Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

b-tot-de-art

Voorlichting drugs

Recommended Posts

Voor school ben ik nu bezig met het opzetten van een cross mediale campagne (dus door middel van websites, applicatie's voor je telefoon en dat soort dingen).

het is vooral de bedoeling dat het een concept word wat uitgevoerd kan worden, maar nu wil ik het ook daadwerkelijk testen.

Mijn idee was om een campagne te maken over de voorlichting van drugs met als doelgroep jongeren tussen de 13 en 18 jaar (middelbare scholieren).

het enige probleem wat ik nu heb is dat de probleemstelling en het resultaat meetbaar moeten zijn.

hebben jullie tips en ideeën om mij hier mee een beetje te helpen ?

 

 

Groeten

 

Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie het als een lam,als een lam niet weet dat het schaap kan worden .

Dan blijft het altijd lam !

 

mvg newgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meetbaar is de kennis die iemand ergens over heeft.

dus je zou de bekendheid kunnen testen t.a.v. de . risico's.

bijvoorbeeld de grenswaardes.

 

mwah, elk lam weet dat het schaap kan worden,

en z iet lammeren om zich heen schaap worden

 

ik vind het ook al jaren een gemiste kans om deze groep te kunnen informeren,

 

grtz Weetje

 

Ik ben de leraar nog steeds dankbaar die mij Cristianne F von bahnhof sud

liet zien op mijn 14e.

Ik heb mij gehouden aan mijn woord: Hero zou ik nooit moeten proberen omdat zij mij zou krijgen......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het belangrijk is om de jeugd,scherp in de gaten te houden.

Er zijn al noemeloze projeckten gestart om de zwakkere er uit te pikken (adhd ed)

Dat werkt wel iets,maar er is en blijft altijd een gedeeltje aan de strijkstok van het alles overheersende KWAAD hangen.

 

En dat is oncontroleerbaar want het kwaad staat op de hoek.

 

mvg newgrow

 

 

@ Pietpiraat ,als je een dakloze alcoburner voor de klas zet gaan ze juist blowen ;)

(die moet je geen bekende van de kids laten worden,vroeg of laat zien ze elkaar weer(Inde stad of zo)maken een praatje over hoe het gaat en zo ).

En de locale crack Dealer mengt zich in het gesprek..........en bam weer een junkie in spee. kut

 

@weetje Dat filmpje heb ik dus voledig gemist,jammer had een hoop naarigheid kunnen voorkomen,Ik moest het doen met trainspotting,maar toen was het eigenlijk al een tikkie of wat te laat .

 

gr

Edited by newgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Pietpiraat ,als je een dakloze alcoburner voor de klas zet gaan ze juist blowen ;)

(die moet je geen bekende van de kids laten worden,vroeg of laat zien ze elkaar weer(Inde stad of zo)maken een praatje over hoe het gaat en zo ).

En de locale crack Dealer mengt zich in het gesprek..........en bam weer een junkie in spee. kut

 

met een grote boog om daklozen heenlopen.. dat werkt? sommige mensen vergeten dat die dakloze waarschijnlijk ook gewoon op school heeft gezeten, wellicht dezelfde school, dezelfde leraren, dezelfde hobby's, tja.. zoals elke scholier.. dat ze later "ontsporen" dat is jammer. maar iedereen kan dakloos worden, en alcoholist worden, of junk worden. Laat gewoon zien dat een dakloze niet als junk geboren is, maar dat het deels maatschappij, deels pech, deels eigen oorzaak is waardoor je in die situatie kan belanden. Heb vaak zat junkies aangesproken en interessante gesprekken mee gehad. interessanter dan met een gemiddelde burger. Tja er lopen er ook rond die het hart niet op de goede plek hebben zitten.. maar dat is bij de "normale" burger hetzelfde.

 

naast dat.. lijkt het alsof ze op school alleen zeggen: DRUGS IS SLECHT.. en dat op 10 verschillende manieren proberen op te dringen. Iedereen zal ooit in de verleiding komen iets te nuttigen, sommigen zeggen NEE.. sommigen moeten er even over nadenken.. en sommigen zeggen JA. De overheid is van mening dat je met DRUGS IS SLECHT roepen een burger creeert die uit zichzelf ook NEE zegt. maar voor de mensen die er over nadenken, en JA zeggen tegen alcohol of drugs, is het van belang dat zij weten wat drugs doen, hoe je het kunt gebruiken, hoe je het beter niet kunt gebruiken, wat er ongeveer in zit, wat de uitwerking is, wat de uitwerking op langere termijn is etc etc. Dan pas vind ik dat je iemand bewust een keuze kunt laten maken of hij/zij wel of niet iets gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee je moet zeker niet met een boog om ze heen lopen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor de nuttige informatie!

Probleem is nu dat we hebben besloten om het onderwerp van het project te veranderen omdat we met dit onderwerp in tijd nood zouden raken als we het gingen uitwerken.

;) helaas... , Maar ik ben nog wel van plan om er iets mee te gaan doen ;).

dit gaat wel over een langere tijd worden, maar er gaat sowieso iets gebeuren!

als ik hiermee verder ben laat ik nog wel wat zien en horen :D

 

 

Groeten,

 

Bart

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Pietpiraat ,als je een dakloze alcoburner voor de klas zet gaan ze juist blowen ;)

 

Jeugdigen associeren drugs en daar hoort ook alcohol bij, als stoer en interessant.

Een aan de grond gelopen dakloze verslaafde zien ze als een kansloze mislukkeling.

Door ze te confronteren met de andere kant van de medaille gaan er altijd wel een paar nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het mee eens,

 

Ik begon zelf met blowen,Het vielmij op dat mn koppijn verdween,later toen de opvoedende instantie door kreeg dat ik blowde.

Moest ik daar maar mee stoppen,en vervolgens werdt het toegestaan dat ik bier dronk.

 

tegenwoordig gebeurt dat hopelijk niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...