Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

johnnsell

KOKOSNOT van de IKEA met METROP voeding, kan dat?

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Ik heb weer zin om een kweekje te doen. Ook omdat me weck pot al een tijdje leeg was.

 

Als voeding is het de bedoeling dat we METROP gaan gebruiken. (hoop dat het morgen binnen is) Ik wil ook echt het schema proberen aan te houden. Alleen de wortel stimu van Gold Label ff opmaken, andes kan ik die straks weg gooien, ik hoop niet dat het veel invloed heeft op de rest van de voedings lijn van Metrop. Word wel lastig afmeten, 0.5ml op de Liter.

 

Hier het schema: klik

 

 

 

Vorige ronde was niet ze heel goed gegaan, en dacht dat voor de energie kosten beter is om het eers maar weer eens met iets minder Watt te gaan proberen.

Misschien als ze er heel goed en mooi bijstaan dat ik alsnog wel mijn Gavita digistar er bij pak, maar voor nu begin ik met 50 Watt PLL

 

Op 18-10-2011 heb ik de IKEA Kokosnot brokken opgelost in water met een klein beetje wortel stimu die ik nog had van Gold Label.

 

De dag erna mochten de kleine plantjes er in. Ze zagen er zeer slecht uit, en uit het steenwol kwam nog geen wortel, ook waren ze zo paars als een MILKA koe. (geen foto van helaas)

 

 

gallery_26038_13097_101186.jpg

 

gallery_26038_13097_894902.jpg

 

 

 

 

Zeg maar gerust xxx start. de 1e week hebben ze op 24uur gestaan, en krijgen ze alleen wortel stimu mee. Omdat de Kokosnot brokken redelijk rijk zijn gevud met voeding was dat voor me kleintjes direct te veel van het goede. Verbrande blad punten was het resultaat. Langzaam maar zeker groeien ze nu telkens rustig naar me PLL lampje toe. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt of de node afstand gunstiger is dan bij HPS.

 

gallery_26038_13097_1121472.jpg

 

gallery_26038_13097_784067.jpg

 

Vandaag, een paar foto's gemaakt.

 

gallery_26038_13097_741443.jpg

 

gallery_26038_13097_64230.jpg

 

 

Hebben jullie tip's info of achtergronden, dan hoor ik het graag.

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen tips, wel een vraag; WTF is cocossnot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes ik had hier 2 bakken

1 bak met gl kokos

andere bak met ikea shit.

Drie keer raden welke ik heb weggegooid :verrygood

Of het lag aan mij ( dat kan ook heel goed)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen tips, wel een vraag; WTF is cocossnot?

 

 

Uhh das een goeie. Zoiets als een Cocobrick van bio nova o.i.d. Maar veel minder hard geperst. Ongeveer 1 a 2 minuten laten weken en het was klaar voor gebruik. (en volgens mij is het alleen voor volwassen planten, gezien de hoeveelheid mest)

 

 

Drie keer raden welke ik heb weggegooid.... Pierr000, zeg het maar, ikke niet weet.

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Turfvrije potgrond vervaardigd uit de schaal van de kokosnoot. Dit natuurlijke substraat kan worden gebruikt voor de meeste voorkomende binnen- en buitenplanten. Het bevat voldoende meststoffen voor de eerste 3-6 weken van de groei."

 

Dat komt wat betreft bemesting waarschijnlijk aardig overeen met growmix, lijkt me niet al te heftig. Misschien is het gespoeld met zeewater, wat wel vaker voorkomt bij kokos, getuige de topics hierover op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t'is niet voor niks zo goedkoop :showoff:

niet gebufferde kokos, ook BN bricks hebben er last van :verrygood

 

Cannabis wil amper wortelen op die zooi vanwege de zouten.

 

Niet te gebruiken voor een cannabis plant, alleen als je het nog zelf eens goed spoelt of het door iets anders mengt (guerilla) in lage ratio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo, dat belooft dus niet veel goeds.

 

Zou het werken als ik er 2 op de Kokosnot laat staan, en er 2 overpoot naar 11 liter potten met aarde, want ze staan nu op 3.5 liter potten.

 

Dan probeer ik alles kokos wat nog los zit er af te halen, en dan zo de aarde in. Laat ik zo ook nog een week in de groei staan. Dan moet het wel goed komen toch.

 

Ik hoor graag jullie adviezen.

 

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Johnnsell,

als er geen GS bij jouw in de buurt is, ga naar een Tuincentrum en koop

Rozengrond. Deze heeft de juiste pH-waarde (pH 6,5).

Tourtje heeft op deze grond ook een succesvolle ronde gedraaid.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten, bedankt voor je reactie/tip.

 

Er zit hier ook wel een shopje in de buurt hoor, maar ik wou eigenlijk is kijken wat die Kokosnot me ging brengen, had er niet bij nagedacht dat het zo'n slecht idee was. Volgens mij wortelen ze aardig goed (en trekken ze iets bij) Zal er morgen is op letten, vind het anders zo zonde. Zal het deze week effe aan zien, mocht het verslechteren, tja, dan weet ik wat me te doen staat. Maar blijft het zo, of gaat het beter, dan laat ik het gewoon zo, en ga ik er voor om er toch met de Kokosnot een mooie draai van te maken. Als ik het dan als nog verpruts, kan je wel zeggen: IK HEB JE GEWAARSCHUWD.. :verrygood

 

 

Voor nu iedereen slaap lekker.

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johnnsell,

normaliter trap ik niet na. :verrygood

Het is jouw keuze om voor de Kokosnöt te gaan.

Een tip voor het gebruik van de voeding van Metrop.

Haal gedemineraliseerd water en maak een verdunning aan, waar je mee kan werken.

Deze voeding is zo dik en geconcentreerd dat er heel snel overvoeding optreedt.

gallery_5351_7399_32046.jpg

Met een hoeveelheid van 0,5 ml/l is het moeilijk werken.

Verdun je de voeding 1 op 10 met gedemineraliseerd water is het al 5ml/l en dat werkt beter. :showoff:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsti.

 

Kijk is aan, dat is nog eens een praktische tip waar je wat een hebt. Leuk dat je mee denkt. Dit ga ik ook zeker doen.

Heb in de schuur nog 2 flessen accu water staan, ja, nieuw dan he, van de gamma, dat moet toch goed genoeg zijn, of niet?

 

gallery_26038_13097_2334063.jpg

 

Net nog is ff goed gekeken, en ja, het is nog een beetje twijfel achtig, maar aan de wortels aan de onderkant van de pot te zien, zal het volgens mij wel goed komen.

gallery_26038_13097_1139658.jpg

Ik denk ook maar dat ik ze op deze 3.5 liter potten laat staan, en van onder water ga geven. De kweek afmeting die ik op dit moment beschikbaar heb is 60*60*140.

 

 

Ze mogen van mij wel breed worden, maar niet zo dat een te vol oerwoud word. Er staan er 4, waarvan 2 op een verhoging, en 2 niet. Op de foto is goed te zien dat de 2 die lager stonden, zijn gaan strekken.

gallery_26038_13097_852643.jpg

Die 2 zal ik straks dan wel moeten buigen ofzo. Of misschien dat toppen nog zin heeft, planning is ze einde van de week op 12/12 te zetten.

 

gallery_26038_13097_1023419.jpg

 

 

 

Opmerkingen, laat je horen en leid mij naar een goed eind.. :verrygood

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Johnnsell,

van beneden water geven gaat je niet lukken met cocos.

Het ligt aan de structuur van deze grond:

Aarde heeft een verhouding van circa 70% massa en 30% lucht.

Cocos heeft een verhouding van 30% / 70%.

Er is te weinig capillaire werking om het water naar boven te brengen.

Ik verwacht, dat je toch van boven water moet geven.

 

De planten zijn al voldoende groot om nu al op 12/12 gezet te kunnen worden.

Als je de planten nu topt, komen de takjes uit de internodes omhoog en vullen het oppervlak.

Hou de planten kort!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn misschien wel groot genoeg maar nog lang niet gezond genoeg om mooie toppen te kunnen leveren straks :verrygood .

 

je hebt ze nog op 3.5ltr staan, kun je ze niet verpotten naar die 11 (of 6.5ltr) potten die je vult met een 50-50 mix van de kokosnot en de gewone aarde die je hebt?

Door het mengen van de mediums krijg je geen problemen met de wortels en de voeding in de aarde zal snel helpen om de plant gezonder te krijgen en kun je naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de action verkopen ze ook coco bricks +/-1,50 per brick komt ongeveer 9 a 10 liter bio bemeste cocos grond uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goeie Smeed..

 

Maar gezien de reacties zal dat ook wel niet al te beste coco zijn.

 

Ik heb mij voorgenomen niet te gek te doen, en gewoon is rustig kijken wat ze mij gaan brengen op de Kokosnot, mocht dat toch goed uitpakken, dan gaan we ook ff naar de Action.

 

(wel lekker goedkoop pff hehe)

 

 

Zie steeds meer wortels, dat zit gelukkig wel goed. Vandaag (19e dag GROEI) hebben ze weer beetje wortel voeding van GL gehad, lekker vonden ze dat, slurp slurp..

 

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuip op de voorgrond: Bemeste cocos van de Praxis

Kuip op de achtergrond: Potgrond van de Supermarkt.

 

gallery_27656_12768_1403278.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf zaailingen die ik in oude potaarde heb ontkiemt, gingen de planten prima in de kuip met cocos spul van de Praxis.

Heb in de bloei wat 3-6-7 vloeibare voeding van tuincentrum in het water gedaan, meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ piet: Dus zo simpel kan het dus zijn, en heb je er ook een verslagje van gemaakt? Toch appart he, hoe iedereen roept dat iets niet kan. Ook bij GS word gezecht dat je geen gewone planten voeding kan gebruiken. dat lukt gewoon niet.. Nou zo te zien dus wel, en ook nog is stukken goedkoper. haha

 

 

We gaan vandaag een upgrade maken naar 150 watt HPS. Leuk...

 

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukt zeker wel.de hond een keer ertegen aan laten zeiken ook.Maar of we het allemaal willen roken naderhand is de vraag :verrygood

 

Succes met je ronde,ben benieuwd naar je ervaringen met deze cocos.Ik ben iig helemaal klaar met die geperste bende en koop voortaan weer gewoon zakken met cocos van GL of Atami.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey..

 

Wilde ff zeggen.. Ja hoor ze bloeien... klok is om.. lama komen die toppen.

 

Foto's volgen.

 

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij verteld Piet er niet bij dat de Praxis kokos in zakken komt en niet in bricks B)

 

Kokos uit zak stukken betrouwbaarder :P

 

Die Action bricks ligt het volgens mij ook aan de partij die er op dat moment is maar ik waag me er, na mijn BN debacle maar niet meer aan, geperste kokos blokken, altijd fingers crossed met die dingen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

 

Vandaag. 4e dag bloei.

 

Ze krijgen nog gewoon GL roots. Ik denk morgen of woensdag serieus met voeding van METROP te beginnen. Omdat de nieuwe groei scheuten geen vertanding meer vertonen lijkt het voor mij het ideale moment om te beginnen met de voeding. Ook zal ik de pH moeten gaan bijstellen.

 

 

Zoals op de foto te zien is, vertonen de iets oudere bladeren nog aardig veel verbranding.

 

gallery_26038_13097_1157223.jpg

 

Er is bij de voorste 2 geknakt en gebogen, de achterste 2 zijn alleen getopt. Ik was zelf beniewd wat de verschillen zijn in het groeien en bloeien van deze 4.

 

 

 

gallery_26038_13097_1134954.jpg

Ohhhh mooi nieuw 150 Watt lampje...

 

 

 

 

gallery_26038_13097_1357303.jpg

En met deze 3 gaan we het dus proberen.

 

 

gallery_26038_13097_977338.jpg

Recht achteraan, en midden achter, jonge scheuten met zo goed als geen verbranding.. Dus gaan we voeden.

 

 

 

Tot zo ver vandaag. :P

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johnnsell, dat zijn bekende bulbz en kap ook trouwens, wordt deze aangestuurd door toevallig de minimax 150 watt evsa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhhh, jep. u got me...

 

 

En vind jij ervan Krasi?

 

Groeien gaat wel lekker tot nu, maar nu het bloeien nog. Ik laat de groei lamp er tot maximaal de 3e week bloei er in zitten. Dus nu nog ongeveer 2 week.

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...