Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Golden Green

Afghan Gold onder LED

Recommended Posts

Hello,

 

Ik ben een beginner in de LED-scene en ben begonnen met een bescheiden LED kweekje.

Heb voor een goedkope prijs een 14W LED groepaneel gekocht (Snel koop ik een volledige kweektent en 2 spectraboxen van 250W).

 

Op 18/01/2012 ben ik begonnen met 1 zaadje Afghan Gold te ontkiemen in een potje met vochtig keukenpapier en daarover wat huishoudfolie. Op 19/01 het LED groepaneel op 20 cm hoogte gehangen. De temperatuur op de bovenkamer bedraagt 18°C met een LV van 69%.

 

22/01: Zaadje perfect ontkiemt en in vochtige turfpastilles (spa blauw water, PH 6) geplaatst in een kweekkastje. Paneel nog steeds op 20 cm hoogte en 24 uur licht.

 

Nu heb ik hier al mijn eerste fout. Hoe moet ik die foto's erbij krijgen? Effe opzoeken.

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst even een album aanmaken, foto's uploaden naar album en dan de BBcode van je foto's in je bericht plaatsen en klaar is Kees :rofl

 

Haal maar vlug die spectraboxen want met die ledpaneeltjes kom je niet ver...

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic verplaatst naar de juiste sectie.

 

Golden Green,

veel succes met je kweek, en hoe foto's te plaatsen kun je hier lezen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom op met die foto`s

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_33133_13424_282150.jpg

 

Ontkiemen in plastic potje met huishoudfoulie als afdekking. Groeipaneel van 14W erboven.

 

gallery_33133_13424_381111.jpg

 

Detail van de mooie kleurtjes.

 

gallery_33133_13424_304368.jpg

 

Specificaties van het LED groeipaneel.

 

gallery_33133_13424_96320.jpg

 

De gebruikte turfpastilles. Misschien het proberen waard.

 

gallery_33133_13424_816318.jpg

 

Het ontkiemde zaadje

 

gallery_33133_13424_1293126.jpg

 

Nog eens het zaadje.

 

gallery_33133_13424_650127.jpg

 

Het doordrenkte turfpastille met daarin het zaadje. SPA-water gebruikt om de juiste PH 6 te verkrijgen.

 

gallery_33133_13424_30220.jpg

 

In de kweekkast met het paneel op 20 cm van het zaadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou :D

veel succes

 

ik zou toch voor andere verlichting gaan

deze 14 watt led l;ampjes zijn leuk als Bij verlichting

maar kweken gaat em niet worden onder 14 watt

 

haal ff 2x 75 watt T -Neon

 

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...r-secret-jardin

 

ben je beter uit :)

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Goldengreen,

 

Hoe gaat het met je zaailingen?

 

Grtz,

 

John007

 

ps niet te lang wachten eenmaal ze boven zijn om ze onder een deftige Led-spectrabox of Tneon te zetten zoals Elmo al zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ John007,

 

Nog steeds geen resultaat. Het plantje komt nog steeds niet buiten. Zou het aan de turfpastilles liggen of puur aan het te zwakke groeipanneel. Ik hou de LV goed hoog en water de pastilles met Spa Blauw. Ik heb nog wat tomatenvoeding liggen maar heb gelezen dat je in dit stadium best geen voeding geeft.

 

Ik zal nog effe moeten wachten op mijn nieuwe kit. Het zal een flinke investering worden: volledige kweektent met 2x 250W spectrabox, droogtent, Dark propagator, voedingset van HESI, PH -en EC meter, waterverwarming. Aan ambitie geen gebrek :)

 

Ga ook in een keer 10 White Widow zaden kopen. Ik wil ook wel de Northern Light automatic proberen. Heb gelezen dat deze hoge opbrengsten heeft. Zou ik deze samen met de White Widow in de tent kunnen plaatsen? Of is dit een probleem met het hoogteverschil? (Spijtig genoeg werd het experiment van Elmo vroegtijdig afgebroken :rofl

 

Nog een 14tal dagen wachten en dan ik mijn volledige aankoop maken. Hopelijk komt mijne Afghaan een van deze nog kijken.

 

Bedankt om toch nog effe reageren.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 6 dagen komt het zaadje nog steeds niet boven. Heb effe heel voorzichtig het bovenste laag verwijderd en vastgesteld dat er toch groei is. Het buitenste schelpje zat volledig los en heb dit voorzichtig met een pincet verwijderd. Het worteltje was rustig naar boven aan het groeien.

 

Volgens mij is de temperatuur van 20°C te weinig en krijgen ze te weinig licht. Heb de groeibox naar de woonkamer geplaatst om de temperatuur omhoog te krijgen. Hopelijk krijgen we dan wel sneller groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te veel prutsen aan jonge zaailingen

vinden ze niet fijn :wacko:

hoe diep had je het zaadje geplant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schat een 7tal mm. Zeker niet dieper dan 1 cm. Heb al eens meer een paar zaden geplant en is mij altijd al gelukt. Zou niet weten waarom ze deze keer niet naar boven komen. :wacko:

 

Het is wel de eerste keer dat ik een turfpastille gebruik. Heb bij mijn foto's een foto van de verpakking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik schat een 7tal mm. Zeker niet dieper dan 1 cm. Heb al eens meer een paar zaden geplant en is mij altijd al gelukt. Zou niet weten waarom ze deze keer niet naar boven komen. :wacko:

 

Het is wel de eerste keer dat ik een turfpastille gebruik. Heb bij mijn foto's een foto van de verpakking.

 

 

Bij mij duurde het ook een tiental dagen met die seedbox van Plagron (= ongeveer dezelfde als jij gebruikt) voor ze allemaal boven stonden Golden Green, geduld is een schone deugd :rofl

 

Zaailingen hebben GEEN mest nodig, alleen arme zaai-en stekgrond, spongepots of van die pastilles.

 

Vochtigheid is zeker je probleem niet met die pastilles en om te ontkiemen hebben ze in feite zelfs geen licht nodig. 24°C is ideaal als temperatuur...

 

Grtz,

 

John007

 

Die autoflowers gaan normaal veel sneller klaar zijn dan je WW's als je die tesamen zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...