Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rubixcube

Hoelang kan het duren?

Recommended Posts

Dit is mijn eerste keer dat ik zelf wietplanten kweek maar het duurt nu wel erg lang.

 

Ik had 2 planten maar eentje bleek een mannetje te zijn dus die heb ik omgehakt en in me kamer opgehangen(Hier kan je helemaal niks mee of zit er toch een klein beetje thc in? Dat ik er misschien een klein beetje hash mee kan maken?).

 

Maar mijn vrouwtje is nog steeds niet begonnen met bloeien.

 

Hier wat foto's:

http://drugservaring.nl/images/IMAG0241.jpg

http://drugservaring.nl/images/IMAG0242.jpg

 

Info:

Soort: Orange bud

Geplant: mei (misschien beetje laat in mei)

Hij stond tot 2-3 weken geleden buiten maar heb hem in de kas van me moeder gezet vanwege het slechte weer.

 

Dus nu is de vraag :) Hoe kan het dat het al bijna oktober is en er nog steeds niks zichtbaar is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oogsttijd "buiten": eind Okt.

Maar ik zien nog geen bloei en hij heeft 8 weken nodig.

is het wel donker waar die staat?

 

En aan een man heb je alleen wat als je zaden kweekt.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

 

Bedankt voor je reactie!

 

Het is in de nacht gewoon donker waar ze staat, geen lantarenpaal ofzo.

 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar het mannetje begon 1-1.5 weken geleden te bloeien en heb die toen omgehakt.

 

en 8 weken zou dus beteken dat als hij nu zou beginnen ik pas eind november klaar ben. Dan ligt er al sneeuw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en 8 weken zou dus beteken dat als hij nu zou beginnen ik pas eind november klaar ben. Dan ligt er al sneeuw :D

 

als het weer een hij is...maakt het niet uit... :kill:

 

van welke zaadbankt komt je orange bud?

 

probeer eens een vroegbloeier...

 

http://www.wietforum.nl/Deense-buitensoorten-t52760.html

 

leuke soortjes zat...en je hebt de hele winter om te beslissen... en flink wat verslagen te lezen..neem de info van zaad kwekers met een pak zout....en laat je overtuigen door de online-verslagen hier :huh:

 

succes :)

gr

Carpie

 

ps fotos moeten verplicht in wf album hier....hou de site snel en leesbaar... :D

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17379

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat dit geen hij is :) hij is 2-3x zo groot als het mannetje dat ik heb omgehakt.

 

Heb me zaadjes toen gewoon gekocht in 'de state of mind' (smartshop in Haarlem) stond op dat het voor buitenkweek was, voor de rest weet ik er niet veel van :huh:

 

Bedankt voor de info maar het zou toch leuker zijn als ik de hele winter om te beslissen heb terwijl er een klein bergje wiet naast me ligt xD

 

Zal voortaan foto's in me album zetten!

 

Iemand anders nog ideeën?

Heb ook gelezen over verduisteren maar dat zou deze week nog niet mogen van me moeder want zij wil ook der oogst maar dan van de tomaten en de paprika's enz. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat dit geen hij is :D hij is 2-3x zo groot als het mannetje dat ik heb omgehakt.

meestal zijn mannetjes groter...om dat hun stuifmeel naar beneden dwarrelt.... :kill:

Heb me zaadjes toen gewoon gekocht in 'de state of mind' (smartshop in Haarlem) stond op dat het voor buitenkweek was, voor de rest weet ik er niet veel van :kill:

nee das duidelijk. :kill: ....anders had je wel meer gelezen hier...er is nog hoop... :kill:

Bedankt voor de info maar het zou toch leuker zijn als ik de hele winter om te beslissen heb terwijl er een klein bergje wiet naast me ligt xD

komt goed volgend jaar... :) ..kga je geen oogst beloven.. :kill:

Zal voortaan foto's in me album zetten!

kdenk dat wf dat niet leuk vind.....je weet waar je zelf akooord mee ben gegaan toen je hier lid werd... :D ...tis niet vrijblijvend nl... :kill:

Iemand anders nog ideeën?

Heb ook gelezen over verduisteren maar dat zou deze week nog niet mogen van me moeder want zij wil ook der oogst maar dan van de tomaten en de paprika's enz. :kill:

 

ga nu eens eerst alle stickys lezen in de 3 outdoor secties....daar zijn ze voor :huh: ....en dan vragen stellen... :kill:

verduisteren is ook sticky...in deze rubriek nb...

http://www.wietforum.nl/Outdoor-Vragen-f46.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

 

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Wietforum is een van de schoonste en best leesbare cannabis forums ter wereld. Dat komt omdat wij goed toezien op het juist gebruik van de quote regels. Lees HIER nog eens goed door hoe we het graag willen. Snap je het dan echt nog niet, neem dan contact op met een mod of een jouw bekend lid dat het al wél snapt.

 

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal straks al uw stappen langsgaan blowsterkte!

 

Denk dat dit geen hij is :) hij is 2-3x zo groot als het mannetje dat ik heb omgehakt.

meestal zijn mannetjes groter...om dat hun stuifmeel naar beneden dwarrelt.... :huh:

Sorry als je het vekeerd heb begrepen :D maar ik bedoelde het niet echt in lengte maar meer in breedte en bladeren enz xD

 

Hier dan 2 foto's op de goede manier :kill:

Zit wel een verschil in denk ik :kill: (kleinere is dus al weg)

gallery_32080_12931_629230.jpg

gallery_32080_12931_836864.jpg

 

Denk je nog steeds dat het een mannetje kan zijn? (hou me vingers gekruist :D)

Edited by rubixcube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de hele dag zitten lezen en lezen :huh: Toen dacht ik, nu maar is ff kijken + foto's maken en tot mijn grote verbazing zie ik opeens doorzichtige haartjes :)

 

Hier van een topje:

https://www.wietforum.nl/uploads/1316984206/gal...931_1484567.jpg

 

Hier lijken ze groen maar zijn doorzichtig:

https://www.wietforum.nl/uploads/1316984206/gal...931_1438985.jpg

 

Ik weet nu voor 99% zeker ze een vrouwtje is en dat ze is begonnen met bloeien :D

Kan iemand mij gelijk geven hierin?

Edited by rubixcube

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is zeker een vrouwtje :huh:

Helemaal top! :) Je hebt me super blij gemaakt met de eerste kweek :D

Nu nog uithouden tot ze klaar is. staat nu in de kas maar wel met de deur en raam open voor frisse lucht.

Heeft de plant altijd frisse lucht nodig? Dus als het nou heel koud zou worden kan ik dan gewoon de deur en raam sluiten?

 

Ik ga volgend jaar dan voor royal dane. Die zal iets eerder met bloeien beginnen hoop ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast dat de plant frisse lucht nodig heeft, is het in de kas vooral belangrijk om goed te luchten om de LV wat naar beneden te brengen.

Die loopt in de kas namelijk snel op. Een hoge luchtvochtigheid zorgt voor sneller rot.

 

Maar ik zou nog niet te vroeg juichen, in inderdaad november nog maar eens afwachten :)

 

Succes!

 

Edit: Enne, je komt op drugsforum.info toch nog wel terug he? :huh:

Is gezellig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

geinig dat je de pics drugservaring noemt want als ik mn

oog wat er velen gezien heeft er es over laat shinen ben je er niet direct

verslaafd aan zo te zien.

 

houzgroen

macerrror

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naast dat de plant frisse lucht nodig heeft, is het in de kas vooral belangrijk om goed te luchten om de LV wat naar beneden te brengen.

Die loopt in de kas namelijk snel op. Een hoge luchtvochtigheid zorgt voor sneller rot.

 

Maar ik zou nog niet te vroeg juichen, in inderdaad november nog maar eens afwachten :)

 

Succes!

 

Edit: Enne, je komt op drugsforum.info toch nog wel terug he? :huh:

Is gezellig!

Ok bedankt voor je antwoord! Het klopt inderdaad dat het wel vochtig is in de kas maar had hem erin gezet vanwege het slechte weer van de laatste paar weken. Nu is het tot zaterdag 21-23 graden dus kan ik haar dan beter buiten zetten?

 

En inderdaad daar had ik me ooit aangemeld :D Ik zal er weer is op kijken!

EDIT:

Weet alleen niet meer met welke username ik me daar aangemeld heb :D

 

alowa

 

geinig dat je de pics drugservaring noemt want als ik mn

oog wat er velen gezien heeft er es over laat shinen ben je er niet direct

verslaafd aan zo te zien.

 

houzgroen

macerrror

Ik snap je vraag niet helemaal sorry. Maar ik heb de afbeeldingen niet drugservaring genoemd maar dat is een website die ik online heb gezet.

Edited by rubixcube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn soorten die pas november klaar zijn, maar ga hier maar even van uit.

 

Orange Bud van Dutch Passion bloeit met dikke harde toppen en oranje stampers. Een zeer geliefde vari�teit.

 

Soort: 40% sativa - 50% indica

 

Smaak: een krachtige citrussmaak

 

Bloeitijd binnen: 8 tot 9 weken

 

Opbrengst buiten: ongeveer 400 gram per plant

 

Bloeitijd buiten: De bloemetjes van deze krachtige plant zijn eind oktober oogstbaar.

 

THC: 16.5%

CBD: 0,3%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn soorten die pas november klaar zijn, maar ga hier maar even van uit.

 

Orange Bud van Dutch Passion bloeit met dikke harde toppen en oranje stampers. Een zeer geliefde vari�teit.

 

Soort: 40% sativa - 50% indica

 

Smaak: een krachtige citrussmaak

 

Bloeitijd binnen: 8 tot 9 weken

 

Opbrengst buiten: ongeveer 400 gram per plant

 

Bloeitijd buiten: De bloemetjes van deze krachtige plant zijn eind oktober oogstbaar.

 

THC: 16.5%

CBD: 0,3%

Top! Nog meer informatie is altijd handig :D

 

Maar opbrengst buiten ongeveer 400 gram :)

Als ik er 100 gram vanaf haal ben ik al heel blij maar 400 gram zou ook wel leuk zijn :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap je vraag niet helemaal sorry. Maar ik heb de afbeeldingen niet drugservaring genoemd maar dat is een website die ik online heb gezet.

 

ik snap jou ook dan niet :) ...had je net zo goed je naw gegevens hier kunnen geven... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap je vraag niet helemaal sorry. Maar ik heb de afbeeldingen niet drugservaring genoemd maar dat is een website die ik online heb gezet.

 

ik snap jou ook dan niet :) ...had je net zo goed je naw gegevens hier kunnen geven... :huh:

Iemand zal verbaast zijn als hij op dat adres aankomt xD politie/ripper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een tijdje niks gepost maar hier zijn weer wat nieuwe foto's:

 

Deze foto is genomen op 10 oktober:

gallery_32080_12931_114311.jpg

 

Deze is genomen op 20 oktober:

gallery_32080_12931_214050.jpg

 

Dus het gaat al beter ;) Zou iemand misschien kunnen inschatten hoelang ze nog te gaan heeft?

 

Ik zal later nog even wat recente foto's plaatsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dit plaatje al vaak tegen gekomen op het forum ;) Alsnog bedankt.

 

Maar wat ik bedoelde is het schatten van het aantal weken. Omdat op 27 september zag ik de eerste bloei verschijningen. Het is nu 22 oktober en zie nog steeds niet de echte toppen maar gewoon heel veel witte haren.

 

Ik denk dus dat ze pas ergens in december klaar zal zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zoiets ja...8 /9 weken bloeitijd...als ze niet verrotten... ;)

 

zelfs de pp stekjes... die ik heb dit jaar... zijn sneller...( gwoon uit de handel)

die heb ik gedeeltelijk gisteren geoogst met 50/50% cloudy/amber trichomes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere oogst?

 

Maar heb nu wat foto's van vandaag/net:

gallery_32080_12931_7380.jpg

 

gallery_32080_12931_1097813.jpg

 

Er zitten wel veel gele bladeren in de plant maar volgens mij is dat normaal? Ik doe het puur natuur dus geen voedingstoffen ofzo. Alleen regenwater ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond van de growshop en toevoegen van groei en bloeivoeding zal voor een betere kweek zorgen

ik blijf bijna tot het einde een geringe hoeveelheid bladvoeding geven om dit soort herfst kleuren te voorkomen

 

misschien voor volgend jaar :lol:

 

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...