Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Eindelijk weer tijd om klein kweek verslagje te maken, als vanouds staan er 4 SSHxDiesel/Cheese, eindelijk weer voor verschillende redens want door allerlei omstandigheden waren ook deze über moeders uit huize DLS verdwenen.

 

Thx 2 goede vrienden en nogal olijke kennissen hoeft genetica niet verloren te gaan, hiervoor nogmaals mijn dank :)

 

Alles staat in de verwarmde aardebak, nog steeds gevuld met dezelfde grond die er al bijna 3 jaar inzit. Aangevult met een snuifje wormenmest van Plagron, bat-guano van Pure, handje vol Maerl uit het paarse emmertje van Plagron, handje of 2 bloedmeel, beendermeel, vinassekali van Ecostyle.

 

Omdat het toch wel oude grond is er ook een gele zak Bio-Supermix van Plagron bijgegaan.

 

On een need 2 have basis zal er ook gebruik worden gemaakt van B.A.C. vloeiebare organische meststoffen zowel de groei als de bloei aangevuld met de PK-Booster ervan.

 

Zo dat is het voedings verhaal voor zover niet gekend van me. Alles blijft eigenlijk zoals ik het altijd al deed, met als voornaamste kenmerk, hoe minder je eraan doet, hoe minder er verkeerd kan gaan :D

 

Maar genoeg geleuter hier komen de foto's voor de kijkbuisgroentebouwers.

 

gallery_10252_12836_4590672.jpg

gallery_10252_12836_649076.jpg

gallery_10252_12836_2311436.jpg

gallery_10252_12836_3410584.jpg

gallery_10252_12836_2192761.jpg

gallery_10252_12836_1765538.jpg

 

Het hokje zelf is niets aan veranderd, aardebak word nog steeds verwarmd via water in een buffervat dat op 22C word gehouden en door een waterslang op de bodem van de bak word rondgepompt.

 

Lucht word verzorgt door 2x 1500m³ eentje inblaas en de andere euh ... yep uitblaas over een Can filter, de inlaat loopt langs een aangepaste (lees meer gaten) luchtverdeelslang van A&T.

 

Veel plezier en als er opmerkingen zijn hoor ik ze graag hier terug. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit zeg.

 

- Wat voor lichtbron gebruik je? 2 maal 600 watt hps?

- Hoe kan het dat je aarde niet ververst hoeft te worden; ik ga er van uit dat dat met biologisch kweken verband houdt?

- Overwegend indica?

 

Groeten,

 

Ruuzjèrr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik Duopaps, van harte welkom hou de zak :) maar gereed.

 

@ruuzjèrr: ja inderdaad het is een 2x 600watt setup met Lumatek E-vsa's, bulb's zijn Sylvania GroLux. Misschien gelijk tip voor het werken met E-vsa, kort de kabel vanaf de vsa richting bulb in tot de minimale lengte die je nodig hebt, vertin de adereindes of maak gebruik van hele goeie aderhulzen, dit is echt tip met stip want het voorkomt fluctuatie van je licht bron en het verlengt waanzinnig de tijd dat de bulben probleemloos branden. Dit is eigen ervaring, kon het nergens vinden ervoor en het heeft in begin toch wel tijdje zoeken geweest tot ik werkzame combi had.

 

Ook de Philips Greenpowers werken probleemloos hier op deze manier.

 

Een aardebak van 1200Liter geeft veel buffer, het steeds aanvullen met organisch materiaal en het NIET weghalen van wortelkluit + de hulp van mijn kronkelende vriendjes doet de rest van de truc

 

regenwormen2.jpg

 

De start grond was trouwens Bat-mix van plagron, maar of daar nu nog veel van de te vinden is laat ik in het midden ;)

 

thx voor de reply btw :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wooow en daar is tie weer

maar met de vertrouwde kinders :)

 

veel succes en hopend op n rustige prive privilege kerel ;)

 

ik kom regelmatig langs en kijk gezellie mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan! :D

;) :)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook even aan,

ziet er allemaal netjes uit...

 

veel succes met je kweekje,

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha hee, is dat niet een zwaargewicht :) back on the track?

suc6 met een prachtige ronde,

als beloning na een pittige tijd.

 

Keep 'm green , Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit ook volgen,hopen op plofkippen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art: Hoi Art, welkom makker. Voor jouw zet ik ook wat hartigs klaar :)

 

@weetje: zwaareuhgewicht van net nog 75k :D maar we proberen gewichtig te doen hahahha das helpt ook.

 

@blowke: hee thx voor de visite, ik bak alvast wat extra :) en welkom

 

@dennissie: wat leuk dat je mee aanschuift, vandaag stond er oven pasta op het menu, zet gelijk je bordje klaar, of ging het alleen over de groentjes :lol:

 

@Doc: nou kon dat ooit nog maar eens herhaald worden zo een plofkip geval, dat zou leuk zijn ... vrees alleen dat ik daar ook eskobar zijn plofkip zaad terug voor nodig had :D

 

@Aad: thx voor visite, hmmm die koffie zit nog zo sterk in me geheugen, kijk erg uit naar me volgende bakje bij jouw ;)

 

@Tippie: hoop dat je lekkere stoel hebt staan, want we zijn net van start natuurlijk ;) maar goed dat je erbij bent

 

@The Clown: hier is mijn energieke vriend, welkom makker en bedankt voor het welkom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed je weer onder ons te zien dude

Zal wel hoogste tijd worden om je wek potten te vullen

 

Veel succes deze ronde

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sannie, ja ook daar zit ik doorheen. Maar dat is eigenlijk geen probleem meer omdat de huisarts zo aardig is om voorraadje bedrocan Bediol voor me in huis te halen ondertussen, moet bekennen dat de smaak euh ..... idd ranzig is hahahaha dus ik kijk verschrikkelijk uit naar home grown green grass of hope :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedster84, jahoor zal ook nog wel ergens bouwverslagje zijn. Is niet veel over te vertellen, aardebak 1200 liter .. 1200watt licht erboven 4 plantjes en zo organisch mogelijk, easygrow diamond diffusion folie aan de binnenkant rondom met 5cm rockwol geisoleerd opgebouwt met frame van raggels en buitenkant overspannen met wit/zwart folie ;)

 

Er word alleen regenwater gegeven, afzuren is hier door volstrekt overbodig, voor we weer discussie erover hebben ,.. ph regenwater is altijd 6.2 ... simpel toch :D

 

Zure regen schrijf je maar bij de zoveelste hoax net ergens tussen de nieuws ijstijd en opwarming van de aarde in ..... :)

 

voeding staat bovenaan beschreven en link bouwverslag zit mee in de handtekening ... is nog steeds zelfde hokje

Share this post


Link to post
Share on other sites

en????

 

zijn ze al gegroeit???? ;)

Vind het altijd zo vreselijk spannend he,

zo'n pril begin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dr.,

leuk, dat je er weer bent! :)

Veel succes met deze ronde, ook al worden het geen plofkippen. ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pak ook maar een klapstoel en een :)

Als modjes het gaan laten zien hoe het moet wil ik ook wel aanschuiven.

Verras ons maar weer eens zou ik zeggen!

 

Greetzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@criticalwidow: hahaha kan ik je nu al verklappen dat de mod's niet echt geselecteerd zijn op hun waanzinnige kweekresultaten. Sterker nog, en dan kan ik denk ik voor alle mod's hier praten, we leren vooral van jullie :D , en zoals het door de banken netjes verwoord word.

 

"resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst"

 

Maar evengoed, schuif mee aan, neem grote zak :) en welkom, ik doe zeker mijn best ;)

 

@Torsti: wat heb ik jullie gemist, blij dat je ook blik komt werpen want zal weer alle hulp kunnen gebruiken die zich aandient :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik je nu al verklappen dat de mod's niet echt geselecteerd zijn op hun waanzinnige kweekresultaten. Sterker nog, en dan kan ik denk ik voor alle mod's hier praten...

Ehhh spreek voor jezelf svp,verder spreekt er niet zoveel voor mij,zonder mijn waanzinnige kweekresultaten blijft er maar zo weinig over! :lol: :D

 

En misschien ten overvloede,maar als je in de buurt ben...de koffie staat altijd natuurlijk klaar! :D

Kan ik je gelijk mijn all glass Cona vacuum ff showen. ;)

Past mooi bij deze : :)

;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt als een heerlijk soortje ;)

ook ik heb net als vele andere een abo genomen en wens je uiteraard veel succes... :)

 

die mods bakken er trouwens niks van hoor met dat kweken... ;)

ik ben zelfs gestopt als mod omdat ik zo buiten de boot viel met me top resultaten... :D :lol: :D

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@criticalwidow: hahaha kan ik je nu al verklappen dat de mod's niet echt geselecteerd zijn op hun waanzinnige kweekresultaten. Sterker nog, en dan kan ik denk ik voor alle mod's hier praten, we leren vooral van jullie ;) , en zoals het door de banken netjes verwoord word.

 

"resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst"

ROTFL :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...