Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Angel's Teaser

Eerste kweek

Recommended Posts

Hoi, ik ga in juli aan mijn eerste kweek beginnen met 3 maal White Widow x Big Bud(vanuit zaad).

Dit is mijn set-up:

Een kast van 80cm bij 65cm bij 100cm

3 Tornado spaarlampen

3 Smart pots (3,7l)

Kippenmest

Potaarde

1 pc ventilator 12watt

 

Nou mijn vraag: Hoe lang moeten de dames staan van zaad tot oogst (hoe lang groei, hoe lang bloei?)? :D

Er zijn nogal wat tegenstrijdigheden op de forum daarover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als eerste zou ik meer lampen halen :D

 

en over tijden hoelang enzo . tja

 

daar zijn de meningen en ervaringen over verdeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt een klein hokje dus ik zou gelijk de bloei in gaan With Widow word ongeveer 90 cm hoog met 1 week voor groei

ik mis nog een filter in je set up, ook 3 plantjes gaan stinken in de bloei;)

De bloei periode van WW is ± 8 weken vanaf 12/12

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Angel's Teaser,

 

welkom hier, en alvast veel succes straks met de kweek,

 

dan nog een paar vraagjes.

 

Ga je ook nog iets doen aan afzuiging met een filter?

en hoeveel watt zijn de lampjes.

en begin je met gewone potgrond, of ga je speciaal medium gebruiken?

en heb je 3 feminized zaden? want als dat niet zo is, loop je de kans dat er maar 2 of 1 of :D 0 dames overblijven.

 

En op je vraagjes, de groeitijd bepaal je zelf afhankelijk hoe groot je ze wilt hebben, maar ik verwacht dat je wel iets van een week of 3 nodig zult hebben, om je ruimte een beetje gevuld te krijgen.

 

over de bloeitijd weet ik niet zo veel te zeggen, dat is afhankelijk van het soort, maar dat varieert een beetje tussen 8 of 9 weken, en dan wel tot 13 of meer weken.

Wat dit soort nodig heeft weet ik niet.

 

in elk geval is het goed om veel Sticky's en microkweekjes in jouw geval te lezen, daar zit erg veel bruikbare informatie in.

 

Grtz,

en veel succes en plezier gewenst.

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen,

Ja ik was vergeten om erbij te zetten dat de pc fan voor afzuiging gebruikt ga worden in combinatie met kattenbakfilters tegen de geur!

Mijn medium wordt gewoon potgrond!

De lampen zijn 3 tornado's van ieder 15W i.c.m. reflectorkappen die ga maken zoals Landloper in zijn Micro kweek heeft gedaan ( dank je voor die wijze les Landloper!).

De zaden zijn feminized autoflowers van Female Seed's, dus dat zit wel goed denk ik!

Bedankt voor jullie tips en adviezen. Alle reacties zijn welkom!!! Ik ben een noob in de dames kweken, tot nu toe alleen kruiden gekweekt!

 

Er volgt zo een foto van de kast, heb hem net gemaakt, moet nog even uploaden!

Ik blijf verder gaan met deze topic, zal binnenkort in een kweekverslag veranderen! Hoop ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd de foto van mijn kastje in aanbouw.

gallery_30875_12377_482063.jpg

Zullen wel meer volgen wanneer we aan het echte werk gaan beginnen.

Reacties en commentaar zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kastje om mee te beginnen, misschien wel een uitdaging om daar een sterk genoeg, en goed afsluitend deurtje in te krijgen.

 

en ik zou er inderdaad wat meer licht in hangen, 45 watt is niet zo heel veel.

 

en dan nog even over de groei/bloeitijd, als je het zaad bij female seeds hebt gekocht staat daar toch ongeveer de verwachte kweektijd bij.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het zaad nog niet gekocht, ga het binnenkort wel doen. :D

Het deurtje wordt als een soort klapdeur bevestigt, het opent naar boven. :lol:

Hoeveel moet ik dan hebben voor max. 3 plantjes? ;)

 

 

Oja, hoe moet ik de pc fan aansluiten op een adapter met regelbare voltage?

Edited by Angel's Teaser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een pc fan kan je aansluiten door de draadjes door te knippen van de fan en van de adapter ook.

Dan de draadjes verbinden en hij draait als het goed is :D

 

Weet niet of je al wat voor de verlichting gekocht hebt?

Anders kan je bijvoorbeeld ook kijken naar een 2x 36 watt Tneon setje.

Zijn niet zo duur en brengt meer op + je hoeft de stekker alleen maar in het stopcontact te steken en hij werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Angel

 

leuk kastje ben je aan het bouwen :P

 

Die tornado,s nemen zowiezo +- 20 cm kast hoogte in als je ze recht op plaatst met verhuisfittingen b.v.

Neem pot hoogte en dan blijft er 50-60 cm over.

 

Wel cool als je die 23 watt tornado,s met een plaat en verhuis fittingen staightdown zet

Gewoon 6 x 23 watt 827 , plaat triplex, de lampen klemmen tussen plaat en fitting en zilvertape voor reflectie :D

Heb ik ook gemaakt maar dan met 8 lampen ;) maar wel serieuse warmte probs :lol:

 

 

Waarom geen autoflowers die worden niet zo hoog en kunnen mijns inziens best leuk opbrengen :)

Tegenwoordig hoop leuke soortjes

 

goodluck ;)

 

grtz Kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Behind our Eyes; Dank je wel voor de tip, had echt geen idee van hoe ik die fan moest gaan aansluiten! :D

En ik ga 3 maal 15watt tornado spaarlampen ophangen op dezelfde manier als de microzadenkweek van Landloper!

 

@Kingkroon78; Dank je voor de compliment, hij is bijna klaar, zal binnenkort weer een nieuwe foto plaatsen. Dan zal de buitenkant wel af zijn.

De lampen worden op dezelfde manier opgehangen als Landloper heeft gedaan met zijn micro zaden kweek. Compleet met zelf gemaakte reflector kappen van opengesneden blikjes! :) De plaat zal ook op en neer kunnen, net zoals die van Landloper!

En de zaden zijn inderdaad autoflower zaden van Female Seeds (ze worden ongeveer 60cm hoog!)

 

@ iedereen; binnenkort een nieuwe foto update!! Kastje is van buiten bijna af!!!! ;)

 

Zo nu ff :lol: en een :P en dan weer verder met de voorbereidingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd pica's over de voortgang van de kast:

gallery_30875_12377_924569.jpg

 

gallery_30875_12377_803193.jpg

 

gallery_30875_12377_4978.jpg

 

Zoals altijd alle tips en adviezen zijn welkom! :D

ZO nu een :o en een :bier en daarna weer verder :whip:

 

Tot de volgende update!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Angel

 

Ziet er prima uit

Je gebruikt de ductape deurophouder zie ik :o

Nee hoor just kiddin maar kan je scharnier niet a/d zijkant ofzo?

 

suc6 met je kweek

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kingkroon78 : Ben bang dat de kast niet sterk genoeg is om de scharnieren aan de zijkant te doen, kast is opgebouwd uit een oude leenbakker kast die we niet meer gebruiken! :D

Ben nu besig om de lichtplank te maken, die ik op en neer kan verstellen wanneer de dames groter worden!!

Maar eerst :o en :bier en dan weer verder :whip: van de baas. ;)

Dank je, jij ook suc6 met huidige/toekomstige kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Angel

 

ThanX :o

 

 

Tja leen bakker he :whip:

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kingkroon78 : tja......... het is wel lekker dik en isolerend, maar het is geperst hout. Maar het houdt het zoals ik het neer heb gezet en ik ben nu nog bezig met de lichtplank. Binnenkort update met pica's van de bijna compleet afgwerkte kast! :o .

Het gaat alleen niet zo snel als ik het wil, maar je kan kwaliteit niet afraggelen hè :whip: , al is de baas er niet mee eens :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar er was een financiele tegenslag waardoor het op de achtergrond is gezet. :wacko:

Maar, I'M BACK en heb een paar dingen veranderd. Straks een paar pica's daarvan, nu eerst een kleine update:

Zaadjes zijn WWxBB geworden :o ( plus 1 gratis Big Grapefruit, courtesy of Female Seeds )

Spaarlampen zijn een LED- paneel geworden :) Aantal leds is 225. Verbruik 14W, lumen weet ik nog niet ( als iemand het weet hoor ik het graag! )

Kippenmest is Wormenmest geworden :)

Smartpots zijn niet doorgegaan, volgende keer misschien :rofl

Een compleet andere kast!!! :rofl

Nog een paar dingen doen en dan neem ik wat pica's

Tot later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip als je op 12/12 gaat hang dan je spaarlampies er bij, die zullen eht beter doen als je led paneeltje :rofl

 

succes :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die led paneeltjes zijn leuk ....

voor de drive in discotheek van om de hoek :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30875_12377_743676.jpg

 

Kun je ook de hoogte van de lamp aanpassen?

Of kunnen je potten straks makkelijk naar de juiste hoogte.

 

Ik neem aan dat je wel de juiste afstand tussenhet licht en de plantjes wilt hebben.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo: Disco kan alleen als je een zonnebril draagt, anders zie je niks meer!!!

@ Done Bone: waarschijnlijk gaan we dat wel doen, we kijken hoe de dames het gaan doen.

@ Djbroertje: we verhogen de potten aangezien dat makkelijker voor mekaar te krijgen is dan de licht verlagen.

 

Algemene vraag: Als we wormenmest gebruiken, Waar moeten we dan extra op letten?

 

Volgende week gaan we LOS!!

 

Alle tips en adviezen zijn welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, veel succes ben ook een beginner

Hoe wil je je planten zoveel ophogen want ik had begrepen dat dit soort lampen vrij dichtbij de planten moeten zitten, je kast lijkt me nog best groot, als ze wat groter zijn lijkt het me wel moeilijk om steeds de planten van hoogte te moeten aanpassen..

Ik kijk hier wel wat mee ;)

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom neem je ind geen Tneon kan je veel beter onder afbloeien en is veel makkelijker en werkt perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...