Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

johnnsell

Gold Label Bio in de test. De zon is Gavita DIGISTAR

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Blij verrast ben ik, dat ik de mogelijkheid krijg om een test verslagje te maken met de Bio lijn van Gold Label.

Via mijn plaatselijke shop, maar door toedoen van DOC (de sponsor van de test) heb ik een mooi setje Bio voeding mogen ontvangen

 

We proberen het net effe anders te doen, een beetje eigenzinnig. Ik hoop dat als er mensen zijn die denken dat het beter of anders kan, ze een berichtje plaatsen. Want de tip’s en comentaren blijven welkom.

 

Op dit moment wacht ik nog op een zaailing die boven moet komen.

 

Wat al vast staat is dat we gaan voorgroeien onder T5, en afbloeien onder een HPS. Jawel de Gavita Digistar 600 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgensmij mag je niet zomaar hier testverslagjes maken

zal je eerst toesteming moete vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@j_s

ben benieuwd, heb dit bij mijn GS (die snel is met nieuwe dingen) nog niet gezien, ben benieuwd.

welke aarde ga je gebruiken?

 

GL Custom (dus zonder perliet) is een heel mooie combi volgens mij :)

 

@bosteelt

je had gelijk :) ,sry

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar wat je anders gaat doen. :)

We wachten af. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgensmij mag je niet zomaar hier testverslagjes maken

zal je eerst toesteming moete vragen

inderdaad. Maar deze was toch echt "legaal" hoor :) kijk HIER maar.

 

Verplaatst naar de test sectie. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooraf het volgende:

 

Om eerlijk te zijn is het niet makkelijk om zonder basis zo uit het niets de plant te geven wat ie nodig heeft. Dit zie ik uiteraard als een uitdaging. Want gooi je EC meter en in mijn geval ook de pH meter maar in de hoek, daar kan je niet veel mee. Bijna alles wat je weet over voeden van Hypro of Canna kan je vergeten ect.

gallery_26038_12185_327796.jpg

 

Om nog 2 weken te wachten op me zaailing kan ik niet. Ik wil gewoon starten. Nu wil het toeval dat ik een potje met een plantje vond op een parkeerplaats. Deze heb ik meegenomen. Het is zeker niet de mooiste, maar we gaan het er mee proberen. Ras is dus ook onbekend. Natuurlijk komen de zaailingen ook aan bod, maar ik heb nu alvast iets om mee te experimenteren.

 

 

Setup voor nu:

 

Een DP 90, die rechtop staat.

T5 48 Watt

Rhino Filter 300m³

buis afzuiger 195m³

Thermometer

30 Liter Smartpot

 

We hadden nog wat Bacto's liggen, daar zit er ook 2 gram van doorheen.

 

 

gallery_26038_12185_150089.jpg

 

pH en EC worden niet gemeten, en er word dus ook niet afgezuurd.

Wel meet ik bijna alles met een precisie weegschaal.

 

We hebben Gold Label Light in een 30 Liter Smartpot gedaan.

Door de Light mix Heb ik 150 gram Black Worm Castings (hiervan kan je naar mijn mening niet snel teveel doen)

 

Om het Fosfor gehalte iets te verhogen 60 gram Bat Guano XO (Helpt de wortel ontwikkeling)

gallery_26038_12185_1059763.jpg

 

In de Gold Label Korrels zit veel Stikstof, hiervan heb ik 80 gram toegevoegd. (bij zaadjes zou je hier voorzichtig mee moeten zijn, kan teveel zijn)

 

Door me water dik 3 Liter, 1.5 ml Gold label roots, en een paar GL korrels. (ongeveer 7 gram)

 

Die korrels zie je gewoon uit elkaar vallen in louw water. Ik denk dat je dit spaarzaam moet toevoegen.

 

Ook hoop niet dat ik te overdadig ben geweest met voeden.

 

gallery_26038_12185_89442.jpg

 

Ook nog ff een douche gegeven voor een frisse start.

 

gallery_26038_12185_1630179.jpg

 

 

 

Iedereen die iets te melden heeft, spreekt u maar.

 

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat ik graag zou willen zeggen:

Ik ga u volgen!

Ziet er wel goed uit!

geen enzymen en schimmels gekregen??

 

Groeten,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

bak vol met kaviaar :)

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je erg zuinig bent geweest met de korrels.

Maar het is een test dus laat ik niet vlug een conclusie trekken.

Als het niet genoeg is kan je met topdressen van de korrel het altijd rechttrekken.

Met een beetje warm water kan je de korrel ook oplossen tot een soort vloeibare voeding.

Hou er rekening mee dat de Batboost een boost is en geen basisvoeding.

De basisvoeding zijn de vaste meststoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Shilizous. Nee helaas, geen enzymen en schimmels, wel een thee lepel bacto's.

 

@ Doc. Je zal vast wel gelijk hebben. Maar in dit geval geef ik liever later iets meer, dan bij de start te veel.

 

Ik probeer ook te kijken tot waar ik kan rekken. Hoeveel is te veel?

 

@ Topic

Vorige watergift 7 gram korrels op de 3 liter. Nu 1 liter gegeven met 0.5 ml Roots, en 5 gram opgeloste korrels.

Je kan zien dat het plantje het lekker vind. Fleurt al helemaal op.

 

Bij het poten zag ik dat de wortels onderin het opkweek potje iets bruinig was, weet niet hoeveel kwaad dit kan, ze waren IIG niet lekker wit, zoals verse wortels er uit zien.

 

Ook paar vliegjes gezien, Effe kijken wat ik moet kopen, want heb geen zin in een te erge valse start.

 

Hier paar Pica's

 

gallery_26038_12185_748186.jpg

 

gallery_26038_12185_1108292.jpg

 

gallery_26038_12185_171374.jpg

 

gallery_26038_12185_1009875.jpg

 

De sonde van de temeratuur meter heb ik ongeveer 10 cm diep in de aarde gestopt, zo kan ik continu de temp blijven controleren, ook de min en max functie is hier handig bij.

 

Nu is Temp in de DP90 25.9 gr

Temp bij de wortels 23.8

De LV schommelt tussen de 55 en 62

 

 

Voor wie nog wakker is zeg ik, good night

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

 

Het plantje doet aardig dr'best om groen te blijven, en dat lukt aardig goed.

 

gallery_26038_12185_621781.jpg

 

 

Geef nu om de dag ongeveer 700ml. Met een beetje wortel stimu, en weer de 5 gram korrels op gelost.

 

Ik gebruik een stukje draad om de uitlopers iets naar beneden te buigen, zodat het plantje lekker de breete in gaat. Ook is ze 1 keer getopt. Dit blijven we gedurende de groei om de 2/ 3 dagen doen.

 

Het is uiteindelijk de bedoelling dat ze helemaal alleen een DR 90 helemaal gaat vullen. Zal nog wel 3 weken duren. Dat komt mij goed uit, zo kan ik nog ff sparen voor een tentje.

 

 

vrijdag (die warme dag) was de wortel temp opgelopen tot 25.5 Gr. hoe ernstig is dat??

 

Als me meisje iets groter is, zal de bladeren voorkomen dat het licht de pot kan opwarmen, het zal dus nog wel een x gebeuren tot dat het plantje groot genoeg is de pot volledig schaduw te bieden.

 

 

 

gallery_26038_12185_162440.jpg

 

 

gallery_26038_12185_174241.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel echt jammer dat je niet 2 weken had gewacht op je zaailing :)

 

nu heb je wel erg veel 3 vingerig blad... dus stress... ben erg benieuwd of het veel uitmaakt op het eind :lol:

dat met die touwtjes vind ik dan juist wel weer super goed!!

 

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) i love this show-grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

ga deze zeker volgen wat de gold label bio voeding doet

en natuurlijk met je digistar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi spul he die kaviaar als je het oplost in water.

Krijg je echt een mooie voeding.

Met een beetje warm water lost het in een minuut op.

De eerste keer dat ik het deed was ik verbaasd over het eindresultaat.

 

Ik ben echt benieuwd hoe deze kweek zal gaan.

Spannend hoor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even wat dingen erbij pakken, hier gaat apart gedaan worden :D , een beetje tegen m'n gewoonte in tegen de warmte een :wacko: , in ieder geval voor de rustige momenten een :D , voor m'n vreet kickjes :lol: , en als het er echt heet aan toe gaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hallo. Daar zijn we weer.

 

Bedankt voor de reacties. Altijd leuk als er mensen mee kijken.

 

 

@Shilizous: Ja, is zeker jammer. De test met de zaailingen komt er ook nog wel, maar kan nu vast een beetje broberen en kijken wat het kaviaar uithaalt, wat te veel is, en wat genoeg moet zijn.

 

Ze was na het verpoten behoorlijk aan het stressen gegaan, maar het gaat al iets beter, zie al weer 5 vingertjes.

 

gallery_26038_12185_952130.jpg

 

De breete gaat ze nu ook al een beetje in, maar zeker nog niet genoeg.

 

 

 

@Doc: Welkom, en leuk dat je mee kijkt.

 

De rest natuurlijk ook welkom.

 

 

 

We blijven minimaal een weekje water met wortel stimu geven, plus beetje opgeloste kaviaar.

 

Daarna wil ik beginnen met top dressen. Lijkt mij een goed id om dat met een automatisch sproei systeem te doen omdat je dan een mooie gelijkmatige nevel kan laten neerkomen op de voeding en het substraat.

 

Gaan we wel pas mee beginnen als de wortel stimu niet meer nodig is. Dus wannner dat word, zal ik dan nog wel effe melden.

 

 

Want hoe fijn en makkelijk zou het zijn als je een voeding hebt, waarmee je je aarde mee behandelt, en kan top dressen, zodat je gewoon kraan water door je sproeiers kan laten lopen. Geen/minder drippers die verstopt raken, geen water vat meer nodig, geen pomp, geen gedoe meer met was het nou 2 ml of 5 ml per liter, hoe groot is dan me vat, was het nu de A of B of toch... enz enz.. Helemaal zou het fijn zijn als je dan ook nog is een top oogst zou halen, met lekkere vette compacte toppen. Ben benieuwd.

 

Pica's:

 

gallery_26038_12185_951717.jpg

 

gallery_26038_12185_847106.jpg

 

 

Tip's en comentaren blijven welkom.

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen.

 

Niet veel te melden, ze groeit lekker. Mag wel iets sneller, maar ze blijft nog lekker groen.

 

gallery_26038_12185_1396997.jpg

 

 

gallery_26038_12185_4470.jpg

 

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk er is nog niks dood.

Dan gaat de test dus goed. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mensen Update 7

 

Vandaag starten we de 4e week groei. we zeggen dag 22 van de groei.

 

 

We mogen niet klagen wat de gezondheid van de plant betreft. Ze blijft lekker groen maakt rustig wat zij takjes aan, en groeit gestaagd door.

 

Vandaag kon ze weer genieten van wat opgelost kaviaar, en 0.5 ml roots, en stiekem 2 ml Batboost toegevoed. (sorry DOC) ik wil toch is kijken of ik dan verandering zie in de groei van het meisy.

 

Is er iemand die me kan vertellen hoelang we doormoeten gaan met groeien voor dat me tentje holgenog is om te gaan bloeien>?

 

Of kan het al wel bijna>? Ik sta open voor sugesties.

 

 

Hier kijk plezier.

 

gallery_26038_12185_1464783.jpg

 

Zie al bijna de Smart pot niet meer ... pfff eindelijk

 

gallery_26038_12185_1464783.jpg

 

gallery_26038_12185_1060395.jpg

 

en het stammetje.

 

 

Iemand nog advies, hoe lang te groeien, ik hoor het graag.

 

 

Groet , Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat je om kan.

Smartpotje vol en na het flippen gaat het nog wel even door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik zou eerst wel eens de volledige plant willen zien hoor!

 

Ik denk dat je wat voorzichtiger moet zijn met je korrels. Een stek of zaailing op light mix doet het voortreffelijk op alleen wortelstimulator, mede door de aminozuren die daarin zitten. Je hebt al behoorlijk wat stiktof, fosfor en kalium in je grond voorbemest, echt meer dan voldoende om gewoon te gaan groeien. De korrels bevatten ook ingedikte melasses. Zoals je ziet lossen ze makkelijk op. Door veel ervan mee te geven kunnen je wortels een wat donkere kleur krijgen. Als je te veel melasses geeft worden je wortels bruiner van kleur. Dus even rustig aan met de korrels zou ik zeggen. Je hebt voldoende stikstof en kalium toegevoegd. Niet nog meer melasse gaan toevoegen nu met de batboost, laat ze eerst maar eens gebruiken wat in de bodem zit, het is tenslotte met name voeding voor bodemleven. Als je ze vlak voor de bloei een lekkere stimulans wilt geven zou ik wat wormenmest topdressen. Daarna wat guano, en dan nog later wat batboost. Ga tot derde week bloei door met worteltimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Nou Doc, potje, het is wel 30 Liter, niet de minste. (ja ik weet jij hebt ze nog veeel groter)

 

Ze is idd al aardig breed, nu nog de hoogte in. Zou het beter zijn om ook nog een week of 2/3 van de bloei de HM bulp in de Digistar te laten? Persoonlijk zou ik zeggen van wel, maar heb het nog nooit zo gedaan.

 

>>Wie heeft er ervaring mee??? Meld u graag...<<

 

 

En Watsup... hier nog een fototje voor jou. gallery_26038_12185_1464783.jpg

 

 

Bedankt voor de tip. Iets van een richtlein is zeker fijn. nu weet ik iig waar ik van afwijk :D

 

Dat wat je zei: Ga tot derde week bloei door met worteltimulator is idd een goeie. Zag het ook al op de fles staan.

 

Gaan we zeker doen.

 

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een MH zal het niet snaller gaan maar eerder langzamer.

Je zal door de mh wel kortere intenode krijgen maar dat heb je nu niet echt nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 8

 

Hallo allemaal.

 

 

De klok is gister 26e omgegaan.

 

Veel drinken doet ze niet, wel komen de wortels al aan alle kanten de Smartpot uitzetten. De temp is goed, 29 gr max.

LV is tot wel 70 opgelopen, dat zal wel door het verdampen van de smartpot komen.

 

Top dressen met de wormen poep is ook begonnen, 1e keer 100 ml ongeveer (niet aangedrukt)

 

 

Foto....

 

gallery_26038_12185_1953396.jpg

Potje is goed gevult, en gaat nu ook een beetje de hoogte in, heb steeds de uitlopers naar beneden gebogen, maar laat haar nu d'r gang gaan

 

gallery_26038_12185_1551473.jpg

 

En met de DIGISTAR op de foto.

 

gallery_26038_12185_1832471.jpg

 

 

Iets meer dan een kwart tentje (90x90) is goed gevult.

 

 

 

 

Ik twijfel nog wel of er een netje in komt, of dat ik gewoon een paar stokken de pot in steek.

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...