Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

trotse papa

verschil Mapito / RFX-1 / Quantigo

Recommended Posts

hey allemaal,

 

heb al veel zitten lezen over kweken op hydro.

 

maar wat mij nog niet duidelijk is;

wat is het verschil tussen mapito (van Atami) / RFX-1 / Quantigo

 

ik weet dat het een gemaakt is van "oude/gebruikte" steenwolslabs. de ander is gemaakt van nieuw materiaal.

ook zit er bij de een schors of cocos doorheen

en dan heb je nog de "oude matras" stukken

 

wie kan / wil er info geven over de verschillen.

dus merk / samenstelling / eigen ervaring / info van fabrikant enz...

 

niet alleen voor mijzelf maar denk dat er meer hier op WF zijn die daar wel wat meer over willen weten.

 

Trotse Papa

 

*als ik niet goed het gezocht met de zoekfunctie... dan hoor ik het wel...*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito is steenwol met stukjes bast en coco

 

Quantigo is nieuwe steenwol met stukjes schuim ertussen.

 

RFX is ook steenwol met stukjes schuim maar de verhouding is anders en het is voorbehandelt met iets waardoor je planten er beter op gaan.

 

Van de 3 blijft quantigo het natste en rfx het droogste.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker

 

thnx dat een zeer kort en duidelijk antwoord. het antwoord wat ik zocht :verrygood

 

nu snap ik ook waarom een kennis van mij zei dat je onderin je op eerst stuk steenwol slab moet doen voordat je de RFX erin doet. hij zegt dat de slab beter water vasthoud.

 

? welke van de 3 zou jij mij aanraden om te gaan gebruiken? ben een beginner

 

groet Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er een beetje aan hoe je kweekt, als je vaak water wil geven rfx (makkelijker corrigeren) als je lui bent quantigo als je de middenweg wil, mapito.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker, je gaf me laatst een tip waardoor ik nu weer perfect op mapito draai. "nieuwe" mapito houd minder water vast als oudere. met dat gegeven wacht ik veel langer met watergeven als voorheen. en dan gaan ze opeens weer als een speer ( op 4 keer gebruikte mapito ) met de juiste vocht/zuurstof verhouding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben nog een onbekende op de markt.

GoldLabel heeft een mix van 50% RHP kleikorrels en 50% Grodan granular rockwool.

Grodan en GoldLabel zijn in deze markt dus ook aanwezig.

In de UK gebruiken ze er heel veel van.

We gaan hem binnenkort wel inzetten in de testsectie. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de uk kopen ze waarschijnlijk alles wat uit holland komt wat met wiet te maken heeft

heeft iets met reputatie te maken ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Racker, je gaf me laatst een tip waardoor ik nu weer perfect op mapito draai. "nieuwe" mapito houd minder water vast als oudere. met dat gegeven wacht ik veel langer met watergeven als voorheen. en dan gaan ze opeens weer als een speer ( op 4 keer gebruikte mapito ) met de juiste vocht/zuurstof verhouding.

 

Goed bezig Amnees, ik heb het opgelost door de bakken op grasdallen te zetten. Blijven ze ook minder nat onderin en er komt vanonderen ook wat lucht bij.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DOC,

ik ben aan het zoeken gegaan over die 50-50 mix... :book:

maar alleen op http://nutriculture.com/brandsgoldlabel.html is er iets te vinden en verder niks...

 

zat te denken dat ik wel zou willen testen, maar kan me goed voorstellen dat ik als beginner daar niet de juiste persoon voor ben. :D

wel ga ik het test verslag volgen zodra het getest word :verrygood

 

groet Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel weer natigheid, ik zal over een poosje eens een paar bakken ertussen zetten met die pebblemix. Hierbij ben ik niet zo benieuwd naar de eerste ronde maar meer naar de rondes die volgen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik heb al verschillende kweekjes gedaan op grond en mapito en na het lezen dat rfx veel bewaterd moet worden dacht ik misschien is dit dan beter voor mijn systeem.

 

ik kweek met mapito op een soort waterfarm systeem maar dan met een grote waterbak waar een iets ondiepere bak inhangt waar mijn mapito in ligt met de planten en dat word dan bewaterd door druppelaars die het voedingswater uit onderste bak haalt en wat teveel in de mapito bak zit komt weer terug in mijn voedingsbak.

 

kan iemand mij vertellen als ik daar beter rfx-1 voor kan gebruiken of toch gewoon nieuwe mapito kan halen?

 

grt Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

We produceert RFX? Ik kwam zelf uit op Agra-Wool.nl

Vond ook een naam en adres van de registrant maar bij nader inzien post ik die maar niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We produceert RFX? Ik kwam zelf uit op Agra-Wool.nl

Vond ook een naam en adres van de registrant maar bij nader inzien post ik die maar niet.

 

 

Hoi,

de Bedrijf het Agra Wool en Roermond

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil eens een paar planten op mapito, rfx-1 of kwx-1 koko's zetten. Het liefst wil ik niet de ec hoeven uitspoelen en de kans op beestjes zo klein mogelijk houden. Welke adviseren jullie mij als beginner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil eens een paar planten op mapito, rfx-1 of kwx-1 koko's zetten. Het liefst wil ik niet de ec hoeven uitspoelen en de kans op beestjes zo klein mogelijk houden. Welke adviseren jullie mij als beginner?

 

Lees de verslagen lets go mapito eens......zou ik willen voorstellen. Is wel wat veel maar staan goeie tips in. Ook wat andere verslagen waarin mapito in wordt vermeld geven meerdere trucks tips. Mijn gabber werkt met benefitial insects, zeg maar beesies die de andere beesies weer op eten en daarna zichzelf kanibaliseren tot dat er bijna nix meer over is...

 

L8r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er veel over gelezen en zodoende besloten eerst op aarde te blijven kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hierna Cocos proberen omdat ik niet elke keer met zakken aarde wil slepen en vind met Mapito gwn een groot nadeel dat je het eigenlijk in kratjes moet doen en dan heb ik straks 100+ planten staan... Wil met dat aantal dus niet gepakt worden he dus ik doe het lekker met 32 18ltr potjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hergebruik je je aarde niet en meng je het met kokos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe het je zal bevallen, de kokos mix bevalt mij prima. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt alleen kan je niet elke voedingslijn gebruiken, anders had ik ook een rondje 100% kokos gedaan.

 

Echter las ik dat pH Donner van mening is dat de watergift veelmeer de opbrengst bepaalt dan het medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij werd in de growshop verteld dat ik niet in de speciale Cocos voedingslijn moet trappen omdat dat gwn bullshit is.

Hij zei dat je ook gwn a en b voeding kan pakken van bijvoorbeeld hy-pro

 

Hij zei dat eigenlijk alle hydro voeding wel kan alleen de voeding voor aarde niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het specifiek over Biobizz en ik heb hierover met hen gemaild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...