Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

dubbele accounts

Recommended Posts

Bij een kleine schoonmaakbeurt viel weer eens op hoeveel dubbele accounts er waren of gepoogd aan te maken (want we pikken de meeste er wel uit bij registratie). En vaak werden ze niet eens gebruikt, dan wel alleen maar voor pm. Daar hebben we er een aantal van opgeruimd.

 

Dames en heren, het is slechts toegestaan om één account op Wietforum te hebben. Het is niet zo dat je een account achter je rug kan verbranden en dan weer een nieuwe nemen. Buiten het feit dat dit voor de medeleden bijzonder onhandig is om te volgen, wordt het ook gebruikt om bijvoorbeeld onder een ban uit te komen, om handel te vragen of spam te plaatsen. Dat onderscheid kunnen we niet maken op basis van een dubbele registratie en dus is het gewoon NIET toegestaan.

 

Hou er rekening mee dat, om een eventueel verloren wachtwoord te kunnen opvragen, je toegang moet hebben tot het email adres dat je gebruikt op het forum. Heb je dat niet, dan kunnen we onmogelijk vaststellen dat jij wel de eigenaar van die betreffende account bent (je kan wel ik weet niet wie zijn) en dus geven we dan geen toegang. Je bent ZELF verantwoordelijk om dat goed bij te houden, je kunt ons niet verantwoordelijk stellen voor verloren wachtwoorden en email adressen die niet meer werken. Nog een goede reden om een email account courant te houden. En dat kan uiteraard ook een hush mail account zijn.

 

Ik hoop dat we het op deze manier weer een beetje duidelijker hebben gemaakt. Het is enorm lastig om op basis van "die account was vroeger van mij het het email adres was iets met hotmail" te kunnen vaststellen of jij de ware eigenaar was. In dat soort gevallen hoop ik dat er een bekend lid op het forum is dat voor je kan instaan, want dat soort uitzoekacties kost uuuuren. En die hebben we helaas niet. en iets wat we niet hebben kunnen we ook helaas niet beloven aan jullie.

 

Dit soort maatregelen zijn niet in het kader van "om klachten over de service te voorkomen geven we geen service meer" maar meer om realistische verwachtingspatronen neer te leggen én om de privacy en veiligheid te waarborgen. En zoals velen van jullie weten zijn er in bijzondere gevallen in overleg altijd oplossingen denkbaar.

 

Dit is niet bedoeld als een inzet voor een discussie, maar meer als een verduidelijking van de wijze waarop we werken en waarom we dat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hup weer een sticky!

Die ouwe schud ze zo makkelijk uit ze mouw.

 

Duidelijk!

Zal me andere 5 opzeggen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) doe geen moeite, jij hebt te veel persoonlijkheid voor één account

 

Ik maak ze sticky omdat ze altijd voor iedereen makkelijk te vinden moeten zijn. En zelfs dan bump ik ze nog wel eens :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een dubbele account als ik dronken ben. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar dan heb je ook twee fora :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of misschien de eerste account verwijderen,

dan ziet Doc alleen nog maar de tweede! :huh:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb een dubbele account als ik dronken ben. :)

 

 

alcohol slot op je pc.... :P ............ :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie er soms wel meer dan 2.

chay-1.gif

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup ik heb een account voor mijn maatje aangemaakt maar hij zit er zelf op onder zijn eigen ip kan dit gevolgen hebben?

Ik gebruik gewoon mijn eigen account en me maatje die ik heb aangemaakt voor hem...

Anders moet hij maar een nieuwe aanmaken :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je nou een broer/zus hebt, of een vriendin/vrouw/man/vriend die graag een eigen account heeft?

 

 

EDIT: vader/moeder/zoon/dochter/ familielid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maak je een account aan als De Tokkies en deel je hem gezellig met heel de familie.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whazzup ik heb een account voor mijn maatje aangemaakt maar hij zit er zelf op onder zijn eigen ip kan dit gevolgen hebben?

Ik gebruik gewoon mijn eigen account en me maatje die ik heb aangemaakt voor hem...

Anders moet hij maar een nieuwe aanmaken :huh:

nee, hij gebruikt immers een ander ip nummer. Het gebeurt wel meer dan iemand op bezoek bij een kennis een account aanmaakt.

 

En als je nou een broer/zus hebt, of een vriendin/vrouw/man/vriend die graag een eigen account heeft?

 

 

EDIT: vader/moeder/zoon/dochter/ familielid

ook geen probleem. Al helemaal niet als je het effe in een pm meldt voor de zekerheid. Als iedereen zich gewoon netjes voorstelt in het forum is dat ook gelijk duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het ook mogelijk een naam te wijzigen ? door middel van een pm misschien ? zo ja zou ik de mijne naar Grow w33d will wijzigen. als die vrij is natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke Whazzup mooi zo hij was al bang om opnieuw te moeten registeren :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het ook mogelijk een naam te wijzigen ? door middel van een pm misschien ? zo ja zou ik de mijne naar Grow w33d will wijzigen. als die vrij is natuurlijk

Dus je vraagt aan ons om te controleren of die naam nog vrij is, en zo ja die te wijzigen? We wijzigen alleen in heel "schrijnende" gevallen de nick. Als we dat standaard gaan doen als service hebben we er een dagtaak bij, dat zweer ik je. Heb IK er een dagtaak aan want dat is een admin taak. g.w is toch niks mis mee? Je gaat je kind toch ook niet omdopen? :huh: Bovendien kun je zelf ook kijken welke namen er al gebruikt zijn. Raadpleeg de ledenlijst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond een paar maanden geleden bij toeval (1 van?) mijn vroegere account(s) toen ik op m'n verjaardag naar de wf-kalender keek. Maar behalve MPS kan ik niets bewijzen, wat moet ik nu doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje schizo ook 2 accounts :huh:

 

Vroeger ,..heel vroeger, kon je nog zelf je gebruikers naam veranderen,..evenals de titels van je Topic.

Goede oude tijd,.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk jongens, jeugdzonden kan ik wel mee leven en er werd toen ook nog niet zo op toegezien of nadrukkelijk op gecontroleerd. Je gebruikt deze accounts ook niet meer. Helaas maken sommigen het wel heel bont en komen we er op een bepaald moment achter dat ze maar liefst 3 verschillende (actieve!!) accounts hebben, die alleen maar gebruikt worden om te pmmen. Een simpele steekproef is dan meestal voldoende om gelijk 3 leden te schrappen.

 

Tja StoneTwisted, zodra er misbruik wordt gemaakt van rechten moeten we die helaas een beetje inperken. Op andere fora was het allang niet meer mogelijk om te doen, bij ons nog wel. Een aantal forumvandalen heeft dat voor de rest verpest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys, ff iets anders, dit berciht las ik van mathijs een van de nieuwe mods van een ander forum, wat is jullie 'status'op dit vlak, zijn er bij wf zelfde soort van maatregelen?

 

Omdat wij het beste voor hebben met onze bezoekers en de heksenjacht van justitie op thuiskwekers steeds verder gaat, hebben we vanaf deze week de site achter HTTPS geplaatst.

Op die manier gaat er geen verkeer meer open en bloot over het internet, maar wordt het netjes versleuteld tussen onze server en jullie computers.

Daarnaast lopen er geen externe statspages meer, omdat we geen informatie over onze bezoekers bij andere partijen willen opslaan.

 

Todo:

Momenteel zijn we ook bezig met een script dat een keer per dag alle ip informatie verwijdert uit de database. Het is dan niet meer mogelijk om een bericht aan de hand van het ip adres aan een persoon te koppelen.

Op de agenda staat ook een exif stripper te implementeren bij het uploaden van foto's. Ik heb het nog niet aangetroffen, maar door de populariteit van mobiele telefoons met ingebouwde GPS, kan het makkelijk zijn dat iemand per ongeluk of naief foto's post met locatiegegevens in de exif tags. Een bescherming daarvoor lijkt me dan ook op zijn plaats.

 

 

Dank voor jullie feedback, would make me feel nice and safe, and all of us i guess:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt allemaal heel mooi, ik stem voor... :rofl

wat voor info is er nog uit een plaatje te halen dan na het uplouden..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf een iphone met locatiemogelijkheden aan? De camera, brandpuntafstand, sluitertijd, exacte coordinaten waar de foto is gemaakt, de datum/tijd etc.

 

Kun je er in picasa vanaf strippen en volgens mij doet de wf server dat ook al automatisch bij het uploaden en resizen naar een album. https komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je dat eens voor ons na kunnen vragen..?

want denk inderdaad dat het halve forum met ze telefoon de foto's maakt, en het zou natuurlijk wel prettig zijn als niemand kan zien waar die zijn gemaakt.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi, https en een script om dagelijks ip adressen van reacties etc te verwijderen is ook echt wel van belang, wanneer wordt ie verwacht? DANK!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google eens op verwijder EXIF.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...