Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

renessy

Bouw kweekruimte!

Recommended Posts

Hallo heren en dames mede kwekers,

 

Hier volgt het bouw verslag van mijn kweekruimte. Na al een aantal jaar buiten te hebben gekweekt hoop ik ook het indoor kweken onder de knie te gaan krijgen. Mn eerste indoor kastje was erg klein en voorzag mij niet in de behoefte dat ik wegpaf. De shop wil ik niet meer heen om verschillende redenen dus dan maar zo! (Voor verslagen van eerdere kweken zie mijn onderschrift….)

 

Dit moet het gaan worden:

De plek: Garage

Waarin: Pax kasten

Hoeveel: 2 kasten, een brede voor het bloeigedeelte. Dit moet genoeg zijn voor 4 25 liters emmers om een mooie SCROG te maken.

Hiernaast staat een smalle voor de elektra met een voorgroei/moeder gedeelte.

 

Dan de specs:

Voorgroei/Moederhok:

Licht: 4x 18 Watt tornado spaarlampen voor boven de stekken en 2x 18 Watt boven de moeders (2 stuks)

Afzuiging: 12V comp fan die de lucht het bloeihok inblaast (via lichtsluis)

Ventilatie: 12V comp fan

 

Bloeihok:

Licht: Lumatek reflector icm Lumatek ESVA (dus kan met de lichtsterktes nog spelen maar zal waarschijnlijk op 400W draaien) In de reflector hangt een Philips 400watt Son-T plus Green Power. Dit alles aangestuurd door de Davin DV12.

Afzuiging: G-Tools Buisventilator met fancontroller 420m³ + PK Carbon F, welke in de garage zal afblazen. De garage wordt vervolgens deels door de huis ventilatie naar buiten geblazen en evt komt er nog een afzuiger en filter in de garage die het direct naar buiten kan blazen.

Inblaas: 100M3 buisventilator die de lucht zal aanzuigen vanuit de hal, grenzende aan de garage.

Ventilatie: Clipfan bij de GS vandaan.

 

Verder komen er in het bloeihok en in het electra gedeelte rookmelders en automatische brandblussers. Ik wil het in iedergeval goed doen. Een perfectionist ben ik ook wel dus ik hoop dat het er allemaal goed uit zal gaan zien! Better safe than sorry, toch?!

 

De verdere uitwerking van de kast zal met de tijd duidelijker worden aan de hand van foto’s. De eerste foto's zijn dus halverwege de bouw genomen enzo. De eerste zaden staan al te ontkiemen in mn oude kastje dus gok op een week of drie en dan moet het hok kunnen draaien, want dan zit ik zonder hoofdruimte. In de toekomt hoop ik er een hoop plezier van te hebben om verschillende kweekmethodes uit te proberen en vele soorten aan mij voorbij laten komen. Yeah!

 

De hoek:

gallery_20080_13090_597936.jpg

 

Opeens twee kasten!

gallery_20080_13090_974177.jpg

 

Het bloei gedeelte met afzuiging en inblaas. Hier komen nog schotten met geluidsisolatie om de boel te scheiden en zo stil mogelijk te maken.

gallery_20080_13090_1072732.jpg

 

Het electra gedeelte.... Alles behalve af maar komt vast goed (uiteraard staat er geen spanning op...)

gallery_20080_13090_942015.jpg

 

Dan de Shackzilla's van Sannie die er straks als eerste inkomen.....

gallery_20080_13090_1049088.jpg

 

Tot zover ben ik very happy!

 

Op- en of aanmerkingen ben ik niet bang voor. Fire away!

 

Groeten

 

René

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep yep deuren dicht een je heb echt die stealth te pakken ,,, automatische brand blusser ,,, zou beter zijn dan zo,n piep pie piep ding vindend de buren vast leuk , brand en gepakt ,, zou dat toch weg laten ,maar succes ( en electra ziet er erg goed uit , 1x 400wattertje word niet zo warmmm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

mooi man en ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puik bouwwerk, twee rechter handen heb je, als deze ook groene vingers hebben komt het helemaal goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan inderdaad hoor.

Ik volg dit verder,

hopelijk snel kweekverslagen;-)

Maar het lijkt me daar goed te gaan met de voorgroei.

 

Succes en tot een volgende

 

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hey,

 

Ziet er goed uit :verrygood

Leuk idee zo :showoff:

Zie ik het nou goed ... De plank waar je lamp en je filter aan hangen is een beetje door gebogen?

 

 

Groetjes,

Taiga

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broeders,

 

Bedankt voor de lovende woorden! Vandaag helaas niets kunnen den maar dat hoop ik morgen in te kunnen halen...

 

@bassie: Ik zal idd nog eens nadenken over de brandmelders... Uiteindelijk wil je ook wel gewaarschuwd worden als er wat fout gaat in je kast natuurlijk....

 

@ Taiga: Plank is idd iets doorgebogen. De reflector en het filter wegen samen nogal wat.. Dit word straks hopelijk opgelost door de schotten die in het boven gedeelte ga plaatsen. Deze schroef ik vast aan de hangende plank en de bovenste plank. Ik hoop dat dit werkt en anders schroef ik nog twee haken in het betonnen platfond en zorg ik zo voor houvast.

 

Grow update... De Shackzilla's zijn vanavond overgepot naar de 2,5 liter potjes! 

 

Groeten

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch gisteren nog wat kunnen doen aan de kast.

Ik heb de plank waar de reflector aan komt te hangen geplaatst en rondom afgekit en de inblaas fan in orde gemaakt. Lekker makkelijk in de elestieken bungieeen! Hopelijk blijft het zo een beetje stil. Nu alleen nog het tussenschot erin en dan kan alles in de kast ook opgehangen worden....

Hopelijk heb ik vanmiddag nog even tijd om langs de bouwmarkt te gaan want dan kan ik vanavond ook de geluidsisolatie plaatsen in het inblaas/afzuig gedeelte. Het moet toch een keer af he?!

 

Verder is het electra gedeelte nu echt bijna af en is het alleen het plaatsen van de apparatuur nog.... Komt goed!

 

De inblaas:

 

gallery_20080_13090_21142.jpg

 

De afzuiger:

 

gallery_20080_13090_523981.jpg

 

De electra weer eens:

 

gallery_20080_13090_177266.jpg

 

(I know, volgende keer pak ik gewoon de camera wel ipv mn telefoon......)

 

Groeten weer

 

René

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wederom een mooie klus geklaard.

Wat bouwtijd betrefd, hier word vandaag normaal de laatste hand gelegt aan mijn kastje.

Dus als alles goed gaat straks een nieuw verslagje en pics. Maar heeft ook een daggetje stilgestaan.

Ja ne mens moet ook wel ens een dag hebben om spullen te halen zoals een koolstoffilter enzo hé :verrygood

Heb jij al besloten waar je je thermostaten gaat plaatsen/hangen?

Ga zo verder, en blijf foto's trekken en posten, ik blijf volgen.

Greetzzz,

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi project, hang je de filter verticaal

meteen op de flens?

kan de lamp erlangs tot in de nok

en de shacks ook

tis maar n idee

 

succes gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel tof deze kast!

 

Ziet er erg goed uit allemaal.

 

Moet je reflector alleen niet een kwartslag gedraaid voor betere lichtverdeling?

 

En hoe staat het met de temperaturen in de garage, word het daar niet swinters koud op de vloer en zoja hoe wil je de voetjes warm gaan houden?

 

Blijf deze volgen,

 

 

Groet Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@terrertubble: ik hang de thermostaat van de afzuiger onder de lamp met een kapje erboven. Tophoogte.... Moet goed zijn dan denk ik..

 

@east: ik was niet van plan mn filter verticaal te hangen maar nu je er over begint..... De lamp kan wel iets hoger dan.... Maargoed, ik wil gaan Scroggen in de kast dus dan haal ik het makkelijk met de hoogte. Wel een goed plan hoor!

 

@indicaan. Met alle repect voor jou bouw en kweekverslagen maar volgens mij hoord de reflector zo te hangen... Op deze manier maak je meer gebruik van de breedte straling van de reflector. Voor het oog zou ik mooier hangen als ie gedraaid zou zijn tuurlijk maar voor de werking?? Denk ik niet.... Ik heb het volgende topic hiervoor een keer aangemaakt. Rararawieowie heeft vervolgens zijn "thuis testen" erbij gezet. http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...&hl=Lumatek

 

Qua temperaturen.... Ik haal de verse inlaat lucht uit de hal en daar is het eigenlijk constand 20/23 graden..... Hopelijk neemt de kast dan die temperatuur over. De bak waar de potten instaan komen ook van de loer en onder de kast ligt 5 cm isolatie wol. Als ik dan last krijg van koude voeten ga ik er bodemverwarming in maken.

 

Nu even een hapje doen en naar de bouwmarkt voor isolatie!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren lekker bezig gewees met het inblaas/afzuig gedeelte.

 

Eerst de schotten en gaten erin.

gallery_20080_13090_364356.jpg

 

Het inblaas gedeelte, kaal....

gallery_20080_13090_1567259.jpg

 

Het inblaas gedeelte, aangekleed.....

gallery_20080_13090_2197446.jpg

 

Het afblaas gedeelte aangekleed.....

gallery_20080_13090_54399.jpg

 

Dan een overzicht foto-tje

gallery_20080_13090_1571084.jpg

 

Plank ervoor en je ziet er niets meer van!

gallery_20080_13090_1505837.jpg

 

Als het meezit ga ik vanavond verder met het groei gedeelte. :verrygood

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed en verzorgd uit succes met afbouwen , ga je zeker volgen Gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al echt PR-ACH-TIG uit man!

 

Krijg hierdoor zin om ook flinks aan de gang te gaan :verrygood

 

Succes gap ik ga je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!

 

Omdat ik geen zin heb om een update te maken als ik 1 schroef heb vast gedraaid in de kast doe ik liever wat minder vaak een update maar wel eentje waar ik wat ik kan laten zien....

 

Wat is er allemaal nog gebeurd in de kast?

 

- de dames staan erin!!! Dat is natuurlijk wel het coolste van alles! Ben nu druk bezig met het regelen van het klimaat.

- de rest van de wanden en de bodem is ook bedekt met isolatie

- het in- en uitlaat gedeelte van de kast is beplakt met geluidsisolatie

- de inlaatlijn vanuit de hal is ook gemaakt. Over het verlaagde plafond van het toilet zo de garage in. Temp in de kast is met licht uit 4 graden omhoog. Nu dus ongeveer 19 graden..... Ik ben bijna bij de 20.

- wat ik ook heb veranderd is dat ik de folie van de aarde heb gehaald. De LV in de kast vond ik te laag dus dan toch maar water verdampen via de aarde ipv het water in de aarde houden om het wortelstel zo hoog mogelijk te laten komen.... Het werkt in de zin dat de LV van 30 naar 35 is gegaan.....

 

Wat moet er nog gebeuren?

- in- uitlaat van het groeigedeelte (heb ik plannen en spullen voor, alleen de tijd nog)

- lampen armaturen maken voor de moederplanten achterin het groeihok.... Word denk ik even heel simpel. Als ik de financiële middelen ervoor heb wil ik in het groeigedeelte 2 Tneon setjes hebben.....

- misschien nog een inlaat erbij op het bloeigedeelte. Alleen dan in de vorm van een onderdruk ventiel. Hoe en wat weet ik nog niet maar ik zit te denken aan iets dat als de onderdruk in de kast hoger word er een klep opengaat waardoor er meer lucht naar binnen kan.....

- een pijpje maken tussen het elektra gedeelte en het inlaat gedeelte bij de buis fan..... Er is toch wat warmte ontwikkeling in het elektra gedeelte. Bij de buisventilator is onderdruk dus die kan mooi de warmte wegzuigen bij de elektra. Bovendien is het weer wat warmte richting de kast..... Heb ik allemaal liggen, alleen de tijd nog....

 

Foto's!!!!!!!!!

 

Rondom de folie op de wanden en vloer.

gallery_20080_13090_1158567.jpg

 

Met de deuren dicht.

gallery_20080_13090_2081073.jpg

 

Hoe het er nu bij staat.

gallery_20080_13090_2206115.jpg

 

gallery_20080_13090_885383.jpg

 

Genoeg gedaan en er moet nog genoeg gebeuren...... Tot de volgende update weer!

 

Groeten..

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! Het is weer tijd voor een update! Hoewel de planten er al in staan moest er nog wel wat aan de kast gebeuren. Ik ben een eind al zeg ik het zelf.

 

Vandaag behandelen we de afzuiging van het electra gedeelte, Afzuiging van het groei gedeelte en de transformer ventilator.

 

Als eerste het electra gedeelte. De ESVA geeft toch wat warmte af en het leek me dus een goed plan om dat gedeelte te ventileren. Heb ik als volgt gedaan!....... Ik heb een pijpje door de wand gestoken van het electra gedeelte naar het inlaat gedeelte waar de inblaas buisfan hangt. Hier is onderdruk! En voila, je snapt hem vast al.... Afzuiging...... :D

 

gallery_20080_13090_5633.jpg

 

gallery_20080_13090_735678.jpg

 

Afzuiging van het groei gedeelte! In het groei gedeelte ga ik de lucht uit het bloei gedeelte laten circuleren. Om optimaal benut te maken van de temperatuur boven en onder in het bloeigedeelte heb ik het volgende verzonnen.

Ik heb onderin het groeigedeelte een gat gemaakt en een fan geplaatst. Hier overheen zit een koker die op de bodem is gekit. De lucht wordt dus van boven afgezogen.... ;)

Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik deze lucht introduceer in het bloeigedeelte. Heb nog een stukje koker en daarmee kan ik hem horizontaal of verticaal plaatsen. (ook voor vermindering lichtdoorlaat uiteraard.)

Suggesties zijn welkom....

 

gallery_20080_13090_766104.jpg

 

gallery_20080_13090_818237.jpg

 

gallery_20080_13090_740097.jpg

 

De transformer ventilator...... Klinkt enger dan het is maar hij is wel makkelijk! Had nog een doos staan met oude soldeer spullen. Dit is zo'n klem-beugel-vastzet-ding dat erbij zat..... Heeft een nieuw doel gekregen! :)

Kan alle mogelijke kanten op. Super!

 

gallery_20080_13090_2492360.jpg

 

Volgende keer de nlaat van het groeigedeelte. Deze komt tegenovergesteld van de afzuiging. Hoog de koker in vanuit het bloeigedeelte en laag het groeigedeelte in.

En vast nog meer!

 

Groeten

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar waren we gebleven??

 

De inlaat van het groeigedeelte.... Deze heb ik als volgt gemaakt: Vanuit het bloeigedeelte word hoog in de kast de lucht weggehaald die door de wand heen gaat. Vervolgens gaat deze door een buis naar beneden. Hier wil ik nog een "schans"op maken zodat de lucht wat omhoog en ricting de planten wordt gestuurd.

 

De uitlaat zit nu ook zoals ie moet en haalt via de buis warme lucht vanuit het groeigedeelte naar beneden het bloeigedeelte in.

 

Best clever toch?! ;)

 

Proof:

 

Inlaat in bloeigedeelte.

gallery_20080_13090_1348043.jpg

 

Uitlaat in bloeigedeelte.

gallery_20080_13090_1726228.jpg

 

Gezien vauit het groeigedeelte.

gallery_20080_13090_359760.jpg

 

Wat misschien ook is opgevallen is dat ik 2 andere lampen erbij heb gehangen. De nieuwe lampen zijn 23Watt WW 827.

Deze zijn qua licht wel een stuk warmer tov de 15Watt WW827..... Welke zou ik beter kunnen gebruiken voor boven mn moeder planten??

 

gallery_20080_13090_1295555.jpg

 

Dat was het wel een beetje met de kast...

 

Als er nog mensen met vragen zijn, ga je gang!

 

De groeten!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt een mooie kast, maar als ik het goed begrijp laat heb je 1 circulatie ring. Lucht komt binnen van boven in het grote hok, naar beneden door naar je kleine voorbloei hok en dan via boven naar buiten? Hoe zicht het met het verschil in gewenste luchtvochtigheid gehalte in het bloei en groei hok? Wel goed dat het in het goeie hok dan iets warmer is

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...