Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ricow70

1 zaadje 2 plantjes

Recommended Posts

Ik post niet veel, maar heb nu iets wat ik niet helemaal begrijp en wil ook weer wat kennis opdoen wat in de loop der jaren wazig is geworden:).

 

Ik ben 2 jaar terug in bezit gekomen van wat Zwitsers zaad van een onbekend soort en heb hier ook nog een keer wat zaad uit getrokken, door stekken gemaakt om te sexen af te laten bloeien.

hier kwam een genetische rariteit naar voren, 80% van het zaad bleek na ontkiemen 2 aparte plantjes voort te brengen 1 man en 1 vrouw bleek later:)

 

de planten zelf zijn zeer sterk en moeilijk ziek of in de schimmel te krijgen maar zijn pas laat klaar in de open lucht(november) en dan is rot niet te voorkomen.

Het is ook geen plant met dichte toppen en is qua smaak niet speciaal, maar het genetische foutje vind ik wel heel interessant, en probeer ik nu door kruizen met een potentere/smaakvolle soort dit samen met het foutje terug te krijgen.

 

Nu vraag ik me alleen een paar dingen af, zoals hoe zou dat op chromosomen nivo zitten als er een vrouw + een man uit een zaadje komt. ik heb net de eerste nakomelingen waar de afwijking gekruist is en er zijn een paar potjes waar 2 plantjes in zitten en ben benieuwd of dat ook man+vrouw zijn.

er staat me vaag iets bij van dat bij een recessieve eigenschap, vrouw + man beide met het foutje, 75% nakomelingen krijgen met dit zelfde foutje en maar 25% zoals nu als maar een van de ouders dit heeft.

 

En als het echt op een of andere wijze van tevoren bepaald is, zou de vrouw ook echt een vrouw zijn zonder herma trekjes.

 

het is me duidelijk dat mijn lange termijn-geheugen niet meer optimaal werkt, het korte werkt al heel lang niet zo goed meer;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeien er dus 2 plantjes uit een zaadje?

en zitten die bij hetzelfde beginpunt of uit elkaar!?

 

Dat zou wel leuk zijn

kan je misschien ook zorgen dat het 2 vrouwelijke zijn zou wel vet zijn eigelijk.

 

Veel Succes

 

Koekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had laatst bij me adh 47 zaden kweek ook een genetische fout ( voordelig voor mij ). elke zijtak maakte in plaats van 1 top, 2toppen aan die kort op elkaar gegroeid zaten dus meer zaden voor mij.

 

Als het voor het wietje zelf was had je dus meer opbrengst door dit foutje..

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook iets raars gehad dit jaar met een danish gold zaadje:

gallery_28379_12855_32040.jpg

 

zoals je op de foto kunt zien leek het eerst op een Siamese tweeling.

nadat het zaadje in de grond was gedaan kwamen er 2 plantjes boven waarvan er duidelijk 1 ondergeschikt was aan de ander.

uiteindelijk bleek de ondergeschikte van de tweeling een man te zijn en de andere een vrouw. of het nou een 1 eiïge tweeling was of 2 aparte weet ik niet, maar zo zag het er uit:

gallery_28379_12855_158288.jpg lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had laatst bij me adh 47 zaden kweek ook een genetische fout ( voordelig voor mij ). elke zijtak maakte in plaats van 1 top, 2toppen aan die kort op elkaar gegroeid zaten dus meer zaden voor mij.

 

Als het voor het wietje zelf was had je dus meer opbrengst door dit foutje..

 

Gr bijster

 

Als jij je (foute plant) onder een 600 watter zet komt er echt geen 800 gram vanaf omdat hij extra toppen heeft.

Of je nou 1 of 2 toppen hebt je plant moet ergens energie vandaan halen en dat komt niet uit de lucht vallen (nou..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dit is weer echt interessante informatie.

 

Waarnemingen zover:

 

-zaadje heeft 2 penwortels

-er komen 2 planten uit

-beide geslachten zijn aanwezig,alleen niet gemixt op 1 plant

-het gebeurt bij verschillende soorten

 

Ik ben erg benieuwd wat de breeders hier gaan melden.Whazzup,Sannie,Knutsel geef ons de juiste antwoorden :)

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal komend weekeind proberen een paar foto's te maken als ik ze ga overpotten vanuit de zaaibakjes, zijn er 2 bij (waren er drie maar per ongeluk een plantje gekilled) en ook 2 triploiden die nu in de kruising zitten.

nu heb ik dat bij de vader vaker gezien(double fun) en ga die ook apart houden om te zien of deze zoals ik vaker lees minder opbrengen maar een sterker eindproduct.

 

leuk om eens ouderwets te kruizen, maar zou toch wel eens willen weten of het echt mannetje vrouwtje vaste prik word bij de dubbele plantjes bij 12/12 systeem is dat net zo goed als female zaad aangezien je na 2 weken de mannen al ziet staan:)

 

groetjes,

 

ricow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xtrm,

 

klopt wat je zegt, maar wil wel zeggen dat je meer zaden kan trekken, en bij een oogst voor de wiet je dikke compacte toppen hebt aan een zijtak..

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

hah wat raar, ik heb dit zelf ook gehad, hier wat fototjes:

 

gallery_31493_12666_1163758.jpg

 

Heb het nog nagevraagd aan degene waarvan in het vrouwelijke plantje kreeg en het was echt één zaadje.

Uiteindelijk kwam er dus een mooie grote dame uit, en later een klein mannetje die echt heel erg klein bleef, max 30cm denk ik.

 

Mannetje heb ik verweiderd en het vrouwtje groeide erg goed door en staat inmiddels ruim in de bloei. Wat ik zelf raar vind is dat ik eerst nog dacht, het is mischien een rare herma ofzo alleen de vrouw van de 2 is echt overduidelijk geen herma en heeft grote thc productie.

 

Hier een fototje van het mannetje die inmiddels dus verweiderd is,

 

gallery_31493_12666_865578.jpg

 

En hier het vrouwtje:

 

gallery_31493_12666_1887613.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik mij wel afvraag, laatst is mijn grootste royal dane bestoven door een herma next door. het rare aan deze herma was dat de toppen niet gemixt waren met mannelijke en vrouwelijke bloemen, maar dat de mannelijke toppen op een andere zijtak zaten dan de vrouwelijke toppen. een soort van gespleten persoonlijkheid zoals je die zou verwachten van een herma maar wel de mannelijke bollen geconcentreerd op een zijtak, waar dus ook geen vrouwelijke bloemetjes op zaten + dat deze zijtak vermoedelijk was gescheurd en dus (waarschijnlijk, ik weet niet eens of dat wel kan) plaatselijk mannelijk is geworden terwijl de rest van de plant grotendeels vrouwelijk bleef. het was een gefeminiseerd zaadje....

is dit gewoon een aparte soort van herma of is er iets anders aan de hand?

benieuwd wat jullie ervan zeggen

 

grtz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaf zow chiameese tweeling :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool :)

 

Ik had een paar jaar terug voodoo zaad, van dutch passion dacht ik, waar ook een één-zadige-tweeling in zat. B)

 

Als je goed kijkt, linksboven te zien:

gallery_11024_2414_1250.jpg

 

En ik heb nu tevens een Herijuana met "trilateral branching": :P

gallery_11024_12738_4738177.jpg

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow zoiets heb ik dus nog nooit gezien :spliff: vind t ook wel apart, maar zoals met de mens ook, zijn siamese tweelingen ook een raadsel voor de mens...

 

Ik geef toch de schuld aan de chemie met gefeminiseerd maken. je zit toch met het gen te spelen en het zou vast niet altijd goede resultaten blijven boeken.. ben zelf ook tegen gefeminiseerde zaden.. werk liever met puur natuur, en als t een mannetje is, nou balen haal ik m wel weg ;)

 

Vind wel dat hier een keer onderzoek naar gedaan moet worden, aangezien je op een plant meer onderzoek kan verrichten als op een mens (siamese tweeling)

 

@theGuitarist. Heb je nog meerdere foto's van het verdere stadium, want ik ben benieuwd of het weer hetzelfde is (klein mannetje en groot vrouwtje). Of juist andersom :D

 

Grtz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

deense soorten blijven speciaal.... mischien is dit een trekje van het deense landras. wat ik wel leuk vind is dat je elke keer leest dat het 1 man en 1 vrouw zijn uit het zelfde zaadje.

 

is wel een uitkomst voor fem zaaden :rofl plant 1 zaadje en elimineer de man of laat hem staan voor een zaadkweek :):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik wel leuk vind is dat je elke keer leest dat het 1 man en 1 vrouw zijn uit het zelfde zaadje.

Niet altijd. Bij mij kwamen er twee dames uit 1 Arjan's haze feminized zaadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...