Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g.w

1st indoor grow, sp kf shackzilla

Recommended Posts

na lang wachten vandaag me spulle binnen van sannie;) de aardigge postbode had besloten het bij me buren afteleveren een dinsdag, en die waren de afgelopen 2 dagen niet thuis toen ik thuis was vandaag hadden e het doosje maar voor me deur gezet en zodoende dat ik aan me eerste indoor ronde kan beginnen :rofl

 

dit word meteen een eprimenteele ronde voor de lampen 2 x 15 wat led als dit niks lijkt te worden stap ik over op 1keer 150 wat hps echter als ik denk te merken dat het led het toch wel doet bestel ik nog 4 of 6 van deze panelen zodat het 1grote plaat word zech maar

 

het vandaag ontvangen paket was het starters kit met 6 fem seeds ik ga van alle 3 de strains er 1 laten groeien

 

gallery_20980_13016_335279.jpg

 

gallery_20980_13016_20354.jpg

 

loop volgende week komen er ook nog 3 af fem bigbang zaden binnen daar komt er ook nog 1 van bij te staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met je 1e kweekje hopelijk word het wat moois met led lampjes

succes!!! groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die twee led armaturen hebben een heel klein verlichtingsoppervlak, daar ga je die kast nooit vol mee krijgen. Ik zou voor de 2e week groei en de bloei toch zeker een 250watt HPS gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het geen sterke lampen zi8jn wist ik al ze zoudengelijk zijn aan 150 hps ieder maar daar geloofik niet veel van.

blowsterke heeft 1 van deze panelen voor de voorgroei gebriukt bij het outdoor net als ik in het begin van dit jaar en de planten deden het eropzich wel goed op

 

voor dezelfde prijs van 1 hps 300 watt'er kan ik nog 4 van deze panelen bij bestellen en die zou ik dan ook nog kwijt kunnen dus ik kijk het even aan en kan halverwege of me volgende grow nog overstaqppen en het gaat mij om het growen niet omde eventuélle opbrengsten in grammen ik ben het afgelopen jaar verlieft geworen op deze hobby als ik er 40 gram afhaal ben ik al tevreden

 

het licht oppervlak valt wel mee hoor als ik me kast open zet als het voor de rest donker is in de kamer kan ik alles toch nog zien :rofl en als ze een beetje stabiel groeien kan ik de lamp op 40 cm derboven hangen dan beschijnen de paneelen 1 meter each en meer hoeven ze niet te beschijnen heb maar 1,2m2 grond oppervlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow! wat een potentie heeft de killingfield nu anderhalve dag na het zaaien laat ze haar kopje al zien i like sannie's seeds :rofl

 

gallery_20980_13016_304186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu 3 dagen later staan 2 de suger punch en killing field ongeveer 3 cm boven de grond en hebben vandaag besloten hun helmpjes afte zetten.

 

vandaag ijn ook de af fem bigbangs van greenhouse binnen gekomen 1 er van is meteen in een spongepot gegaan en mag nu ook nog even mee kiemen onder de resterende 5 dagen 24/0 daarna gaat de klok op 18/6

 

morgen komt er een foto update

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's zeggen meer dan woorden maar dit is precies wat ik verwachte te zien ze strekken precies zoals ik verwacht had en had er al rekening mee gehouden bij het vullen van de potten dus kan er straks nog 5 cm aarde bij gooien en ze komen uit eindelijk in nog grotere potten te staan van 15 liter

 

2 fotos van 2 dagen terug

gallery_20980_13016_4667444.jpg

 

gallery_20980_13016_4468642.jpg

 

en dan nu wat foto's van vanavond

suger punch

gallery_20980_13016_3003357.jpg

 

gallery_20980_13016_277978.jpg

 

killing field

gallery_20980_13016_3587476.jpg

 

gallery_20980_13016_4880012.jpg

 

shack zilla

gallery_20980_13016_4024308.jpg

 

gallery_20980_13016_3416904.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor dezelfde prijs van 1 hps 300 watt'er kan ik nog 4 van deze panelen bij bestellen en die zou ik dan ook nog kwijt kunnen dus ik kijk het even aan en kan halverwege of me volgende grow nog overstaqppen en het gaat mij om het growen niet omde eventuélle opbrengsten in grammen ik ben het afgelopen jaar verlieft geworen op deze hobby als ik er 40 gram afhaal ben ik al tevreden

 

Een HPS lamp heeft veeeeeel meer dieptestraling en zal voor zijn verbruik erg veel opbrengst geven. Als jij al die panelen koopt en straks je 40 gram haalt en bedenkt dat je voor dezelfde prijs zeker 5x meer had kunnen halen, dan ga je wel anders denken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah dat kan maar atm vind ik deze paneeltjes het goed genoeg doen voor de voorgroei

als ik hps ga gebruiken moet ik me hok beter isoleren en dat is het punt waar ik ff geen zin in heb een zorg voor later ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die LED panneltjes wel iets hebben,en als ze er goed op groeien zeker,waar heb je die trouwens vandaan?

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo g.w

 

succes met je kweekje, onder de ledjes.

 

Hoe staat het met de temperatuur in je hokje? deze verlichting zal denk ik niet veel warmte afgeven?

 

Verder verplaats ik je topic even naar Micro/fluo, daar hoor je nu in elk geval thuis.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind die LED panneltjes wel iets hebben,en als ze er goed op groeien zeker,waar heb je die trouwens vandaan?

 

Succes

de lampjes doen het volgens blowsterke goed als je inhet begin van zijn 47 pagina groote groei verslag kijkt zie je dat ze er mooi bij sstonden ik kan de link helaas niet openbaar delen maar zalje vanavond als ik thuis ben pmme

 

de paneeltjes hebben me 15 euro perstuk gekost met 30 euro verzend kosten maar had er voor die 30 euro verzendkosten tot 10 kunnen bestellen

 

 

@ djbroertje temperatuur van die lampen valt idd mee ze worden ongeveer 2 graden en de temperatuur is 21.5 dag en nacht geen schommelingen gezien op me digitale thermometer de annalooge staad kijvast op 20 graden

 

lv rond de 60% die schommelt wel een beetje %5 +/-

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit// ben in contact met de leverancier die ze me de laatste keer heeft geleverd mischien kunnen ze iets regelen dat ik ze toch nog bij hun kan bestellen al zijn ze momenteel delisted

 

planten stonden vanochtend een cm onder de lampen die laat ik vandaag nog hangen zoals ze hingeng vanavond gaat er 5cm aardebij in de potten en gaat de lamp een paar cm naar boven vanavond volgen ook foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

njah de chineese leverancier heeft niks meer laten horen lekker belangrijk ;) ga volgende weeken eens kijken naar betere isolatie voor me hok en dan gaat als de af der uit is de rest afbloeien onder 250 watt hps met spiegelkapje

 

maar dan nu de update :)

 

plantjes zijn zo als ik verwachte door hun eerste groeispurt heen en zijn nu meer bezig met blad aanmaken afgelopen dagen alleen water gegeven van het weekend krijgen ze weer een lekker slokje sannnie's bacto mee

 

gallery_20980_13016_3737604.jpg

 

gallery_20980_13016_3032627.jpg

 

 

auto flower is nu 7dagen (+ontkiemen ) en lijkt geen echte groeispurt the hebbengehad zoalsik heb gezien bij de andere 3 van sannie maar ik denk dat dat komt omdat het autoflower is of vergis ik me ?

gallery_20980_13016_3488421.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo alemaal ( wie het ook moge lezen )

 

na ruim een maand niks te hebben laten horen (druk druk druk ) heb ik vanmiddag toch even de tijd genomen om weer eens wat foto's te maken van me projectje onder 30 watt led.

 

ze doen het goed ( denk ik ) op de killing field na die is een beetje meer gaan strekken dan ik gehoopt had en is gister getopt staatie vandaag een beetje gestrest van en gaat de komende weken nog wel wat meer stressen ;) hij gaat namelijk in een scrog. en hopelijk in zijn 1tje 1 lamp gebruiken terwijl de andere 2 NON AF onder het andere lampje dat is als ze onder 12/12 gaan

 

de auto flower zou volgens mijn tijd berekening nog 1 maand moeten maar denk datie dat niet gaat halen denk dat het nog 6 tot 8 weken gaat duren

 

en dan hier een paar foto's

 

gallery_20980_13016_21716.jpg

 

gallery_20980_13016_229112.jpg

de shack zilla staat op het moment achter de kf

 

voor ik er comentaar op krijg mijn led lampen gaan geen cm lager aleen hoger is me inde voorberijding van me gefaalde buiten avontuur opgevallen dat ze ongeveer 10 tot 20 cm minimaal nodig hebben om een goede kleur verhouding te krijgen als de lampen lager hangen zie ik een blauwe gloed op het ene blad en een rode op het volgende met als gevolg dat de met rood bestraalde bladeren beginnen te hangen en de met blauw beschenen blijven recht staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer een goede avond mensen die eventueel tog nog de moeite nemen om het te lezen...... beetje prive topic zo;(

 

vorge week zij ik dat de autoflower nog 1 maand nodig had maar dat ik dacht datie nog wat meer nodig had. fout gedacht.

 

de mini big bang:D van green house

 

gallery_20980_13016_683910.jpg

 

gallery_20980_13016_1893793.jpg

 

dan hebben we daar vlak naast de sugar punch van sannie wijnig over te vertellen groeid rustig door.

gallery_20980_13016_3188822.jpg

 

en aan de andere kan van de bigbang staan de killing field en de shack. zijn bijde een beetje gestrekt maar verwacht er niks ernstigs van

gallery_20980_13016_434576.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wel erg iele plantjes, hen je er wel een fan in om de boel een beetje in beweging te houden??

Share this post


Link to post
Share on other sites
henb je er wel een fan

kijk eens op de onderste foto :spliff: is een kachel met ventilator der in die ongeveer 20 min per uur staad te blazen en boven in de kast hangt een afzuiger lucht word wel gecirculeerd maar de lampen zijn een tikje aan de zwake kant maar dat wist ik al ;)

als de kachel aan staad zie ik de planten rustig heen en weer wuiven

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mensen die nog intresse hadden voor de led lampen ze worden weer geleverd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo G.W.

 

IK denk ook wel dat je er goed aan doet om wat ander licht (erbij?) te hangen.

voor de 8 weken wat ze nu staan zien ze er erg dunnetjes uit.

 

vertel eens wat meer over de bewatering en voeding, of juist niet, temperaturen enz. Je zou toch op z'n minst iets van 25 of 26 graden moeten hebben voor een knappe groei, misschien dat daar ook wel een probleempje zit.

De autoflower BV zou toch best wat aan topvorming mogen laten zien, in mijn beleving.

 

Ik zou boven 1 van de plantjes BV een paar spaarlampen erbij hangen, of alsnog overstappen naar de HPS, al was het alleen maar om te zien wat meer licht doet.

Als je zo doorgaat en je hebt een slecht resultaat over nog een paar maanden schiet het ook niet op.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de auto flower begint nu sinds een dag of 2 bloei telaten zien hij had idd wel wat groter mogen worden. ik ga voor me volgende/dezebloei tog maar eens serieuzer kijken naar een 250w hps ofiets dergelijks en houd de led als ondersteuning

 

de temperatuur schomeld tussen de 21 en 26 graden de kachel slaat aan op 22 en weer af op 26,1/26,2

lv 45 tot 55 max

 

kwa opbrengst tuurlijk meer is beter maar als ik 5 gram indemaand gebruik is het veel dus als ik van 4 planten 20 gram trek ben ik al geholpen voor een half jaar:) tis een hoby geen handel of noodzaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwa opbrengst tuurlijk meer is beter maar als ik 5 gram indemaand gebruik is het veel dus als ik van 4 planten 20 gram trek ben ik al geholpen voor een half jaar:) tis een hoby geen handel of noodzaak

 

hehe dat klopt helemaal maar als je het goed gaat bekijken rook je dan aardig duur dacht ik. kosten van een plantje kweken word natuurlijk een gramprijs en als je 20 gram na 2 tot 3 maanden eraf haalt denk ik dat je beter naar de shop kunt.

Maaaarrr!!!! het is ook de lol en de kwaliteit natuurlijk en daar kan niets tegenop of wel :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha groninger je heb gelijk dat het in de shop goedkoper zou zijn. maar hier in de ongeving is geen shop en met de fiets 25kmte gaan rijden omtehalen nee bedankt. met de bus reken er dan maar gauw 6 euro bij dan kom ik ook op de 12 euro pergram of 18 euro voor 2 gram andsoon

 

daarbij komt dat bijde shop waarik het dichts bij zit aleen whitewidow bubbelgum amnesia/lemon/zilver-haze te halen is en ik die ondertussen wel ken

 

ik ga eens rond kijken naar spaarlampen/tl in coolwhite ? of beter een andere kleur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...