Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

golden

S.J.Dark Propagator, 300 Watt Tneon

Recommended Posts

Hey iedereen, ik ben Golden.

 

Ik ga een kweekje doen met de S.J.Dark Propagator (60cm x 90 cm x 60 cm) met daarin 2x 2x75 watt Tneon.

 

Ik ga ze laten voorgroeien op gold label light mix samen me voedingstabletten van sannie.

 

Heb nog plagron groei, plagron bloei, rhizotonic, canna boost accelerator, pk 13/14 en cannazym (zijn momenteel nog bij vrienden voor buitenplant).

 

Ik ga waarschijnlijk scrog doen, maar ben nog niet compleet zeker...

 

Heb momenteel een cheeseberry haze fem staan en een cheese fem.

 

Er zijn nog zaadjes aan het ontkiemen, killing fields reg, anesthesia reg, white rhino fem, brainstorm fem.

 

En nog 3 zaadjes die ik zelf gemaakt heb (eerste poging) en ze zijn aan het ontkieme dus is super!

Is vrouwelijke autobloeiende blueberry gekruist met blue berries man van black label, auto BB kwam van joint doctor

 

De potten die ik ga gebruiken zijn ongeveer 17 liter, heb er 2 .

 

Heb een afzuigertje maar ken daar niets van dus weet totaal niet hoe sterk die is ofzo maar goed genoeg voor mini tentje neem ik aan (is 50 watt).

 

Ik ga alles zo cheap mogelijk proberen doen, enige dat ik heb aangekocht is het tentje de lamparmaturen + groei en bloei lampen, en een zak grond!

 

Ik ga waarschijnlijk alle hulp kunne gebruiken ! tips altijd welkom .

 

Er gaan waarschijnlijk ook nog wel dingen aangepast moeten worden maar dat zien we onderweg dan weer wel :huh:

 

Genoeg gezevert... pics ! (als het lukt haha! eerste keer.. :wacko:)

 

Het tentje :

gallery_31895_12814_1034070.jpg

 

Afzuiger + filter:

gallery_31895_12814_120077.jpg

 

Links cheeseberry haze, rechts cheese (heb ze iets te rap in de light mix gezet denk ik):

gallery_31895_12814_2624519.jpg

 

De 3 zelfgemaakte zaden:

gallery_31895_12814_335538.jpg

 

Anesthesia, killing fields, brainstorm, white rhino:

gallery_31895_12814_3767136.jpg

 

 

Mvg Golden

Edited by golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ziet er allemaal best wel goed uit :wacko:

Zie alleen maar 1 lamp hangen?

Het is een mooi tentje :huh:

We volgen je

 

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dankje ! ga zeker men best doen in ieder geval :wacko:.

 

Enja de andere lamp hangt nog in het kastje waar ik ze laat ontkiemen, zodra ze allemaal boven de grond zijn gaan ze in de grotere potten

en da gaat de andere lamp mee de tent in!

 

Groeten Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Golden,

 

veel succes met de plannen en de plantjes straks.

 

Ik denk alleen dat je misschien beter andere potten kunt gebruiken.

Ik weet niet hoe hoog de 17 literpotten zijn, Maar 60 CM is niet teveel hoogte. met de pothoogte en de lamp eraf, blijft er denk ik niet veel werkruimte over zeker als je wilt scroggen.

 

maar we zullen zien, ik hen geen ervaring met keine tentjes, misschien past het allemaal best.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej dj, de potten vallen mee van grote ze zijn niet gekocht. ben wat dingen aan het recycleren :wacko:

 

Het is nu denk ik zeker dat ik cheeseberry haze te vroeg in light mix heb gezet maar zij is 2 dagen ouder dan de cheese die op zelfde dag in lightmix staat en totaal geen probleem heeft :s ik hoop dat het nog weg trekt en geen kwaad kan!

 

Hier nog pics:

 

De potten:

gallery_31895_12814_2017547.jpg

gallery_31895_12814_2573145.jpg

 

Overzichtje:

gallery_31895_12814_3203734.jpg

 

Cheeseberry haze:

gallery_31895_12814_2161944.jpg

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier is een soortgelijke kweek van Markz. Hij had geen goed resultaat kwa gram per watt. Wellicht doe je er je voordeel mee.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=78409

 

Veel succes met je kweek.

 

Gr,

 

Donnie

 

Voor de rest is die MarkZ wel een toppie gozer hoor... :wacko:

Maar inderdaad, ik had in mijn ronde nogal wat problemen, er kwam iets van 40 gram redelijk spul vanaf, had niet eens meer zin om alles goed te wegen, zo teleurstellend.

Even kijken:

Sowieso gaan scroggen, je houdt weinig ruimte over voor de planten als je ze normaal laat groeien, bij mij groeiden de planten steeds wat in de lamp en door de hitte (te kleine afzuiger/te weinig inblaas) verbrandden er wat hoofdtoppen (tijdens de groei, dus kreeg ook wat stilstand).

Kijk ook goed of je de temperatuur goed kan krijgen, zelf had ik eigenlijk de hele tijd de omgevingstemperatuur op 30 a 32 graden wat moeilijk omlaag ging en dat is echt heel nadelig. Probeer dus te zorgen dat je afzuiger goed genoeg is en eigenlijk ook een goede inblaas erbij krijgt, ik heb wel een Ruck 125L-afzuiger die 330m3 afzuigt maar daar gaat de hele tent mee bol staan door de te sterke afzuigkracht dus is dat ook weer niet goed. Het is even werk, en in de winter verandert het ook nog weer... Ik zie dat je zo'n normale ventilator in de tent hebt, dat werkt misschien wel, maar ik denk dat de windstroom te hard zal zijn waardoor je planten niet goed kunnen verdampen en je daardoor tegen problemen aan loopt.

Doe binnen gewoon normale planten (zoals je nu ook doet behalve die 3 zaadjes dan), autoflowers zoals ik had zijn wel leuk maar je verbruikt uiteindelijk alleen maar 1,5x zoveel elektriciteit qua lampen terwijl het qua opbrengst niet echt te merken is. Het beste lijkt me normale soortjes in scrog (zoals ik nu ook ga doen, verslag komt nog), dan heb je ook een duidelijk punt van waarop ze op 12/12 zijn gegaan en gaan bloeien.

 

Bij het overpotten kan je de plantjes trouwens tot hun bladeren + 1cm stam in de grond doen, dan heb je niet van die lange gestrekte stammen.

Veel succes in ieder geval, ik kijk wel mee en als ik mijn verslag heb geopend (2x Herijuana in 11,6l smartpots ook onder 2x150W TNeon) laat ik het wel weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Golden,

 

ik ben zelf ook begonnen met de DP90, maar ik groei er alleen in voor. Als ik er ook in zou gaan afbloeien, dan zou ik idd ook voor scrog kiezen. Verder zou ik niet voor kleine potjes kiezen, maar voor een aardebak. Hieraan het scrog-frame bevestigen. Zo kan je deze op de maximale hoogte voor jou afstellen. De bak eruit pakken, netjes scroggen, en bak er weer onder. Zoals jij nu gaat doen, moet je dus ook nog ruimte hebben om de dames netjes te scroggen.

 

Ben benieuwd hoe het je afgaat, want denk dat ik het zelf ook nog wel een rondje ga proberen.

 

ps. heb al een abbootje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Markz thx voor de tips, de autoflowers ware meer als test die kome ni in grote potten en minder licht.

 

En dat waaiertje van me is idd te hard (ma die werkt ook ni super daarom zet ik ook nog niets in tentje) maar ik heb 3 nieuwe pc fans gekregen van een maat, maar ik ken niets van ellentriek :) en de voeding vn pc dat ik nog heb die werkt niet blijkbaar. dus als die waaiertjes eindelijk werken gaan ze naar de tent.

 

Heb wel wat problemen met ontkiemen, anesthesia deed niets, de andere die ontkiemen moeilijk! zaadhulsjes hange heel vast.

 

Ik hoop maar dat het er genoeg gaan zijn voor netje te vullen, en voor de winter ga ik zoeken naar een heel klein kacheltje.

tentje staat op zolder en is niet ge isolleerd, dus gaat wel goed koud worden.

 

Dat alles maar goed gaat , veel stress krijg ik erdoor lol

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow, tijd vo updateje eindelijk :)

 

heb pc'fans aan de praat gekrege door een oude pc, zonder lukte niet, heb 2 verwarmingsmatten gehaald vn 20 watt vo te verwarmen indien nodig.

 

de 2 lampen hangen in tentje nu met de 3 autoflowers, en cheese en cheeseberry haze met enkel pc fans aan, ff kijken hoe warm het zo word dan beginnen met afzuiging aan te zetten beetje per beetje tot het goed staat.

 

de verwarmingsmatten gaan nog niet aan momenteel.

 

pics van de nieuwe aankopen :

 

gallery_31895_12814_2301809.jpg

gallery_31895_12814_1865932.jpg

gallery_31895_12814_2242076.jpg

 

de pc fans :

 

gallery_31895_12814_1829538.jpg

 

matjes :

 

gallery_31895_12814_2036682.jpg

 

overzichtje :

 

gallery_31895_12814_1836140.jpg

 

links cheese, rechts cheeseberry haze :

 

gallery_31895_12814_2338027.jpg

 

de autoflowers (weet zelf nog ni of ze autofloweren, dus kan evegoed niet autoflower zijn denk ik) :

 

gallery_31895_12814_28141.jpg

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej iedereen , kleine update nog.

 

Had al paar fouten opgemerkt en aangepast. en vanavond nog paar dingen veranderen!

 

Ik heb de pc fans iets hoger gehangen omdat ze op de plantjes te hard blaasde, en heb meer dan de helft van flap vo verse lucht dichtgdn.

 

Reden hiervoor is, het is in ruimte waar tentje staat nogal koud en die koude lucht trok direct over plantjes, en cheeseberry haze vond dit niet zo tof!

 

Haar blaadjes hingen depri naar beneden, en na 1 nachtje na verandering, staat ze terug goed !

 

pics!

 

fans :

 

gallery_31895_12814_257403.jpg

 

cheese :

 

gallery_31895_12814_1936972.jpg

 

cheeseberry haze :

 

gallery_31895_12814_243269.jpg

 

de 3 auto's :

 

gallery_31895_12814_1791060.jpg

 

min temp :

 

gallery_31895_12814_3241039.jpg

 

max temp :

 

gallery_31895_12814_1902135.jpg

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, thx !!

 

ni veel te melden, alles gaat goed. nog altijd 24 u licht gwn.

 

ik ga deze halen als verwarming voor tentje http://www.vandenborre.be/bijverwarming/de...ductdescription

 

vandaag was max temp 32 graden, heb afzuiger wat harder gezet. het was hier nogal een warm dagje! zit nog te zweten :)

 

hier wat pics, vind de vooruitgang van 1 dag op zicht best nice , (maar ik denk dat ze op 18/6 toch rapper gaan groeien niet ? )

 

de "misschien" auto's ;) :

 

gallery_31895_12814_2587898.jpg

 

cheese :

 

gallery_31895_12814_1773581.jpg

 

cheeseberry haze :

 

gallery_31895_12814_1391963.jpg

 

 

tips altijd welkom

 

 

smoke ze, Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, heb vandaag de killing fields regular mee in tent gezet, alles gaat goed.

 

cheese :

 

gallery_31895_12814_1989542.jpg

 

cheeseberry haze :

 

gallery_31895_12814_297036.jpg

 

killing fields :

 

gallery_31895_12814_250104.jpg

 

auto's :

 

gallery_31895_12814_3515987.jpg

 

overzichtje :

 

gallery_31895_12814_1405922.jpg

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je al voeding geeft zou ik daar mee stoppen

 

zulke plantjes hebben nu enkel wortel stimu nodig

 

de cheeseberry haze lijk daar wel wat last van te hebben .

 

succes met je kweek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, ik geef geen voeding enkel water, cheeseberry haze doet gwn raar :) staan in lightmix en de cheese heeft er totaal geen last van dusja.

 

mijn blue berries van black label vroeger kon ook voeding slurpe zoals geen ander en frisian dew kon er minder tegen, elke soort gwn anders enja

 

liever in lightmix met paar brandplekjes , wat enkel op die eerste bladjes is. dan ze op stekgrond te moete late staan en dan hebbe ze te weinig :o

 

en dankje , kan de succes waarschijnlijk nog goed gebruiken haha ;)

 

greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als niemand het vraagt zal ik wel de enige zijn die zich afvraagt wat die twee oranje wc-rollen tussen je planten doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dat zijn 2 afvoerbuisjes afgeplakt met een plastieken zak, zodat wanneer de voeding van de grond bena op is , ik deze buisjes eruit haal en voedingstabletten erin kan steken.

 

als ik dat niet zo doe, moet ik de tabletten door de wortels duwen en da gaat veel stress geven voor ze denk ik.

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Golden,

een tip:

Haal het plakband van het krat en van de buizen!

Het zit vol met weekmakers en oplosmiddelen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, euhm .. heb nogal veel tape gebruikt da kan ni allemaal weg of eel men tentje valt in water. waarom zou dit problemen geven ?

 

ik ga het geen weg kan van tape wegdoen ma .. zoals die buisjes als ik die tape eraf haal komt er licht in de buisjes dus gaan de wortelen belicht worden enz en dat is ook ni echt goed denk ik.

 

zal het scrog netje waar ik hele dag aan heb bezig geweest dan ook ma de vuilbak in pleuren lol :s

 

greetz de niet meer blije Golden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Golden,

 

De tape en dergelijke kunnen weekmakers vrijgeven als het warm wordt, en dat zou weer vergiftigingsverschijnselen bij je plantjes kunnen veroorzaken. En je wilt toch ook gezonde plantjes neem ik aan.

 

ik ga het geen weg kan van tape wegdoen ma, staat daar ik kan het plakband niet verwijderen?

 

 

dan over je buisjes, als je daar het tape vanaf haalt en er BV een kurk instopt is het ook lichtdicht, al denk ik dat het niet heel veel uitmaakt als er een klien beetje licht door de buisjes naar beneden schijnt.

verder denk ik dat je de tabs er het best wat sneller in de grond kunt duwen, de voedingsstoffen komen toch langzaam vrij. En als je aan de plant ziet dat er wat nodig is, ben je te laat om in te grijpen.

 

En heb je een scroggnetje helemaal van plakband gemaakt dan?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, tuurlijk wil ik gezonde planten enzow. maar ik gebruik plakband voor alles.

 

enja men scrognetje is gemaakt van bamboe stokken met tape rond touw en spanbandjes.

 

er is gwn geen geld meer voor dingen te kopen :s, ik moet nog een verwarming kopen en kan zelf niet betalen.

 

en men bedoeling was om na 2 a 3 weekjes dat de plantjes in de lightmix stonden , om dan de tabletten erin te steken.

 

ik heb de tape al van de pot gdn en de buisjes . maar het zal dan toch geen scrog worden.

 

het zal wel gewoon een op niets trekkende ronde zijn als ik het allemaal zo bezie.

 

men zin is al helemaal over zonder net :s

 

greetz golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke voedingstabletten wil je gebruiken dan?

Sannie's buffertabs kan je namelijk vanaf het begin er al in doen, pas als de plant de voeding nodig heeft wordt de buffertab dan langzaam opgenomen.

Mochten het trouwens CO2-tabletten zijn, die zijn onzinnig in aardekweek dus kan je die net zo goed niet gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, ja sannie's buffertabs zijn het. maar beginnen die dan al niet op te lossen als ik de planten water geef ?

 

straks nog ff pics trekken.

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn de pics, temp stabiel 26.2 graden.

 

heb een netje gemaakt van touw , wat nogal pijn doet aan men vingers van de knopen te leggen.

 

ik denk echt dat dit netje suckt! maar zullen wel zien wanneer ik het ophange.

 

is het niet goed genoeg dan laat ik deze planten groeien om genoeg stekken te nemen voor een serieuzere ronde (als het netje niet voldoet)

 

netje :

 

gallery_31895_12814_579533.jpg

 

auto's :

 

gallery_31895_12814_2885837.jpg

 

cheese :

 

gallery_31895_12814_2782689.jpg

 

cheeseberry haze :

 

gallery_31895_12814_2904475.jpg

 

killing fields :

 

gallery_31895_12814_111994.jpg

 

overzichtje :

 

gallery_31895_12814_266187.jpg

 

Greetz Golden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...