Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jean babtiste

gaten in bladeren

Recommended Posts

Het gatenprobleem breidt zich uit! Hieronder de foto's van het probleem. Het begon allemaal bij 1 onschuldig gaatje dat zich nu in snel tempo uitbreidt. Er is niks te zien aan beestjes, niet op en niet onder het blad. aan de randen van de gaten is alleen een beetje een bruine kleur te zien. Ik heb al een biologisch spulletje gespoten tegen alllerlei ongedierte maar dit heeft niet geholpen.

 

gallery_30546_12092_1045929.jpg

gallery_30546_12092_77629.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bladeren zijn best gezond ik vindt het raar dat ze zulke gaatjes hebben. Als ik moet schatten denk ik dat de gaatjes komen door voeding tekort N,P,K,Mg,Ca etc.. ik weet niet welke maar eentje van hun denk ik.

Maar in ieder geval moet je in de forum van ziektes kijken daar heb je meer problemen die je met die van jouw kan vergelijken

 

gr, blazelekka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto van de hele plant kan misschien helpen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bladeren zijn best gezond ik vindt het raar dat ze zulke gaatjes hebben. Als ik moet schatten denk ik dat de gaatjes komen door voeding tekort N,P,K,Mg,Ca etc.. ik weet niet welke maar eentje van hun denk ik.

Maar in ieder geval moet je in de forum van ziektes kijken daar heb je meer problemen die je met die van jouw kan vergelijken

 

gr, blazelekka!

 

Dikke zever...

 

 

Dit komt door insecten,ik gok op wantsen

 

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok op een tor. Een perforator. B)

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn echt beesten hoor, goed zoeken (ook in het donker !!!) Aan de vorm van de gaten te zien zou ik het eerste denken aan een kleine rupsensoort. Maar zeker is dat niet, dus alleen zoeken kan je een echt antwoord geven.

Pak ze , Sherlock B)

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha :) ;) :) beter gok ik niet meer.

 

blazelekka! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook beetje last van die gaatjes,bij mij zijn dat bladluis,ze zijn groen en soms dus moeilijk te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook eens gaatjes gehad. Dat kwam doordat ik water gaf met voeding dat op het blad terecht kwam. De zon/lamp brande de gaatjes erin. Ik geef dus altijd of in de ochtend of sávonds laat water met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ging het wel geel/bruin erbij kleuren ofzo,

ik hebt ook al gehad een paar bladeren van een bonen plant, een of ander insect idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb precies hetzelfde, weet ook niet wat het is, maar ze hebben er niet echt last van. Het zijn in ieder geval geen slakken, laatst bij slecht weer heb ik ze eens onderzocht.

Denk iets van rupsjes ofzo? Maar ik an het ook niet vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb der ook last van, net alsof ze met n kalasjnikov beschoten zijn B)

 

maar behalve de gaatjes staan ze er voor de rest allemaal schitterend bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...