Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bani

Eerste kweek - Lowryder / Quick One

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Anthony, en ik heb me behoorlijk lang geleden aangemeld maar ben daarna eigenlijk nooit actief geweest.

Heb me toendertijd wel voorgesteld maar niemand zal me nog kennen denk ik :rofl

Ik rook nu toch al een hele tijd af en toe even een lekker jointje :lol: En heb me de afgelopen weken een beetje zitten verdiepen in het zelf groeien/kweken van onze geliefde plant.

 

Ik sta op het punt om autoflower seeds te bestellen (Lowryder 2, en Quick One) samen met een flesje PK-13-14 Plagron

over lowryder al aardig wat gelezen. Hoewel het meeste over lowryder 1 ging.

En deze soorten lijken mij relatief makkelijk te managen en dat is ook wat er op de site over de soorten staat....

 

Eigenlijk wil ik voorlopig nog geen uitgebreide kast maken maar het langzaam opbouwen.

Hetgeen waar ik niet uitkom is de verlichting.

Opzich zou ik het liefst beginnen met een spaarlamp, in de growguide staat deze niet echt hoog aangeschreven zegmaar..

Valt er een beetje te werken met een spaarlamp die ik nog in normale huis tuin en keuken fittingen past? :blink:

Dus echt een hobby insteek.

 

Morgen zal ik ook even langs het tuincentrum gaan om te kijken wat ze daar allemaal hebben. Hoewel ik al wel een site heb gevonden die allerlei speciale grond verkoopt hoop ik daar toch een goede zak te kunnen halen, maar weet niet precies waar ik dan op moet letten.

 

Heb niet echt een topic kunnen vinden met de informatie waarna ik zoek, maar misschien is mijn insteek wel te amateuristisch :wacko: het gaat mij om wat kennis en kunde op te doen voorlopig

Zal natuurlijk rustig verder blijven lezen over alles

 

Meningen en advies zijn zeer welkom, maar zowieso iedereen al bedankt voor de uitgebreide informatie op dit forum!

Grts :)

 

Nog een edit: het gaat mij niet zo zeer om budget, aleen maar om schaal voorlopig. wil gewoon wat ervaring opdoen

Ik zal nu wat meer gaan lezen over het maken van een kast, want dit lijkt toch wel een must iig op ten duur.

De vraag over de spaarlamp blijft...

Edited by bani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bani,

voor het geval dat je jezelf nog niet voorgesteld hebt, dat mag je hier doen:

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

 

De grote nadeel van spaarlampen is dat deze opgevouwen zijn. Spaarlampen brengen te weinig licht op de planten.

Ook zijn spaarlampen niet in de lichtkleuren te verkrijgen welke wij nodig hebben: 865, 840 en 827.

Spaarlampen zijn meestal warm-white (827).

827 is prima om af te bloeien maar niet om te groeien.

 

Voor het gemak kun je beter een T-Neon-setje halen. Hiervoor zijn alle benodigde kleuren aan buizen te koop.

En een T-Neon is ook gewoon maar een stekker in het stopcontact stekken.

Met een T-Neon is een fatsoenlijke oogst goed haalbaar.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, dit is mijn 2e bericht mn eerste is raadselachtig verdwenen..

Heb me toen voorgesteld maar das natuurlijk lang geleden, maar ik denk dat ik in deze forumsectie wel zal thuishoren :)

 

Horrorstory: bij de buren zijn de bovenste 2 verdiepingen afgefikt, zat dus een dikke kwekerij achteraf zag je de planten nog staan.

Dat was schrikken, ik had er ook totaal geen weet van dat er een kwekerij zat. Gelukkig stond de wind gunstig en zit er een steeg tussen anders waren wij ook de pineut

Ben zelf nog erg huiverig ben zelf wat in elkaar te flansen zonder mijzelf er goed in te verdiepen, voel mij niet thuis in de electronica

 

Als ik wat zaadjes haal en met 1 of 2 planten begin, en ze in het begin wat in de vensterbank of buiten op het balkon zet als er mooi weer is in zon klein kweekkistje van plastic

En dan in de bloei evt een spaarlamp erboven hang? (dit zouden maar hele kleine plantjes zijn)

Als er uberhaupt een paar gram af zou komen ben ik eerst al blij gewoon leuk om ff zon plantje te groeien :wacko:

Maar dat zal dan wel tegen beter weten in zijn :lol:

Zal me eerst wel weer op de achtergrond houden, en wat gaan lezen.

 

Als er noemenswaardige vorderingen zijn zal ik updaten of fotos plaatsen :rofl

Voor nu weltrusten :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...