Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vermicelli

5 x Big Bang gefeminiseerd onder Tneon

Recommended Posts

Beste allemaal!

 

Nu ons hok klaar is met bouwen en alles het naar behoren doet, zijn wij begonnen met kweken. Dit is onze eerste echte binnenkweek met lampen en voeding. Ik hoop dat we met vragen ook bij jullie terecht kunnen! uiteraard is feedback in elke vorm erg welkom!

 

Kast:

gallery_17134_12781_64337.jpg

Setup :

2 x 12 inch fans 10 decibel in combinatie met een fan controller low mid high.

gallery_17134_12781_126093.jpg

gallery_17134_12781_35727.jpg

 

 

 

TNeon 2 x 36 met groei en bloei lampen

gallery_17134_12781_320487.jpg

 

 

 

Buisafzuiger BK 100 250m3, zelf in doos gebouwd

gallery_17134_12781_172961.jpg

 

Phat/ Rhino filter 255m3 aangesloten op afzuiger met slang

gallery_17134_12781_79102.jpg

 

 

Zaden: 5 x Big Bang FEM van greenhouse bestelt op dutch-headshop.

 

Voeding: Plagron Terra in combinatie met leidingwater wat 24 uur gerust heeft i.v.m. chloor en waarna we het water hebben afgezuurd naar een PH van rond de 6.

 

Kweekschema:

 

gallery_17134_12781_26816.jpg

 

 

 

De Kweek!

 

Dag 1 Vrijdag:

Zaadjes binnen en gelijk in de watten gelegd haha. Bij een gemiddelde tempratuur van 24 graden en een LV van 54.

 

gallery_17134_12781_106494.jpg

gallery_17134_12781_111801.jpg

 

Dag 2 Zaterdag:

Nu alle 5 al ontkiemt met een wortel van 5 tot 8 mm. Heel erg snel vind ik zelf. Potten met de mix + Hydrokorrels op de bodem al klaargezet, natgemaakt en weer opgevuld met aarde zodat het niet lijkt dat er zo weinig aarde in zit.

Gelijk elke pot 200 ml water met de voorgeschreven hoeveelheid voeding erin. Plagron Roots en Plagron Terra grow zijn gebruikt. Bewateren was s'ochtends gebeurd. Bij deze bewatering hebben we spa blauw genomen met de PH van 6 aangezien onze ph meter nog niet binnen is en we nog geen leiding water kunnen gebruiken, ideale oplossing voor nu. Licht ging gelijk aan op 18/6. Kon ook kiezen voor 24/0 maar wilde even wennen aan 18/6

 

Dag 3 (dag 1 boven grond) Zondag:

Alle 5 al een beetje omhoog gekomen. Ongeveer 2 cm hoog. Licht staat 18/6.

 

Dag 4 (dag 2 boven grond)Maandag:

Alle 5 mooi omhoog gekomen. Ze zijn aardig gegroeid. Ze zijn nu ongeveer 3 en half cm hoog. Ze moeten niet meer gaan strekken op deze manier. Licht staat 18/6

 

Dag 5 (dag 3 boven grond)Dinsdag:

Ze zijn nu minder a niet in hoogte gegroeid, en de bladeren gaan groeien. Vandaag kreeg elke plant 150 ml spa blauw water (laatste keer omdat morgen de ph meter binnen komt) met plagron roots en terra grow.

 

Dag 6 (dag 4 boven grond) Woensdag:

Planten zijn iets in hoogte gegroeid en bladeren zijn gegroeid.

 

Bij gebrek aan een foto camera tussen de kiemperiode en dag 6 hadden wij geen fotos gemaakt. Nu de eerste foto vanaf dag 6. Vanaf nu zullen we we dagelijkse of om de dag een update brengen incl foto's.

 

 

--------------------------------------------

 

Tempratuur is op alle dagen met licht aan max 30 graden met inlaat op max en afzuiger uit.

Tempratuur is op alle dagen met licht uit minimaal 24 graden met inlaat op max en afzuiger uit.

 

Afzuiger staat nog uit omdat we er nog geen dimmer voor hebben. We zoeken een dimmer die zeker tot 30% van de totale capiciteit gedimd kan worden, aangezien de afzuiger op volle kracht echt teveel afzuigt. Ook was dit ook nog is de afzugier met de minste afzuig capaciteit. We hebben al een snoerdimmer gebruikt van 230 volt met een maximale capaciteit van 400 watt, maar die maakte een heel vreemd hoog geluid toen hij werd gedimd. (soort inbelgeluid van de vroeger internet modems) Deze gaan we dus ook niet gebruiken. Nu even oriënteren op goedkope dimmers aangezien onze portomonee ook niet te groot is. Het heeft allemaal al aardig wat gekost voor deze toekomstige 5 plantjes. (natuurlijk niet vergeten dat het een investering is en je de kast en onderdelen natuurlijk meerdere keren kan gebruiken)

 

Verder zijn alle opmerkingen,vragen, suggesties en tips welkom. Elke feedback is welkom! Hoe meer hoe beter!

 

 

Vragen van ons aan jullie:

 

-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey suspect.

 

Zou graag zo een ding willen, maar me portomonee laat dat simpelweg niet toe. Het heeft allemaal al wat geld gekost. Verder is het ook maar een simpele buisafzuiger die gewoon een simpele oplossing qua dimmen nodig heeft haha.

 

Btw, foto's van de zes dagen oude plantjes komen er zo aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst veel succes met je kweek Vermicelli!

 

Wat je wel kan doen, en goedkoper is, is je box van binnen af te werken met geluiddempend materiaal. Hier door zal het al wat stiller worden.

 

Groet,

 

Donnie

 

P.S. Hoort dit topic niet in het micro/fluo gedeelte thuis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Vermicelli,

 

veel succes met je kweekie.

 

En wat betreft het geluid wegkrijgen, je kunt beter nu kijken om wat fatsoenlijks te kopen, zoals BV de variac, als dat je eerst met verschillende dimmers gaat proberen.

 

Meestal heb je aan het eind van de rit best veel geld uitgegeven, zonder een echt goed resultaat. en dan moet je alsnog wat anders aanschaffen. Maar ik kan inderdaad niet in je portomenee kijken. :)

 

tevens je topic verplaatst naar de Micro/fluo.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vermicelli het ziet er top uit dat kassie,good work :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de kweek! :) ben benieuwd hoe de plantjes erbij staan.

verder zou je inderdaad wat geluiddempend materiaal van de gamma halen en in die box bevestigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO s ;)

deze ga ik zeker volgen.

ik ga je een hoop succes toewensen met deze kweek.

op naar de cola s.

bij gamma hebben ze van dat isolatie materiaal waar je de kast verder mee af kan dempen. [cheap]

:)

 

grtn erazer :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

ja ik ben et met donnie een als geen geld heb kan je inderdaad isoleren denk aan studios

eierdozen en dat soort dingen erg goedkope oplossing maar een variac moet je dan even voor gaan sparen echt top spul!

en de foto's laat maar kome altijd leuk om meetekijke en te leren neem wel ffe een abbo op je :)

hou ze groen

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vermicelli ,

 

Ziet er goed uit man we volgen je :o

Onze Big Bang Autoflower erg goed :)

succes

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vermicelli,

het ziet er heel mooi uit! :)

Veel succes met deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Vermicelli,

 

Mooi hok hebben jullie daar zeg! Die Big Bang is echt een sterke couch lock wiet, lekker voor het slapen gaan of om te verdoven!

 

Veel succes met de eerste kweek. Ik ga jullie volgen :) :o

 

PolliePol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook een ouderwetse gloeilamp in serie zetten met je fan.

Dan dimt-ie ook zonder brom. Moet je alleen die lamp uit je raam hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even de update van gisteren en vandaag in 1 bericht.

 

Hier nog even de foto's van gisteren dag 6 (dag 4 boven grond) woensdag.

 

Tempratuur is op alle dagen met licht aan max 30 graden met inlaat op max en afzuiger uit.

Tempratuur is op alle dagen met licht uit minimaal 24 graden met inlaat op max en afzuiger uit.

 

gallery_17134_12781_151383.jpg

gallery_17134_12781_43572.jpg

gallery_17134_12781_5664.jpg

gallery_17134_12781_133633.jpg

gallery_17134_12781_106751.jpg

gallery_17134_12781_24472.jpg

 

Ik probeer de volgende keer foto's te maken zonder licht aan, ik denk dat jullie dat fijner vinden.

 

Dag 7 (dag 5 boven grond)donderdag

 

Hier fotos van hoe ze er nu bij staan. Helaas met licht aan, de fotos van de volgende updates doe ik met licht uit.

 

Fotos:

 

gallery_17134_12781_629713.jpg

gallery_17134_12781_426484.jpg

gallery_17134_12781_169863.jpg

gallery_17134_12781_749448.jpg

gallery_17134_12781_332008.jpg

gallery_17134_12781_893888.jpg

gallery_17134_12781_756807.jpg

 

------------

 

Temperatuur is zelfde als gisteren. Zou de lamp er liever wel wat dichter opzetten, hij staat er nu 18 centimeter boven, en dat is wss wel wat hoog voor Tneon. Enigse probleem is dat het te warm word als ik hem dicht erop zet. Op deze hoogte (18 cm) wordt het max 29.5 a 30 graden. Waarschijnlijk word het 32 a 33 graden met de lamp er 8 a10 cm boven op. Dat is natuurlijk te warm. De afzuiger is wel uit. Denk zelf dat het rond de 30 graden max is met de lamp er 8 a10 cm boven op met de afzuiger op 30 a 40%. Enigste is dat de afzuiger een brom maakt, en aangezien die in me kamer staat, kan ik hier niet in slapen.

 

Ik ga jullie tips nog even bekijken en uitvoeren zoals dat geluiddempend materiaal van de gamma bijv., miss een 2e hands variac kopen, of misschien toch overwegen de fan controller met thermostaat te kopen in de WF-shop.

 

Ik bestuur de afzuiger nu met een gloeilampdimmer van 40 tot 150 watt. Doet het goed alleen die brom he. Zal ook wel niet helemaal veilig zijn, dus daarom zet ik hem liever nog niet aan.

 

Iemand toevallig nog een goede 2e hands variac of fan controller te koop?

 

@ Polliepol

 

Daarom ook onze keuze in deze soort wiet. Wij houden helemaal niet van het high zijn. Wanneer wij een blowtje willen roken, is dat op bed of op de bank en moet dat relax kalmerend zijn. Als ik het goed heb doet deze wiet dat perfect.

 

@ Soca

 

Hebben wij al gedaan, en werkte idd, alleen heb je dan maar 1 soort stand. Wij kijken verder!

 

Jongens, harstikke leuk dat jullie ons volgen. En dat er al zoveel reacties zijn. Stel het erg op prijs. Daarom zal ik ook elke dag een update plaatsen. bedankt voor de tips, en we volgen elkaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8 (dag 6 boven grond)donderdag

 

Aangezien ik nu dagelijks post, zal er weinig verschil in zitten met het zien groeien van een plant. (net als een puppy die jij elke dag ziet, en de familie maar 1 x per week, en dat de familie dan zegt; zoooo hij is gegroeid haha)

MAar alsnog het is mijn eerste kweekje, dus vind ik het niet erg wat meer moeite erin te steken. Zo kan ik met mbv jullie hulp problemen eerder zien en voorkomen, dan dat ik na een wekelijkse update van jullie te horen krijg dat ik al een aantal dagen een ziekte op een plant heb.

 

Hier de fotos hoe ze er net bij stonden. Fotograveren zonder mijn broertjes zijn Nikon D5100, vind ik het nog erg moeilijk om de plantjes vast te leggen.

 

gallery_17134_12781_455576.jpg

gallery_17134_12781_433997.jpg

gallery_17134_12781_294054.jpg

gallery_17134_12781_48239.jpg

gallery_17134_12781_739366.jpg

gallery_17134_12781_216085.jpg

 

De lamp heb ik nu van 18 a 20 cm op 15 centimeter gehangen. En de tempratuur staat nu op zijn max op 29.8. Misschien nog een fannetje plaatsen op de warmte lucht naar boven te blazen, om de lamp daarna op 10 cm te hangen. Afzuiger is dan inderdaad nog niet aan, zo dra die aangaat verwacht ik geen problemen met de temperatuur te hebben.

 

- Wat vinden jullie van de ontwikkeling van de plant tot nu toe? zover je dat kan zeggen natuurlijk. Als ik de plantjes vergelijk met andere plantjes die 5 a 6 dagen boven de grond zijn, lopen deze een beetje achter. Maar zal wel aan de lamp liggen die andere gebruiken ofzo.

- Aangezien ik natuurlijk niet wil overbewateren, zijn jullie het eens met 100 á 120 ml water per plant om de 2 dagen. ( dus dinsdag gehad, en nu vrijdag weer)?

- Zouden jullie iets anders doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n plantjes hebben 100 ml zelfs minder nodig .

en geef ze maar wortel stimulator mee dat kunnen ze zeker gebruike

ziet er voor de rest netjes uit .

 

wil je wel 1 ding doen voor mij en je plantjes

hang die neon er maar een cm of 5 boven kan geen kwaad :)

anders gaan ze strekken dat wil je niet !!!!!

ik zet een neon nog dichter op me dames maar dat is zoeken tot je zelf de juiste hoogte kan inschatten .

voelen met je hand is een ding dat je zeker moet doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen plagron roots en plagron terra grow mee, zoals in het schema.

 

Ik wil ze idd wel zo kort er boven op hangen maar dan word het denk ik echt 32 graden. Dat is natuurlijk slechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

de plantjes staan er mooi bij vind ik die gaan lekker onder julie tneon.

en met dat dimmen heb ik es over nagedacht en mijn gedachten dwaalden af naar halverwege de jaren negentig.

toen had ik voor de afzuiging een miele afzuigkap gekocht bij de kringloop 4 standen 7 gulden 50 die heb ik gestript en was gewoon

een slakkehuis .

die een jaar of 2 heeft gedraaid bij een 400 watter.

en omdat julie handig zijn is mijn idee om de 4 standenschakelaar van een afzuigkap te monteren op je afzuiger

ik heb er geen verstand van verder of het ampereiaal of condensariaal allemaal te fixen is .

maar voor julie een eitje .

en kringloops puilen uit van afzuigers voor weinig en allemaal met een meerdere standen schakelaar.

en anders trek je gewoon bij je moeder of je oma of zuster de afzuiger uit de kap van het kookeiland liefst na de maaltijd

dan snijdt het mes aan twee kanten gratis eten en een 4standen schakelaar ook voor weinig..

 

 

nee heb je ja kan je krijgen

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey vermicelli,

weet je wat mij geleerd is je kan je warmte wel wegblazen/afzuigen maar dat heeft geen zin en is niet je probleem in landen zoals marokko of mexico hebbe ze et een stukje warmer hoor vol in de zon

je zit met stralings warmte komt van je lamp dat kan je niet wegblazen of zuigen je moet aan je plantjes voelen denk aan een baby met voeding voelen je met je lippen of ze koud aanvoelen dan zit je goed je kan ook een infrarood thermometer kopen

www.conrad.nl hebbe ze redelijk goedkope kan je je blad temp aflezen de rest erom heen moet je niet heel druk om maken zeker als je zaaiingen hebt die kunne wel iets hebbe

ga zo door zien er netjes uit :)

groetje alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
hang die neon er maar een cm of 5 boven kan geen kwaad :)

anders gaan ze strekken dat wil je niet !!!!!

Dat valt best mee hoor. De plantjes op de onderstaande foto hebben vanaf het begin zo'n 30 cm van de PLL's gehangen. Alleen in het begin zijn de steeltjes wat langer, maar als de plantjes breder worden pakken ze toch al het licht en worden het gewoon gedrongen plantjes. Met de lamp op 5 cm heb je toch een grote kans op verbranding door de warmte en te veel licht op 1 plek.

 

gallery_3710_12038_2995725.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet waar jij het over hebt kerel

maar ik heb nog nooit een brand plek gehad door mijn Tneon er zo dicht op te zetten .

enkel als de plant in de lamp plakte daar moet je gewoon op letten .

zelfs niet onder 300 watt tneon dat zet ik op +- 5 cm van de top hoogte af

oplossing laat een fan tussen je lampen de warmte weg blazen :P

 

lezen lezen lezen .

en met zijn neon die willek wel es zijn plante zien verbrande heb zelf zo eentje liggen

zo warm worden die egt niet 2x36 watt versie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, wanneer schakel je eigenlijk de klok om? ook na 14 dagen groei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 (dag 9 boven grond) zondag

Zo even een update. Lamp wat naar beneden gehangen. Tis nu max 31 graden. Maar omdat niemand er zich echt zorgen over maakt, laat ik het zo staan. Miss met een fan ertussen dat hij nog iets lager kan. Ik moet zeggen dat ze wel beter groeien nu de lamp er iets dichter opstaat, of is dat maar bedrog haha?

 

Hier fototjes van de bloementjes. 2 kleine probleempjes.

 

gallery_17134_12781_948859.jpg

 

Dit plantje heeft een klein scheurtje in zijn blad. Verder groeit die goed. IS dit een probleem? zelf dacht ik van niet.

 

gallery_17134_12781_336192.jpg

 

Dit plantje staat in het midden van de 2 lampen. De de grote blaadjes hangen wat naar beneden. Misschien is dit een teken van overbewatering/voeding, aangezien deze ook de natste ondergrond heeft. De blaadjes blijven ook wat achter in ontwikkeling in vergelijking met de andere plantjes. Miss wat rustiger aan doen met water geven bij deze.

 

Verderest gaan de overige 3 goed, ik zie geen problemen jullie wel?

 

gallery_17134_12781_416990.jpg

gallery_17134_12781_229168.jpg

gallery_17134_12781_192230.jpg

 

totaal overzicht:

 

gallery_17134_12781_690461.jpg

 

Ze krijgen elke water beurt, plagron roots mee(wortelstimulator) en terra grow (plagron groei stimulator).

 

 

---------

 

@ macerror, wat een goede tip, ik ga gelijk op zoek. Me vader heeft al aangeven dat hij geen nieuwe keuken wilt, dus die optie is closed hahaha. Ik ga is op zoek naar een kringloop super tip!!

 

@ suspect, donnie

 

Ik ga geen infarood thermometer kopen haha wss iets te duur voor deze 5 plantjes, maar ik maak me nu wel wat minder zorgen om de tempratuur. Misschien is het indderdaad de stralings warmte, misschien moet ik een dakje boven de sensor zetten?

 

@ jan

 

Wat bedoel je met PLL's. Ik zie dat ze op 30 cm ook gewoon lekker groeien. Hoe oud waren ze daar? Wat is jou ervaring met de planten in 1 grote bak zetten, misschien wil ik dat ook gaan doen aangezien ik gebrek aan ruimte heb in mijn kastje.

 

@ John

 

Ik ga het idd proberen met een fan. Ik heb geen idee hoe het zit met brandplekken. Jij hebt er zogezegd geen problemen mee, jan wel. Misschien ligt het aan andere verschillende factoren. We zullen allemaal wel zien! Kijk even naar de foto's, en zeg wat je ervan vindt.

 

@ Stinson

 

Ik heb nog geen idee. Nog niet na 14 dagen boven de grond in ieder geval denk ik. Misschien als ze 3 internodes hebben, en ik ze heb getopt. Heb me nog niet zo verdiept in toppen en scrogge. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand zou zeggen, ik zou ze maar in de bloei zetten vermicelli haha!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe eens een stukje zilver papier rond die sensor de temperatuur zal dan wel zakken

 

en beetje minder water mag wel .

 

de plantjes zien er mooi uit ze gaan mooi gelijk op wordt een mooi veldje .

wil je resultaten zien van hoe ik onder de neon heb voor gegroeid dan moet je mijn topic van begin af aan lezen en ik heb sinds de hps er boven hangt maar een brand plek verkregen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...