Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

nou...... daar komt ie dan eindelijk....

mijn nieuwe hokje :D

ben nog aan het bouwen, dus voor dikke toppen moet je nog wachten (als ie gaan komen).

 

de opzet.......

hokje 5,2 x 1,5 x 2,5 m (lxbxh) hout en folie en firestone vijverfolie

5 x gavita 1000W d.e.

opticlimate 6000 als koeling, met dimlux controller voor de co2 en lv en temp metingen..

cezio luchtbevochtiger tot 7l per uur, met daarvoor een osmosefilter.

smartpots van 240 liter, heb er 16 maar denk dat ik er maar 14 in krijg.

 

ben vast wat vergeten, maar ja vragen kan natuurlijk ;)

 

wat pics van het bouwen....

 

gallery_2875_12560_345070.jpg

 

gallery_2875_12560_627242.jpg

 

gallery_2875_12560_693043.jpg

 

gallery_2875_12560_493683.jpg

 

gallery_2875_12560_754829.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je de oc niet op ze rubberen pootjes?

Die compressor kan flink tekeer gaan hoor.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi spul, hoop echt dat je een flinke flinke opbrengst haalt. 5x1150 gram moet wel lukken toch met al die hightech spullen? ik had ietsjes meer ruimte per lamp en haalde dat zonder koeling/co2 etc. kun je er nog goed bij als het eenmaal vol staat? wat voor soortje komt erin, en ga je scroggen of gewoon knakken en buigen etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat met maar 14 of 16 planten muahahah gedurfde setup

 

tja ik zou persoonlijk slabs erin leggen. en automatiseren klaar.

maarja ach wie ben ik ;)

 

het moeten zowiezo fucking huge bomen worden met 340 gr nog wat, om 1 op 1 te draaien.

:D

 

good luck bro,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoge bomen vangen veel wind, gewoon PLAT.. daar zijn die lampjes toch voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polletje kerel,

 

Grandioos allemaal.Echt hartstikke gaaf.

Hier ga ik eens even lekker voor zitten!

 

Heel veel succes deze ronde ;)

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al zoveel reacties :D

 

@chriet, hij staat op rubberen pootjes, kijk maar laatste foto... die balken waar de pootjes op staan staan ook op rubber net als het hele hok trouwens...

nergens een gat in de muur en alles staat klem tussen rubber. Op de wanden zit van die geluidsisolatie en de vloer is ook extra geisoleerd.

 

@amnees het word de eerste ronde en moet 2000 gr halen dat moet wel lukken denk.

soortje, zoiezo casey jones, heb nog wat ander spul klaar staan, dus zal weer leuk worden.

ik ga ze gewoon hun gang laten gaan en bij grote verschillen knakken. ik kan overal goed bij, het hok is over de gehele lengte te openen dus moet max 1,5 meter overbruggen.

 

@tim er komen meerdere planten per smartpot te staan, weet niet hoeveel, heb genoeg stekken gesneden om nog zo'n hok te vullen :D

 

@ de rest bedankt voor de reacties ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat sannie er erg leuk mee scoorde en die liet z'n planten ook hun gang gaan. maar ik heb nu 2 keer gekweekt met die lamp, en 't is echt een breedtestraler en geen dieptestraler, dat merk je als de toppen zich ontwikkelen, afbloeien, en vooral als je gaat knippen. denk dat het loont om daar rekening mee te houden met je manier van kweken.

 

nog een vraagje, die OC heeft toch alsnog een afvoer nodig of niet? hoe groot is deze dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip ;)

als ze 1 x 1,5 goed belichten vind ik t prima, breed of diep..... ik laat ze toch niet te groot worden hoop ik.

op de afvoer en aanvoer zit een 12mm koperen buis.

de afvoer gaat naar riool en aanvoer is koud water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom meerdere planten in grote slimme potten?

 

als je het doet voor het airprunen is 1 potje per plant toch beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, maar ik gebruik de grotere smartpot als buffer, hoef ik niet elke dag water te geven.

zo kan ik de aarde ook makkelijker hergebruiken, beetje opwaarderen en volgende ronde er in met een goed bodemleven ;)

 

de aansluitingen

gallery_2875_12560_116227.jpg

 

pootjes achter staan iets lager (afschot)

gallery_2875_12560_385858.jpg

 

pootje voor

gallery_2875_12560_235311.jpg

 

bevestiging lamp

gallery_2875_12560_508231.jpg

 

gallery_2875_12560_176062.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je zeker een goed punt.

 

(ik ga die aardekwekers nooit begrijpen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meerdere planten in een grotere bak.. ik zie het voordeel er niet van in, o.a. gekut met water geven (of je moet een goed uitbedachte manier van het water PERFECT in de bak krijgen hebben) als je een dichte pot hebt verdampt deze alleen bovenin, bij zo'n slim pot verdampt het water ook nog eens rondom. dus in het midden zal de bak vochtig blijven, en aan de buitenkant droger, bij 1 plant per bak maakt dat niet uit, maar als je meerdere planten verspreid dan lijkt het mij dat er wel verschillen te zien zijn in de planten. dat is nooit gunstig..

 

als je elke dag water zou geven ga je dat wel wat tegen, maar als je er 20 Liter in mikt voor een paar dagen dan krijg je daar denk ik wel last van.

 

tja perfectionisme gaat nooit met vakantie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vorige ronde ook met meerdere in 1 pot gekweekt en zag geen enkel verchil in de planten...

ik geef water met de hand, meestal 10 liter voor 2 dagen.

het voordeel is de voorgroei tijd, met 9 meteen op 12/12, met 4 2 dagen aanslaan, met 1 een week voorgroeien.

de wortles van de planten gaan door de gehele bak, niet dat de linker alleen de linkse kant gebruikt.

het voordeel van de smartpot is dat je dus niet snel te nat kweekt, en met een groot volume is er weer voldoende vocht te vinden voor de plantjes.

 

ik ga ook niet op vakantie, maar heb ook wel eens geen zin / tijd om elke dag water te geven. ;)

en perfect is t niet hoor, gewoon een probeerseltje met co2 en een opticlimate.

 

ook zal ik die biovoeding van doc gaan testen in dit verslag, zet er stuk of vier 18 liter bakken in met verschillende hoeveelheden voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker man pol echt prachtig

dit wordt weer een waarachtig verslag van je

alvast succes

 

t ketsertje kijkt mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polletje,

 

Ik mis alleen nog de electrische pompwagen om je pallet aarde naar binnen te rijden, haha ;)

 

Het ziet er fucking nice uit, zelf ga ik waarschijnlijk ook naar een inrichting als deze alleen iets kleiner allemaal.

Maar dat duurt nog even voor de papierwinkel geregeld is.

 

Dat van die grote smartpots en relaxter watergeven kan ik alleen maar beamen.

Maar een ander groot voordeel vind ik dat de waterhuishouding in je grote smartpots of andere mega grote potten stabieler is.

 

Ik kweek momenteel met 50Liter smartpots maar ga na dit rondje toch weer terug naar meer liter, de smartpot zelf bevalt me wel.

 

Waar ik vreselijk benieuwd naar ben is wat de opticlimate nu werkelijk aan water verbruikt, is er een mogelijkheid dat je een watermeter er tussen gooit?

 

Gr

 

EL Predatoratoras!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ruimte en spullen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de oc is zeer efficient met waterverbruik

hij is inmiddels meerdere keren verbeterd

de watertemp. van het koelblok kun je rond de 43c houden

bij oudere modellen was dat rond 37c

hoe meer water erin gaat hoe kouder het is

om te ontvochtigen in de nacht verbruikt ie jammer genoeg ook water

maar het valt wel mee op zich

en water kost niet zo duur

ik kreeg een naheffing van 140 euro voor een periode van 5 maanden continu draaien........................

 

welke versie heb jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor die 21ste eeuw kweken

Ik volg je op de voet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig weer polletje! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit je setup, lekkere krachtige hemel erboven, wordt wel een beste poos voorgroeien in die 240 liter smart pots. :D 4-6 Weken voorgroei? Met flink toppen en fimmen ;)

 

Veel succes.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...