Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekfreek

1 x White Widow onder 5de generatie LED

Recommended Posts

Dan start ik gelijk maar mijn testverslag van de LED.

Uiterlijk zien ze er erg goed uit. Goed gebouwd en makkelijk op te hangen door de bijgeleverde ophangdraden.

Daar zitten 4 clips aan voor aan de lamp, en 1 clip om ergens aan te bevestigen zoals een rope ratchet o.i.d.

Je hebt dus maar 1 ophangpunt.

 

Ik heb 2 verschillende ratio's van kleur gekozen. Een groei, en een bloei spectrum. Beide 120W.

De lampen geven duidelijk een andere kleur, en zijn ze anders opgebouwd qua kleuren LED.

Ik zal beginnen met de groeilamp.

 

Ik begin met 1 White Widow als test.

Deze heeft nu 11,5 dagen onder 40W 2700K spaarlamp gestaan.

Voeding van de afgelopen dagen: Zaai en stekgrond van de Intratuin. Puur kraanwater. 1 keer Myco madness in de eerste week. Er is nog geen voeding gegeven, of afgezuurd omdat ik nog geen Ph/EC meters had en de grond nog voeding in zich heeft.

 

Temperatuur afgelopen dagen:

Overdag met lamp aan tussen 25 en 28 graden. Lv van ~55%

's Nachts met lamp uit tussen 23 en 26 graden. Lv van ~60%

 

 

Vandaag de eerste halve dag onder LED.

De plant was vanochtend een beetje richting de spaarlamp naast de pot gaan groeien, maar na een uurtje onder de led was dat helemaal weer weg, en stond ze weer keurig recht omhoog richting de LED.

 

Foto's van de WW:

Gister:

gallery_31247_12536_79824.jpg

 

Vandaag onder de LED:

gallery_31247_12536_130538.jpg

 

Tot nu toe kan ik nog niets over de lamp zeggen, behalve dat ie het doet.

Ik merk wel nu in het eerste uur dat de WW er erg hard naar toe gaat staan met de bladeren.

Temperatuur onder de LED: 27,5 graden. Lv ~55%. Qua temperatuur en lv is er dus nog niets veranderd tussen de led en de spaarlampen.

 

Ik zal verder zo veel mogelijk informatie geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat we hier op aanvraag een apparte sectie voor hadden... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar had ik niets over gelezen, en heb het dus maar hier geopend.

Als dit niet mag, hoor ik het graag, en mag het gelijk verplaatst worden naar de goede sectie, of eerst op slot, in afwachting op goedkeuring.

 

Ik ben heel makkelijjk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

makkelijk..?

Wat is het merk lamp, en waar is hij te koop..? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze volg ik!!!Kben benieuwd Kweekfreek ;)

Kan ik es vergelijken met mn 120Wspectrabox :D

 

greets

Aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites
makkelijk..?

Wat is het merk lamp, en waar is hij te koop..?

 

 

en foto's natuurlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes :D

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUPER! hoeveel gram ga je er vanaf halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp:

gallery_31247_12536_140036.jpg

 

Er zit een ophangkabel bij, die je zo aan de lamp en aan een ketting/touw/rope ratchet klikken.

 

@Stikkie: Merk = LG, en uit China.

 

@Elmo2007 Bedankt. ;)

 

Voor de rest, de opbrengst valt nog niets over te zeggen want dit is ook mijn allereerste kweek, en maar 1 plant.

Tot nu toe gaat het niet verkeerd voor de eerste keer. Ik heb slechter gezien voor de eerste keer, zoals gele/dode plantjes in de eerste week, of zaadjes die niet uit de grond willen komen en dergelijke. Wat dat betreft is alles eigenlijk vrij goed gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowaa

 

kek lampje hoor ziet er goed uit .

zit er nog een glasplaatje voor ?dat kan ik op de foto niet goed zien .

 

lg is dat niet de americaanse philips?,

 

gaan we volgen

 

houemgroen

 

maccerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

LG-LED is een Chinese fabrikant van led-licht armaturen die al jaren led-verlichting maakt, met een capaciteit van meer dan 20.000 stuks per maand. Alles is op aanvraag mogelijk. Custom ratio's van verlichting, logo's, voorkeur van voeding 230/110V etc. Ze beweren uitsluitend te werken met de hoogste klasse LED's. (maar dat neem ik met een korreltje zout, ondanks dat China het grootste marktaandeel van led-grondstoffen en leds heeft)

 

Er zit idd een plaat voor. Ik heb gemerkt dat de koeling van de armaturen waarschijnlijk temperatuurgestuurd is.

Ik heb namelijk op verschillende tijden de lucht uit de armaturen gevoeld met de hand, en deze schijnt te wisselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees .. laat die jongen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen moet zelf weten wat ie doet.. maar dit is dan HET testtopic waarin deze LED-lamp zich gaat onderscheiden van alle oudere (of uberhaupt alle) modellen. dus dan doe je stinkent je best om hier een DIKKE opbrengst onder vandaan te halen. en als je zegt tja er staat er maar 1 onder en ik "zie wel wat het word" dan is dit topic (en daarmee de LED-lamp) meteen gedoemd tot falen. zoals ik ergens anders al schreef, je mist kweekervaring, hoe kun je dan een fatsoenlijke vergelijkingstest doen? het zegt allemaal niks, totdat je hier 150 gram vanaf haalt of meer. want DAN heb je iets tastbaars. noem mij maar de boeman.. maar ik word een beetje moe van die promoters die je na 3 maanden niet meer op het forum ziet omdat hun plan mislukt. SHOW ME WRONG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo Laat hem maar, ik kan er wel tegen.

 

Ik zal hier na 3 maanden nog wel zitten, en ik zal dan ook mijn wietruikende best doen om een mooie plant te kweken. Sowieso omdat ik het nu steeds leuker vind om te kweken. Niet omdat mensen resultaat willen zien.

 

Deze week/weekend zal ik mijn kast eens afbouwen. Door andere zaken is dit nog niet gebeurd.

Ik had ook helemaal niet verwacht dat de leds zo snel binnen zouden komen, mijn ervaring met bestellingen uit China gaat niet verder dan een bezorgtijd van ongeveer anderhalve maand. En niet 3 werkdagen.

Dan kan ik het klimaat ook gaan vebeteren. Sowieso de luchtvochtigheid moet flink omhoog.

 

Edit: De Ph- en rope ratchet zijn eindelijk binnen. Ze zijn vast op 1 of ander distributiepunt blijven hangen.

Dan kan ik later deze week de lamp eens goed ophangen, aan 2 punten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

google heeft het em weer geflikt

 

http://lgledsolutions.en.alibaba.com/aboutus.html

ik heb em gevindt .

 

interesante site ze hebben nogal wat handel

ik heb ms mandy hu maar ff een mailtje gestuurd

wat een 100 watt bloeiertje kost.

toen werd ik ook gelijk lid van de alibaba club waar ik niet om gevraagd had.

 

rhymin and stealin

torching and crankin and rhymin and stealin , robbin and rapin -bustin two in the ceiling

ali baba and the forty thieves

ali baba and the forty thieves

 

beasty boys

dat waren nog es tijden jongen.

 

led kweekverslagen zijn mondjesmaat te vinden op the world wide web

op youtube word er veelal gewaarschuwd trap er niet in.

maar impulsief figuur als ik ben

zou het best wel eens kunnen zijn dat ik

zo n lampje ga kopen .

ik wacht met spanning op een mailtje van mandy

alhoewel de naam niet echt chinees aandoet voor een chinees.

belt een chinees :hallo met wie""

word er opgenomen ;HA wie met lo".

 

houmgroen

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ledlamp op losse schroeven komen te staan.

 

ik ben gaan struinen en grasduinen op alibaba .com

waar ik lid van ben en ik zag dat ze een giga aanbod hebben

op gebied van evsa .

ook 150 watt (een beetje mijn dingetje )

ik heb een aantal prijzen opgevraagd van de diverse merken.

want mijn vsa is al een jaar of 8 oud en nodig aan vervanging toe.

 

freekelaar

is alibaba een chinese site of komt ie ergens anders vandaan ?

heb jij je lamp er ook bestelt?

want zo zonder verzendkosten spreekt me wel aan.

 

ik had laatst bijna een flesje lesbian dream bestelt bij le plantage

kosten 5,99 euro

verzendkosten 8,50

een potje van tien gram opsturen of je maar ff 8,50 wil dokken

not even in my wildest lesbian dreams .

 

mijn scepsis is verdwenen omtrent alibaba

zal wel meevallen toch met die 40 dieven?

ja met zo n naam heb je wel de schijn tegen maar ik ga eerst mn mailbox ff in de gaten houden.

 

houmgroen

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelfs door 1 van die vrouwen daar opgebeld vanuit China, om bepaalde zaken. Die moeite nemen ze ook nog. Helaas is het typisch Chinees en praten ze vrij gebrekkig Engels.

In die streek in Hong Kong, ShenZen, zitten veel fabrikanten van led-verlichting, en ik denk dat ze samen wel voor miljoenen lampen per jaar zorgen. LG-LED kan alleen al 250.000 lampen in verschillende vormen per jaar maken. En ze hebben een heel groot magazijn en servicepunt in de USA. Geen klein kaal Chineesje dat in een hokje achteraf stiekem lampjes in elkaar schroeft, maar een groot concern. Dat bepaalt dus ook de lage prijs.

 

Alibaba is een site wat ongeveer werkt als ebay. Ze hebben ook kopersbescherming met een apart betaalsysteem waarbij je eerst alibaba betaalt, die houden het geld vast totdat jij de spullen binnen hebt, en gecontroleerd hebt, en dan kan je opdracht geven om het geld vrij te geven aan de verkoper als je tevreden bent.

Alibaba zit zelf in Singapore, dus je betaalt ook extra kosten voor internationale betalingen, en Alibaba vraagt een klein percentage van het totaalbedrag voor die betalingsservice.

 

Bij LG-LED werken ze wel met DHL Express verzending, en dat kost geld. Ongeveer 1/3 van het totaalbedrag was bij mij verzending. Reken op 60 dollar verzending per lamp, maar dan heb je ze ook binnen een week in huis. En je kan zelf aangeven of je nog iets speciaals wilt. Zelfs je eigen naam/bedrijfslogo erop laten zetten kan. De bloeilamp is wel iets duurder dan de groeilamp, dat komt omdat er dure IR leds inzitten. De bloeilamp kost 135 dollar, en een groeilamp 120 dollar. Daar komt dus nog meer dan 100 dollar verzending, en extra kosten bij. ;)

 

Dit is 1 van de redenen waarom ik de naam niet prijs wilde geven. Zodat mensen niet gaan bestellen voordat er überhaupt resultaat is geboekt met de lampen. Ik heb zelf electronica ervaring, en kan daarmee de leds naar eigen wens veranderen, mochten ze niet het gewenste resultaat geven. Mensen die geen kennis van electronica hebben blijven dan zitten met een lamp die ze nooit meer gebruiken en vervloeken. :D

Ik raad het af om zomaar te bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met alibaba is niks mis overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ff op aliexpress.com (onderdeel van alibaba), daar kan je direct de prijzen zien voor kleinere inkoop en veilig betalen via paypal/escrow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook via Alibaba/Escrow betaald en ben er tevreden mee. De betaling ging vrij snel.

Het valt erg mee als je eenmaal een beetje bekend bent met het fenomeen.

Losse prijzen voor de leds die ik heb, heb ik al genoemd. Ik heb een persoonlijke prijslijst gekregen van de lampenserie die ik heb. Ze zijn verkrijgbaar in 90-120-180-250W. Ook zijn er versies van 300 en 600W.

De enige reden waarom ik het af zou raden om te kopen: De led groei/bloeilampen zijn nog in een fase die nog niet optimaal is. Ik kan met mijn kennis van electronica alles veranderen aan de lamp. Nameinanka ook. De gemiddelde lampen-ophanger niet.

Daarom wil ik mensen behoeden door het af te raden. Als je van jezelf weet dat je er goed mee overweg kan, en niet na 1 kweek de lamp in een donkere hoek gooit met een hoop gevloek, dan mag je gerust van mij zoveel bestellen als je wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

nee dan is het niets voor mij.

ik ben maar een ondergemiddelde lampenophanger.

ik heb al 17 jaar geen licht meer op mn fiets mij te moeilijk.

blijf ik maar bij the good old tl8 en hps die grote hompen van het spectra wat in het luchtledige staan te stralen.

t geeft me toch het gevoel dat ik wat weggooi.

maar goed een tl8 of hpsje in en uit de fitting draaien lukt me nog wel (shoemaker stay with your read.)

 

tis mischien wat of topic maar die evsa met super lumen 3 standen

zou dat een beetje een successtory zijn of uh ?

weet iemand dat ?

anders bestel ik er een hier in de wietforumshop gewoon zo n ouderwetse magneet vsa

nooit troubles mee gehad.

 

houzgroen

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee kweekfreek, goed bezig ! wat zou een "autoflower" wietje doen onder zo"n lamp ? ga zo doooorrr !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar weer een fotootje, helaas wat mindere kwaliteit omdat mijn telefoon met autofocus en flits bij een ander ligt.

Vandaag 2 weken boven de grond

gallery_31247_12536_93890.jpg

 

Vanavond weer betere foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

ziet er goed uit die ww je kan duidelijk zien dat ie gegroeid is .

bij dit kleurenpallet hoef je echter geen picas meer te maken want ze willen hier vaak liever lampuitpicas zien .

kun je mischien es wat meer van je set up laten zien?

kast afzuigertje ventilators schakelbord etc.

en foei niet tot boventoe aangevuld die pot daar laat je het al liggen .

daar ga je al freek je hebt het niet goed doorgelezen hier allemaal.

ronde pot (niet goed he !)wat is daar mis mee freek ?

al die knowhow heb je nog niet .

je voorbereiding is niet optimaal dat hoeft ook niet maar dan ga je zeker niet knallen.

gram na gram loop je mis op die manier .

dat is het lesgeld wat je betaald .

 

alle begin is moeilijk en het moet ook een kans krijgen natuurlijk.

studeren moet je hier zweten lezen en blokken

de droge stof tot je nemen .

no guts no glory !

 

 

 

 

 

wat voor grondje gebruik je ?

 

 

houemgroen

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...