Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groninger

4*white widow in me eerste hokkie

Recommended Posts

Hallo

 

heb al veel vragen gesteld en steeds geen foto's kunnen maken dus ik dacht dat moet ook maar een keer.

 

Ik heb 4 * white widow staan in mijn eerste hokje van 100*60*122

gebruik de 2*75 tneon lamp en heb de terra lijn groei/bloei voeding.

Volgens mij zijn het 11 liter potten ? en heb er light mix in gedaan.

 

7 Dagen geleden heb ik ze in de grote potten gedaan en ze staan er nu zo bij

 

gallery_32403_13213_1796952.jpg

gallery_32403_13213_1014947.jpg

gallery_32403_13213_2516832.jpg

gallery_32403_13213_83818.jpg

gallery_32403_13213_1963567.jpg

gallery_32403_13213_430189.jpg

gallery_32403_13213_1518863.jpg

gallery_32403_13213_2492108.jpg

gallery_32403_13213_101312.jpg

 

Ik zal de volgende keer foto's maken zonder de lamp want dat word idd niet heel mooi eigenlijk.

Let ook niet op die vocht meter (handig dingetje trouwens meet vocht/licht/ en ph (hornbach 9 euro ) ik had net water gegeven en dat ding net gekocht dus ik ramde hem ff in het vochtige gedeelte hehehe boem de wijzer naar rechts ;)

 

Ik zal proberen meer foto's te maken naarmate ze groeien maar heb een leen camera dus hehe

 

Ze staan trouwens nog op 18/6 maar ik wil ze een beetje klein hebben dus als iemand mij kan vertellen hoelang ik moet wachten om de klok om te zetten dan graag :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor voeding ga je gebruiken, Groninger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik Plagron Terra Grow/bloom

Ik had dit besteld maar ben er ook al gelijk van teruggekomen het is volgens mij wel goed hoor maar als ik zo hier en daar lees ga ik de volgende keer met dat starter setje van sannie beginnen. ik heb namelijk geen ph/ec meters en dan is dit niet echt handige voeding geloof ik.

 

Maar goed we zullen het zien ik doe minimaal voeden en de hoeveelheden die in het schema staan doe ik ietsje minder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, plagron is niet slecht hoor, eigenlijk wel metertjes halen nog, maar ja gewoon minimaal voeden idd en kijk naar de plant, succes iig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep ben al een beetje aan het rondkijken maar dat bio voeding trekt me toch meer denk ik.

Zal deze ronde afmaken en de volgende gaan doen met bio.

Dank je voor reply's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groninger,

 

eindelijk wat plaatjes ;) .

Als je nog de leencamera hebt wil je dan ook eens wat foto's schieten van de rest van je hokje, filter, afzuiger enz.

gewoon uit nieuwsgierigheid.

 

gebruik je ook groei en bloeikleuren in je T-neon setje?

 

en hoe hoog hangt de lamp erboven? met de lamp er kort op, blijven de plantjes met een groeibuis lekker compact en dus relatief klein.

 

wanneer de klok om zal kunnen vind ik lastig te beoordelen.

Dat is afhankelijk hoe groot je ze wilt hebben, ze groeien nog wel een weekje of 3 door als je de klok omzet.

Maar als ze dan toch nog te groot worden, kun je ze altijd nog knakken of buigen.

 

Veel succes met de kweek,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zal even de rest ook doen maar steld nog niet veel voor een badkamer afzuiger ;) die ik nog niet nodig heb gehad vanwege aktief inblazen vie 1 of desgewenst 2 pc fans aan de zijkant.

Heb de groei buizen er nog in en wou die erin houden tot de groei er helemaal uit is heb de 2 bloei buizen al klaar liggen voor dat moment.

 

de tl heb ik er toch wel hoog boven een cm of 10 15 dichter erop is toch hoge temp hij staat nu mooi constant op 28 graden met een fan eronderdoor

als ik teveel zak staan me plantjes zo te wapperen in de wind vandaar ietsje hoger :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het zelfde als jou begonnen. Hoop fouten gemaakt. Als je de terra lijn gebruikt MOET je een ph ec meter hebben.

 

Plagron is goed, je kan beter voor de Bio lijn gaan, dan regelt de grond de ph etc. wel. Helemaal beter is gewoon eerst beginnen bij het begin met het starterspaket van sannie. Zit alles in om het tot een succesvolle kweek te beindigen. later kan je kijken (wanneer je er verstand van hebt, hoe en wat) welke andere geavanceerdere voedingslijn je wilt gebruiken.

 

Ik heb een hoop foute gemaakt (ten nadele van me oogst nu) dat ik ben begonnen met een Terra lijn zonder ph en ec meters. Kan je het nog terugbrengen? Ga voor het bio starterspakket van sannie. Ga ik met me 2e kweek ook gebruiken. Ook al heb ik heel veel geleerd in de eerste kweek, dat ik het misschien wel zou kunnen proberen die terra lijn.

 

Succes, ziet er goed en leuk uit

 

 

Edit:

 

oja, gebruik eerst de 6500 k lampen (groene kleur) en pas verwisselen wanneer de groei er helemaal uit is. Ongeveer in de helft van de bloei. Dus niet de bloeilampen erin steken, wanneer je ze op 12/12 zet. Maar pas halverwege 12/12. Anderrs maken ze een sprint naar boven, en groeien ze als kool. ook niet verstandig met je 122 hoogte.

 

 

Mocht je toch niet gaan overstappen naar plagron bio of bio sannie starter, geef dan minder dan de voorgeschreven hoeveelheid van de voeding. En bouw op. Kijk naar je plantjes of ze het wel aankunnen. Begin met 30 / 35%, en wekelijks op.

 

In het begin helemaal aanngezien je een lightmix medium hebt, waar al voeding inzit!

 

Waar ik wel echt op sta, terra voeding zonder meters wordt niets.

 

Tip:

 

- Lamp op 5 a 8 a 10 centimeter hangen. Zo gaan ze niet strekken.

 

- Aangezien Tneon geen dieptestraler is zoals HPS lampen, zullen de toppen onderaan de plant fluffy worden en niets opbrengen. Ga dus scrogge of knakke en buigen. Als je niet weet wat ik bedoel kijk in mijn topic, ik heb het ook gedaan nadat ik deze tip had gekregen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe heb je topic heeeel goed in de gaten gehouden vandaar ook dat ik sommige dingen al afgevangen had ;)

maar idd al die dingen maken het al met al beter dus ga ik ook in de gaten houden

 

ik denk ook hard aan scrog maar moet nog ff zien tot hoe ver ze doorschieten ze zijn nu nog mooi compact en laag dus ik laat hem nog even op 18/6 staan ook omdat 1 plantje iets minder hard gaat

Met scrog kan ik de hoogte toch wel weer opvangen en dan kan de lamp ook weer naar beneden.

 

Ik probeer deze kweek nog te doen met een iets verlaagde terra dosis maar de volgende gaat zeer zeker op sannies buffer tablets en dus start pakket lijkt me veel handiger zonder ph/ec te meten (meer idiot pfoof heb ik het idee )

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: ik moest even goed tellen hoe lang ze nu al staan had het verkeerd geloof ik ze zijn opgekomen op 22 nov dus nu eh 18 dagen groei geloof ik.

 

Wat foto's gemaakt ook van kastje en de aktieve inlaat de afzuiging in de top heb ik nog niet aangehad die word nog vervangen door een ruck ventilator met filter binnenkort.

 

gallery_32403_13224_847071.jpg

gallery_32403_13224_1374926.jpg

gallery_32403_13224_1582866.jpg

gallery_32403_13224_865426.jpg

gallery_32403_13224_959848.jpg

gallery_32403_13224_1874695.jpg

gallery_32403_13224_1617628.jpg

gallery_32403_13224_1949790.jpg

gallery_32403_13224_1608692.jpg

gallery_32403_13224_106176.jpg

 

Zo foto's

 

De klok staat nog steeds op 18/6 dit ook een beetje ivm dat kleine kleine plantje die niet heel veel zin in groeien heeft.

Ik heb hem al de plek staan waar eerst de grootste plant stond maar hij blijft een beetje langzaam.

 

Wat ik me afvraag is of het kwaad kan om nu de klok op 12/12 te zetten met de groei buizen er nog een tijdje in zal dat kleintje nog gaan bijtrekken en zet ik hem dan niet te vroeg in bloei ? ik bedoel ze moeten toch wel enige jeugd gehad hebben toch :spliff:

 

Temp is lamp aan 27/28 lamp uit 19/20 lv 40/80 uit/aan en ik geef om de dag beetje water met terra groei voeding erin. (blijf een beetje naar plantjes kijken ipv de meter ;) )

 

Mijn tweede vraag is mijn inlaat is aktief door pc fan en werkt samen met de fan onder de lamp door heel goed om de temp stabiel te houden alleen heb ik hem snachts uit , is dit erg ivm frisse lucht voor de planten of kan ik hem beter laten draaien snachts (temp gaa dan wel een beetje meer zakken ben ik bang )

 

nou tot zo ver als iemand wat ziet waarvan hij denkt goh stommeling doet dat ff rap anders dan graag .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je

is mijn eerste keer dus ben nog even aan het wachten of iemand me kan helpen met de 12/12 en de snachts fan aan vraagjes :spliff:

 

alleen zo raar dat een plantje gewoon heeeeel langzaam gaat hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey groninger,

 

de ventilator zou ik met het filter mee laten draaien.

Dat is immers beter voor de luchtcirculatie.

Volgens mij kunnen je planten nog wel even doorgroeien hoor, ze zijn nog zo klein.

Ik gebruikk zelf een schema van HESI waarop staat dat je een week na het ontkiemen voorgroeit en daarna 2 weken groeien,

hierna volgen 7 of acht weken bloei waarna 1 week volgt zonder voeding met enkel water.

Hopelijk heb je hier wat aan.

 

Ga je na mijn waterkweek ook over op dat systeem als het goedgaat? :spliff:

 

Ben benieuw naar je opbrengst heb momenteel ook 4 ww's onder de 400 watt hps lamp.

Kunnen we de oogsten een beetje vergelijken, zit nu in de laatste groeiweek.

 

Veel succes,

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik denk idd dat ik ze nog ff lekker een weekje laat staan en dan gewoon de klok overzet met daarbij de eerste tijd de groei buizen er nog in tegen het exploderen de hoogte in :spliff:

Ik heb vanavond wel flink lopen zoeken naar alle info over dat systeem wat jij gaat gebruiken en ik vind het wel te gek moet ik zeggen. deze kast (je) gaat na deze ronde ff op hold ik wil een grotere hebben met minimaal 600 wat erin want ik zie wel dat een tneon erg leuk is maar 150 watt niet heel veel licht is.

 

Als ik dan overga dan wou ik sowieso gaan beginnen met een eb en vloed systeem maar zie niet in waarom ik niet helemaal de overstap kan maken na iets totaal anders.

Enige wat me nog een beetje tegen houd is dat je geen buffer hebt en je wel verhipte goed moet zien aan je planten wat er fout gaat (gezien het feit dat ik net ben begonnen met deze hobby hehe )

 

Ik heb het wel op mijn lijstje staan dus ben benieuwd hoe het allemaal loopt.

 

Ik zal over een paar dagen nog even wat foto's maken en uploaden kijken hoe ver mijn dames dan zijn ;)

 

(bedankt voor het reageren )

Share this post


Link to post
Share on other sites

How word grunniger ;)

Ziet er mooi uit heel veel succes met je ww dames

groeten pac :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen Groninger,

 

Als je het nog niet zeker weet of je wel de boel om wilt gooien en een compleet nieuw systeem wilt gaan gebruiken zou ik zeggen,

volg binnenkort eerst mijn verslagje even. Als je dan enthousiast wordt spring je toch midden in mijn kweekperiode er ook in?

Kan ik je misschien nog wel helpen :spliff:.

Ik vind je plantjes trouwens wel klein hoor om volgende week al te gaan bloeien, bij de mijne is de hele tent vol met een bladerdek

(voor zover dit mogelijk is met 3 grote en 1 kleine plant.)

Je kunt eerst met je eb en vloed systeem starten volgens aerofarm, zij zeggen hier het volgende over:

Als u al een Aquafarm heeft en nu de aero-hydroponische cultuur wilt proberen, bewaar dan uw reservoir en koop eenvoudig een Aerofarm ombouwkit. U heeft deze in een wip gemonteerd.

Dan zit je niet vast aan de aero-hydrocultuur en zodra het niks is voor je kun je dan gewoon de ombouwkit eruit halen en dan heb je enkel nog een eb en vloed systeem.

 

Hopelijk heb je hier wat aan,

 

Ik blijf je volgen,

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee nielz

 

Ja ik wacht idd nog even rustig af heb gezien dat haastiger spoed zelden goed is als het op kweken aankomt :spliff:

Ik zit inderdaad een beetje te kijken met welk systeem is wil gaan werken na deze kweek , dit hangt ook weer van deze kweek af en hoeveel ik geleerd heb natuurlijk .

Als je gaat beginnen met jou opstelling weet je iig zeker dat je een fan hebt want ik ga het zeer zeker volgen.

De bedoeling van mijn tweede kast is niet alleen met een stuk meer licht werken maar ook zien hoe ik het geheel zo vloeiend mogenlijk kan laten verlopen. ik ben groot fan van idiot proof kweken bv met bio voeding ipv hetgeen ik nu heb (terra lijn) om de gemaakte fouten wat op te vangen, dit zal helaas wat minder makkelijk worden met een hydro/airo systeem ben ik bang. (maar wie niet waa.....)

 

Al met al zit ik nu nog in de heerlijke ik leer nog alles fase en probeer ik mijn dames toch een beetje een goed leven te bezorgen, en in de tussentijd kan ik mooi kijken wat de volgende bouw gaat worden. (maar dat systeem trekt me wel hoor hahaha )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olaa

 

Leuk om te horen dat je me wilt volgen :D

Ik heb zelf een biolijn van HESI en heb een blumat druppelsysteem aangesloten op mijn voedingsvat (20liter).

Men zegt dat er ontstoppingen komen, kalkaanslag en allerlei andere problemen.

Ik heb het systeem zelf in elkaar gezet en geen enkele last van problemen.

Zeker met het aerofarm systeem zal je weinig problemen hebben aangezien de planten eigenlijk IN je voedingsvat hangen.

Je kunt natuurlijk systemen zoals UV-filters, pompen en luchtpompen gebruiken, maak het zo mooi als je budget en jij toestaat.

Het is vooral belangrijk dat je de wortels lichtdicht afsluit van de bovenverdieping waar de planten onder het licht staan.

Het licht is een enorme boost voor de algen en die wil je natuurlijk niet.

Ik weet nogsteeds niet waar ik 'mijn albums' kan vinden dus ik kan mijn uitleg helaas niet ondersteunen dmv foto's ...

Ook heb je speciale pompen voor je wortels: de wortels besproeid door vernevelaars dit zijn druppels van een bepaalde microngrootte welke perfect zijn voor een optimale wortel (en planten) groei.

Wil je de kast zelf gaan bouwen, neem je een voorgemonteerde kast of een kweektent?

Ik ga volgende ronde gewoon door met mij homebox S maar wel een kast maken waarin ik boven het elektrabord monteer en onder een opslagruimte. Ik zou nu mijn elektra opstelling niet durven tonen, het is zeker wel veilig maar niet netjes :spliff:

Het is sowieso verstandig van je om eerst een makkelijke ronde met aarde te hebben.

Ik heb zelf de nodige fouten al gemaakt, van blumat systemen die niet werken tot voedingsvaten die leeglopen en lampen die niet branden of juist 24 uur branden.

 

(nooit automatiseren bij je eerste kweek ;))

Maak je wel je eindoogst bekend? Velen hier maken jammer genoeg (door omstandigheden?) hun verslag niet af, zet ik op het einde mijn oogstje er ook wel bij. Ik wens je nogmaals veel succes met deze ronde,

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga inderdaad als ik op grond nog een keer wat doe ook over op de bio lijnen maar blijf wel met me gietertje heen en weer gaan , ik denk dat als je in het begin met de hand water geeft je iets leert over het water gebruiken en tekenen van te veel of te weinig. Mocht ik dat onder controle hebben dan is automatiseren een makelijker stap dan met geen basis kennis

 

Over de albums ik heb die van jou zo gevonden door op je naam te klikken en bij jou zou er bovenin een mijn ablums knop moeten zitten.

Weet niet of je dat bedoelde maar kijk anders ook even http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...'s+plaatsen

 

Ik ga de volgende kast zelf bouwen en heb een beetje een voorbeeld aan dit http://www.wietforum.nl/First-time-building-t85950.html Topic genomen ik wil eigenlijk gewoon groter en met meer licht werken.

De kast moet groot genoeg zijn om bv een 400 watt goed te gebruiken met uitbreiding naar 600 of 3 keer 400 watt maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

 

En ik blijf natuurlijk tot het einde foto's posten niet alleen omdat dat leuk is maar omdat er hier veel mensen zitten met veel ervaring en mijn fouten eerder kunnen zien dan ik ze zelf kan maken :spliff:

Moet alleen alles met een leentoestel doen want mijn eigen camera staat nog in bestelling pff duurt veel te lang soms haha

 

Over de electra ik heb geprobeerd alles zo veilig mogenlijk te doen en netjes alles aan te leggen het enige waarmee ik verstek heb laten gaan is een relais timer ik heb een zware timer gehaald voor mijn 150 watt tneon , het kan wel maar er komt straks een kant en klare doos van de growshop of ik probeer het kastje van torsti te maken die heeft een te gek bouwtopic gemaakt daarover http://www.wietforum.nl/Het-bouwen-van-een...ast-t75527.html.

 

Al met al klein beginnen en langzaam leren is de beste manier denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien whazzup mij een album heeft gegeven kan ik je makkelijk fotos sturen betreft het hydro kweken.

Het lijkt me verstandig als je net als ik volgende ronde een net schakelbordje maakt.

Is sowieso makkelijker en uiteraart veiliger. We zijn immers niet gedekt door de verzekering als er iets mis gaat.

Dat bordje van torsti ziet er inderdaad erg mooi uit, ga ik zeker meenemen als ik een bord ga maken.

Wil zelf eigenlijk een soort kast van houten balken gaan maken, dit schilderen ivm brandveiligheid gassen e.d.

Ik zit eigenlijk een beetje te wachten op een update van je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan dan beter een bordje van metaal maken denk ik ivm hitten van een vsa of iets dergelijks hout is daar toch gevoeliger voor.

 

Ik ga ook zo'n kast maken gewoon uit een metalen kast en daar alle componenten in gooien incl een relais timer :spliff:

 

Zal morgen weer wat kiekjes gaan schieten in me hok is wel leuk om bij te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een UPDATE dit duurt te lang ik heb geen gedult meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan dan beter een bordje van metaal maken denk ik ivm hitten van een vsa of iets dergelijks hout is daar toch gevoeliger voor.

 

Ik ga ook zo'n kast maken gewoon uit een metalen kast en daar alle componenten in gooien incl een relais timer ;)

 

Zal morgen weer wat kiekjes gaan schieten in me hok is wel leuk om bij te houden

dont !!! controle paneel nooit van metaal !!!!!! als er ergens een spanning draadje perongelijk tegen het paneel los hangt en jij zet je hand er tegen..... moet ik nog invullen ?

 

wat denk jij dat het ontbrandings punt is van multiplex ? denk dat je vsa niet eens indebuurt van die temperatuur hoort te komen waar je wel mee op moet passen dat je het niet met een hoogbrandbare verf beschilderd of dat je verf giftige gassen voor je planten gaat uitstoten

 

Vaste stof Normale ontbrandingstemperatuur in °C

Nylon 50

Polycarbonaat 570

Polyethyleen 350

Polystyreen (isomo) 490

Poly-urethaan 420

PVC 470

Teflon 600

Hout 250 – 350

Papier 200 – 350

Katoenweefsel 300 – 400

Wol 570

Paraffine / Stearine 160

Rubber 360

Kunstrubber 200 – 400

Houtskool 140-300

Steenkool 350

Hooi 230

Turf 230 – 450

Stro 240

Was 300 – 400

Lucifers 160-180

 

 

maarja dat daar gelaten ik zie een webcam :spliff: is die online te bekijken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gw hehe hmmm ok dat was inderdaad een beetje niet goed nagedacht van me ik kan me ergens voor de geest halen uit een paar topics dat je de boel niet zomaar op hout moest gooien maar zal dan wel de helft vergeten zijn . goeie correctie.

 

Ik moet wel zeggen dat ik wel fan ben van die electro kasten waarin je spul kan monteren die zijn ook van metaal dacht ik of is dat toch kunstof ?

 

Ik zal nog eens beter gaan inlezen hierover haha

 

@ nielz Komt eraan :spliff: weinig tijd soms maar komt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...