Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

epskamp

Wat vinden jullie van dit?

Recommended Posts

gallery_27727_13450_1544055.jpggallery_27727_13450_1935691.jpggallery_27727_13450_1633746.jpggallery_27727_13450_1742739.jpg

 

 

 

 

 

 

 

hallo heb um even wat aangepast met TL verlichting 2 cool white en 2 skylicht TL buizen en 5 seeds van WW kulu seed

hoor graag wat tips groetjes johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

ziet er al beter uit met deze tl bak.

even een tip, je zou je buizen beter om en om erin kunnen doen. zo krijg je een betere verspreiding van het licht spectrum.

hoeveel watt aan licht hangt er nu boven? 72 watt?.

wat zijn de afmetingen van je hok?

 

doet me veel denken aan de eerste kweekjes van mijzelf.

 

succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ja dank je wel voor je reacti ja dat zal ik zo gelijk doen dat is 1.70 L 50 B 4x18w is het groetjes ja die TL lamp kon ik regelen wou en ze weggooien haha

 

en heb ik trouwens de goeie bakken voor de plantjes?

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Epskamp,

 

allereerst wil ik je vragen om de ADDREPLY knop te gebuiken en niet de REPLY, anders kopieer je elke keer het bovenstaande bericht. Dat is niet nodig en maakt je topic wat rommelig.

 

En ik was benieuwd of je een kweekverslagje ging bijhouden, omdat er al plantjes instaan. Als je hokje af is, kun je deze starten in de juiste sectie.

 

Dan je keuzes voor de TL, volgens mij is dat een verbetering. Al zou meer buisjes nog beter zijn. Of proberen gebruik te maken van reflectoren om beter het licht op de plantjes te krijgen.

 

Ik neem aan dat het T8 buisjes zijn, en zou Scroggen het meeste geschikt zijn om te kweken. I.V.M. niet veel diepstraling van deze buizen.

 

Wat voor kleurnummers staan er op de buisjes? Met weinig licht en BV ook rood licht erbij zullen je plantjes gaan strekken.

 

En hoe groot zijn je potten? afhankelijk wat je wilt bereiken, maakt het niet zo veel uit waar je in start.

Grtz,

Dj.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dank je ja ik ga um ook bijhouden natuurlijk weet iki niet welke kleut codes kijk ik morgen wel ff en ze staan nu 24 uur licht op 2dagen al

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dank je ja ik ga um ook bijhouden natuurlijk weet iki niet welke kleut codes kijk ik morgen wel ff en ze staan nu 24 uur licht op 2dagen al

Ja ja :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat hij net als mij niks begrijpt van wat je zegt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

hahah Klopt ben ook Te Stonet om op te staan

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, als je iets meer leestekens zou willen toepassen is er niks aan de hand haha. succes met je kweekje. ik ga je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampen staan te ver uit elkaar, De lampen TL lampen geven maar tot 5 cm

afstand om genoeg lumen te geven ( lichtsterkte ) en neemt dan erg snel af.

De plantjes gaan dan de neiging hebben tot strekken. Dit houd in dat jouw twee

buitenste lampen geen tot weinig bijdrage zullen leveren aan de hoeveelheid lumen.

 

Ik had hetzelfde probleem, heb gewoon alles uit die witte kast gehaald, en alles op

een plaat geschroefd, maar dan op 5 cm afstand van elkaar. Heb een voorgroeikastje

gemaakt op de maten van de tl lampen 30 x 60 en een pc fannetje in het midden van

de lampenkap plaat geschroefd om de ( weinige ) warmte die van de lampen afkomt

af te zuigen, en deze geschakeld met de lampen. De transformatoren heb ik buiten de

kast gehangen om die warmtebronnen niet in de kast te hebben. Als je dan ook nog de

twee sets lampen afzonderlijk van een stekker voorziet hoef he de eerste weken alleen de

middelste lampen te laten branden, scheelt nog stroom ook :wacko:

Boven de lampen radiatorfolie als reflectie en de lampnkap aan twee kettingen gehangen.

Zo kan ik altijd de lampen wat omhoog hangen, zodat de toppen op max 2 cm van de tl buizen afstaan.

Diegene die iets langzamer groeit, krijgt een blokje houd onder zń potje :)

O, en met een pc fannetje bovenin de kast voor de afzuiging, is het 26º C met de lampen aan :rofl

 

Van voren gezien, midden op de plaat is de PC fan te zien, en het water is zo altijd op de goede temperatuur :rofl

gallery_19792_13127_1523665.jpg

 

Hier waren alle lampen aan voor de foto, maar met deze grootte zijn normaal alleen de binnenste twee aan

gallery_19792_13127_1035310.jpg

 

Verder ben ik benieuwd, als je wat duidelijker gaat schrijven, ga ik je nog volgen ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_27727_13450_1304685.jpggallery_27727_13450_2870959.jpggallery_27727_13450_41039.jpggallery_27727_13450_2206730.jpg

 

 

 

 

hallo ff een update zo staan ze er nu bij groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel verschillende lampen hebben er al in dat hokje gehangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn die witte korrels?

 

ja dank je ja ik ga um ook bijhouden natuurlijk weet iki niet welke kleut codes kijk ik morgen wel ff en ze staan nu 24 uur licht op 2dagen al

 

je bedoeld al 1 dag op 48 uur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zijn die witte korrels?

 

ja dank je ja ik ga um ook bijhouden natuurlijk weet iki niet welke kleut codes kijk ik morgen wel ff en ze staan nu 24 uur licht op 2dagen al

 

je bedoeld al 1 dag op 48 uur ;)

 

 

hallo ja dit is ronde 3 met de lampen hahaha maar deze blijfen nu hangen ze staan er goed bij he die witte koreltjes is van het stekaarde geweest groetjes

 

wat vinden jullie van de plantjes graag tips groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze doen hun ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ken ik zo ook nie zien he

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er vrij gestrekt uit lamp er dichter op en staad/hangt er een venetje in je hok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er vrij gestrekt uit lamp er dichter op en staad/hangt er een venetje in je hok ?

 

 

ja heb er 5 inzitten fans

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo beste smokerss ik ga tog maat een nieuwe kast maken ben er al mee bezig bijna af morgen fotos groetjes SMokaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey ouwe hagenees! veel succes ermee!!

 

 

hallo alemaal ga weer aan de slag er mee foto's komen er zo op groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...