Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Tw!tchy's 400 Watt kweekje

Recommended Posts

Hallo hobbykwekers! Ik ben nieuw op dit forum, maar kijk al een hele tijd mee en heb al eens een heel simpel kweekje gedaan met 2x24 watt TL in een keukenkast zonder enige afzuiging / voeding / whatever, was toen erg leuk en ik ben een stapje verder gegaan voor mijn eerste kweek.

 

Mijn setup:

 

Kast (skelet met gipsplaten) van 1.05m x 1.05m x 1.80m (lxbxh)

400 watt VSA

400 watt HPS

3x 80mm actieve inblaas (pc fans)

3x 100mm passieve inblaas

1100m3 afzuiger 125mm (had een 365m3, deze was te zwak voor de lange afvoerbuis erachter)

350m3 Rhino koolstoffilter

11 liter potten

Grond: Plagron Light mix met perliet en op de bodem (en ook beetje tussen de aarde) lekker wat hydrokorrels ;)

Wormen komen nog!

 

Soortjes:

- 2x Greenhouse Lemon Skunk fem (deze heb ik dus vorige keer gekweekt, heerlijk wietje!)

- 1x Sjamaan Ingmar's Punch

- 5x Sannie's Kolossus fem

- 2x Sannie's Madshack fem (kreeg ik gratis er bij van Sannie, dus waarom niet :))

 

Het was de bedoeling om 5x greenhouse lemon skunk fem te maken, en 4x sjamaan ingmar's punch, maar de aarde die ik voor het ontkiemen gebruikte (heb ze eerst een worteltje gegeven in toiletpapier) voelde na een paar dagen keihard aan maar was wel vochtig, ik had niet verwacht dat ontkiemen in kweekaarde zo enorm slecht zou zijn..

Nu zijn er dus 5 kolossussen bijgekomen van sannie, met spongepots en heb dus ook maar meteen een propagator gekocht en een 4x15watt spaarlamp armatuurtje hierboven gehangen die 24-0 stond tot het meeste boven de grond was, de bak moet nu nog twee kolossusen (bij alle twee is het worteltje al in het spongepotje geschoten). Inmiddels zit alles al in de 11 liter bakken in Plagron Light Mix, maar om het spongepotje wel was humus ofzo (soort kiemaarde).

 

Er zit een afvoerbuis van een goede 8 meter aan de kast en gaat naar de schoorsteen, hier zitten ook een paar bochten in en ik denk dat hierdoor de temperatuur in mijn kastje soms te hoog werd (32 graden op een hete dag bij de plantjes, met de 400 watter 70cm (!!!) boven de planten. Aangezien ik de afvoerbuis niet in mijn kamer uit kan laten blazen -ik zit op de hoogste verdieping met de zon aan mijn kant, is al niet koel in de zomer- heb ik een 1100m3 afzuiger besteld, hiermee dacht ik dat het veel beter zou zijn, maar nog steeds wordt het 29,5 graden max (hoe kan dit? hoe kan dit beter?). De aanvoer van lucht komt van onder de planten en is geleidelijk verdeeld.

 

Iets anders dat mij opviel waren de kleine gaatjes die in de binnenbuis van mijn afvoerbuis zitten, deze lekken een beetje lucht, ik heb de stukken waar de binnenbuis van 125mm bloot ligt (bij het aansluiten van de flens bijv.) van een laag tape voorzien, zodat deze geen lucht kan lekken, hoe weinig het ook is. Bij de isolatielaag voelde ik ook aan de voor en achterkant van de afvoerbuis dat hier veel lucht uit komt (afkomstig uit die kleine gaatjes in de binnenbuis van de afvoerbuis), daarom heb ik de voorkant bij de buisafzuiger aan het stukje blote binnenbuis getaped, waardoor de hele afvoerbuis nu luchtdicht is en niet meer lekt. Ik vind het wel erg vreemd dat de binnenbuis allemaal hele kleine gaatjes heeft, klopt dit wel? Ik heb deze besteld bij eugrowshop.eu

 

Ten slotte over mijn planten:

Ik heb nu één lemon skunk (fem) die al vrij groot is (aantal weekjes gegroeid), en een lemon skunk (fem) en een ingmar's punch die amper een week oud zijn. De kolossussen en madshacks zijn net opgekomen, dus ik heb wat verschillen in grootte straks bij de plantjes. Hoe los ik dit op? De grote lemon skunk in de hoek heb ik al getopt twee dagen terug, ik zet deze misschien ook wat eerder in de bloei (even uit de kast halen en in een donkere kast wegzetten, paar dagen vervroegd slapen dus). Lijkt me ook slim om straks de kleinsten wat op te hogen onder de pot.

 

Voeding die ik gebruik is trouwens helemaal bio van het merk Bio Nova. Ik heb wortelstimulator, ph-, super soil mix (1component voeding), pk 13/14, en schimmels.

Soms geef ik wat brandnetel thee, de enzymen en bacto's (sannie's bacto van het water dat ik over had van de spongepots) kunnen dit dan lekker omzetten tot veel stikstof.

 

Tot nu toe heb ik alleen bacto, schimmels en wortelstimulator gegeven, ik ben niet van plan te voeden tot week 4 ofzo.

 

Vandaag is dus dag 2 voor alle nieuwkomers (madshack + kolossus), de ingmar's punch (2 na grootste plantje) en de lemon skunk (de kleinste) staan nu een kleine week, de grote lemon skunk (grootste plant in de hoek) staat al paar weekjes rustig te groeien onder de spaarlampenset. Ze staan nu dus allemaal samen onder 400watt HPS.

 

De grootste is getopt, de rest laat ik zo, en achterblijvers worden vroegtijdig gediefd zodat ze de hoogte in schieten (energie bovenin besteden) en bijbenen met de rest.

 

Dit is dus groei dag 1 (12-06) voor de nieuwkomers:

 

sdc11937f.jpg

 

sdc11938.jpg

 

Greetz Twitchy

 

EDIT: Waar haal ik trouwens van die witte steentjes die sommigen hier op hun aarde leggen? Lijkt me fijner dan werken met a4tjes B) was even uit nood tegen de warmte :)

 

Wie weet waarom ik nog steeds met lamp aan rond de 29 graden zit terwijl mijn 1100m3 afzuig op 100% zuigt? 350m3 koolstoffilter draait dan gewoon op 100% lijkt me, dus 350m3 afzuig per uur lijkt me zat om een lagere temp te halen :/

Edited by Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

1100m3 afzuiger met een 125 flens?

 

klopt helemaal niks van en dara zit je temperatuurs probleem.

 

Waarom is die 385 te weinig? blaast toch lucht weg door een lange buis en dat staat los van druk opbouwen?

meer van belang dat er wel volop afgezogen wordt zonder beperkingen dan uitblaas.

 

die witte steentjes.. dat heet perliet en kun je bij de GS kopen, kost niet veel maar je kunt het ook doen met een stukje z/w folie op maat geknipt of metselzand kan ook nog. Perliet gaat meestal per grotere zak (maar weegt niks) en da's erg veel korrels kan ik je zeggen.

 

Nog maar eens goed naar je setup kijken want je hebt ergens een dikke bottleneck nu (ook die 3 actieve inblaas heeft heel weinig nut)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ik heb op die 1100 m3 een versmaller gezet naar (200 --> 125mm), ik weet dat hier veel kracht verloren gaat, maar hij blaast alsnog veel harder uit dan de 365m3 afzuiger, het verschil is 3 graden ongeveer (van 32,5 max naar 29,5 max... al een hele verbetering)... Kan het niet liggen aan de lange afzuig buis? Een 200mm buis aanleggen door mn kamer wordt wel lastig denk ik, maar het is mogelijk.. Zou dit veel helpen? Ik denk ook dat veel kracht verloren gaat in de gaatjes in de binnenbuis, hij blaast op die manier in het isolatiemateriaal waar het lucht niet verder kan, maar het zal wel kracht kosten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig reacties hier, dus ik doe maar een update :book:

 

Op het moment ben ik allerlei testjes aan het doen in mijn hok, er staat nu een ventilator bij die schuin omhoog tegen de lamp(en lampkap) blaast voor koeling, het ziet er nu dus niet mooi georganiseerd, maar de temperaturen komen niet boven de 27 graden, dat is een heel verschil met eerst. Hiervoor ga ik dus nog een pocketsize ventilator kopen en deze ergens ophangen ter koeling van de plant toppen of de lamp.

 

Ook zitten er een paar stukken karton langs de muur, dat zijn labyrinths (soort lucht inlaten waar een paar hoeken in zitten zodat er geen licht in de kast kan, hij moet lichtdicht blijven. Blijkbaar had ik te weinig lucht inlaat, de afzuiger zuigt nu veel meer af. Ik ga dit nog afwerken met hout i.p.v. karton, was even een testje ;)

 

De plantjes gaan echt keihard! De getopte skunk staat sinds 3 dagen in de bloei, die haal ik 's avonds rond 8 uur uit de kast en stop deze in een lichtdichte donkere kast tot 8 uur in de morgen, deze zal ik dus ook wat eerder oogsten, maar als ik hem had laten doorgroeien gaat hij wel enorm in de weg zitten, hij hangt nu al over andere potten heen.

 

Dit is dus Groei dag 6 voor de kleintjes:

Allemaal samen:

gallery_30799_12348_116826.jpg

 

De grote lemon skunk die nu 3 dagen in de bloei staat (heeft nu twee groeischeuten dankzij toppen):

gallery_30799_12348_36677.jpg

 

De grote lemon skunk, de kleinere lemon skunk en de Ingmar's Punch:

gallery_30799_12348_26420.jpg

 

De Ingmar's Punch solo:

gallery_30799_12348_39183.jpg

 

Nog een keertje:

gallery_30799_12348_26509.jpg

 

De kleinste lemon skunk solo:

gallery_30799_12348_50688.jpg

 

De grote lemon skunk:

gallery_30799_12348_160784.jpg

gallery_30799_12348_197427.jpg

gallery_30799_12348_14420.jpg

 

Een Madshack:

gallery_30799_12348_344568.jpg

 

Nog een Madshack:

gallery_30799_12348_290687.jpg

 

Een Kolossus:

gallery_30799_12348_352768.jpg

 

 

To do list:

- Witte folie over de potten i.p.v. a4 :D

- Tijdelijke luchtaanvoer labyrinth vervangen

 

Hoe lang zal ik alles ongeveer moeten voorgroeien? Moet ik trouwens de grote bladeren van de grote skunk af knippen? Deze liggen namelijk helemaal over topjes heen en zitten enorm in de weg, alleen de twee grote toppen aan de bovenkant krijgen volledig licht, beetje jammer dat hij zo compact gegroeid is, het is net een struikje :verrygood

 

Graag reacties ;)

Edited by Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit!!

 

stilletjes volg ik je.. :verrygood

 

good luck

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku :book: Echt netjes vind ik het niet, maar het werkt super zoals het er nu bij staat (behalve dat 1 pot een beetje aan de buitenkant staat, komt goed als ik de nieuwe miniventilator heb)

 

Nog iemand die antwoord op mijn vragen heeft? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo,

 

dieven is opzich geen probleem alleen niet in 1 keer helemaal kaal,( gelijkmatig )

 

een week of 2 voorgroei moet voldoende te zijn..

 

ga op je gevoel af dan komt het goedd :verrygood

 

grtz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven kende ik al, maar is dit niet aan de onderkant vertakkingen weg halen die toch geen licht krijgen of om je plantje bovenin harder te laten groeien/bloeien? Valt grote bladeren bovenin weghalen ook onder dieven? De topjes waar ik licht bij wil zitten namelijk onder die bladeren :verrygood

 

Edit:

Alvast de bovenste twee bladeren er af gehaald, deze waren echt enorm en zaten in de weg..

gallery_30799_12348_201040.jpg

 

Plantje nu (kijk hoe veel meer topjes zichtbaar geworden zijn):

gallery_30799_12348_407687.jpg

 

Misschien morgen nog die twee andere grote bladeren iets verder onderin, en daarna wordt het dieven aan de onderkant, maar dat is nu nog niet nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dieven kende ik al, maar is dit niet aan de onderkant vertakkingen weg halen die toch geen licht krijgen of om je plantje bovenin harder te laten groeien/bloeien? Valt grote bladeren bovenin weghalen ook onder dieven? De topjes waar ik licht bij wil zitten namelijk onder die bladeren :book:

 

Edit:

Alvast de bovenste twee bladeren er af gehaald, deze waren echt enorm en zaten in de weg..

gallery_30799_12348_201040.jpg

 

Plantje nu (kijk hoe veel meer topjes zichtbaar geworden zijn):

gallery_30799_12348_407687.jpg

 

Misschien morgen nog die twee andere grote bladeren iets verder onderin, en daarna wordt het dieven aan de onderkant, maar dat is nu nog niet nodig..

 

Nooit bladeren boven uit de plant knippen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat? :verrygood vier topjes waren tegen de onderkant gegroeid van de bladeren.. Groeien deze er vanzelf dan langs?

 

Naja, klein foutje, hoop dat het niet te veel kwaad kan :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey twichy

 

Mooie verzammeling joh dat moet strak wel heel lekker gaan ruiken :book:

 

Je grote blad is je grote zonnepaneel voor de plant , de nieuwe takjes groeien er wel door

Ook al lijkt het in de weg te zitten strak in de bloei zit hij weer onder de takjes :verrygood

 

ik ga je volgen heel veel succes :D

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het is er nu af, maar ik denk dat het alsnog een lekker plantje gaat worden :verrygood Komt wel goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei dag 9

 

Middelste en achterste rij

gallery_30799_12348_19479.jpg

 

 

 

Nogmaals

gallery_30799_12348_5226.jpg

 

 

 

Voorste rij (kleintjes :/ )

gallery_30799_12348_4552.jpg

 

 

 

Alles samen

gallery_30799_12348_15002.jpg

 

 

 

De kleine Lemon Skunk

gallery_30799_12348_17050.jpg

 

 

 

De Ingmar's Punch, dit is echt een lust voor het oog met haar prachtige bladerdek, ik denk dat dit typisch indica is?

gallery_30799_12348_129539.jpg

 

 

 

De Madshacks hebben erg lelijk gevormde bladeren, maar groeien absurd hard

gallery_30799_12348_19332.jpg

 

 

 

Hier weer zo'n lelijkerd (Madshack), is de vorming van de bladeren zo normaal? De rest van de planten lijken dit allemaal niet te hebben, wel groeien de madshacks bijzonder hard:

gallery_30799_12348_44787.jpg

 

 

 

Een kolossus die hard gaat:

gallery_30799_12348_12466.jpg

 

 

 

Mooie kolossus:

gallery_30799_12348_18700.jpg

 

 

 

De twee kolossussen die samen in een pot gingen en achterblijvers leken te zijn, zijn alsnog goed meegekomen met de rest, de linker heeft echter net als de madshacks aparte bladvorming, iemand een idee?

gallery_30799_12348_11498.jpg

 

 

 

Een kolossus die de madshacks bij wilt houden, maar daardoor ook niet mooier lijkt te worden, zelfde raargevormde bladeren dus

gallery_30799_12348_97243.jpg

 

 

Dat waren de plantjes weer :lol: Het is voor de grote lemon skunk bloei dag 7, deze gaat er nog steeds iedere dag 6 uurtjes eerder uit om in haar eentje in een donkere kast te staan, arme meid :D

 

De temperatuur gaat trouwens super (wat koudere dagen ook nu), en komt zelden boven de 27 graden, met gemiddeld 26,5 graden en 's nachts minimum temp van 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey twitchy

 

Je geeft ook te veel water net als ik :lol: (paarse steeltjes hangend blad )

en dat die bladeren van de madshack zo raar zijn is niet erg dit groeit er wel uit , door dat ik teveel water heb gegeven kan ik niet zeggen als mijn madshack lelijke bladeren heeft van zichzelf ,

 

Heel veel succes en rustig aan met water :D

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pacman,

 

Tja, we willen denk ik allemaal te goed zijn voor de plantjes met alle gevolgen van dien, ik heb ze gisteren een dagje droog laten trekken, ik moet zeggen dat ze er vanochtend beter uit zagen dan gisteren, heb ze vandaag ook weinig water gegeven en kijk het even aan, misschien morgen weer een dagje niks :lol:

 

Thnx voor de reply :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een foto van de grootste bij het hoogste topje, deze heeft volgens mij haar eerste thc haartjes (Bij het topje die twee kleine kronkelende haartjes aan de rechter kant :D )

 

gallery_30799_12348_4675.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schrok me rot vanochtend, het leek alsof ze enorm gegroeid waren want de grote planten waren allemaal minimaal 5cm breder en de kleintjes ook een flink stuk. Zo hard gingen ze voorheen niet en ik heb foto's van dezelfde hoek met die van gisteren geprobeerd te vergelijken (ik heb ze sinds gisterochtend geen water meer gegeven, nu dus al zo'n 36 uur terug).

 

Als je de foto's na elkaar ziet, denk ik niet dat het een enorme groei is, maar alle bladeren lijken zich mooi naar de lamp te richten, op de eerste foto lijken ze veel meer te hangen!

 

Gisteren:

gallery_30799_12348_127083.jpg

 

Vandaag:

gallery_30799_12348_40379.jpg

 

 

 

Goede tip dus, dat water minderen ;) Ik ga morgen een paar een klein beetje water geven, en overmorgen ook weer een beetje (de helft van wat ik eerst gaf), ik denk dat je sneller te veel geeft dan te weinig, zolang ze maar stevig blijven en niet slapjes worden. Lekker luchtig houden dus die aarde :D

 

Misschien is het slim om de boel op 12/12 te gooien? De plantjes kunnen vanaf de grond in de pot max. 80 - 90 cm hoog worden, meer ruimte is er niet... Misschien beter om 12/12 te doen voordat het misschien net te laat is, zou jammer zijn denk ik, of kunnen ze nog een paar dagen voorgroeien? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net helaas mijn Ingmar's Punch de nek om gedraaid :lol: Met alle ballen die daar in hingen leek het net een kerstboom..

Jammer, het was zo'n mooi plantje, maar ladies only in mijn kast :D

 

Foto's:

gallery_30799_12348_116345.jpg

 

gallery_30799_12348_471.jpg

 

gallery_30799_12348_57776.jpg

 

 

Had wel meer reacties verwacht, ik wil nog steeds weten of 12/12 al slim zal zijn, ik zat te denken om ze vanaf vrijdag op 12/12 te doen! Wat vinden jullie? Iemand? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tw!tchy

 

ik las net ff je topic door ziet er nice uit :lol:

 

alleen ik las iets over witte balletjes perlite , elke grow heeft het wel

maar als ik jou was , zou ik het niet boven op de aarde leggen

aangezien je verdampings proces van de aarde dan moeilijk plaats zal vinden

de warmte hou je weg maar een schimmel op de aarde zal zich dan een stuk makkelijker ontwikkelen en dat wil je tog nie :D

 

ziet er top uit man

jammer van die ingmar's punch , die zag er stevig vertakt uit ;)

 

 

greets J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Juicy, fijn dat je mee kijkt, die Ingmar's Punch was inderdaad een tegenvaller, prachtig plantje was dat ;)

 

Nouja, nieuwe foto's! Ze hebben hier net een sproei en water beurt gehad, dus de blaadjes hangen wat maar staan normaal wel mooi omhoog :)

 

Groei dag 12

 

Zoals het zooitje er nu bij staat:

gallery_30799_12348_135432.jpg

 

 

 

De grote lemon skunk:

gallery_30799_12348_70303.jpg

 

gallery_30799_12348_124916.jpg

 

 

 

De andere lemon skunk:

gallery_30799_12348_112841.jpg

 

gallery_30799_12348_7410.jpg

 

 

 

De Madshacks:

gallery_30799_12348_73658.jpg

 

 

 

De grootste(!) kolossus, groeisnelheid valt toch tegen aangezien de andere kolossusen erg traag gaan:

gallery_30799_12348_70443.jpg

 

 

 

Nog drie kolossussen, waaronder de achterblijven links:

gallery_30799_12348_84803.jpg

 

 

 

Deze kolossus doet het dus ook wel lekker:

gallery_30799_12348_101720.jpg

 

 

 

Een kleinere maar wel mooie kolossus:

gallery_30799_12348_77657.jpg

 

 

 

De achterblijver, deze ziet er raar uit en de blaadjes voelen hard / bijna knapperig, hoe kan dit? :D

gallery_30799_12348_4591.jpg

 

 

 

De madshack die ik toch wel prachtig vind :P

gallery_30799_12348_53481.jpg

 

 

 

Het mooie deel van de kast:

gallery_30799_12348_50531.jpg

 

 

 

 

 

Dus... Kunnen ze al op 12-12? En hoe komt dat knapperige achterblijvertje zo? Heel vreemd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey twitchy dat ziet er leuk uit :D ik weet niet wat ik zou doen omdat de groteplant anders wel erg groot word en de kleinere hun licht zal ontnemen , ik heb zelf ook een slemon haze plant buiten staan en staat al 2 weken 12/12 maar zie nog niets dus denk dat het best nog wel lang door groeit in de bloei ( ik zet hem niet binnen omdat ik dan ongedierte mee neem )

 

ik zou ff wachten wat anderen zeggen en tot die tijd in de groei laten staan :lol:

 

Succes met de plantjes ;) groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pacman, fijn dat jij nog wel reageert, wat is het dood hier zeg :D Die grote lemon skunk staat dus al een weekje in de bloei (haal ik iedere avond eerder uit de kast en zet hem er 's ochtends weer in, maar ik wil graag naar 12-12, ik denk dat ik dit gewoon ga proberen en kan andere planten mooi ophogen als ik wil :lol:

 

Heb zojuist trouwens een heel mooi ventilatorsysteem gebouwd, zal zo foto's posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klok is zojuist op 12-12 gegaan :lol: Ik heb gezien wat mensen met 12-12 vanaf zaad gedraaid hebben en dat ziet er dik oké uit, ik ben wel blij dat ik ze voorgegroeid heb, maar wil het risico niet nemen dat ze straks te lang worden voor mijn kast, mocht het toch te kort zijn geweest, dan weet ik dat voor mijn 2e kweekje :P

 

De potten zijn wat opgehoogd zodat de grote lemon skunk niet overal bovenuit steekt, en om de bovenkanten van de planten op een lijn te brengen voor mijn ventilatiesysteem die straks de toppen met een rustig luchtje zal strelen (hij is instelbaar ;) )

 

Momenteel deinzen de blaadjes van de planten dus heel rustig heen en weer, de max temp bedraagt ook maar 26 - 27 graden, heerlijk!

 

Opgehoogde potten:

gallery_30799_12348_412.jpg

 

 

Plank met fans die trouwens iets scheef hangt aangezien de planten achterin iets hoger zijn:

gallery_30799_12348_86417.jpg

 

 

Saampjes:

gallery_30799_12348_50632.jpg

 

 

Lovely :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar eens alle planten uit de kast gehaald om te voelen hoe zwaar de potten waren, de planten die er raar uit zagen hadden ook erg zware potten (voor 11 liter tenminste), deze hebben ook geen water gehad. Voor de rest een lage dosis voeding, schimmels en voor de laatste keer wortelstimulator, de kleine plantjes ben ik van plan nog wel een keertje wortelstimulator te geven aangezien ze nog niet zo ontwikkeld zijn.

 

Voor de rest even alle planten gecheckt op ongedierte of rare dingen, niks tegengekomen, ook aan de onderkant van de bladeren gekeken!

gallery_30799_12348_43146.jpg

 

 

Hoe ze er bij stonden in mijn kamer:

gallery_30799_12348_154132.jpg

 

gallery_30799_12348_169980.jpg

 

 

En tot slot wat eerste budvorming op mijn grootste lemon skunk! :o

gallery_30799_12348_132803.jpg

 

 

Vanavond zal ik even een update schieten hoe alles in de kast er bij staat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag: 15

12-12 dag: 3

 

In de kast:

gallery_30799_12348_110554.jpg

 

 

De grote lemon skunk:

gallery_30799_12348_132713.jpg

 

 

De andere lemon skunk:

gallery_30799_12348_9092.jpg

 

 

Kolossus:

gallery_30799_12348_148533.jpg

 

 

De drie kleintjes die vanmiddag nog steeds zware potten hadden, maar wel bij trekken nu:

gallery_30799_12348_69809.jpg

 

 

Madshacks :o

gallery_30799_12348_52249.jpg

 

 

Kolossus:

gallery_30799_12348_117020.jpg

 

 

 

Reacties welkom :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...