heen plak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Burn Out,

je kan beter met 865 buizen in de bloei gaan,

de plant begint met een groei-spurt onder 12/12 en

hierdoor wordt de internode-afstand te groot.

De plant begint te strekken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti

Als deze buizen aan vervanging toe zijn schaf ik die aan. Meende dat ik had gelezen dat dit de beste zijn. (een mix van....)

 

 

Iemand enig idee waarom mevrouw de uiteindes van de blaadjes laat 'hangen'?

gallery_33401_13518_547420.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag na ongeveer 1 uur wakker, een scheutje lauw/lauw-warm water.

Hoeveel durf ik niet te zeggen, ik doe maar wat, dat ging de vorige keer ook goed, nu wat minder ;)

 

Tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey,

 

De tijd van je watergift is prima, 1 uur nadat de lampen aan gaan.

Temperatuur is ook goed, altijd zorgen dat het handwarm is.

Elke dag water geven moet je niet doen, blijf je dit doen dan gaat de plant dit ook verlangen :spliff:

 

Te droog kweken is ook weer niet goed, hierdoor kan de kluit scheuren waardoor er schade kan ontstaan aan de wortels.

Onder tl gaat het allemaal niet zo hard als hps, geef water om de 3 tot 4 dagen de planten kunnen best een aantal dagen zonder.

Met elke dag water geven kun je de wortels verstikken, wortels houden van een luchtige grond niet te nat maar ook niet te droog....

 

Suc6 en ik kom af en toe even kijken hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je goede advies!

Leuk dat je me wat blijft volgen :-)

 

Na deze plant ga ik denk ik maar wat meer spullen bestellen. Zo'n Sannies starter kit lijkt me wel wat. En goede grond natuurlijk....

Het soort wat ik ga zetten...., ik had weer Lowryders in gedachten, blijven mooi klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...