Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Befman

royal dwarf in een vriezer

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Afgelopen woensdag twee royal dwarf zaadjes in een bak met universele potgrond gestopt. De bak (32x23x14 cm) staat in een oude vriezer. Ik heb de bak ingewatert met een halve liter spa blauw. Toen ik vanmorgen keek stonden er twee kleine dwarfjes van zo'n 1,5 cm. Gisteren een dagje niet gekeken maar toen zijn ze waarschijnlijk boven gekomen. Vanavond hebben ze allebei een klein slokje water gekregen. In de vriezer heb ik een buisventilator van de gamma geplaatst en onderin een passieve inlaat. Verder een 12v computerventilator en zes 20 watt spaarlampjes van osram. Kleur 827, 1200 lm.

 

De temperatuur kan wel een probleem worden. De vriezer staat in een kelder en het wordt daar nogal fris. Met de lampjes aan is alles onder controle. 29 graden onder de lampjes, 26 graden wat verder van de lampen. Met de lampjes uit zal morgen blijken. Vanaf woensdag staan de lampjes continu aan, morgenmiddag van ongeveer twee uur tot acht uur gaan ze voor het eerst zes uur uit. Ik ben benieuwd wat de temperatuur dan doet? Ik probeer wat foto's te plaatsen....

 

gallery_31387_12993_416425.jpg

 

gallery_31387_12993_170424.jpg

 

gallery_31387_12993_782110.jpg

 

gallery_31387_12993_1596958.jpg

 

Ik heb de bak inmiddels hoger gezet en de plantjes staan nu ongeveer 8 cm onder de lampjes. Binnenkort de lampjes anders aan het rekje maken voor een betere lichtspreiding. Dit is mijn eerste kweekje ooit dus reacties zijn welkom.

 

Gr. Befman :)

Edited by Torsti
Foto´s zichtbaar gemaakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti, ik heb het gelezen en zo had ik het ook gedaan dacht ik maar er is blijkbaar iets mis gegaan?! Ik ga snel een nieuwe poging wagen.

 

Gr. Befman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kastje heb je daar gemaakt. misschien nog een tip, een paar halve liter blikjes uit elkaar snijden. dan kan je de blikjes als reflectors gebruiken voor je lampen

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

luftthegreenstuf; ik leg er een aluminium barbecueding op voor wat reflectie (zie foto), ik weet het, het kan beter maar dat komt nog wel...

 

vandaag staan de twee plantjes er zo bij...

 

gallery_31387_13004_1218741.jpg

 

gallery_31387_13004_1415567.jpg

 

gallery_31387_13004_209907.jpg

 

vandaag hebben ze allebei een slokje water gekregen, ik schat zo'n 50 ml per plantje. Ik ga een maatbekertje halen zodat ik er een beetje zicht op hou...

De lampjes aangepast op het rekje, één lampje minder maar een betere spreiding. De lampjes staan er ongeveer 7 cm boven.

 

Vraagjes: kan ik met deze autoflowers de hele cyclus 18/6 aanhouden? Ik ben bang dat het te koud wordt als de lampjes 12 uur uit gaan. Met 6 uur uit zakt de temp tot net onder de 20 graden. (lampjes aan rond de 28)

Vinden jullie dat ze er goed uitzien? Afgelopen zaterdag zijn ze boven gekomen.

 

Alvast bedankt!!

 

Gr. Befman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag allebei de plantjes ongeveer 100 ml water gegeven. Zo stonden ze er vanmorgen bij.

 

links

gallery_31387_13004_1110736.jpg

 

rechts

gallery_31387_13004_1000092.jpg

 

Gr. Befman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo krijg recycling een compleet nieuwe betekenis Echt top.

Succes met de kweek.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Dankje zODd... Recyclen is een goed ding!!

 

fotootjes van vandaag:

 

gallery_31387_13004_683635.jpg

 

plantje links

 

gallery_31387_13004_829201.jpg

 

plantje rechts

 

temperatuur zo'n 26 gr. met de lampen aan, 19/20 met de lampen uit. Links heeft een beetje een paars steeltje door de kou?! Over hoe lang zou ik ze gaan ruiken? Ivm aanschaffen filtertje. Gelijk maar bloeivoeding mee bestellen. Verder kan ik ze niet veel geven behalve aandacht...Ze zijn rechtstreeks in de bak gegaan (ong. 10 liter) en afgelopen zaterdag boven gekomen. Euh, ik zit dus op dag 5.

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ze stinken niet direct de pan uit maar waar de een zegt t stinkt zegt de ander t valt wel mee.

en verder helemaal goed .

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror

 

leuk dat je ff langskomt! Ik vind het zelf heerlijk ruiken maar mijn buren niet...ik zal es uitkijken naar een betrouwbare growshop die bezorgt...

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van vrijdagavond...dag 6

 

gallery_31387_13004_1467983.jpg

rechts

 

gallery_31387_13004_1465841.jpg

links

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer...foto's van vanmiddag toen het net donker was...

 

gallery_31387_13004_1521295.jpg

links

 

gallery_31387_13004_506681.jpg

rechts

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant ontwikkeling gaat goed befman, toppie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto´s van vanavond....

 

Eerst links

gallery_31387_13004_227023.jpg

 

Dan rechts

gallery_31387_13004_962792.jpg

 

8 dagen trouwens sinds bovenkomen...

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi bedankt trouwens!! Nog ééntje dan van rechts...

 

gallery_31387_13004_896268.jpg

 

Gr. Befman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kijkers,

 

Net een phat/rhino filter besteld en een liter bloeivoeding van atami. Toen ik vanmiddag het deurtje opendeed rook ik ze al een beetje dus hopen dat mijn bestelling bij eugrowshop snel binnen is...Vanavond foto's

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

snel twee foto;s dag 10 vanaf bovenkomen.

 

rechts

gallery_31387_13004_1175445.jpg

 

links

gallery_31387_13004_353553.jpg

 

commentaar, tips etc etc welkom

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo kijkers,

 

Toen ik vanmiddag het deurtje opendeed rook ik ze al een beetje dus

Zulke plantjes al ruiken? da's al snel. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi Dankjewel, ik doe mijn best!!

 

@piet piraat Het verbaasde mij ook, dacht dat je ze pas na een week of drie zou gaan ruiken maar ik rook vanmiddag echt een wietlucht!! Filtertje is gelukkig onderweg...

 

Gr. Befman :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er tof uit man! :rofl

ik kom zo nu en dan wel kijken

lahn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lahn, Leuk dat je af en toe ff meekijkt!!

 

Wat me tot nu toe verbaasd is dat ze amper in de hoogte groeien. Als ik verslagen doorlees is strekken wel een probleem als je met spaarlampen werkt maar van strekken is geen sprake. Ik zal de hoogte vandaag es meten maar ik denk dat ze niet hoger dan 4 cm zijn terwijl de plantontwikkeling toch goed is?! Vandaag rook ik trouwens niks!! Gisteren wel...

 

Ik hoop dat de temperatuur geen problemen op gaat leveren...Nu het iets kouder wordt merk ik dat gelijk in mijn vriezertje. Voor de volgende ronde toch maar vloerverwarming (à la Whazzup) in elkaar knutselen. :rofl

 

Gr. Befman :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...