Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpaCe SjImP

1ste kweek dr60 250 watt gedimd

Recommended Posts

Hallo lui,

 

het is zover en zoals beloofd het verslag van mijn 1ste kweek.

Ik ben nog een leek dus alle tips zijn welkom :)

 

Setup

 

1x Secret Jardin DR60

Gavita Evsa ( dimbaar )

lampenset met osram 400 watt bulb

350 stalen Ruck buisventilator

phresh filter 300m3

Ventilator Brons op clip circulatie ventilator

 

Sannie starter Pakket

Perfect start

zwarte wormen mest

 

4 x mad scientist

 

 

 

 

Met volle moed ben ik begonnen en tijdens dit alles rezen er al snel vragen op waarop ik hoop dat jullie me misschien bij kunnen helpen :D

 

De zaadjes in de propagator gingen opzich wel goed alleen ze kwamen niet tegelijk uit waardoor 2 stuks de hoogte in gingen. Eenmaal allemaal ieni mini baby plantjes gingen ze onder de hps.

Ik weet niet waarom ze zo lang en slungelig zijn? miss heb ik ze te lang in de propogator gehad. Door middel van stokjes blijven ze rechtop. ze zijn gaan hangen tijdens het ontkiemen.

De lamp draait nu op 250watt. Ik heb moeite om de tempratuur onder controle te houden. met 250 wat gaat 30 cm boven de plantjes net. en dan moet je bedenken dat de temperatuur buiten de tent aardig laag is. wan als het licht aangaat doe ik de verwarming ( van de kamer ) uit en een raampje open. En zelfs dan is 28 a 29 graden wat er op de meter staat. Het lijkt mij niet goed dat er koude lucht aangevoerd wordt naar de plantjes? miss komt het omdat ik geen actieve inlaat heb, zou dat het ontbrekend stuk kunnen zijn?

Verder heb ik alleen een plantenspuit om de lv op peil te houden. En de lamp staat tijdens de avond/nacht aan. Oftewel meneer SpaCe SjImP zette zijn wekker om de 2 uur om weer even te spuiten :huh: . Nou ben ik dat wel een beetje zat dus ik ga binnenkort voor een ont/be vochteraar. Ik denk dat ik dan wel 1 van de planten weg zal moeten doen wege ruimte gebrek. Maar goed met 3 planten kan het ook goed onder 250 watt heb ik gelezen en gezien op het forum. En ik heb er weer wat REM slaap bij :P

En de lv meter is nu al kadoek, nouja half. hhm miss een lv meter die niet tegen vocht kan? apart.

 

med_gallery_32609_13262_2439.jpg

med_gallery_32609_13262_1475071.jpg

med_gallery_32609_13262_2826437.jpg

med_gallery_32609_13262_402002.jpg

med_gallery_32609_13262_986618.jpg

med_gallery_32609_13262_614409.jpg

med_gallery_32609_13262_157478.jpg

gallery_32609_13262_412804.jpg

med_gallery_32609_13262_560758.jpg

 

 

Greets,

 

 

SpaCe SjImP

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik ben net een paarmaandjes aan het in lezen dus nog ook een noob .. :huh:

 

maar tot nu toe ziet het er goed uit zover ik kan beslissen.. ik ga binnenkort met de zelfde tent kweken maar dan 80x80x160

 

over de warmte durf ik niet te oordelen, misschien moet je bij "zoeken" en dan daar in typen : kweektent 60x60....

 

dan kun je kijken of er meer mensen zijn met deze tent. En wat die met hun warmte doen.

 

ik ga je wel volgen ben benieuwt suc6

 

GR Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zijn je inlaten..?

ik zou even een stukje folie op je potten leggen, je medium wordt nu te warm.

en ook even een afdakje over je temp sensor maken. (temp meten doe je in de schaduw)

en ik zou ook niet je ventilator richten op de plantjes maar recht onder de lamp door laten blazen..

 

succes, mvg stikkie

 

edit: ze zijn zo gaan strekken in het begin door de mini progegator die je gebruikt, die is alleen voor de ontkieming.. (gelijk daar na moet je overpotten)

en de te hoge temp van je medium en een wat hoge watergift (inwateren potten) zal er ook wel mee te maken hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Stikkie bedankt voor de info! :huh:

 

Ik heb een passieve inlaat, in ieder geval de 2 openingen aan de zijkant die je in de donkere periode weer dichtkan doen doen met klitteband.

Verder heb ik ook nog een buis aan de zijkant eruitlopen met aan het eind filterdoek om geen/nauwelijks licht door te laten.

wat hoge watergift (inwateren potten) zal er ook wel mee te maken hebben.. hiermee bedoel je dat het te nat of te droog is?

 

Leon, veel succes met je kweek straks!

 

 

greets,

 

SpaCe SjImP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sknap niet dat je een 400w lamp gaat dimmen deze verliest een deel van zijn spectrum door die te dimmem

had je beter een 250 gekocht deze zijn te boosten tot 275 w

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat hadden ze me ook wel mogen vertellen :P , mij werd verteld dat ik beter een 400 watt kon nemen omdat het qua prijs toch niet zou uitmaken.

Mijn voornaamste reden voor een 250 wat kweek was het stroomverbruik ( all inclusive kamer ). miss om toch nog voldoende licht te krijgen door de evsa op 300 te watt zetten? of 400? is dat uberhaupt te doen in een dr 60? :)

Het stomme is dat ik voor ong 6 maand bij de oudertjes ga wonen omdat mijn huisbaas me een kutcontract wil aan smeren en omdat ze me missen :huh: en omdat zoonlief dan optimaal kan sparen voor de echte uitzet, zo zei moeders :D Maar goed het mooie is dat mijn pa het niet zozeer interesseert of het 250 watt of 400 watt is, als ik de verbruikte stroom maar betaal.

wat denken jullie, is het te doen om op een hogere wattage te kweken met mijn setup? ( max 400 watt)

 

iig thanks john

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop voor een paar tientjes een goede groeilamp erbij van 250W.

Dan kan je in het begin op 250W draaien, als ze nog klein zijn, en dan heb je ook een beter spectrum voor groei.

Daarna boosten naar 275W als ze wat groter zijn. Op 12/12 licht zetten, en bij bloeiverschijnselen naar je 400W HPS overschakelen, en daarna kan je die ook nog boosten als je de temperatuur in orde kan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een goed idee. :huh:

 

Maar 400 watt bloei is dus mogelijk in de dr 60? zal er wel een grotere afzuiger inmoeten denk ik. Die ruck is 350 vierkante meter, wordt erg krap maar wie weet.

het is het proberen waard. Misschien dan ook een actieve inlaat?

 

Bedankt kweekfreek!

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey.

 

Ik mocht draaien met 150 watt HPS op een zuigertje van 190m³ die draaide op max 50%.

 

Dit gaat zonder problemen, de temp onder controlle houden dan. Hangt wel af van kamer temp, en in de zomer word het moeilijk.

 

Denk wel dat het lukt hoor 400 watt met dat zuigertje.

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou dat hadden ze me ook wel mogen vertellen :P , mij werd verteld dat ik beter een 400 watt kon nemen omdat het qua prijs toch niet zou uitmaken.

Mijn voornaamste reden voor een 250 wat kweek was het stroomverbruik ( all inclusive kamer ). miss om toch nog voldoende licht te krijgen door de evsa op 300 te watt zetten? of 400? is dat uberhaupt te doen in een dr 60? :)

Het stomme is dat ik voor ong 6 maand bij de oudertjes ga wonen omdat mijn huisbaas me een kutcontract wil aan smeren en omdat ze me missen :huh: en omdat zoonlief dan optimaal kan sparen voor de echte uitzet, zo zei moeders :D Maar goed het mooie is dat mijn pa het niet zozeer interesseert of het 250 watt of 400 watt is, als ik de verbruikte stroom maar betaal.

wat denken jullie, is het te doen om op een hogere wattage te kweken met mijn setup? ( max 400 watt)

 

iig thanks john

 

 

Mijn pc verbruikt even veels als mijn lamp 400 w

die heb ik aan de kant gezet en laat nu miin lamp branden.

gebruik em enkel vor upload van fotos.

 

En zit op een tablet pc voor de rest van de tijd bespaard een hoop op me energie rekening

 

Op je vraag neen doe dat niet man

Een vriend van me heb eens een 600 geprobeerd is gelukt maar toch niet zonder slag of stoot!!!!

250 is meer als voldoende 400 is meer voor een dr 90 .

je ken proberen met een scrog dan zie ik geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff tussendoor dit zijn zaadplanten toch die hebben niet veel lv nodig ik heb die van mij ook gelijk de kast in gekwakt met een lv van 25 tot 30 en die gaan nu ook lekker

Bij stekken moet dit wel maar zaad niet die halen beter water door betere wortels in het begin t.o.v stekken.

Gewoon niet te druk om maken en die dingen wel wat verder ingraven lijkt me ? hehe slungels:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allen,

 

Een tijdje niet gereageerd, de plantjes hebben een heuze verhuizing overleeft en ze zien er volgens mijn leek ogen aardig uit. ik hoop dat ik ze over een week op 12/12 kan zetten. Ik heb ze nu op 24/24.

 

Ik heb al een keer getopt en heb een paar bladeren onderin die geen licht vangen weggehaald.

 

Een plant hangt een beetje. ik weet niet waar dit aan kan liggen. Ik heb die plant ook wat extra bacto gegeven.

 

gallery_32609_13262_2943328.jpg

bovenaanzicht

 

med_gallery_32609_13262_503318.jpg

beter zicht voorste plant. Deze groeide eerst beetje scheef, maar is redelijk bijgetrokken. daarnaast staat de lucht bevochteraar

 

med_gallery_32609_13262_2678795.jpg

Stam van plant linksboven.

 

 

med_gallery_32609_13262_2690152.jpg

De voorste plant die eerst scheef groeide

 

med_gallery_32609_13262_1163076.jpg

mijn hangende plant. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

 

med_gallery_32609_13262_2208897.jpg

stam van hangende plant

 

 

Ik moet zeggen dat de hangende plant ook grote bladeren heeft als de andere 2. Dit was al zo toen ze kleiner waren. Hieronder 2 foto's ter vergelijking.

 

med_gallery_32609_13262_3286722.jpg

hangende plant

 

med_gallery_32609_13262_2732764.jpg

links boven

 

med_gallery_32609_13262_606362.jpg

De plant die wat scheef groeide. dit omdat ik het ondersteun houtje had weggehaald. uiteindelijk wel goed gekomen met een mooie breed bladerdek.

 

Ik heb ook al een screen gekocht voor scrog straksjes.

 

tot zover

 

Reacties zijn welkom :wacko: !

 

Space Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit ;)

succes :rofl

 

Ik volg je

 

 

:wacko:

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht op 24/24 ? waarom

 

en de hangende plant lijkt een beetje teveel water te hebben gehad ? weet niet of dat zo is maar het komt op mij zo over ?

 

wellicht een meer ervaren kweker die er iets over kan zeggen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24/24 ?

dus ze krijgen geen donker periode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dieper in de grond stoppen als je ze plant zou dit al voor een groot deel verhelpen

geef die plant een knak naar de andere kant uitgraven en opnieuw dieper planten gaat ook

maar dan loopt die achterstand op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groniger, omdat de planten een aardige klap handen gehad van de verhuizing dacht ik van laat ik ze op 24/24 zetten zodat ze snel kunnen bijgroeien. Ik moet wel zeggen dat dit puur een niet onderbouwde ingeving was :rofl en het alleen maar heb gedaan omdat ik op het forum hier en daar heb gelezen dat men het ook wel eens heeft gedaan ipv 18/6. of het daadwerkelijk een meerwaarde heeft, ik hoop het :rofl

iemand meer kennis hierover? :(

 

Ik heb er wel op proberen te letten dat de dames wel genoeg water krijgen en ook niet te veel. Moet zeggen dat de hangende plant er nu beter bij staat.

 

Meer foto's volgen snel

 

Greets

 

Space Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik sknap niet dat je een 400w lamp gaat dimmen deze verliest een deel van zijn spectrum door die te dimmem

had je beter een 250 gekocht deze zijn te boosten tot 275 w

 

Greetz

Het valt wel mee dat verlies van output en verschuiving van het spectrum.

Je praat over een paar % verschil. :rofl

 

@topic:

Mooie set die je hebt.

Nu nog de resultaten.

Succes. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

 

Ja ik ben ook benieuwd naar de resultaten.

weet jij misschien meer af of het kwaad kan dat ik ze in de groeiperiode op 24/24 zet?

ook ben ik aan het twijfelen of ik een kleine actieve inlaat er op zet. ik heb nu een passieve inlaat dat bestaat uit enkel 2 openingen, het kijk raampje zeg maar. Ik heb al wel een inlaatbuis alleen deze moet ik nog lichtdicht en beesjesdicht maken, bestaat hier een box voor?

 

@ John, ja ik denk dat ik deze ronde hem op 250 watt laat draaien. Beter de eerste keer geen risico nemen. Al moet ik wel zeggen dat ik zo eigenwijs ben als dik stront en het stiekem wel wil proberen om em op 400 te zetten in een dr60 :rofl

maar ik hou me in, voor de volgende ronde schaf ik een dr90 aan :rofl

 

 

bedankt voor de reacties@!

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup, ik draai ook met 250W in een DR60 op dit moment.

 

kan me vergissen maar met die lagere LV in je tentje en gebruik van smartpots en de planten zo te zien hebben ze zwaar water tekort.

 

Je oppert om op 400W te gaan draaien:

beter van niet en ook zul je dan een nieuwe Gavita aan moeten gaan schaffen want dat was toch een 250W uitvoering?

Naast dat je met 400W in klein tentje flink afzuigt en je bottleneck in je klimaat hebt is het enorm veel werk (je komt hoogte tekort oa).

 

Het dimmen van een 400W gaat prima als het een Greenpower is omdat je dan nog wat spectrum overhoudt, een "normale" bloei lamp zoals jij nu waarschijnlijk hebt en dan groeien laat ze flink strekken, beetje zelfde als zaailingen onder een warmwhite TL/spaarlamp zetten.

 

Alle passieve inlaten open, stukje buis door die lage flenzen wat met opening naar beneden hangt en panty eromheen.

 

Mijn tentje komt niet boven de 28C met een 20% gedimde afzuiger (385M3) en het is in de kamer waar hij staat altijd 21C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild

 

bedankt voor je reactie!

 

Ja ik hou het nu op 250 watt, laat ik nou eens een keer niet eigenwijs zijn :( . Ik denk dat ik misschien de volgende ronde met dezelfde setup in een dr90 ga kweken. Kan ik de dr60 in de toekomst mooi gebruiken als groei en drooghok B)

 

Ben ze nu ook iets meer water gaan geven. Ziet er al wat beter uit! :rofl

 

Vind er trouwens niet aardig wat lichtverlies plaats als je alle passieve inlaten open zet? De 2 grote rechthoekige kijk/lucht openingen aan de zijkanten laten aardig wat licht door.

 

Foto update is onderweg, k zal ook een pic maken van mijn soon to be scrog net.

 

Denk dat mijn kamer buiten het tentje ten allertijde minimaal 18 graden is. Is dit te laag of kan het er net mee door? :rofl

Een optie is bijverwarmen, alleen is dit echter moeilijk gezien de grootte van het tentje en het feit dat er ook nog eens een bevochtiger staat.

 

Groetjes,

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hier een foto update.

Ze staan er al wat beter bij vind ik.

 

 

med_gallery_32609_13262_932012.jpg

 

med_gallery_32609_13262_2474916.jpg

 

med_gallery_32609_13262_926027.jpg

 

med_gallery_32609_13262_2661391.jpg

 

med_gallery_32609_13262_2278621.jpg

 

med_gallery_32609_13262_2433291.jpg

 

med_gallery_32609_13262_1141484.jpg

Mijn scrog netje die ik straks wil gebruiken.

 

De planten beginnen aardig te ruiken. Maar ze zijn nog in de groei. En als ik ze 24/24 licht geef dan kunnen ze niet de bloei in toch? :rofl

Of ruiken ze ook al in de groei? :rofl

 

Greets

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je de lamp 24 uur per dag aan..? en niet gewoon 18/6 of 20/4 ?

hou rekening met een explosieve groei als je daarlijk de klok om zet...

 

en de planten kunnen wel voorbloei vertonen, maar ze gaan niet echt bloeien..

en ja, ze kunnen al in de groei ''stinken''.

 

het lijkt ook wel of je dames last hebben gehad van een warm medium, maar dat is niet zo raar met de klok 24 uur per dag aan..

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom die luchtbevochtiger? Je smartpots dragen ook al bij aan een hogere LV.

 

Ik zou nu lekker afbouwen naar 18/6 zoals meerdere al hebben gezegd, en na een paar dagen je netje alvast gaan plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt je netje al ?

en op welke tijdcyclus staat je klok nu ?

 

 

succes met binden straks :rofl

 

hehe

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...