Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brechtius

5* Blackjack

Recommended Posts

Beste Forumleden,

 

Een tijdje geleden kocht ik een tentje (homebox) 100*100*200

een 250 watt hps lamp

3 25 liter kuipen (wou scroggen) en 2 28 liter kuipen (omdat ik me bedacht heb :spliff:)

Batmix

en voedingslijn van CANNA (flores vega en boost)

de zaden, black jack van sweet seeds...(vroeg advies voor een makkelijk scrogbaar soortje, maar las hier op een eerder topic dat ze korte internodes hebben en dus niet makkelijk scrogbaar zijn, ga voor 5 planten gaan onder de lamp.

 

Ik heb nog nooit een volledige ronde in een tentje gedraait...vorige rondes waren buitenplanten die ik binnen heb laten afbloeien (zie : http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry949735) ben dus wel benieuwd

Het ontkiemen:

 

In spongepots, er is al wat misgegaan. Ik hoorde van een maat dat ik ze vochtig moest houden (hij ontkiemt onder hps) de mijne stonden echter gewoon op mijn bureau...dus ik maar bijwateren en in een schaaltje vol met water...resultaat, 1 vd 5 ontkiemt...mailtje gestuurd naar de alien, dit kreeg ik terug:

 

"Hoi

 

Zaadjes hebben bijna geen water nodig, ze vochtig houden zorgt dat ze niet ontkiemen wat zowat 90% van de mensen verkeerd doen. Een zaadje gebruikt mss 2ml water en dan moet de wortel zelf water zoeken, als je goede resultaten wilt moet je 1 maal nat maken en daarna niets meer tot ze opkomen. Anders gaan ze rotten door het vochtige medium

 

Enige wat je nu kan doen, is geen water meer geven en afwachten en laten uitdrogen, met wat geluk komen ze mss nog vertraagd op binnen dag of 10. Zou ze nog niet door verklaren, maar zeker geen water meer geven, zaadje is allang ontkiemd, vocht zorgt nu enkel voor rotting.

 

Alsook als je zaden in de koelkast legt, moet je ze best enkele dagen op kamertemperatuur houden voordat je ze ontkiemd, anders kan het ook wel zijn dat ze niet goed ontkiemen ."

 

dacht dat iedereen hier wel wat aan had...

ik geef nu enkel wat water als de aarde droog is...(plantje moet toch wat drinken niet?)

deze ochtend zag ik dat er een 2e boven gekomen is...nog 1 tje en ik heb een score van 3/5 dan zou ik al content zijn ... 5/5 is wel helemaal super

enkele foto's :

 

Clean :

gallery_30259_13239_858542.jpg

1e zaadjes;

gallery_30259_13239_606694.jpg

net ontkiemde zaadje :

gallery_30259_13239_1367688.jpg

 

Ik hou jullie op de hoogte...Ik heb zelf geen fototoestel dus ik doe altijd een update als ik dat fototoestel kan lenen ;)

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veel ruimte voor een 250 wattertje, daar ga je mooi wat extra grammetjes pakken. Ga je nog scroggen? Dat werkt wel super als je voor een goede opbrengst gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blackjack is zeker geen mega opbrenger, maar wel 1 van de lekkerste wietjes die ik gerookt heb... :spliff:

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit me aan bij stikkie indrukwekkend wietje!

 

is je tent niet te groot voor een 250watter?

 

veel geluk met je kweekie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamertemperatuur is nu redelijk koud, voor optimale ontkieming boven de 20 graden dag en nacht. Als het te koud is zullen ze zeker trager ontkiemen + te nat is niet goed. Als het te koud is kun je best je lampje 1m hoog hangen en aanlaten zodat de ruimte opgewarmd wordt wanneer je ontkiemd. Dit probleem zul je in de warme maanden niet hebben.

 

Een klein plantje verbruikt bijna geen water, de bovenste laag van je aarde zal uitdrogen door je warme lucht van je hps, maar onderin je aarde zit er nog veel vocht. Door bijna geen water te geven zullen de wortels beter ontwikkelen en dieper de aarde in gaan om te zoeken.

Je moet je potje optillen en voelen of er nog gewicht in zit, als ie nog redelijk zwaar weegt dan zit er nog veel water in. Dus ja niet teveel water geven omdat de bovenste laag droog is. Een plantje zo klein moet maar eenmaal per week zo'n 300ml hebben.

 

Hoe warmer hoe sneller je aarde uitdroogt en hoe meer water je moet geven. De eerste twee weken bijna geen water geven, eenmaal je plantje ontwikkelt en een echte plant wordt dan begint het water nodig te hebben.

 

ps: de hps warmte van je maat zorgt dat z'n aarde sneller uitdroogt en door de warmte betere ontkieming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah verdomme had al terug gepost maar blijkbaar de reactie niet toegevoegt..

ff kort, bedankt voor de wensen :huh:

er zit slechts een 250 watter in omdat de tent in mijn slaapkamer staat :) vanaf september verhuis ik en kan er eventueel een 400 watter in...

thx turtle power voor de info, gaf echt teveel water, ga nu wat minder water geven

nu enkel foto's;

 

is dit schimmel?

gallery_30259_13239_187309.jpg

gallery_30259_13239_999084.jpg

gallery_30259_13239_300514.jpg

 

en dit zijn de 2 baby 's die bovengekomen zijn;

 

gallery_30259_13239_493855.jpg

 

grt b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeieavond,

 

Ik denk dat ik die 3 lege spongepots ga wegsmijten en 3 nieuwe zaden ga bestellen..ga vanavond eens naar een soortje zoeken.

Ik bewaarde de overige spongepots gewoon in de frigo, iemand eenig idee of dit nog zal 'werken' ..de bacto ligt ook gewoon in de frigo...

vind het bewateren een beetje moeilijk, weet totaal niet hoeveel de pot droog zou wegen...ze kregen nu al een dag of 4 geen water...maar denk dat ik ze vanavond toch een beetje drinken ga geven...maak straks nog een foto :huh:

 

groetjes

brecht

 

+edit : http://azarius.nl/seedshop/green_label_see...abel-feminized/

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi brechtis

 

Als je je grote potten heb gewaterd en daar een zeiltje over doen zal het veel minder verdampen , en je planten zijn in begin bijna geen water nodig , wacht gerust een aantal dagen en kijk goed naar je plantje hoe hij er bij staat

ontkiemen ook 1x spongepot inwateren is genoeg voor het hele ontkiemings proces :)

de overige spongepots (als ze in de koelkast zijn bewaard) kan je gewoon gebruiken geld ook voor de bacto in het zakje , is de bacto al gebruikt dan kan je het water/bacto mengsel 2dagen bewaren in de koelkast maar daarna gaat de werking ervan verloren

Heel veel succes met je mooie soortje ben wel benieuwd wat het eindproduct word :huh:

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een idee hoe ik de titel zou kunnen aanpassen?

thx pacman,

de spongepots hebben eerst lang in mijn kamer geleden en toen ik ze opende (na een maand of 3) meteen de frigo in..de bacto is ook al opengeweest maar het zakje zit er gewoon onder...moest dit toch wat riskant zijn zal ik hier eens zoeken hoe ik ze best gewoon ontkiem :huh:

ik ben wel wat telui voor die zeilen te maken vrees ik, ik zie nog wel ..het voordeel zo is dat ik dan beter kan zien wanneer ze droog staan?

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

't kan zijn dat ik hier en daar wat op mijn vingers getikt ga worden...en dat is goed :)

ik heb mijn baby's rechtstreeks in de batmix gezet, hoorde van een maat dat dit niet zo goed was....zal het met de volgende 3 dames nietmeer doen....

wat denken jullie? gewoon in een potje grow mix 1 x inwateren en laten staan in mijn tentje?

de zaadjes zijn onderweg trouwens :P

dit zijn enkele foto's van gisteren

gallery_30259_13239_1229185.jpg

gallery_30259_13239_1289561.jpg

er hangt sinds vandaag een ventilator onder de lamp...de temp zou dus wat omlaag moeten gaan (gisteren hing er ook een ventilator maar die hing nog niet op zijn plaats (of vast :huh: )...

de oudste heeft last van rode stengeltjes..

gallery_30259_13239_394840.jpg

de jongste heeft er (sinds vandaag denk ik) geen last meer van

gallery_30259_13239_1166348.jpg

 

de oudste hangt wel wat...misschien de warmte? mss de batmix ... misschien de combinatie....fouten maken is goed in 't opzicht dat ik het nu wat beter weet met de komende zaadjes :D

fijne avond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat gestaan ! ziet het ook aan de verkleuring.. je moet gaan lern op gevoel water te geven !

houd in : potten geregeld tillen en voellen hoe zwaar ze zijn (als je pas gewaterd hebt en als ze droog zijn en ertussenin) zo voel je het verschil en vaker de vinger in de aarde steken al is dat met die kleine potjes klote omdat ze al snel volgeworteld zijn..

verder met de batmix heb ik persoonlijk geen ervaring , ik zou iig de eerste twee wekn alleen afgezuurd water geven..en verder is de temperatuur bijna ideaal , ik heb een schema welke ik helaas nu niet hier kan plaatsen waarop staat dat de temperatuur bij 26 grade het meest productief voor de groei is , van de plant.. hoop dat je hier iets aan hebt gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej bilspleet (leuke nickname :P)

heb ik zeker wat aan, bedankt. Goed om te weten dat deze temperatuur goed is, deed er alles aan om ze te doen dalen :) (allez, alles :huh: )

Vandaag verpotte ik de oudste..Ze had al flink geworteld. Wss geef ik teveel water...In die grote pot zal ik idd af en toe een vinger steken..Kvind moeilijk om dat te wegen...heb het weer niet droog gewogen...

Groetjes

en een fijn weekend, voor diegene die kerstfeest vieren, maak er een gezellige kerstsfeer van :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej heb even geen internet meer...

de kleinste was een beetje slap gisteren. verpotte haar gisteren en vandaag stond ze weer wat kloeker (wel niet zo'n mooie wortelvorming)

ook de bluegrape dream zaadjes ontvangen vandaag..

Morgen gaan ze de grond in

tot de volgende update !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan iedereen een gelukkig nieuwjaar, hopelijk komen die plannen uit vandejaar :wacko:

Ik kreeg een mooi cadeau...3 kleine bluegrape dreamkes die hun kopke boven de aarde staken op de 1e dag van 2012....ging de wereld niet vergaan?

hier een footootje

op een dag stond de kleinste blackjack eens wa slap te doen..maar is er nu weer bovenop...de kleine ontkiemde plantjes geef ik nog geen water....

gallery_30259_13239_181173.jpg

t'is nie zo duidelijk...maar daar staan 3 stengeltjes :rofl (en 2 kindjes vanachter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een overzichtje....

gallery_30259_13239_372059.jpg

1 vd plantjes is nogaltijd haar zaaddoosje niet kwijt....ook het blaadje zit wat verfrommeld....benieuwd wat die ermee gaat doen.

moeilijk om goede foto's te trekken..

gallery_30259_13239_1368553.jpg

zo staat ze daar nu al 3 dagen :rofl

derest doet het goed denk ik..de stengeltjes van de bluegrape dream 's zijn wel echt slap..slappe plantjes..ze werden wel geboren in bemeste potgrond, mss dat ze daarom niet zo goed op hun benen staan..verpotte ze vandaag

de slappe; gallery_30259_13239_1122717.jpg

de iets minder slappe; gallery_30259_13239_1092180.jpg

black jack --> zou ik mss toppen..

gallery_30259_13239_1124962.jpg

en de kleinste black jack -->

gallery_30259_13239_894038.jpg

die krijgt alle wind :wacko:

 

groetjes

Brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beiden blackjacks toppen. Misschien een leuk idee om ze al een paar dagen eerder dan de rest 6 uur eerder uit de tent halen voor de lamp uit gaat en op een donker plekje te zetten? :wacko: Dan kunnen ze alvast de bloei in, anders worden ze reusachtig en hebben de anderen straks geen ruimte meer.. Vooral die grote blackjack zou eigenlijk wel op 12/12 moeten nadat je hem eerst topt.

 

Ze zijn trouwens overvoed (gele bladpunten bij de grootste) en die grote heeft volgens mij nog een ander probleem aan de onderste bladeren te zien.. Denk dat de batmix toch niet zo'n goed idee was..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej twi!tchy, bedankt voor je reply

 

Heb een probleem met mijn timer..ik hoop dat ze nog 18 uur aan 1 stuk brand maar dat doet ze allesinds niet regelmatig...had er de 1e ronde ook al last van..Maar dacht dat het toen lag aan het feit dat we 2* stroompanne hadden gehad....

 

nu nog geen stroompanne gehad..heb de uren nog niet echt bijgehouden maar er zit minimum 2 uur verschil op...een week geleden ging ze om 9 uur 's ochtends uit (oorspronkelijk om 10 uur dacht ik)

en nu staat ze (11.47)(nogaltijd?of alweer) te branden...zal er wat op proberen letten wanneer ze aan en uit gaat..maar dit is niet evident..

blackjacks heb ik net getopt..ik denk wel dat ik nog even tijd heb..tentje is 2 meter hoog hé...maar het is wel geen slecht idee om ze snachts uit de tent te zetten zodat ze sneller in bloei schieten...probleem is dat mijn timer dan wel gelijk moet werken...

Denk wel dat de overvoeding, erg goed meevalt...mss dat het op die foto wat geler is uitgeslagen? plantje ziet er vrij gezond uit...

 

thanks

groetjes

brecht

 

+edit: keek net op de timer is daar nu 20.00 uur...weet zeker dat ik die gelijk had gezet met de klok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kreeg dit antwoord over de timer (vd aliengrowshop)

Zit je soms met elektronische ballasten? Want als de snoeren van stopcontact en dergelijk te dicht bij je snoeren naar je lamp ligt dan krijg je storing.

 

Als ik het zo hoor lijkt het dat je elektronische ballast hebt, zoniet dan ligt het aan de davin. Maar een relaiskast is vrij simpel dus gaat aan en uit. Lampen die niet aanspringen ligt meer aan de elektronische versies,

 

Heb je de relaiskast gereset met de resetknop na stroompannes anders kan het zijn dat die verlopen is op tijd...

 

snap dit niet 100 %...legde de verdeelbak (waar meerdere stekkers inzitten) zo'n meter van de timer...de vsa ligt wel vlakbij

vandaag schoot ze weer aan rond 11 uur deze octend...niet juist maar wel 'tzelfde als gisteren (das ok)

er komt mss ook een nieuw zusje in de tent...hierover later meer :rofl

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die klok zelf is toch puur mechaniek? Dat kan m.i. niet storen met een ballast.

 

Zo kun je niet kweken, ze moeten dat ding gewoon omruilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja suckte wel, de plantjes lijken er wel niet erg veel last van te hebben op de moment...

Nu springt ze wel al 3 dagen op hetzelfde uur aan...ga dat wat in de gaten houden...als ze weer raar begitn te doen mail ik terug naar de growshop...zou echt sucken (lijkt me ook mechanis zo'n timer)

het nieuwe meisje is een hazeke :rofl ...iemand die ik ken heeft er een paar teveel..laat jullie nog meer weten als ze hier staat.

 

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzal mijn woorden terug nemen dat ze er gezond uitziet...

ze hangt n beetje slap en er zijn wel heel duidelijke verkleuringen op haar blad

hier wat foto's van vanalles

vanachter staan de 2 blackjacks vanvoor de 2 bluegrape dream :wacko:

 

vooral de linkse achter (blackjack) heeft er last van (de batmix?)

gallery_30259_13239_883171.jpg

 

heb dit blad eraf getrokken voor n deftige foto te kunnen maken,

gallery_30259_13239_115920.jpg

gallery_30259_13239_883171.jpg

deze blackjack staat wel weer wat properder

gallery_30259_13239_217180.jpg

 

ze zijn beiden getopt :blink:

groetjes

Brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat die kleintjes snel de gang erin zetten

en wat groter worden

 

ziet er goed en netjes uit

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt elmo voor de positieve noot, soms zakt de moed me wat in de schoenen..ga blij zijn als er grote(of belangerijker, lekkere) toppen op staan en het me daadwerkelijk is gelukt...

heb wel al links en rechts wat bijgeleerd aan deze ronde, en we zijn nogmaar net begonnen, das wel zeer positief :wacko:

grt b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik wat Bio canna vega geven aan die 1ne?

 

denken namelijk dat ze voornamelijk Stikstof nodig heeft...iemand die mij advies kan geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu je planten groter zijn, moet je regelmatig wat voeding geven... Moeilijk om te zienn want je camera is niet zo scherp dichtbij, macro functie gebruiken.

 

De grotere planten kunnen nu toch tweemaal per week zeker voeding hebben.. Anders zal je aarde snel uitgeput raken.

 

Dat ene blad is kaliumtekort, nerven zijn nog groen en derrond vergeelt het eerst.

 

Kweet niet hoeveel voeding je ondertussen al gegeven hebt, maar te lang wachten zul je plots een sterk tekort krijgen, sinds je vergeling onderin je plant bezig is, lijkt het me dat ze voeding tekort hebben... En die grote planten lijken toch al een maand te groeien, en zolang duurt het niet meer of je voeding in je aarde zal op zijn.

 

En als dat gebeurd zullen ze sterk vergelen en dan mag je iedere dag voeding geven.

 

En anders kun je voeding op je planten sprayen die geelachtig zijn, doe dat zo'n twee dagen iedere dag, en je zou ze al van kleur moeten zien veranderen, de plant kan via z'n bladeren ook voeding nemen.; Als ze niet vergroenen dan ligt het niet aan de voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...