Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sourdiesel420

Mini Indoor Kweek SHiva

Recommended Posts

Hallo,

 

 

Ik ben van plan om enkele shiva plantjes te laten groeien in mijn zelfgemaakte "growbox" gemaakt van wat spul dat hier al lag.

Ik ben vrijwel met elke opbrengst tevreden daar het voor mij gewoon nieuwsgierigheid is hoe ik nou zelf eens wat kan kweken.

 

Het staat allemaal gewoon op men kamer dus verwacht geen joekels van struiken:P

 

Ik heb 3 lampen voor erin 2x25w en 1x20w, en een computerfan voor de koude inblaas.

 

De verhoudingen van de box zijn 70x50x90 en is dus vrij klein, maar nogmaals het staat op mijn kamer.

 

Ik heb 10 regular seeds inmiddels al in de box laten ontkiemen(dit ging vrij snel na dag 2 al geplant) en in totaal zijn er 9 ontkiemt tot nu toe.

 

Hier zitten wel nog mannetjes in die ik dus later eruit dien te vissen.

Dit is mijn eerste kweek.

Hier zijn wat foto's:

 

 

img2011100600392.jpg

By sourdiesel420

 

img2011100400386.jpg

By sourdiesel420

 

img2011100600388.jpg

By sourdiesel420

 

img2011100600391.jpg

By sourdiesel420

 

img2011100600394.jpg

By sourdiesel420

 

Ik zal proberen zoveel mogelijk te posten

 

gr,

 

SourDiesel420

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk opzetje klein af zuigertje er op met filter kan je later wel leuk vinden als je je kamer in loop :tu vervang die lampen aleen voor de juiste kleuren combi dit lijken me standaaard huistuin en keuken lampen

 

ontkiemen doen goede zaden meestal wel :rofl tis daarna wat je kast op de proef stelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi budgetkweekje, maar heb wel enkele twijfels bij je kunstmatig zonlicht

alvast leuke starter het is mooi om iemand zo enthousiast te zien :tu

Veel succes V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig !!!

Maar als ik jou was zou ik die gloeilampen voor spaarlampen vervangen,een spaarlamp trekt minder stroom en geeft meer licht.De kleur is ook beter,en de temperatuur lager.

verder raad ik je aan om veel te lezen / zoeken hier op het forum,er is genoeg te vinden vooral in de tl topic's leer je veel over HET licht.

Succes en de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sourdiesel,

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

PS: Verplaatst naar Micro/Fluo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

 

 

een lamp is 75(de linkse op de fotos)

 

voor welke spaarlampen zou ik het beste kunnen gaan en met welke lumen? kneem aan dat ik voor groei andere als voor de bloei nodig heb.

 

 

sourdiesel420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig om te zien hoe je begint man!

Ben benieuwd waar je over een jaar bent haha, waarschijnlijk ga je steeds een klein stapje verder en op een dag besef je dat je een serieuze hobby hebt..

Het beste wat je kunt doen is veel lezen hier, op alles is een antwoord te vinden :tu

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi soortje als het de "echte" shiva lookalike is.....

 

was mijn eerste plantje, ook shiva..... alleen dan van positronics :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je kweekje, en neem de adviezen van mensen hier ter harte. T-neon is ook wel leuk in je hokje.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn me een beetje gaan strekken , maar ze groeien naar mijn idee goed.

 

 

gallery_29495_12996_1887338.jpg

 

gallery_29495_12996_1774274.jpg

 

gallery_29495_12996_46110.jpg

 

 

Nogmaals waar moet ik op letten bij het kopen van de juiste spaarlampen?

 

Ik meende ergens op WF te zien staan dat het 6500 en 2700 spaarlampen moeten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon B)

46 €voor 2x 36 watt

 

deze hebben al een redelijke lumen output

veilige aansluiting dus vrij brandveilig wat wil je nog meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sourdiesel,

de 6500°K heb je voor de groei nodig en de 2700°K voor de bloei.

De meesten spaarlampen zijn in de kleur warm-wit, dus 2700°K.

 

Makkelijker is de T-Neon, deze geeft ook een beter resultaat als de spaarlampen.

De spaarlampen zijn ongunstig opgebouwd.

 

Ik zou voor de T-Neon gaan, hiervoor zijn ook alle belangrijke kleuren te verkrijgen:

9000°K = Stekken, 6500°K = Groei en 2700°K = Bloei.

 

Beter kan bijna niet.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...