Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

Moederplant (?) Killing Fields feminized onder 250w Spectrabox LED 2

Recommended Posts

Omdat ik nu tussen mijn laatste ronde en de aankomende ronde, die ik verwacht begin september te gaan starten, even een enkele dame in mijn DR40 voorgroei tentje. Was niet echt van plan een topic hierover te openen maar ik dacht ik doe het toch maar. :D Ik hoop dat ze een paarse pheno is. ;)

 

Setup van het geheel is vrij simpel:

 

DR40 SJ

LFG Spectrabox 2 250w

buisafzuiger 105m3

Can filter 75m3

 

Helaas heb ik pas foto's vanaf dag 28 in een 11 liter pot. De killingfields dame is eerst gekiemd in een Spongepot onder 2x18 watt TL in een propagator, daarna geplaatst in een slimpot 9x9x21 en daar 2 weken in voorgegroeid onder LED. Enkel 18/6 lichtregime.

 

Toen heb ik haar overgezet in een 11 liter pot met Gold Label Custom mix, 2 buffertabs, schimmels, 2 eetlepels Complete organics van GK organics. AN Piranha en Humboldt White widow als extra bodemtoevoegingen , uiteraard ingewaterd met bacto. Ik weet nog niet wat ik met deze plant ga doen.

 

Ik heb haar getopt en ze is al mooie zijvertakkingen aan het aanmaken. Wellicht ga ik er straks stekken van snijden voor mijn volgende ronde, maar nog niks is zeker.

 

Deze LED box heeft 3 standen, enkel blauw licht (groei) blauw licht met 1 booster (bloei ingeschakeld) en blauw met 2 boosters (rood) ingeschakeld. Ik gebruik nu enkel stand 1 waarin hij slechts 107 watt verbruikt.

Het klimaat is prima, 26 graden en een LV van tussen de 50 en de 60%. De Spectrabox 2 is voorzien van enkel 3 watt led chips.

 

Hier wat foto's van dag 28

 

gallery_26898_12645_164379.jpg

 

gallery_26898_12645_576057.jpg

 

Dag 35. Vandaag heb ik een halve eetlepel Complete Organics als topdressing/thee meegegeven.

 

gallery_26898_12645_42471.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

 

Leuk tentje :D

een top voor groei hokje , daar is die van ons niks bij :P

 

 

veel succes verders

 

 

De groeten ;)

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff tussen door

 

hoop ook dat ze paars is .. zie nu al blauw ,dus das goed :D :P

 

 

;)

en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey donnie,lijkt me wel leuk om zo'n moederplant te hebben staan,

ziet er goed uit,

 

groetjes en succes ermee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@taiga: bedankt ik had dit tentje toevallig nog staan omdat ik er in gedroogd had. Even het net eruit gehaald lampje erin en klaar. De volgende ronde ga ik draaien in een DR90 SJ, dan heb ik wat meer de ruimte.

 

@Elmo: dat blauw van de lamp, en het groen van de blauw, samen is dat toch paars ;) dus moet goedkomen! :D

 

@kweekfreek: thanks ik hoop dat je plantje er ook nog bovenop komt. Om de aarde simpel zuurder te maken kan je een fles spa blauw gebruiken. Die heeft PH 6,0 dus daarmee breng je de ph langzaam omlaag.

 

@blowke: thx we gaan het beste er van maken. Vooral het (voor)groeien onder LED bevalt me erg goed. Het bloeien gaat ook prima, alleen geeft toch iets luchtiger toppen als onder HPS.

 

Heb trouwens al 3 Kolossus fem te kiemen gelegd zodat ik straks kan gaan kiezen welke stekken ik ga zetten. Ik ga kijken welke van de 3 de mooiste opbouw gaat krijgen. De laatste is iets later in de grond gestoken met spongepot dus die moet nog opkomen. Heb nog even de tijd dus dat zullen eind augustus al vast wel mooie dames zijn.

 

gallery_26898_12645_268255.jpg

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip.

Ik heb de onderkant van de pot al een tijdje in voedingswater, ph 6 en ec 0,7 laten staan en een hoop laten opzuigen. Blijkbaar was de onderkant vrij droog en de bovenkant nat omdat de meeste wortels helemaal onderin zitten. Ik hou de bovenkant droog en voed voortaan van de onderkant. Ik heb al ph- gehaald. ;)

Dat ze maar zo mooi als jouw planten mag worden. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier was ik op aan het wachten

ziet er strak uit donnie

ik ga deze rustig mee volgen

 

succes met je ronde ;)

 

ga je stekken knippen van een feminised dame ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze ziet er mooi uit donnie, ga je ook stekken onder led?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er weer leuk uit donnie.

als het een paarse pheno is zou ik gaan voor de stekken snijden en deze af laten bloeien in de DR90. ;)

anders zou ik gaan voor de kolossus, stekken snijden en de DR90 volzetten.

choise is youre s.

ik blijf je in ieder geval volgen.

altijd interesante kweekjes van jou.

 

grtn Erazer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweekfreek: die van jou trekt wel weer bij hoor de nieuwe bladeren zijn mooi groen. Even lief voor d'r zijn en ze zal je verwennen. :P

 

@john: Dat is het plan ja, ik op deze manier misschien niet de vetste pheno (het is nu GOKKEN aangezien ik niet zie wat ze in de bloei doen, enkel hoe hard ze groeien) maar het veldje is straks wel homogener zodat ik minder met m'n lamp hoef te kutten :D Plus dat stekken iets eerder in de bloei schieten.

 

@polletje: ik heb al gestekt onder LED met heribei en dat ging bijzonder goed, dus ik ga dat wederom doen. Clonex stekgel en spongepot roots en inwateren met bacto. Ik zuur wel af naar 6,0 bij stekken; 2 flesjes spa blauw :P

 

@erazer: thx man alleen ik denk dat ik pas kan zien of het paarse pheno is in de bloei? ;) Hoe dan ook, het is een mooie soort, paars of geen paars (alhoewel ik toch hoop op paars). Kolossus blijft ook zeker nog als optie open. Misschien zet ik ze wel beiden. :D

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus dit is een fem zaadje?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey digi, ja absoluut een feminized zaadje.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je stekken snijden van een fem zaadje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@digi: Volgens mij moet de moeder dan al herma eigenschappen hebben toch. Lijkt mij niet dat stekjes dan maar ineens herma gaan worden.

 

Ik ben echter geen breeder, misschien dat iemand als Sannie hier een antwoord op kan geven.

 

Het 3e meisje is ook boven de grond. :(

 

gallery_26898_12645_57295.jpg

 

De killing fields dame groeit als kol

 

gallery_26898_12645_459062.jpg

 

Tot de volgende update.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken snijden van een zaadje gaat niet nee, zodra het een plant is wel :(

Natuurlijk kan je van feminised planten (net zoals van mannetjes en hermafrodieten) stekken nemen, het verschil is dan alleen dat je dus precies dezelfde planten krijgt als de moeder/vader/hermaplant, en aangezien feminised zaden meestal gemaakt worden door net 1% mannetjes-bloemen op te roepen zullen de stekken ook net die 1% mannetjes-genen hebben (hoeft niet getoond te worden tijdes het bloeien). Aangezien je normaal gewoon de keuze hebt om regulier (gemixte 100% vrouw en 100% man) zaad te gebruiken doen mensen dat liever, zo kunnen ze een pure vrouw uitkiezen en meestal ook een bepaald phenotype (meer/minder ruimte tussen de internodes, dikkere toppen bij de ene pheno of meer THC bij de andere, wel/niet paarse toppen).

 

De stekjes worden dus niet sowieso herma, maar als je ze stresst zijn ze er waarschijnlijk gevoeliger voor dan stekken van een regulier vrouwtje.

 

Edit: Het is volgensmij trouwens nog minder dan 1% omdat het stuifmeel van die 99+1-vrouw gebruikt wordt op een 100%vrouw-plant, maar voor zekerheid moet je de echte experts hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een best duidelijke uitleg Markz, bedankt. De kans is dus zeer klein dat we mannelijke trekjes gaan zien dus ik neem het risico wel, het zal wel een mooi egaal veldje worden straks. Ik snap natuurlijk dat de manier zoals ik het uitvoer om een ''moederplant'' te selecteren niet de beste is, maar ik wil het weleens op deze manier proberen. Dit zaadje toonde in ieder geval van de 5 veruit de sterkste groei, de andere 4 hebben inmiddels een nieuw tehuis gekregen. :(

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overzicht dag 37 met de 3 Kolossus feminized kinders. De killing fields dame heeft een paar paarse takjes. Nu straks de toppen nog in die kleur. :(

 

De kinders zijn iets gestrekt maar ik kan de lamp er nu niet dichter op hangen. :o Maar valt reuze mee, wat me opviel is dat dit soortje na ontkiemen een vrij dik stammetje heeft, dus ze staan al redelijk stevig.

Ze zijn enkel ingewaterd en krijgen zeker nog een week geen water.

 

gallery_26898_12645_436838.jpg

 

Aan de bladvoeding

 

gallery_26898_12645_474087.jpg

 

Een nu nog kleine Kolossus

 

gallery_26898_12645_152147.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik zeker volgen. ziet er al een mooi plantje uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kleine heeft erg scherpe bladeren donnie daar ben ik benieuwd naar

hoe die er gaat uitzien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@odk015: bedankt kijk rustig mee :P

 

@john: ja die staan er al fier bij ben ook benieuwd wat het gaat doen.

 

Dag 38. Ik heb de killing fields dame een beetje getrimt. Ze trekt wel weer bij. :o :P

 

gallery_26898_12645_48234.jpg

 

En het resultaat van mijn chirugische ingreep. Kloontjes in minipotjes. Enkel goldlabel custom erin en ingewaterd met GL roots en bacto. Daarna de stekken op 45 graden met een gedesinfecteerde scalpel gesneden, klein stukje van het velletje eraf pulleken en in de Clonex stekgel. Daarna 3-4 cm in de grond steken, besproeien met water ph 6,0 en klaar is Kees....eh Donnie.

 

gallery_26898_12645_116436.jpg

 

Tot laters! :(

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ziet je lampje er uit boven de stekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die stuifmeel theorie ben ik het nog niet zo mee eens hoor. Ik heb ook wel gezien dat stekken van een fem zaad plant minder geslacht stabliel kunnen zijn. Veiligste is nog steeds een selectie doen uit gewoon zaad. Een moeder moet eigenlijk altijd een selectie zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje: 3x8watt coolwhite boven een klein formaat propagator. Meer dan genoeg om ze te laten wortelen. :( Daarna gaan ze lekker zonnen onder de LED box.

 

@whazzup: ik ben het met je eens hoor, dat je normaliter een selectie uit regulier (lees: ''niet feminized") zaad zou moeten doen. Maar ik had deze zaden nog liggen, en wat tijd vrij dus vandaar deze methode. Er is enigzins een selectie gemaakt, deze groeide het hardst. We zullen zien wat het gaat worden, en hoe stabiel ze zijn. Ik hoop geen ballen te zien. :o Wellicht pakt het goed uit, wellicht niet.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...