Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aki

Nieuwe AF soort -> Lemon Berry

Recommended Posts

Heb voor mijn eerste binnenkweek een AF soortje uitgekozen die nieuw is sinds dit jaar: Lemon Berry

Dit is een kruising van AF Lemon Skunk en AF Blueberry

 

De Kast is zelf gebouwd en uitgerust met Koolstoffilter, afzuiging en temperatuurcontroller (héél handig da spel)

 

De oppervlakte is 80x60 en vanop de vloer tot aan de lampen is het 80 cm

Dit is niet zo hoog maar tijdelijk voor AF zal het wel volstaan

 

Er hangen momenteel 10 TL in van 827, maar ben van plan over te schakelen op dual fluor

 

Het zaad is regular dus had er 12 besteld.

7/12 start ontkiemen

10/12 10 zaden gepot en op 24u licht gezet

12/12 10 mini plantjes boven de grond en nog 1 zaadje gepot ( was een late ontkiemer )

nu ook begonnen met 23u licht om de babies toch nog iets van rust te geven

 

Ze zitten momenteel in 2l potten maar als ik de mannetjes herken pot ik de dames over in 11l potten die perfecte afmeting hebben voor de Kast. 11lpotten zijn natuurlijk te groot dus dacht ze te vullen tot ong 6-7l. Dan spaar ik toch nog enkele cm tot aan de lampen.

 

Als voeding heb ik piranha AN die ik sinds 12/12 geef. en voor de bloei ga ik Alga bloom gebruiken. Ook dacht ik op het einde een pk13-14toe te voegen.

 

Ik blijf dit verslag aanvullen en Tips en commentaar is meer dan welken

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks op aan te merken (van wat ik weet dat is haha ) succes met de ronde hoop dat het allemaal goed gaat

 

Om de boel een beetje in een goeie stemming te krijgen bedenk wel 1 foto verteld meer dan 28 pagina's met tekst dus mocht je een toestel hebben dan hup knal het in je topic

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...l=foto+plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Dank Groninger, heb er ook aan gedacht maar heb nog geen toestel kunnen bemachtigen. Maar ze gaan er zowizo wel komen want foto's vertellen idd veel meer.

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd gaat zeker volgen.

Ze zitten momenteel in 2l potten maar als ik de mannetjes herken pot ik de dames over in 11l potten

Denk dat dit met een autoflower niet slim is.

De autoflowers die ik had begonnen bij de voorbloei door te bloeien.

Als je ze dan nog in ander pot gaat zetten kan het dwerg auto worden.

En al helemaal als ze langer in kleine potjes zitten dat versnel ook nog eens dat die in de bloei gaat.

 

Succes.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Aki, die kruising wordt vast een heerlijk geurend fruitfestijn. Wat ZodD in zijn bescheidenheid "denkt" is een praktisch bewezen waarheid. Auto's kun je niet voorgroeien, dus iedere verpotting gaat ten koste van het eindresultaat. Ideaal zouden 12 potten van 19x19x23 (6,5 l) of een vergelijkbare maat geweest zijn. De ouders van je kruising behoren beide tot de kleinere autosoorten, voor de hoogte hoef je niet bang te zijn. Veel voedsel hebben de meeste auto's niet nodig denk ik, en met pk sowieso altijd voorzichtig zijn.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank Groen Gif,

Maar het probleem is dat de kast perfect is voor 6 11l potten en 12 6.5l potten er niet in geraken.

Ik heb precies geen andere optie dan ze gewoon nu te laten staan, hopelijk tonen ze snel geslacht,en hopen op toch nog mooie plantjes van ong 55cm hoog:)

 

Volgende keer misschien beter 6 gefeminisde AF's kopen dan kan ik ze meteen in de goeie potten zetten.

 

@ Hopla: Ik heb de autoflower lemonberry's , niet die van sannie. www.autoflowerzaden.nl

 

Tips en Trucs altyd welkom !

Share this post


Link to post
Share on other sites

57x76 past niet in 60x80? Da's wel erg pech. :spliff: Je zaadleverancier geeft voor de ouders 40-45 respectievelijk 30-35 cm op als te verwachten hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei ja danku ;) :D

ik ga dan zowizo morge naar brico of gamma hopelijk hebben ze de goeie

 

dank voor mij snel ff op mijn fout te wijze voordat ik het in grammetjes moet ondervinden! :spliff:

 

voor de rest zijn ze wel nog goed bezig er zijn er 11 ontkiemt en bovengekomen!

ben ook begonnen met de piranhavoeding. ga er wel rustig mee blijven want de normale dosis geven lijkt me veel voor mijn kleintjes

 

Peace !

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

wietplanten piranhavoeding geven ?

halen we hobbies door de war?

inlezen is geen schande !

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh

 

ben ook begonnen met de piranhavoeding. ga er wel rustig mee blijven want de normale dosis geven lijkt me veel voor mijn kleintjes

 

Die snap ik even niet inderdaad ? ik kan iets volkomen mis hebben maar ik ken dat soortje niet zo goed denk ik. het klinkt als hydro kweek hahahahahaha (sorry geintje )

 

Ik ben wel bang dat deze zin ergens in een topic gaat opduiken ik denk dat ook al weet welk topic :spliff:

 

Maar leg uit wat voor voedsel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voeding Advanced Nutrients piranha

 

niets met de vlees-etende-vis te maken!

 

Kerel van de growshop zei dat het wel goed zou geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop op een updateje :huh:

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze overgepot in grotere potten van 10 of 11 liter.

Omdat ik niet zo veel plaats heb in mijn kast ben ik wel verplicht geweest 2 plantjes per pot te steken

en de grootste plant in zijn eigen pot ( hier hoop ik echt op een dame )

Heb ze sinds vandaag ook op 18u licht gezet. Hopelijk zien ze er niet te veel van af.

 

En nog eens voor diegene die het nog niet begrijpen:

 

Deze soort heeft niets met sannie haar lemonberry te maken

Het is een Autoflower soort met blueberry AF en Lemonskunk AF als ouders

Share this post


Link to post
Share on other sites

at ik lees lijkt het een leuk soortje heb je fotols?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...