Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Welkom in mijn nieuwe micro avontuurtje.

 

Het micro kastje heeft de laatste 2 weken dienst gedaan als drooghokje, maar nu die leeggeknipt is wilde ik toch weer iets er mee proberen, vandaar dit topic, Micropito, oftewel, met mapito in de micro sectie.

 

De setup:

106 watt spaarlampjes in een spiegelkapje

105m3 fan met dito rhino filter

kastje 60x40x90 (LxBxH)

6 x 16x16 potjes (+/- 3 liter)

Mapito (de steenwol met cocos versie)

 

De software:

6 x Chemdog van de greenhouse seed company

Hypro hydro A+B

Advanced nutrients kushiekush bloeistimulator

Overdrive pk booster

B52 voor de algehele gezondheid van de plant

Rizothonic wortel stimulator

 

Allereerst is het hokje beetje gepimpt :P beetje zw/wit folie, wat zilver folie tape om het vast te zetten, vijverfolie op de grond, fan verplaatst naar het dakje, filter er bovenop.

 

Vandaag mapito hier in de buurt gehaald, potjes schoongemaakt, gevuld met mapito en toen maar spoelen, dit is makkelijk als je maar 6 potjes hebt maar ik kan me voorstellen wat voor een horror klus het is als je er 200 moet doen :)

 

Totaal vier keer met kraanwater gespoeld, daarna twee keer met afgezuurd water van ph 5.2 en daarna met gewoon voedingswater vol gegooid, ph 5,7 ec 1,2.

 

Ze staan nu nog ff na te lekken in de badkuip zodra ze uitgedrupt zjn gaan de plantjes er in en knal ik ze het hokje in.

 

Vanaaf laat trek ik nog wel wat fotos er van. Hopelijk gaat dit een leuk experiment worden, de zaailingen zijn inmiddels 3 weekjes oud en toe aan een goed onderkomen, zal ze ook direct op 12/12 gooien ivm de hoogte van het hokje. Uitgerekend kost me dit rondje plus minus een goeie 60 euro, dus hoop dat het in ieder geval 100 euro wiet opleverd B)

 

grtz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey succes man

 

maar in 3 liter potjes heb ik met pot bij een plant van 1.20m gehad

dus zie een beetje uit :P

 

zeker met 6 gaan ze meer in de hoogte als de breedte .

 

ben wel benieuwd mapito in de micro sectie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk Donbone, ik ga meekijken...lijkt op mijn vriezertje qua setup dus ik hoop er wat van te leren!! :P Succes!!

 

Gr. Befman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ john beton ze gaan gelijk op 12/12, en ik geef per direct bloeivoeding, kan ze dan met behulp van wat N boost sturen kwa grootte.

 

@ befman, welkom :P

 

@ Vermicelli, na deze eerste voedingsbeurt mogen ze 7 dagen de bakjes verkennen en bewortelen, daarna elke 2 of 3 dagen met pompje ff water er in, 15 minuten laten staan en dan met klein pompje er weer uit.

 

@ topic fotos komen er aan, zit ze te draaien in PS

 

Totaaltje

gallery_28995_13128_210424.jpg

 

en de mooiste:

gallery_28995_13128_216340.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk probeersel Donbone, hier ook succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

al heb je wel last van beestjes in je blad

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DonBone,

 

Bij deze schuif ik aan om jouw verslagje te gaan volgen.

 

Succes met de Kushie Kush.ga je ook een aantal planten geen stimulator geven of een andere??

 

En ik ben zelf niet zo thuis met de chemdog van greenhouse.Misschien dat je daar wat meer over kan vertellen.

 

Succes met je strijd tegen de spint en we hopen op een goed einde.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeisavonds deze avond heren en dames van het groene leven,

 

Chemdog, greenhouse zegt er het volgende over:

GENETICS

OG Kush x Sour Diesel.

 

EFFECTS

Narcotic with strong perception alteration, long-lasting.

Medicinally used against chronic pain.

 

FLOWERING INDOOR

9 weeks, with a yield up to 800 gr/m2.

Good for SCRoG or LST.

 

Tis een kush maar niet 100% wil zien hoe die het doet met de kushiekush voeding, wordt alleen lastig met vloeden om ze apart te vloeden dus met en zonder kushiekush, in de grote tent doe ik dat wel, heb daar een setje met kushiekush, setje zonder iets als controle groep, en een setje met gewoon me eigen ding :P

 

Ter aanzien van de trips, ik heb ze vanmiddag allemaal een lekkere douche cannacure gegeven, kijken of het wat doet, kreeg de flacon gratis in de growshop hier in de buurt. Mocht het niet werken, dan zal ik een iets zwaarder goedje scoren in de growshop.

 

Probeer vanaaf een foto update te doen, camera is onderweg hier naartoe (vriendin had hem voor haar werk mee).

 

grtz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoel ik dus

ik heb een jaar 12/12 gedraaid en dan de laatste ronde zo'n joekel van een plant gehad

daarvoor haalde ik 70 cm maar met pech haal je een meter op zo'n potjes :P

 

foto's zijn altijd leuk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

update time:

 

de plantjes slaan goed aan, nieuwe groei zit er in, ze staan dus al op 12/12 dus hopelijk zie ik in een week of anderhalf iets van bloei tekenen:

 

gallery_28995_13128_157756.jpg

 

gallery_28995_13128_10382.jpg

 

gallery_28995_13128_66305.jpg

 

groeten,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of de Cannacure zijn werk gaat doen.

Veel succes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DonBone,

 

succes met je mapito avontuurtje.

En hopelijk ben je snel van de ongewenste gasten verlost.

 

De plantjes zien er goed uit.

er zit wel een beetje hoogte verschil in zo te zien, eens kijken hoe dat verder gaat.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe gaat het hier ?

 

Ben benieuwd :D

 

Grtz elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

@elmo, met de plantjes goed, met mij ging het iets minder (atrose hernia en griep :S).

 

Aanslaan van de plantjes gaat echt buitengewoon op mapito, tis echt de easy way of growing ;) Helaas heeft de cannacure in mijn ogen niet echt veel gedaan, op zowel deze kleintjes als op de diamond girls heb ik het gespoten, en herhaald, kon geen verschil merken, dus ben naar tuincentrum gegaan en een flesje spruzit gehaald, en dat heeft tot nu toe resultaat.

 

fotos volgen binnen een uur of twee, lampjes staan nu uit en aangezien ze gelijk op 12/12 zijn gegaan wil ik ze niet in het donker storen.

 

Dus zo de foto update. Zal proberen volgende week een filmpje te maken van het water geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je spannende setup, wordt weer een leuke om te volgen.. :D

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx stikkie nog een klein uurtje dan komt de zon weer op in het kastje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

solly voor het lange w88, paar ongelukjes gehad, en toen ik gister het kastje open deed was ik een klein beetje teleurgesteld door de kleur van de plantjes, gelukkig is het hydro en kan ik snel bijsturen.

 

heb net snel ff 1 foto geschoten met de spaarlampjes uit de weg, morgen uitgebreide update, dan heb ik ook wat issues met de stroomvoorziening voor dit hokje geregeld.

 

gallery_28995_13128_159821.jpg

 

zoals gezged de cannacure deed net niet wat ik er van verwachtte, de pyrethrum zal het nu moeten doen.

 

voor de rest hebben ze vandaag water gehad, ph 5.8 ec 1.5, morgen meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...