Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Leather Daddy

Voeding van de Aveve

Recommended Posts

Hoi, iedereen

 

Ik vroeg me af al of die speciale voeding in de grow-shops niet (een beetje) overprijst is!

 

Ik voel mij altijd zwaar in de kakker gepakt als ik 15€ neerleg voor zo een klein flesje voeding.

 

Dus dan maar naar de aveve, daar hebben ze immers ook voeding, of het nu speciaal voor hennep is

of niet, planten zijn planten niewaar ?

 

Deze vloeibare meststof voor planten en kruiden :verrygood leek mij wel geschikt.

6€ voor 800 ml te verdunnen spul !

 

2rw46dc.jpg

 

 

Er zit stikstof in, dus geschikt voor in de groeiperjode dacht ik, wat denken jullie ?

 

2u44vew.jpg

 

 

Ik heb vandaag mijn 5 Femenized Arjan's Haze# 1 Dames voor het eerst bemest ermee.

5ml per liter water, 1x per week te gebruiken, en tussendoor gewoon water geven... ga ik zo blijven doen

 

ik denk dat deze bijna net zo goed zal werken als dat duur spul van de growshop, wat denken jullie ?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je mist een belangrijk element in je voeding namelijk fosfor. Op de fles staat NK 6 3 . Hier had ook nog een P bij moeten staan.

Ik zou toch nog een keer gaan kijken bij de Aveve of ze ook iets anders hebben.

Succes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Ja die stond daar vlak naast, ook aan 6€, maar die dacht ik pas in de bloei perjode te gaan geven, want in de groei perjode is dit

toch niet zo belangrijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fosfor (P) is in de groei minder belangrijk, maar mag niet ontbreken. Groei- en bloeivoeding is in principe hetzelfde, alleen wijken de verhoudingen tussen N, P en K af. Ik zou niet zelf gaan rommelen en gewoon een fles goede voeding kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek jij wel dan?Want als je een beetje goed rondkijkt ben je zelfs goedkoper uit!Wat jij als voorbeeld geeft zit maar 800 ml in :verrygood Je kijkt bij growshops zeker naar de grote kannen van 5/10 of 20 liter. Als je daar gaat kijken naar een liter flesje zullen je merken dat je zeker niet duurder uit bent met betere voeding!

 

GR,

 

MS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben echt geen kenner ofzo, maar ik denk toch dat je t beste resultaat krijgt met voeding die speciaal voor onze hobby ontwikkeld is. En tja je doet t toch voor t resultaat uiteindelijk. Ik zou er niet op bezuinigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeeld van een prima voeding waar je wel planten mee kunt groeien: Gold Label A+B 1 liter (dus samen 2 liter) = goed voor ongeveer 1000 liter voedingswater. Kost bij een Normale GS € 11,50

Het flesje DCM dat je laat zien is niet alleen ongeschikt voor onze planten, maar geeft je ook maar ongeveer 200 liter gietwater.

 

Per duizend liter gietwater komt:

 

DCM € 30

GL € 11,50

 

Dus volgens mij voelt een verstandig persoon zich bij die DCM flesjes toch een stuk harder in z'n kakker gepakt.

Wat overigens, in het gezelschap van de juiste dame, weer een heel plezierige ervaring kan zijn, maar dit terzijde.

 

dus klikkerdeklik naar de juiste growshop online ...... en besparen maar op die dure Aveve zooi.

 

:verrygood

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Probeer iets te doen met het gegeven advies .. dan hoef je bij de oogst niet te denken wat ging er mis.

Ook in de groei is de aanwezigheid van fosfor belangrijk ( J.de R. heeft gelijk). Het is inderdaad zo dat fosfor echt belangrijk gaat worden in het begin van de eerste weken bloei .. en dat daarna Kalium meer belangrijk wordt.

Maar toch, ik zou de voeding die je gekocht hebt niet geven aan mijn planten. Ben net ff met mijn "kakker" naar de "losplek" geweest , en zie dat Chassie een reactie heeft geplaatst.

Ja, wat kan ik dan nog meer toevoegen.

Succes

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt Nederlands topic. :verrygood

 

zuinig_met_wcpapier.jpg

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm, bedankt voor het advies jongens,

 

ik ben 2 growshops binnen geweest, en daar kwam de voeding een pak duurder uit als in de aveve

en dat was dan niet eens organische voeding ( die was nog duurder!)

 

ze willen je ook direct 37 verschillende flesjes verkopen natuurlijk :verrygood

 

nu die gold label is percies wel goedkoop, hoog tijd voor eens wat andere growshops te gaan bezoeken :D

 

mss dat ik ooit eens een vergelijkend testje doe, ik heb die eene aveve fles nu toch al...

dan koop ik die andere met 'P' in ook nog en probeer ik de waardes van de 'echte' wiet voeding na te mixen

 

ik zou wel eens willen zien hoe groot het verschil is, ongeacht de prijs

 

zou ook wel een leuk topic worden denk ik :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik op een flesje lees dat "Vee gedurende 21 dagen niet op het land mag komen" als je dit gebruikt hebt, zou ik me er niet fijn bij voelen om dit op te roken.

 

500mL biobizz groei en 500mL biobizz bloei kost je 22 eurootjes incl. verzendkosten thuis op de mat bezorgd. (ook in België)

Me dunkt dat je zoiets ook wel in een shop in de buurt kunt vinden, zodat je nog eens 6 euro aan verzendkosten bespaart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

die zouden nog eens leuk zijn voor een vergelijkend testje... met hoogst wss de biobizz als winnaar,

maar toch, tis toch leuk om het verschil daadwerkelijk eens te zien

 

ik denk dat die waarschuwing niet veel te betekenen heeft, dat is maar indekken wat die manne doen volgens mij

 

zou misschien ook op de biobizz kunne staan, moest niet iedereen hun wiet oproken :verrygood

( daar noemen ze het spoelen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,ik heb wel al meerdere keren gelezen dat je tomatenvoeding aan je planten kan geven,

maar zelf hou ik het liever bij de voeding van canna,valt ook goed mee in prijs.

Moest je nog voor voeding gaan ,dan zou ik 1 liter flessen nemen,bij 250ml of 500ml flesjes kost de voeding meer,

prijs/liter heb ik het dan over.

 

grtjs

 

blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben begonnen met Hesi, ook niet super duur. Indoor gewoon voor GL ofzo gaan en buiten werken met Eco-style(Bloedmeel,Beendermeel,Vinassekali) laatste te verkrijgen bij Aveve.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezeur man om je voeding, wiet is zoveel waard en dan bedoel ik niet alleen om te verkopen.

en dan ga je besparen op je voeding, dat is verkeerd man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis voeding in Nederland heeft de laagste prijzen van de hele wereld.

Ga maar eens kijken op wat UK of US sites.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat natuurlijk wel werken. Cannabis is erg sterk, en je gaat echt wel wat oogsten als je verder geen missers maakt en je kwaliteitsnorm niet te hoog is.

Maar als je een fijn wietje verwacht, heb je met een echte (biologische, als je dat wil) voeding voor cannabis veel meer plezier van je oogst.

 

De reden dat ik 500ml aanraad, is dat je volgend jaar waarschijnlijk weer wat anders, of wat nieuws, wil proberen.

Dan heb je aan een kleiner flesje genoeg. (afhankelijk van verbruik, dat verschilt per merk)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannabis voeding in Nederland heeft de laagste prijzen van de hele wereld.

Ga maar eens kijken op wat UK of US sites.

 

 

mmm idd volgende kweek doe ik 1 plant met aveve voeding en 4 met wiet-voeding

 

het is alleen niet zo evedent voor mij om even naar de growshop te rijden ik woon nl. in Walonië

 

en thuis laten aankomen is ook geen optie, aangezien ik nog bij mijn onwetende ouders woon :D

 

maar bedankt voor het advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken iemand die 2 jaar geleden een test heeft gedaan op tomatenplantvoeding, en de ander op goede voeding

 

schol toch bijna 35 cm in hoogte en heel wat in omtrek

en zon 75 gram verschil (gedroogd)

al vond ik de kwailiteit relatief hetzelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannabis voeding in Nederland heeft de laagste prijzen van de hele wereld. Ga maar eens kijken op wat UK of US sites.
mmm idd volgende kweek doe ik 1 plant met aveve voeding en 4 met wiet-voeding het is alleen niet zo evedent voor mij om even naar de growshop te rijden ik woon nl. in Walonië en thuis laten aankomen is ook geen optie, aangezien ik nog bij mijn onwetende ouders woon :P maar bedankt voor het advies

weet wat je bedoelt kwoon in vlaams brabant en s vo my toch ook ff een goeie 100km ryde naar de dichtste growshop ;)

een andere oplossing s om het te late versture naar een vriend die dit wel kan ontvange :D

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
schol toch bijna 35 cm

Je hebt een schol van 35cm bij je plant gevonden ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik niks anders dan goedkope voeding uit de aveve

 

wel de organische vaste voeding e.d. niet die flesjes

 

ik kom met mijn voeding 2-3 jaar toe, het hoeft dus idd niet duur te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

de organische korrels voor eetbare groenten zijn inderdaad zoals THC hierboven al zei gewoon goed .

 

Neem wat van die korrels voor bijvoorbeeld tomaten of augurken .

Zeker goed om te gebruiken als aanvulling van je organic garden

Gewoon maar de helft gebruiken van wat ze aanraden en dan zit t altijd wel snor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn genoeg recente topics waar je je in kan mengen hoor. hierin zal wellicht nog iemand op je reageren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dutch pro A/B 8 a 9 euro per liter. Dus nog geen 2 tientjes voor beide componenten, dosering 2-3ml/liter

Gebruikte ik bij o.a tomaten etc 😬

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...