Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lufthegreenstuf

zadenkweek in een box

Recommended Posts

hallo mensen van het groene leven,

 

nu het outdoor seizoen langzaam tot een einde komt wilde ik heel graag een klein micro project opstarten om de winter mee door te komen. helaas heb ik een zero-tolerance beleid thuis en moet ik dus op een creatieve manier mijn plantjes kweken. nu heb ik na heel lang piekeren uiteindelijk bedacht dat ik het beste een grote kist kan maken om in te kweken en er vervolgens een paar speakers in te zetten zodat het geheel eruit ziet als een box. in het begin van dit jaar heb ik dit idee uitgewerkt, en heb ik low-budget (eigenlijk richting de 150 euro geïnvesteerd in allerlei spullen die ik niet nodig had of niet goed werkten) een box omgebouwd tot een kweekhok op maat. na wat gepruts met computer-ventilatoren, spaarlampen en een koolstoffilter, was ik er klaar voor en heb ik een plantje gekweekt in een box zonder dat mijn ouders dat merkten. het was een hermazaadje wat ik nog had liggen en het duurde ongeveer 120 dagen om 7,5 gram "wiet" te oogsten. niet echt rendabel dus, maar ik heb wel bewezen dat het kan en waardevolle informatie opgedaan. nu wil ik een nieuwe box maken (met de smoes dat de oude kapot getrild is door de speakers, en dat terwijl ik hem maar 3 keer echt als box had gebruikt) waarin ik dus een zadenkweek wil doen, omdat wiet kweken met spaarlampen niet echt goed werkt en zaadjes waardevoller zijn voor volgend jaar.

deze zadenkweek zal gaan bestaan uit; een easy sativa stek, 4 blue mystic zaadjes, 3 masterlow zaadjes en een x aantal lowryder zaadjes. de bedoeling van deze zadenkweek is een masterlow als vader te gebruiken en alle andere soorten, inclusief masterlow zelf daarmee te kruisen. ik hoop op een grote verzameling auto's, semi-auto's en laatbloeiers die wat vroeger worden. al bij al een hele hoop onstabiele random afbloeiende zaadjes waarmee ik volgend jaar een spot vol kan zetten waar ik heel het jaar door een beetje kan oogsten.

oké, eerst wat slechte mobiel-foto's van mijn oude boxkweek:

 

3 weekjes oud:

gallery_28379_13001_4271035.jpg

 

dag 34:

gallery_28379_13001_99664.jpg

 

dag 41, golden power blikje voor de reflectie:

gallery_28379_13001_13243.jpg

 

dag 53:

gallery_28379_13001_115408.jpg

 

dag 55:

gallery_28379_13001_107282.jpg

 

de bondage; touwtjes, snoeren, stekkers en toppen:

gallery_28379_13001_1804499.jpg

 

de uiteindelijke vorm:

gallery_28379_13001_788710.jpg

 

en de toppen:

gallery_28379_13001_766330.png

gallery_28379_13001_1027888.png

 

en dan nu de foto's van mijn nieuwe box in aanmaak

vooraanzicht:

gallery_28379_13000_3221025.jpg

 

binnenkant, bloempot is voor het idee:

gallery_28379_13000_2909129.jpg

 

wat verder afgewerkt, met bloempotjes om de lucht in en uitlaat wat af te werken. hier komen later de koolstoffilter en de luchtinlaat d.m.v. flexibele buizen (van de droger) en computer-fans:

gallery_28379_13000_2864828.jpg

 

het koolstoffilter met een trechter zodat ik mijn buisfilter kan aansluiten op een kleinere diameter buis:

gallery_28379_13000_4101874.jpg

 

en zo zit ie erin, word nog afgetaped:

gallery_28379_13000_668420.jpg

 

en dan nu nog de toekomstige bewoners, er zijn al 2 blue mystic zaadjes boven, en de easy sativa stek gemaakt van een ander stekje van onze guerrilla plant.

gallery_28379_13000_5304073.jpg

gallery_28379_13000_925369.jpg

 

ik heb geprobeerd de hoofdtop van de easy te fimmen, hopelijk lukt het:

gallery_28379_13000_4557483.jpg

gallery_28379_13000_2428221.jpg

 

ze staan nu in een tijdelijke tl-bak in mijn kledingkast:

gallery_28379_13000_1445459.jpg

 

zo, ik hoop dat je door de bomen het bos nog ziet, met al die foto's en info. ik wil de box zo snel mogelijk operationeel maken en dan komt er weer een update van de final set-up.

ik zit nog met een paar vraagjes: wanneer zal ik de autoflowers ontkiemen? persoonlijk denk ik dat ik ze het beste kan ontkiemen als ik de anderen in de bloei zet zodat ze nog ongeveer 3 weekjes top kunnen vormen voordat de snelste auto-mannetjes gaan stuiven. en nog een vraagje: zou ik spaarlampen direct op een houten plank kunnen bevestigen? het zijn wel een soort van euro-shopper spaarlampen en ze worden dus wel wat heter dan normaal, welk materiaal kan ik er anders het beste tussen doen zodat het wel brandveilig(er) is? en hoe ver mogen spaarlampen van elkaar af hangen (14 watt)? ik hoop er ongeveer 100 watt aan spaarlampen in te hangen, want met mijn nieuwe lucht inlaat kan ik de box veel koeler houden. (de oude had niet eens een lucht inlaat :))

 

groetjes,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lufthegreenstuf,

 

Ziet er allemaal krap en klein uit :)

Grappig om te zien.

Veel mensen willen niet gepakt worden door de politie.. Maar jij voor je ouders B)

 

Wij mochten het eerst ook niet, tot we het gevraagt hebben en afspraken gemaakt hebben ( Tip )

 

Succs verder in de winter

 

 

 

Groet,

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lufthegreenstuf,

 

als eerste wil ik eve zegge dat ik je kastje zeer inovatief vind

zo zie je maar met een beetje fantasie wat je voor elkaar krijgt

goed dat er een lucht inlaat in hebt gemaakt,dat was de vorige ronde net wat er fout is gegaan!

jouw plant heeft een x aantal keer per uur verse lucht hebbe zuurstof en co2 hebben ze nodig voor transporten van voeding en dergelijke in de plant net als wij zuurstof nodig hebbe.

ik wens je heel erg veel sucses met je kweekbox

mvg alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanx voor je reactie Alex. de nieuwe box heeft veel voordelen t.o.v. de oude. ik hoop nu ook dat ik meer watt erin kan hangen omdat ik nu een actieve lucht inlaat heb. de oude kon ik maar met 40 a 50 watt draaien en dan werd ie al boven de 30 graden, ik weet nog wel dat de bladeren van de plant heel klein en droog waren. mijn nieuwe luchtbuizen zorgen ervoor dat de computer fans veel effectiever zijn, ik had er een in zo'n buis geklemd en op mijzelf gericht en mijn haar vloog naar achter :)

 

greetz, lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaad maken van feminised zaad is een afrader

de blue mistic daar heb ik al wel wat ervaringen mee

volgens mij zijn deze fem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey greenstuf

ik zou die fans zelf niet te hard op je planten laten blazen dat vinden ze helmaal niet lekker zoals de meeste zegge/denke van wel

vergeet niet een plant verdampt/zweet zijn vocht uit via de onderkant van ze bladeren dit doet hij om te koelen ookal is het ongeveer 34 graden in je hokkie voel voor de grap is met je lippen aan de bladeren ze voelen koud aan als et goed is

ga jij nou te hard met je fans blazen wordt die lucht kouder en kunne je planten daardoor problemen krijgen met verdampen omdat de koudelucht hun zweet tever teugkoelt en kunnen ze niet meer verdampen ik heb et gezien bij mensen de bladeren zien er normaal uit verder tot je ze aanraakt dan breken ze gewoon af.

wij mensen hebben hetzelfde als het heel erg warm is en we zweten als we dan voor een ventilator of airco gaan zitten worden wij ziek

verkouden keelpijn griep keel of longonsteking die plant is wat dat aangaat niet heel veel anders om et zo maar te vergelijken

 

sucses man ik blijf volgen

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 187suspect; bedankt voor je reactie het klopt idd wat je zegt, die oude box was ook erg slecht in elkaar gezet en hij zag er niet uit. ik heb vandaag mijn nieuwe box officieel in gebruik genomen waarbij de fans hopelijk over de toppen heen blazen ipv. er tegen aan. maar goed hier de nieuwe foto's van hoe het er nu uit ziet, ik ben er best een beetje trots op ;)

het spijt mij van de slechte foto's, hopelijk komt linkinpark weer een x langs met zijn camera.

 

de actieve luchtinlaat met een flexibele buis, met de 3 bloempotten die in de plaat zijn verzonken

gallery_28379_13000_29339.jpg

 

de koolstoffilter ook met flexibele buis en met trechter volgens het orginele plan. (er zit 1 fan in de buis)

gallery_28379_13000_44646.jpg

 

de 4 blue mystics, die ik de afgelopen tijd niet goed heb kunnen verzorgen maar ze komen er wel doorheen. ik heb 1 laatkomer die er ook heel raar uitziet maar hopelijk zit er een fatsoenlijk vrouwtje tussen

gallery_28379_13000_6060.jpg

 

de easy sativa stek, die al behoorlijk breed wordt, ik heb er ook al een geïmproviseerd scrognet ingehangen

gallery_28379_13000_57695.jpg

 

en het totaal plaatje, waar nog 3 lowryders en 3 masterlow aan toegevoegd zullen worden.

gallery_28379_13000_36533.jpg

 

het idee van deze kweek is om 1 of 2 vrouwtjes van de bluemystic over te houden, en voor de rest blijven alle auto's in de box m.u.v. mannelijke lowryders en slecht potente masterlow mannetjes. de uiteindelijke zadenkweek zou dan hier op neerkomen:

 

masterlow x masterlow

masterlow x lowryder

masterlow x easy sativa

masterlow x blue mystic

 

deze komen volgend jaar allemaal op een auto spot te staan met hopelijk alle kruisingen tussen de auto en de semi-auto in qua leeftijd.

 

binnenkort komen de auto's in de box erbij, deze worden nu ontkiemt en dan komt er weer een update met een goede camera, in de tussentijd hoop ik weer van iedereen een ongezouten mening en wens ik iedereen veel growplezier toe deze winter, greetz lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee we zijn weer een aantal dagen verder en ik heb de blue mystics allemaal overgepot zodat het geen rotzooitje meer is met al de voorgroei potjes. ook heb ik de telefoon van mijn broer gebruikt voor de foto's en daar zit een hele leuke pamorama functie op, vandaar dat de foto her en der een beetje over elkaar heen loopt. goed nu eerst wat foto's:

 

de 4 blue mystics met z'n alle in een potje

gallery_28379_13000_382885.jpg

 

de easy sativa stek die al behoorlijk groot wordt

gallery_28379_13000_91445.jpg

 

het totaal plaatje van de middelste ruimte

gallery_28379_13000_355046.jpg

 

en de panoramafoto van het totaal

gallery_28379_13000_62943.jpg

 

ondertussen is er tenminste al 1 van de 6 autoflowers ontkiemt, het betreft een masterlow zaadje. nu maar duimen dat het een mannetje is, of dat er nog meer willen ontkiemen. voor de autoflowers heb ik nog een plekje gereserveerd in de middelste zwarte pot

groetjes,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is tijd voor een echte update, ik heb de camera van linkinpark geleend om eens mooie foto's te schieten.

persoonlijk vind ik het tot nu toe vrij aardig gaan, er zijn wel een aantal puntjes van kritiek maar over het algemeen gezien gaat het best goed.

de planten krijgen 1 x per 2 dagen te drinken met een normale dosis wortel stimulator.

oke de foto's;

 

eerst wil ik eventjes de middelste pot laten zien waar 2 master low goed zijn ontkiemt en het 3e zaadje bleek een tweeling te zijn. de bovengeschikte van de tweeling heeft ervoor gezorgd dat de ondergeschikte mee is gegroeid met de ander waardoor het worteltje in de lucht kwam te hangen en is later verdroogd afgestorven. nu had ik tijdens het overpotten bij de grootste van de 2 de stengel gebroken, hopelijk red deze het nog, want het is nu al 4 dagen nix meer dan een kiemplantje zonder wortel.

 

gallery_28379_13000_3816334.jpg

 

en de ter dood veroordeelde

 

gallery_28379_13000_3821189.jpg

 

de blue mystics gaan vrij aardig ik heb er 2 die goed snel groeien en 2 die zich een beetje als kneusjes gedragen. ik hoop dat de 2 grotere niet allebei mannetjes zullen zijn, we gaan het zien (o ja de 2 grotere heb ik alvast getopt. ze zitten nu net onder het scroggnet, en ze zijn opzij gebogen zodat de andere meer licht pakken.

 

gallery_28379_13000_2845974.jpg

 

de getopte blue mystics

gallery_28379_13000_939307.jpg

 

en dan nu de easy sativa stek die al echt uit de hand loopt. ik zit erover te denken om deze plant lekker te snoeien en een x aantal stekken ervan te snijden. zou mooi zijn als ik wat van deze genetica de winter door zou kunnen lozen.

 

bovenaanzicht:

gallery_28379_13000_1725027.jpg

gallery_28379_13000_3873237.jpg

gallery_28379_13000_2105697.jpg

 

onderaanzicht:

gallery_28379_13000_1925772.jpg

gallery_28379_13000_538990.jpg

 

en het totaal plaatje nog eventjes, links onder komt de verse lucht binnen, door de linker fan wordt de verse lucht onder de lampen door geblazen, door de buis in de rechter hoek word er afgezogen en in het koolstoffilter afgeblazen

 

gallery_28379_13000_3198853.jpg

 

ik ben erg tevreden hoe het tot nu toe verloopt, ook heeft de box zijn laatste aanpassingen ondergaan waardoor ik nu de temperatuur wat beter onder controle kan houden. er hangt bijna 80 watt aan spaarlampen in de box en dat is nog best lastig cool te houden, maar ik zie nu geen symptomen meer van omgekrulde randjes dus het zal wel verbeterd zijn, ik zal het nog eens meten.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nog steeds een beetje met de vraag wanneer ik nou het beste mijn lampen op 12/12 kan gooien, er komen geen nieuwe planten meer in en de blue mystics moeten ongeveer 8 weken bloeien? is het handig om de lampen nu al om te schakelen zodat de mystics en de sativa alvast een voorsprong hebben in de bloei voordat de (potentiële) eerste masterlow vader om de hoek komt kijken? ik denk dat de toppen toch wel 3 weken moeten voorlopen voor optimale bestuiving.

heeft iemand een beetje ervaring die mij een tip kan geven?

 

greetz lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep yep the secret boombox

 

1 gewoon , nu op 12 /12 de jongens, bevruchten die meisjes wel

2 wel hopen dan tot er 1 man bijzit met potentie

3 wat gaan je ouders doen als ze het vinden

4 goed lang laten afbloeien/afrijpen

5 ik zou 4 van die boxen maken {dolbie s5round}

 

succes met je sexspectakel

]

o ja tempmetertje is belangerijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej bassie tanx voor je reactie, ik ga de box vannacht gewoon op 12/12 gooien en idd hopen op een goed mannetje. wat mijn ouders betreft, ik kwam vandaag terug van mijn werk en ik zag dat ze op mijn kamer hebben lopen rondneuzen, spulletjes die ineens anders staan e.d. punt is ze hebben niks gemerkt van het geluid dus deze box is glansrijk door de vuurproef gekomen. bijkomend voordeel voor mij is ook dat mijn lampen nu branden van 00:15 tot 18:15, het voordeel daarvan is voor mij dat wanneer het geluid van het verkeer van buiten minder wordt gaat de box uit en hoor je niks meer, wanneer ik hem in de bloei gooi kan daar dus nog eens 6 uur vanaf en dan istie alleen tussen 00:15 en 12:15 aan en mijn ouders komen dan nog niet in mijn kamer omdat ze dan zelf ook nog aan het werk zijn. wat ze zouden doen als ze het echt ontdekken wil ik maar niet aan denken, waarschijnlijk trappen ze mij dan gewoon uit huis. afentoe een beetje stinken naar wiet is tot daar aan toe maar een kweek onder hun dak :P

nu ik dit zo lees moet ik denk ik mijn fan van de koolstoffilter aanpassen zodat die wel 24 uur draait anders zal het natuurlijk wel gaan stinken overdag als ze bloeien.

wat dat surround sound betreft, eigenlijk heb je natuurlijk helemaal gelijk maar ik kan het niet te gek maken. ik ben allang blij dat ze de eerste box niet ontdekt hebben en dat ze zonder al te veel moeilijke vragen mij een nieuwe box hebben zien bouwen :)

 

greetz lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Klote dat je er niet kan over praten thuis.

Heel ingenieus gevonden die stealth luidspreker, wel jammer dat je zo beperkt zit qua ruimte, maar in jou situatie kan je natuurlijk moeilijk een tentje zetten in je kamer.

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mooie steahlt beatbox ik vind zulks altijd schitterend om te zien.

en goed bezig word een mooie scrog.

net als computergrows moeilijk met weinig ruimte en warmte issues.

en koelkasten vriezer grows ik geniet ervan.

voor in de huiskamer vind ik een wurzlitzer jukebox de ultieme steahlt micro grow.

en dan moest ie eigenlijk ook spelen.

dat de hermandad bij een inval nix hebben kunnen vinden en dan vragen of ze elvis presley op je jukebox

mogen horen .

en staat de hele narcoticabrigade rond je jukeboxgrowroom te swingen op jailhouse rock.

en ik denk dat je zelf ook uit moet kijken want mischien komt je vader opeens binnen

met het nieuws dat ie zn ouwe backstreetboys cd weer heeft gevonden en dat ie um na al die jaren

em nu wel es over jouw box zou willen horen om even lekker uit zn plaat te gaan.

het handigst is dat ie het ook gewoon doet.

en planten houden van muziek dan gaan ze knallen.

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gevonden zo een box.

Zal alleen wel die touwtje minder strak om sommige stammetjes doen.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john007: dit is idd de beste oplossing, als ik wat zou inbouwen in mijn kledingkast komen ze er gegarandeerd achter, ook ligt mijn kledingkast op het moment helemaal vol met weckpotten van het guerrilla avontuur 2011 dus is de opbrengst van de box niet belangrijk, alleen het zaad natuurlijk.

 

@macerror: ja eigenlijk heb je groot gelijk en moet de box gewoon werken. de vorige box was wel aangesloten en heb ik ook een aantal keren als speaker gebruikt. mijn tweelingbroer is een flinke muziek (sorry eigenlijk bass) fan en wilde mijn nieuwe box uiteraard horen, ik kon hem dus ook niet lang voor de gek houden en heb gelijk al gezegd dat ik er in kweek en dat hij die box meer niet al te hard moest zetten.

het beste kan ik natuurlijk 24/7 de aller beste muziekstukken van Beethoven e.a. opzetten, want ik heb al een keer gelezen bij een franse wijnboer dat hij 2 weken eerder dan de rest kon oogsten en ook betere druiven kon oogsten dan de concurrentie, alleen maar omdat hij heel zijn kwekerij vol speakers had gezet en de grote oude baas had afgespeeld voor heel de bloei periode lang. andere muzieksoorten als metal en rock vinden de plantjes niet zo leuk, ik heb er een keer een onderzoekje naar gedaan voor een praktische opdracht.

 

@zoDd: ja ik had dat touwtje om die masterlow aangebracht omdat ik de plantjes heb laten ontkiemen in de zwarte pot waardoor ze wat gestrekt zijn en de wortelkluit best hoog in de pot zit, hopelijk groeien de wortels lekker naar beneden zodat ze wat steviger gaan staan. wat de easy betreft, die moest ik al binden toen ik nog geen scroggnet had maar nu ik het nieuwe net heb, heb ik het net erbovenop kunnen laten zakken waardoor heel de plant er ondergeduwd zit zodat ik nog nix heb hoeven vastbinden. dat de blue mystics zo worden behandeld is eigenlijk niet het beste maar dat is tijdelijk zo gedaan omdat ze anders licht van elkaar stelen. binnenkort ga ik al die touwtjes weghalen als de planten tegen het scroggnet aan gegroeid zijn

 

iedereen bedankt voor de reacties, daar ben ik heel blij mee. er komt nog een laatste aanpassing aan de box, ik ben naar de bouwmarkt geweest en heb voor minder dan 3 euro een tochtstrip van rubber gehaald en deze wil ik dus aanbrengen rondom de kweekruimte zodat het licht en geurtjes goed worden tegengehouden. kan natuurlijk niet zomaar gaan hameren op mijn kamer dus moet ik de komende tijd ff het beste moment uitkiezen. dat blijft het allermoeilijkst; een complete growbox bouwen terwijl je oude lui erop staan te kijken :P

 

box is in de bloei gezet en de kleinere 2 mystics zijn ook getopt vannacht. hopelijk volgende keer een update van witte wieries :)

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke daar zijn we weer.

de box staat nu 4 dagen op 12/12 en de planten waarderen dat heel erg omdat de box nu minder warm wordt. de box draait alleen tijdens nachturen en met de temperaturen van afgelopen week zal het niet snel meer te warm worden.

vooral de blue mystics die al eerder getopt waren beginnen nu lekker te knallen,

 

een van de 2 achterblijvers die ook getopt zijn:

gallery_28379_13000_3869302.jpg

 

de 2 die wat sneller waren die moeten nu al door het net gevlochten worden:

gallery_28379_13000_55037.jpg

gallery_28379_13000_1406647.jpg

gallery_28379_13000_2210154.jpg

gallery_28379_13000_2518766.jpg

gallery_28379_13000_976801.jpg

gallery_28379_13000_4269803.jpg

 

de master low's met een beetje bubble vormend blad, komt waarschijnlijk omdat ze veel te nat hebben gestaan maar dat moest een keer omdat ze anders waarschijnlijk waren uitgedroogd na 2 dagen. ook leeft de masterlow die alleen nog een stengel had nog en wilt nu zelfs een klein beetje gaan groeien.

gallery_28379_13000_423530.jpg

gallery_28379_13000_2016367.jpg

gallery_28379_13000_2526073.jpg

 

de easy sativa stek:

gallery_28379_13000_2951171.jpg

 

iemand een ideetje?

gallery_28379_13000_1337191.jpg

 

en natuurlijk het totaal plaatje:

gallery_28379_13000_1745455.jpg

gallery_28379_13000_4981825.jpg

 

persoonlijk vind ik het nog best aardig verlopen, ik ben wel blij dat ik de klok al heb omgezet want ik denk dat het uiteindelijk nog best vol kan gaan worden.

greetz, lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit!!!!

Nu even geen tijd, maar deze ga ik nog eens rustig lezen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man!

Het begint al lekker vol te raken, denk je nou dat die afgebroken master low toch een wortel heeft gefixt?

Ben wel benieuwd hoe het met de timing verloopt tussen de bloei van de niet-autoflowers en de master low.

En die ES heeft onderhand ook al een leuk stammetje ;)

Ik check het binnenkort wel weer een keer int echt :D

 

Laterrr

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke het is weer update-time

de foto's zijn van 2 dagen geleden:

 

het netje komt aardig vol te zitten, de masterlows worden platgedrukt tussen de blue's en de sativa

gallery_28379_13000_2282065.jpg

 

de easy sativa

gallery_28379_13000_399733.jpg

 

de easy sativa via de zijkant, ik heb haar laatst een dief sessie gegeven

gallery_28379_13000_3320671.jpg

 

de bloei verschijnselen van de easy sativa

gallery_28379_13000_3336132.jpg

 

de nieuwste aanwinst, een lowrydertje, voor het geval dat alle masterlows vrouwen zijn

gallery_28379_13000_4623032.jpg

 

de masterlows, zien er vaag uit maar groeien nog wel verder

gallery_28379_13000_1958197.jpg

 

de zombie masterlow, hij is niet dood maar leeft ook niet echt

gallery_28379_13000_4365219.jpg

 

en nog een foto van de zijkant

gallery_28379_13000_2579389.jpg

 

de box heeft er laatst een nieuwe pc fan gekregen, het betreft er 1 die ik zelf heb gekocht en heel weinig geluid maakt. deze heb ik als extra afzuig bij het koolstoffiloter tussen de buis gezet, hierdoor blijft het er al wat koeler. laatste x meten had ik 31,1 graden met de lampen 2 van de 12 uur aan, nog niet echt ideaal dus, maar ik ga nog wat dingetjes aanpasen waardoor ik hopelijk nog wat graden lager kan gaan.

 

nu nog even mijn problemen, hopelijk kan een van jullie een direct antwoord geven wat het is

 

easy sativa, kaliumtekort?

gallery_28379_13000_4179402.jpg

 

en de blue mystics, een stikstof tekort?

gallery_28379_13000_1599520.jpg

 

als iemand een antwoord weet, laat je dan voor mij horen. het gaat nog aardig goed maar ik wil problemen toch snel te lijf gaan

greetz lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een tekort of ze staan te nat.

Mischien te laat begonnen met voeden (tekort) of

te vroeg (blokkade's)

Zelf geef ik maar om de 3-4 dagen water en houd tijden de groei wel elke dag de toplaag van de aarde

vochtig door te sprayen. Zo staan ze nooit te nat en blijft de lucht vochtigheid lekker hoog. :D

En 1x per week spray ik met Phytamin. Doet ze ook altijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limbic: bedankt dat je voor mij meedenkt en de box nog steeds volgt.

ik denk niet dat ze een half litertje in 2 dagen met z'n alle te veel vinden. wel heb ik tot nu toe eigenlijk geen enkele echte voeding gebruikt, wat ik dus eigenlijk beter had moeten doen. nouja vanavond ff foto's knallen, dan kunnen we er met z'n alle naar kijken. ik zit btw alweer in bloeidag 5

morgen of vannacht een update

greetz

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

update; bloeidag 5

 

eerst wil ik graag even het totaal plaatje laten zien. de box wordt nu steeds sneller vol en de plantjes doen nog een laatste strekpoging voordat ze echt willen gaan bloeien

gallery_28379_13000_2664572.jpg

 

dit is ongeveer het totaal plaatje van de easy sativa

gallery_28379_13000_3765187.jpg

 

topjes :D

gallery_28379_13000_4407492.jpg

 

en haar problemen

gallery_28379_13000_2349344.jpg

gallery_28379_13000_2483095.jpg

 

ergens in de box groeit er nog een lowrydertje als back-up plan voor het bestuiven

gallery_28379_13000_2928760.jpg

gallery_28379_13000_2006060.jpg

 

 

 

 

en de master low's, helaas nog steeds zonder geslacht

gallery_28379_13000_326622.jpg

gallery_28379_13000_1768953.jpg

 

en de gladde beentjes van de easy

gallery_28379_13000_505243.jpg

 

en dan nu de blue mystics, (@ john beton, je hebt helemaal gelijk gehad, de mystics zijn idd fem)

nog meer topjes ;)

gallery_28379_13000_3905315.jpg

 

sommige takjes groeien eerst nog een beetje door, andere die al in het licht zaten beginnen lekker te bloeien

gallery_28379_13000_474600.jpg

 

gallery_28379_13000_238538.jpg

 

en hier een blue mystic top naast een van de sativa, wat een verschil he?

gallery_28379_13000_4073946.jpg

 

en nog een benen plaatje

gallery_28379_13000_1808149.jpg

 

vanaf de zijkant genomen

gallery_28379_13000_1598384.jpg

 

en nog een overzichtje

gallery_28379_13000_2014051.jpg

 

zou ik 1 of 2 lampen uit de vitting kunnen draaien terwijl de rest aan blijft of moet ik dan alles, inclu alle kabeltjes loshalen? ik wil namelijk 1 lamp weghalen die in de "stilstaande hoek) brandt en het hele zooitje het meest opwarmt. en nog een vraagje, weet iemand wat er met de sativa aan de hand is?

alvast bedankt voor de reacties,

 

greetz

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

update van 2 dagen geleden, bloeidag 7 :specool

 

helaas heb ik ontdekt dat de easy sativa herma is geworden :tu (ik weet het, ik werd gewaarschuwd).

de blue mystics gaan nog wel goed door, ik vermoed dat deze planten de warmte beter kunnen verdragen omdat ze meer indica zijn en dichter bij de luchtinlaat zitten.

de easy sativa heeft ongeveer 1 bal per top, als het niet erger wordt ga ik door met deze kweek en dan moet ik volgend jaar wat extra op herma's letten bij dit zaad.

als het erger wordt dan knip ik de sativa er uit en ga ik alleen door met de mystics, indien deze wel vrouwelijk blijven.

 

goed de foto's,

eerst een uitvergrote foto van de ellende

gallery_28379_13000_797986.png

 

een overzicht voor het binden

gallery_28379_13000_3042091.jpg

 

een overzicht na het binden

gallery_28379_13000_333008.jpg

 

ik wacht nog steeds op geslacht van de master low, toch heb ik goede hoop dat het een mannetje wordt/is

gallery_28379_13000_795534.png

 

blue en easy topjes

gallery_28379_13000_60082.jpg

 

tja en nog maar een foto van de ellende ;)

gallery_28379_13000_3063541.jpg

 

vannacht ga ik nieuwe foto's maken en dan zijn we weer 2 dagen verder, ben benieuwd wat er weer allemaal is gebeurt.

verder heb ik een metertje gekregen van Linkinpark dus kan ik eindelijk eens meten in welke slechte omstandigheden de planten moeten leven.

(op de foto is de box al een tijdje open geweest en klopt de meting dus niet meer

gallery_28379_13000_3971394.jpg

 

ik denk dat ik vannacht minimaal 1 lamp eruit ga draaien, en de circulatie-fan meer in het midden ga hangen zodat de easy ook een windje heeft.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot nu toe 2 ballen gevonden en verwijderd, ik denk dat het mee gaat vallen.

ook zijn de masterlows vandaag allebei mannelijk verklaard, genoeg stuifmeel om de easy te overrulen :tu

ik zal alleen wat easy sativa herma's tussen het easy low zaad hebben maar die planten

vis ik er volgend jaar wel weer uit

 

gaat toch nog goed komen ;)

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...