Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Hier mijn eerste verslag op het forum. Na veel en lang te hebben gelezen heb ik inmiddels wat spul vergaard en zijn we van start gegaan. Eerst een kleine impressie van hoe het er nu bij staat:

 

gallery_11024_12738_168442.jpg

 

Planten:

- 2x Killingkush, 21 dagen vanaf zaad

- 9x Herijuana, 10 dagen vanaf zaad

 

Setup:

- Secret Jardin DR60 II

- 250w 2700k lamp (CF)

 

Bodem:

- Spongepots + bacto

- 0,2ltr. voorgroei potjes

- Smartpots 1 gallon

- Atami janeco light mix

- Buffertabs

- Simbiosis mychorrhiza

 

Voeding:

- Rootfast (Atami startersbox awa)

- Atazyme

- Ata awa leaves

- Ata awa max

- Bloombastic

- Guanokalong extract

 

Morgen beginnen we met tellen en bijhouden van het één en ander. Ik ga eens per week, op maandag, een update maken.

Iedereen is welkom!

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

he theGuitaris,

 

Dit is mijn verbeterde versie van je lijst,

Minder flessen met spul en prima resultaten en cheaper. :wave:

 

- Spongepots + bacto

- min 12ltr potten, liefst 18ltr min.

- BATMIX (in het midden lichtmix)

- Buffertabs

- Simbiosis mychorrhiza

 

Voeding:

- Roots middel

- bio bloei,...B.A.C./Plagron/Canna of Humboldt nutrients

- bio booster. "" """ """ """ ""

 

Startpakket van Sannie`s is ook top en is inclu zaden na keuze.

 

De buffertabs en mychorizza doen zoveel goed werk dat je nog maar weinig nodig hebt, zeker als je als nog met bemestte aarde gaat werken. (groei voeding heb je dan al niet nodig met als resultaat minder ballast zoute in je aarde.

 

Hou het overzichtelijk en pak grote potten als het mogelijk is.

Liefst minder grote potten van bv min 18ltr (liefst 25ltr) dan meerdere kleinere potten 7 0f 11 ltr.

Die smartpotten (zakken) zijn wel top denk ik, wil ze volgenden kweek ook gebruiken, maar wel die van 25 ltr.

 

Teminste dat verschil merk ik bij mij mijn eigen kweek wel zo duidelijk.

 

Dit is alleen opbouwende info he, :whistling

wil je alleen laten weten dat je een hoop extra producten hebt gekocht die je misschien en als het goed is, niet

eens nodig zal hebben

 

PS: Planten soort is top :specool

 

 

Suc6, Guitarist :smoke

 

 

 

 

ST :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIet er goed uit,ga je ze nog lang laten groeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo theGuitarist,

 

veel succes met de kweek, maak er wat moois van.

Het begin ziet er in elk geval goed uit.

 

heb je de klok al op 12/12 staan? omdat je met de bloeikleur bezig bent.

 

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit.. je tentje zal wel vol komen te staan :verrygood

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #1

 

Plant:

2x Killingkush, dag 23 vanaf zaad.

9x Herijuana IBL, dag 12?(euh beetje vergeten eigenlijk, stom/stoned ...) vanaf zaad.

 

Licht: 18/6

 

Klimaat:

temp.max: 28,6

temp.min: 24,3

lv max: 58%

lv min: 26%

 

Voeding:

De Herijuana's krijgen enkel 4ml Roots per liter, en water tot de nieuwe blaadjes beginnen te komen.

De KK's (met ieder 1 buffertab) hebben samen 500ml water gekregen met daarin;

2ml Roots

2ml Leaves A+B

5ml Guanokalong

 

De 2 KK's ogen erg verschillend, de 1 is kort en breed (heeft erg van de voeding genoten vannacht viel me op), de ander wat lichter van kleur, 'bossig' en gaat voor wat meer hoogte. Ik heb ze onlangs van plek gewisseld om te kijken of dit wat verschil maakt op den duur. Er staan 6 Heri's in 0,2Ltr potjes te wachten op wat meer grond (hier later meer over), en 3 samen in een decoratief tuincentrum potje die 2 dagen langer in de spongepots hebben gestaan.

 

Even buiten de tent voor een birds eye view:

gallery_11024_12738_1353984.jpg

 

Mooie plant opbouw:

gallery_11024_12738_902733.jpg

 

Tot volgende week! :verrygood Nu maar (blad)vingers tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat opheldering nog ...

 

In dit tentje komen uiteindelijk max 4 plantjes, ik ben nog scrog aan het overwegen, veder gaan er een aantal Herijuana's naar een kennis met 600w hps. Zijn huidige amnesia ronde is verwoest door beestjes, er komt dus eerst een schoonmaakbeurt en tevens een andere tent, zolang staan er hier voor hem en mij wat klaar.

 

@StoneTwisted: Ik roei met de riemen die ik heb op het moment :-) Wat je verder noemde zou ik de volgende ronde doen, mocht dit een klein succes worden. Aangevuld met een 250w gavita ir + evsa en davin dv12 en het is ideaal in mijn ogen.

@odk015: Ik houd het vooralsnog bescheiden hoor ;-)

@djbroertje: 18/6 nog altezamen.

@newgrow: Ik ga denk ik even een stevig gaasje scoren voor een scrogje eerdaags.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie scherpe bladranden , ziet er puik uit je setup en ditto mooie plantjes!

 

Veel succes deze ronde!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met wat vragen omtrent het geven van voeding. Uiteraard heb ik bij mijn Atami awa voedingset netjes een schema gekregen waarop ik kan zien welke/hoeveel voeding ik moet geven in de desbetreffende week. Maar hoe geef je die voeding nu.

 

Bijvoorbeeld:

- continu voeding en water alles in 1 ;)

- 1xper week voeding(A en B gescheiden gegeven), tussendoor water.

 

Ik geef ze nu 1x per week voeding met water en verder alleen water. Leaves A op zondag en B dinsdag, gescheiden. Verder ben ik begonnen met de helft van de aanbevolen hoeveelheden en bouw die telkens wat op. Ze krijgen water/voeding voordat het nacht wordt in de tent.

 

Suggesties? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A en B ALTIJD samen. Ze worden apart geleverd omdat bepaalde stoffen in A met bepaalde stoffen in B reageren, als je ze dus in dezelfde fles zou mengen krijg je klonterige troep.

Volgensmij kan je bij Atami gewoon elke keer voeding meegeven, maar ik zou iets aanhouden als een dag wel, dag niet, dag wel voeding, en blijven kijken of de planten de voeding nodig hebben of niet.

Meet je de pH trouwens? Bij minerale voedingen is dat wel aangeraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een beginner dus ik kan het ook mis hebben.

Ik ken alleen de canna voeding A+B, maar dat zal bij elke A+B voeding waarschijnlijk wel hetzelfde werken.

Meng A met het water tot het volledig opgelost is. Dan B erbij en roeren tot het volledig opgelost is.

Daarna eventueel afzuren naar de gewenste Ph.

Nooit A+B direct bij elkaar gooien want dat geeft klonten.

 

Verder geef ik nu zelf nooit meer alleen kraanwater, maar altijd afgezuurd water.

 

Opbouw van voeding wat een kennis heeft gedaan:

Eerste 2 weken bij het zaaien alleen afgezuurd water met schimmels/bacto.

Daarna 1 keer per week water met alle voeding volgens schema en de rest afgezuurd water. Elke 2-3 dagen een paarhonderd ml water of water met voeding per plant.

Na een paar weken alleen maar water met alle voeding, volgens het voedingsschema. Paar keer per week.

Hoe groter ze worden, hoe vaker je ze water met alle voeding kan geven, en minder vaak alleen water.

Dat kan je wel zien aan de gezondheid van de planten, hoeveel ze echt nodig hebben.

Die planten hebben nu 9 vingerig blad, zien er erg gezond uit en worden al groot.

Jouw planten zien er ook erg goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh shit, dat inderdaad ja, altijd verschillende voedingen apart in het water doen en mengen, ook bijv. wortelstimulator en A+B-voeding, alles apart ;).

Bij mineraal kweken is afzuren wel nodig ja, als je biologisch kweekt met een goed bodemleven regelt het medium dat zelf, bij mineraal niet waardoor je medium verzuurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmz, dus ik moet m'n ph toch gaan meten. Goede ph-meter voor weinig kopen of even deze ronde met strips meten? Volgende ronde wordt waarschijnlijk wel geheel bio dan ... (iets van: sannies startpakket, wormen, grotere smartpot, voedingsrijke aarde etc.)

 

Ben ook nog aan het kijken naar een goede afzuiging, ik twijfel tussen:

- Variac + torin in geisoleerde mdf box, en een filter (200+ euro) of

- G-tools 2 standen 420m3/u buisvent(of die met fancontroller) + prima klima filter (max 160 euro)

 

250m3/u afzuiging (box) gedimt met variac zou misschien ook wel voldoen met mijn tent-inhoud gezien mijn huidige lamp, 250w spaarlamp 2700k, vrij weinig warmte afgeeft. Upgrade van de lamp zou max naar een gavita 250w IR gaan uiteindelijk.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #2

 

Plant:

2x Killingkush, dag 30 vanaf zaad.

9x Herijuana IBL, +/- dag 19 vanaf zaad.

 

Licht: 18/6

 

Klimaat:

temp.max: 28,2

temp.min: 20,9

lv max: 54%

lv min: 31%

 

Voeding:

De Herijuana's en de KK's(met buffertab) krijgen nu beide;

3x per week 4ml Roots en 4ml Leaves A+B

1x per week 8ml Guanokalong

tussendoor gewoon water.

 

Altezamen klaar voor de voeding:

gallery_11024_12738_734458.jpg

 

Killingkushje:

gallery_11024_12738_515990.jpg

 

Een van de kleine Herijuana's, mooi gedrongen plantjes:

gallery_11024_12738_1228170.jpg

gallery_11024_12738_1142279.jpg

 

Tot volgende week! ;) Ik tel al minstens 9 vingers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere en vooral stevige sorties om te roken ;)

Ziet er gezond uit en hoop dat het zo goed blijft gaan, veel succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er nog mooi bij,houde zo dus niet met ph strips gaan klooien :) .Heb ik ook gedaan wordt niks veels te grote verschillen krijg je,meter is beter hoeft niet eens zo duur te zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Guitarist,

 

Hier vindt het dus allemaal plaats :D

Ziet er goed uit hoor in dat tentje van je, kzou wel die spaarlamp zsm veranderen want die doen het niet zo best voor je opbrengst.

 

Paar opmerkingen na lezen van topic:

afzuren of je ph meten hoeft niet, tenminste als je kraanwater ph (vraag je waterleidingmij of kijk op hun site) normaal is en.

De voeding die je gebruikt bevat namelijk ook phh buffers die de ph naar 6 zullen trachten te brengen en daarop hoduen voor beste opname van alles door de plant.

 

A&B voeding, volgens mij gaan hier wat dingen door elkaar lopen qua hoe je het kunt gebruiken?

 

Of je mengt het in gelijke hoeveelheden in water zodat je alles in 1 keer geeft of...

je doet zoals je gedaan hebt en je geeft de ene keer A mee in het water en de andere keer B maar ook hier weer: in gelijke hoeveelheden

 

mag alle twee en in de tuinbouw hanteren ze standaard methode 2: 2 bakken dus, 1 met A oplossing en 1 met B maar vd kleine kwekert is dat niet zo handig dus die krijgen alles mengen advies :)

 

Daarnaast zou ik de KK niet teveel voeding geven al, die buffertab gaat wel week of 2/3 mee en, wat ik me afvraag als ik zo naar de potten kij, zitten daar wel voldoende drainage gaten in? die voorste rechts (pot in pot) lijkt me aardig afgesloten?

 

succes en de soortjes zullen je zeker bevallen (of je dan nog kunt zombie-en is een 2e ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #3

 

Plant:

2x Killingkush, dag 37 vanaf zaad.

5x Herijuana IBL, +/- dag 26 vanaf zaad.

 

Licht: 18/6

 

Klimaat:

temp.max: 29,0

temp.min: 22,3

lv max: 60%

lv min: 25%

 

Voeding:

De Herijuana's en de KK's(met buffertab) krijgen weer beide;

2x per week 4ml Roots en 4ml Leaves A+B

1x per week 8ml Guanokalong

tussendoor gewoon water.

 

Afgelopen week zijn er een aantal Herijuana's naar een nieuw 600w hps onderkomen verhuisd. Van de week gaan ze allen in 11 liter potten.

Hiero gaan er morgen ook 2 in grotere potjes en is het tijd voor wat afzuiging denk ik. ;)

 

Nieuw onderkomen voor een aantal Herijuana's:

gallery_11024_12738_1092106.jpg

 

Wat Heri kandidaten voor 2 grotere potten, en rechts een van de KK's:

gallery_11024_12738_551559.jpg

 

Andere KK ook even:

gallery_11024_12738_219761.jpg

 

Tot volgende week! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #4

 

Plant:

2x Killingkush, dag 42 vanaf zaad.

5x Herijuana IBL, +/- dag 31 vanaf zaad.

 

Licht: 18/6

 

Klimaat:

temp.max: 29,4

temp.min: 20,2

lv max: 57%

lv min: 24%

 

Voeding:

De Herijuana's en de KK's krijgen weer beide;

2x per week 4ml Roots en 4ml Leaves A+B

1x per week 8ml Guanokalong

tussendoor gewoon water.

 

Afgelopen week heb ik de hoogste Killingkush wat ontdaan van grote bladeren die de kleinere scheutjes het licht wat ontnamen. Ook is deze 90 graden gebogen en ga ik hier horizontaal wat verder mee experimenteren. Verder zijn de 2 kleine Heri's met een buffertab de smartpots ingegaan. Bij de KK's had ik al worteltjes door de pot heen zien komen.

 

De andere 4 Heri's, elders onder 600w hps, hebben het ook erg naar hun zin. Ze staan op light mix in 11 liter potten. Deze gaan overigens een vrij nieuwe bio-voeding krijgen, dacht van Bio wulf, kom ik nog eens op terug.

 

Ook zijn er wat aanpassingen aan beide setups gemaakt van de week. Hier is een filter en buisventilator met sono-slang geplaatst, was nodig das spul ruikt nu al behoorlijk. Een en ander even getest en met de rits dicht en zij-inlaten open blijft de temperatuur mooi stabiel.

Bij de 600w hebben we een nieuwe hamerslagkap erop gezet, de vorige heeft 2 rondes gedraaid met de beschermfolie er nog op, !Serieus! Gelijk even degelijk opgehangen aan kettinkjes, want dat geimproviseerde gedoe vond ik maar niks. En ik heb hem even een Davin DV12 geleend.

 

Nieuwe buisventilator en filter:

gallery_11024_12738_666725.jpg

 

Plantjes:

gallery_11024_12738_784115.jpg

 

Geknakt:

gallery_11024_12738_1138656.jpg

 

De 600w tent (foto gisteren genomen):

gallery_11024_12738_776767.jpg

 

Tot volgende week! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of je verschillen merkt tussen je gewone potten en je Smartpotten.

Voor de rest ziet het er allemaal heel mooi uit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc: De smartpots zijn 3,7 ltr en staan onder 250w CF-lamp, de kunststof potten zijn ongeveer 11 liter en staan onder 600w hps. Natuurlijk zijn er verschillen, maar dat kun je natuurlijk niet echt met elkaar vergelijken lijkt me.

 

Zondag weer een update, kun je zelf ook even kijken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tekst update vanaf mobiel:

 

Heb een tijdje geen internet dus foto's moeten even wachten helaas. We zitten nu in week 6 van de bloei.

De 4 getopte herijuana's onder 600w hps gaan goed, vertoonden van de week wel wat vergeeld blad en verbrandde bladpuntjes. We zijn er nog niet helemaal achter waar het aan ligt, iets te kort of te veel van het een of ander denk ik.

De 2 Killingkush onder 250w gaan ook lekker en geuren al behoorlijk.

 

Ik zal proberen even ergens anders foto's te uploaden :-)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...