Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

;) ;) Met kinderlijk enthousiasme begin ik aan mijn eerste kweek:D!

nu mijn hokje eindelijk klaar is moet er ook zo snel mogelijk gekweekt worden,

en daarom heb ik vandaag 2 Widow Skunk zaadjes te ontkiemen gelegd.

 

ik heb nu 9 keer 23 wat in de kast hangen waarvan 2 tornado's 6500k en de rest spaarlampen van 2700k

voor het afbloeien vervang ik die van 6500k met twee x 20w 2700k.

 

down to bussiness..

 

de widow skunk

 

gallery_31416_12797_249977.jpg

 

ik heb ervoor gekozen om te beginnen met twee zaadjes om te kijken hoe dat allemaal gaat in mijn kastje,

en te zien hoe ik met ruimte zit.

het zou zonde zijn om er gelijk 5 in te zetten om er vervolgens achter te komen dat daar geen ruimte voor is.

 

de zaadjes heb ik tussen twee vochtige tot natte watten gelegd en die weer op een schoteltje met een schoteltje erop.

 

gallery_31416_12797_4017632.jpg

 

op de foto lijkt het natter dan het is.

nou eerst maar kijken of ze ontkiemen en dan denk ik 14 dagen groei dan bloeien, of ik laat ze groeien tot er 4x 2 bladeren op zitten, top ze en buig ze met de kop naar beneden zodat ze een hoop hoofdtoppen produceren.

daar ben ik nog niet over uit en ik zal dat waarschijnlijk tijdens het proces besluiten.

 

eerstvolgende update als de zaadjes open zijn.

 

;) peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man! Zelf ga ik binnekort met een 2 x 36 watt Tneon kweken in een hok van 50 x 50 x 110. Hopenlijk ga ik wat van je leren, ik ga je zeker volgen. Verder weet je natuurlijk niet of het mannelijke of vrouwelijke planten worden toch? Balen als je nu maar 2 plantjes pot en ze beide mannelijk zijn:(

 

Succes iig!

 

Hoe ga je dat doen met deze zaadjes/plantjes als de hoogte van je kast maar 40 cm is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dvdc15 - ja het kunnen 2 mannetjes zijn maar ook 2 vrouwtjes haha en als het van beide 1 zijn, kijk ik of er zaden uit krijg scheelt me toch weer wat inkopen.

verder heb ik buiten nog een enorme bubblegum kush staan die nog steeds niet bloeit dus heb ik daar 20 stekjes van gesneden die nu bezig zijn te wortelen en dan zet ik die erbij in het hokje gelijk in de bloei dan.

 

mijn hok is 60cm hoog, en 40 diep.. 60 is ook laag dat wel, dus ga ik mijn plantjes als ze een bepaalde grootte bereikt hebben toppen en ombuigen met de kop naarbeneden, touwtje omheen en die bind ik aan de rand van de pot. dan zet ik de klok op 12/12.

 

vandaag vond ik allebei de zaadjes met een worteltje eraan dus die heb ik in de aarde gedaan en onder de lampen.

ben benieuwd hoelang het duurt voor ze boven de grond komen, ik gok op een paar daagjes.

 

de foto is een beetje onscherp maar als je goed kijkt zie je de worteltjes wel.

 

gallery_31416_12797_5652846.jpg

 

dus gelijk in de grond, en de potten in de kast.

 

gallery_31416_12797_4604314.jpg

 

wanneer ze boven de grond komen zal ik weer posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

04/09/: rond 19:30 (half uur het licht aan gaat) keek ik even in mijn kastje en zag dat 1 plantje al opgekomen was.

dus heb gelijk een foto genomen en ehm met rust gelaten.

vanochtend rond 11 uur weer even gekeken en weer een foto gemaakt. het plantje stond nog steeds alleen.

 

04/09/ - 19:30u.:

 

gallery_31416_12797_14521.jpg

 

05/09/ 11:00u.:

 

gallery_31416_12797_3883039.jpg

 

en nu net nog 1 keer gekeken on 22:30u. en een foto gemaakt het 2e zaadje zag ik al boven de grond dus dat plantje staat gauw genoeg.

 

gallery_31416_12797_3620956.jpg

 

vind de plantjes nooit veel aan in dit begin stadium.

Heb gelukkig nog paar stekjes King's Kush die in het vensterbank staat te bloeien, kan ik daar lekker aan ruiken.

zien er wel leuk uit.. zijn klein, ongeveer 30cm, en ruiken alleen sterk als je eraan gezeten hebt.

heb er ook maar even wat foto's van gemaakt vond ze zo mooi

 

gallery_31416_12797_290320.jpg

 

gallery_31416_12797_2577056.jpg

 

gallery_31416_12797_5168868.jpg

 

weet eigenlijk niet welke week bloei ze zitten, had ze niet veel aandacht geschonken (alleen water om de dag).

ze stonden wel op een zonnige plek en op een gegeven moment merkte ik dat er al dik bloei in zat hehe :D

anyway ik hoop dat het 2e plantje ook gewoon opkomt en hoop op vrouwtjes

 

later ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk die stekjes man! Beginnen met stekjes is ook geen gek idee he, dat gedoe met die zaadjes of ze nou mannelijk of vrouwelijk worden haha. Ik was een beetje te laat met volgen en dit is weer de eerste x dat ik op jou bericht kom, weet niet zo goed hoe ik iemand moet volgen zodat ik elk bericht bij kan houden. Vind het jammer dat ik nu pas weer je plantjes kan checken. Ze zijn mooi ontkiemt:D nu maar wachten tot ze beide vrouwelijk worden haha:D

 

P.S even snel opzoeken hoe ik specifieke topics zoals jouwe kan volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stinson, die kush ziet er tasty uit man :) keep em green!

 

@dvdc15 als je een reply tikt zie je dit onder het berichten boxje staan:

Bericht opties

Smilies Inschakelen?

Handtekening inschakelen?

E-mail notificatie inschakelen bij reacties?

 

Die laatste ffies aanvinken en je wordt op de hoogte gehouden van reakties, je kan het ook in je instellingen activeren voor alle topics waar je op reageerd, dan hoef je nooit meer aan te vinken ;)

 

grtz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelukt dankjewel. Dat ik je maar lang en wijs kan volgen!

 

Hoe gaat het met de hopenlijk toekomstige lady's, al 4 dagen niets gehoord:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay..

 

het is nu de vijfde dag dat mijn plantje boven de grond is ik wachtte eigenlijk met posten tot nummer 2 boven kwam.

nu zit het zo dat nummer 2 boven kwam en toen besloot om het er maar bij te laten, na 3 dagen stilstand heb ik het maar weggegooid had er geen zin in dus er blijft 1 plantje over!

geeft helemaal niks, krijgt die meer aandacht hehehe.. en als het een hij is dan is dat jammer.

 

@ dvdc15 leuk dat je/jullie meekijken ik zal wat vaker updaten nu ik 1 plantje over heb en het groeit aardig.

en als die stekjes die ik had gemaakt snel aanslaan word het helemaal feest :D die zet ik in kleine potjes om de widow skunk, beetje SOG idee.

 

@ DonBone thanx ben ook blij met die kush ook zijn ze klein, heb gelezen dat het effect zeer bijzonder is en dat het erg sterke wiet is dus ben benieuwd, laat wel weten wanneer het klaar is en getest. ;)

 

verder heb ik vandaag een literfles Plagron Alga biologische bloei voeding gehaald en ik had hier nog biobizz topmax staan dat zal ik ook gebruiken.

verder, groeivoeding vond ik niet nodig want in mijn kleine kastje hoeft het plantje niet al te veel te groeien.

 

en mijn plantje, na 5 dagen boven de grond staat plant er leuk bij en groeit gelukkig sneller dan ik had verwacht.

als er iemand bekend is met de widowskunk, ik wil eigenlijk weten of deze veel zal strekken of doorgroeien tijdens de bloei i.v.m. het moment kiezen om de klok op 12/12 te zetten.

mijn bubblegum kush (buiten) zou volgens de verpakking klein en bossig worden, en hij is uiteindelijk 1,85 momenteel en strekt dik tijdens de bloei..

zou jammer zijn in mijn kleine hokje

 

nu de fotos:

 

gallery_31416_12797_2991745.jpg

 

gallery_31416_12797_800542.jpg

 

jeeej mijn kleine plantje ik ben zo trots haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update,

 

het is nu 5 dagen later en dat maakt het dag 10.

het widow skunk plantje gaat best hard en heeft nu gezelschap van een aantal bubblegum kush stekjes,

die ik in kleine potjes in een bak erbij heb gezet.

ik was eerst van plan om de klok na 14 dagen op 12/12 te zetten maar ik twijfel nu.

omdat ik niet weet hoeveel de widow skunk doorgroeit tijdens de bloei ben ik bang dat hij erg klein blijft.

maar omdat ik weet dat de bubblegum kush wel sterk doorgroeit, tenminste de moeder van de stekjes wel, zal ik toch gauw de klok moeten omzetten.

 

nou nog even wat foto's

 

eerst maar een paar van het widow skunk plantje wat ik toch wel het belangerijkste vind van het stel.

 

gallery_31416_12797_4034938.jpg

 

ze is de afgelopen 5 dagen al voller geworden en niet zozeer langer, de internode is kort.

 

gallery_31416_12797_4423250.jpg

 

en met de rest van het stel..

 

gallery_31416_12797_1406730.jpg

 

gallery_31416_12797_1425136.jpg

 

 

 

 

dat was het weer voor nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gegroeit na 10 dagen. Ik vond dat ze al mooi gegroeid waren na de 5e dag, zoals in jou update. Als ik ze vergelijk met mijn plantje in de 5e dag doen jouwe het iets beter. Maar zal wel aan het soort liggen etc!

 

Weet je al wanneer je ze in de bloei gaat zetten? Hoeveel graden is het met de lamp aan en uit bij jouw eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vermicelli, ja hij groeit best aardig, sneller dan ik gewend ben.

de temperatuur schommelt wel een beetje tussen 24 - 28 graden met de lamp aan, en 20 - 24 met de lamp uit weet.

 

Dag 14

het is vandaag de 14e dag boven de grond en ondanks dat mijn plantje nog aardig kort is ga ik vandaag overschakelen op 12/12.

het viel me op dat de blaadjes die dichterbij de coolwhite lampen staan een andere kleur hebben dan de rest. veel donkerder en blauwer groen.

is dit toevallig of komt dat echt door de lampen? iemand die dat weet?

De widow skunk is al weer een stuk gegroeid in de afgelopen 4 dagen en word ook voller.

de stekjes zijn verder goed bezig en op 2 gele blaadjes na bij 2 stekjes is er niks vreemds te zien.

 

Foto's:

 

gallery_31416_12797_2674677.jpg

 

de blaadjes zijn mooi groen hoor, lijken alleen geel door het licht.

 

gallery_31416_12797_2306081.jpg

 

gallery_31416_12797_4348290.jpg

 

gallery_31416_12797_4959495.jpg

 

gallery_31416_12797_3088354.jpg

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn mooi gedrongen gebleven, korte internode afstand, in de 1e bloei gaan ze sneller omhoog, dus gaat lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellooo!

 

Bedankt jongens! het gaat inderdaad beter dan ik van tevoren dacht.

 

Vandaag is het dag 5 bloei.. alles is nog onder controle.

de LV is met het licht uit misschien een beetje aan de hoge kant..

Ongeveer 2/3 van de stekjes laten al hier en daar witte haartjes zien:

 

gallery_31416_12797_116794.jpg

 

de Widow skunk doet z'n ding en ziet er ook nog gezond uit.

wel zijn er heel veel wortels die onderuit de pot kruipen.

ik weet niet of 't kwaad kan enzo maar goed dit is ten slotte Ronde 1, tijd voor fouten maken en daarvan leren.

 

gallery_31416_12797_4238559.jpg

 

De widow skunk, nog altijd even knap en charmant.

gallery_31416_12797_3801228.jpg

 

de bubblegum stekjes, nog steeds hier en daar een lelijk blaadje maar ze zijn allemaal vrij gezond en vertonen al voorbloei :P

 

gallery_31416_12797_3472668.jpg

 

Nu ben ik er vrij zeker van dat de zaailing een vrouwtje is en dus heb ik besloten om de plantjes een naam te geven.

dus hier zijn Wietke en de Steck sisters, one happy family :rofl :

 

gallery_31416_12797_366320.jpg

 

nou tot de volgende dan maar weer, Stinson :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat is al weer een tijd geleden.. had het druk vandaar dat er nu pas een update komt.

 

@vermicelli, het is nu duidelijk een vrouwtje die widow skunk. van de stekjes wist ik het al.

en ik heb alleen maar 1 stekje gefimt en dat was omdat die een stuk groter dan de rest was en ik wou ze op gelijke hoogte houden.

 

de widow skunk vertoont wat dingetjes die ik nooit heb gezien. ookal heb ik niet veel ervaring.

nu ze begint te bloeien zie zijn de nieuwe bladeren heel anders dan de oude. veel meer zoals een sativa plant ze heeft.

en de topvorming is heel anders als bij de stekjes die ik heb. het lijkt wel alsof er denneappeltjes in groeien haha

 

de foto maakt het misschien duidelijk.

 

gallery_31416_12797_2647528.jpg

 

gallery_31416_12797_548019.jpg

 

gallery_31416_12797_5962709.jpg

 

gallery_31416_12797_1635866.jpg

 

 

ik zie nu dat de foto niet heel duidelijk laat zien wat ik bedoel met denneappel, maar wel is duidelijk te zien hoe de onderste bladeren dik en breed zijn, en de bovenste heel slanke lange vingers hebben.

 

verder zijn de stekjes ook leuk aan het bloeien en ook een stuk doorgegroeid nog.

 

gallery_31416_12797_220879.jpg

 

het is nu dag 16 van de bloei. ik heb nog geen voeding gegeven en ik zal daar vandaag langzaam mee beginnen.

eerst 1 ml biobizz topmaxx en 1 ml plagron alga bloei en dan langzaam meer tot de 4ml van beide tenzij

temperatuur is stabiel rond de 26 graden.. lv is rond de 50% tsjah ... verder weet ik het even niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik nog nooit toppen gehad op een wietplant, dus aan mijn reactie's en info heb je niet veel. Maar zolang er mooie toppen groeien, geen probleem toch?

 

Lv is goed toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hela Stinson, hoe gaan die plantjes van je? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...